دسته‌ها
اخبار

چگونه سئوی خود را خودکار کنید: راهنمای مبتدیان


7 جولای 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

چگونه سئوی خود را خودکار کنیم

شکی نیست، سئوی موثر می تواند یک کار بزرگ باشد.

با هجوم بازاریابان محتوا به اینترنت با محتوای هفتگی و حتی روزانه، متمایز شدن از جمعیت روز به روز دشوارتر می شود.

علاوه بر این، اگر به طور منظم محتوایی را منتشر کنید، اندازه سایت شما به سرعت افزایش می یابد و بهینه سازی SEO را به یک کار دشوار تبدیل می کند.

و…

اگر یک سایت سازم، را با هزاران صفحه تصور کنید، درک اینکه چرا اتوماسیون سئو بخشی ضروری از استراتژی سئو شما است، دشوار نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع، در این راهنمای مبتدی برای اتوماسیون سئو، به موارد زیر می پردازم:

  • اتوماسیون سئو چیست؟
  • چگونه می تو،د به راحتی با اتوماسیون سئو شروع کنید
  • برخی از کارهای اساسی که می تو،د به سرعت آنها را خودکار کنید تا روند سئوی خود را سرعت بخشید

سئوی خودکار چیست؟

اتوماسیون سئو فرآیند استفاده از ابزارها و برنامه‌ها برای خودکارسازی بسیاری از وظایف سئوی مورد نیاز برای رتبه‌بندی یک سایت در بالای نتایج موتورهای جستجو است.

کارهایی که در غیر این صورت به صورت دستی انجام می دادید. این بدان م،است که ابزارهای اتوماسیون سئو می توانند در زمان و پول شما، دو مورد از با ارزش ترین دارایی های یک بازاریاب، صرفه جویی کنند.

علاوه بر این، متخصصان سئو نیاز به خودکارسازی وظایف را درک می کنند، زیرا ا،ر آنها تکراری هستند.

و…

وقتی به درستی انجام شود، خودکارسازی سئوی شما به شما این امکان را می‌دهد تا ،ب‌وکار خود را در مقیاس بسیار بزرگ‌تری اداره کنید.

ی،ی دوست نداری خودت را چند برابر کنی؟

از طریق GIPHY

شروع با اتوماسیون سئو

برای شروع کار با اتوماسیون سئو، اولین قدم این است که فرآیند سئوی خود را درک کنید. این بدان م،است که با اه، و استراتژی تصویر بزرگ خود شروع کنید.

هنگامی که متوجه شدید، زمان آن رسیده است که فرآیند خود را به یک سری مراحل عملی ت،یم کنید. داشتن این واضح به شما امکان می دهد وظایف را ارزیابی کنید. این به شما امکان می دهد آنها را به گروه های زیر گروه بندی کنید:

  • وظایف سطح بالا
  • وظایف میان رده
  • وظایف سطح پایین

وظایف سئوی سطح بالا

یک کار سطح بالا کاری است که فقط با یک سئوکار مجرب قابل دستیابی است. بنابراین، برای مثال، ارزیابی داده‌های شما و ارائه یک برنامه اقدام، یک کار سطح بالا در نظر گرفته می‌شود.

مثال دیگر حل مسئله در زم، است که همه چیز اشتباه می شود.

همانطور که می تو،د تصور کنید، این وظایف را به اتوماسیون نمی سپارید.

در عوض، باید کارهای سطح پایین را خودکار کنید تا خودتان را آزاد کنید و روی این کارهای سطح بالا تمرکز کنید.

وظایف سئوی می،

یک کار متوسط ​​نیاز به مهارت دارد، اما برای اجرای آنها به بهترین اعضای تیم شما نیاز ندارد.

نمونه هایی از این وظایف مواردی مانند نوشتن تگ ،وان و توضیحات متا هستند.

بله، می‌تو،د این کارها را خودکار کنید، اما از آنجایی که با اتوماسیون همه چیز اشتباه می‌شود، باید یکی از اعضای تیم خود را وادار کنید تا نتایج را ویرایش کند.

وظایف سطح پایین

از سوی دیگر، یک کار سطح پایین، کاری است که نیاز به تفکر کمی دارد.

تمام آن کارهای تکراری را که سئوکارها به صورت روزانه انجام می دهند را تصور کنید. به همه آن کپی و ،باندنی که انجام می‌دهید فکر کنید یا رتبه‌بندی‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که م،ب نیستند.

اینها همه نامزدهای خوبی برای اتوماسیون هستند و به ،وان یک مبتدی، ساده ترین مکان برای شروع هستند.

هنگامی که وظایف خود را به این سه دسته ت،یم کردید، اکنون می تو،د به طور عینی ببینید چه چیزی را می توان خودکار کرد و چه چیزی را نمی توان.

به زبان ساده، می تو،د وظایف سطح پایین و می، را خودکار کنید. این شما را برای کارهای سطح بالا آزاد می کند.

گام بعدی این است که ارزیابی کنید کدام کارها بیشترین زمان را می بل،د. این وظایف را وظایف اتوماسیون با اولویت بالا خود در نظر بگیرید.

چه وظایف سئو را می تو،د خودکار کنید؟

حقیقت این است که شما می تو،د بسیاری از وظایف سئو را برای ،ب و کار خود خودکار کنید و راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

هنگامی که شروع به کار می کنید بهترین مکان برای شروع استفاده از نرم افزارهای آماده است. اگر به چیزی سفارشی شده نیاز دارید، همیشه می تو،د آن را بر اساس نیازهای ،ب و کار خود پیکربندی کنید.

با این حال، خودکارسازی سئو را می توان با کمک برنامه نویسی نیز انجام داد. شما به راحتی می تو،د از پایتون برای نوشتن اسکریپت هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند وظایف سئو را به طور خودکار و شخصی سازی کنید.

برخی از وظایف سئو که می تو،د به صورت خودکار انجام دهید عبارتند از:

اکنون، از آنجایی که این یک راهنمای مبتدی برای اتوماسیون است، من قصد دارم برای بقیه مقاله بر روی پلتفرم ها تمرکز کنم.

از طرف دیگر، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه سئوی خود را با استفاده از ابزارهایی مانند پایتون خودکار کنید، راهنمای من برای Pyt،n برای SEO را بررسی کنید.

پیدا ، پلتفرم سئو خودکار من،

بسیاری از وظایف سئو خودکار را می توان با استفاده از یک پلت فرم اتوماسیون سئو به بهترین وجه انجام داد. این یک راه عالی برای شروع کار با اتوماسیون سئو است که تمام وظایف اصلی اتوماسیون سئو را در دستان متخصصان قرار می دهد در حالی که شما طبق معمول ،ب و کار خود را اداره می کنید.

سرمایه گذاری در یک ارائه دهنده خودکار سئو امری ضروری است، به خصوص اگر می خواهید سایت خود را به روش های من، تقویت کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا رتبه سایت خود را ردیابی کنید، سایت خود را برای مشکلات فنی بررسی کنید، محتوای خود و هدف گذاری مخاطبان خود را افزایش دهید و موارد دیگر.

در اینجا چند نمونه از آنچه که یک ارائه دهنده اتوماسیون SEO درجه یک باید به ،وان بخشی از خدمات خود ارائه دهد، آورده شده است.

ردیابی رتبه سئو

ردیابی کلمات کلیدی دستی، حداقل بگوییم، خسته کننده است. اما، یک پلت فرم اتوماسیون سئو حرفه ای می تواند این کار را برای شما – و همچنین یکپارچه- انجام دهد. ردیابی رتبه سئوی شما بسیار مهم است زیرا به شما بینشی از پیشرفت سایت شما می دهد.

رتبه بندی سئو همچنان یک KPI حیاتی است که باید روزانه آن را اندازه گیری کنید، حتی زم، که از یک استراتژی بلند مدت استفاده می کنید. زیر نظر گرفتن رتبه بندی به شما کمک می کند تشخیص دهید که سایت شما چه زم، رتبه بندی را از دست می دهد و به شما کمک می کند تا استراتژی هایی برای ایجاد ترافیک بیشتر ایجاد کنید.

یک ابزار ردیابی رتبه می‌تواند به طور خودکار با ارائه داده‌های مورد نیاز شما، حفاری را برای شما انجام دهد.

این را می توان به راحتی با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای همه صفحات خود و وارد ، آنها در ابزار ردیابی رتبه خود انجام داد.

ابزار ردیابی رتبه Rank Ranger

پس از راه‌اندازی و اجرای آن، می‌تو،د به راحتی اعلان‌های ایمیلی را تنظیم کنید تا در صورت بروز هرگونه تغییر در رتبه‌بندی به شما اطلاع دهند.

بنابراین، برای مثال، می‌تو،د اعلان‌های ایمیل Rank Ranger را تنظیم کنید تا زم، که URL شما دارای موارد زیر است به شما اطلاع دهد:

  • تغییر موقعیت
  • رتبه خود را افزایش داد
  • رتبه خود را کاهش داد
  • به یک هدف رتبه بندی رسید

رتبه بندی اعلان های ایمیل ردیابی

هنگامی که اتوماسیون ردیابی رتبه خود را راه اندازی کردید، گام بعدی شما تنظیم ممیزی منظم سایت است.

ممیزی سایت

پیگیری مسائل فنی در سئو امری حیاتی است.

اگر گوگل نتواند سایت شما را به درستی ردیابی و ایند، کند، در ،ب رتبه ای که انتظارش را داشتید با مشکل مواجه خواهید شد. از آنجا که شناسایی و گزارش مشکلات سایت به صورت دستی یک بار سنگین است، باید از ابزاری برای خودکارسازی فرآیند ممیزی استفاده کنید.

با خودکارسازی ممیزی فنی، می تو،د به راحتی مشکلات سایت را شناسایی کنید، به خصوص آنهایی که ممکن است مورد توجه قرار نگیرند. پلت‌فرم‌های اتوماسیون سئو با کیفیت بالا با ممیزی سایت خود تهیه می‌شوند که می‌تو،د از آن برای سایت خود استفاده عالی کنید.

این ابزارها می توانند ردیابی سئوی شما را پیکربندی کنند و اطلاعات زیادی را جمع آوری کنند. هنگامی که مشکلات احتمالی را تشخیص دادید، می تو،د بلافاصله به عیب یابی بروید.

ابزار حسابرسی خودکار سایت

هنگامی که ممیزی سایت خود را تنظیم کردید، زمان آن فرا می رسد که بر نام تجاری خود نظارت کنید.

نظارت بر برند شما

وقتی شخصی نام تجاری شما را به صورت آنلاین ذکر می کند، می خواهید بلافاصله در مورد آن بد،د. به خصوص که مردم بر اساس بررسی ها تصمیم به ،ید می گیرند.

خوب، بررسی موتورهای جستجو برای پیوندها و ذکرها می تواند به صورت دستی یک کار بسیار ،ل کننده باشد. خوشبختانه، یک ابزار نظارت بر برند می تواند به شما در خودکارسازی این فرآیند کمک کند.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا لینک ها و منشن ها را سریع پیدا کنید. علاوه بر این، می‌تو،د به راحتی نرم‌افزار را تنظیم کنید تا این اشاره‌ها را به ایمیل شما ارسال کند.

نرم افزار نظارت بر برند

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ابزار مدیریت شهرت Rank Ranger به سایت شما امتیاز شهرت از 100 می دهد. این امتیاز بیانگر احساس عمومی ذکر شده است.

هنگامی که نام های خود را ردیابی می کنید، می تو،د از Rank Ranger برای تنظیم اعلان های ایمیل استفاده کنید. این اعلان ها را می توان طوری تنظیم کرد که روزانه، هفتگی یا ماهانه به آدرس ایمیل شما ارسال شود.

اعلان های ایمیل مدیریت شهرت

هنگامی که این تنظیم را انجام دادید، اشاره ها را مستقیماً به صندوق ورودی خود ارسال خواهید کرد. شما می تو،د تگ ،وان، URL و خود ذکر واقعی را ببینید.

ایمیل مدیریت شهرت که نام های تجاری را نشان می دهد

حسابرسی بک لینک

برای درک نمایه بک لینک خود، نظارت بر لینک های جدید در زمان به دست آوردن آنها کافی نیست. یک وظیفه به همان اندازه مهم که پلتفرم های سئو خودکار می توانند از جانب شما مدیریت کنند، ردیابی بک لینک است.

همانطور که همه ما می د،م، مدیران محتوا اغلب صفحات را حذف می کنند. این یک خطر بالقوه برای شما صاحب ،ب و کار می شود زیرا ممکن است این صفحات دارای پیوندهایی به سایت شما باشند.

علاوه بر این، این پیوندها ممکن است ارزش سئوی زیادی برای ،ب و کار شما داشته باشند و از دست دادن آنها ممکن است باعث از دست دادن رتبه سایت شما شود.

شما می تو،د این خطر را با راه اندازی ردیابی بک لینک مدیریت کنید. برای انجام این کار، باید ارزشمندترین لینک های خود را در نرم افزار مدیریت لینک آپلود کنید.

به ،وان مثال، مدیر پیوند ما به شما می گوید که آیا یکی از بهترین پیوندهای شما گم شده است. این به شما این امکان را می دهد که به مالک سایت اطلاع دهید و آنها را مجدداً راه اندازی کنید.

ابزار Rank Ranger Link Manager

یکی دیگر از وظایف مدیریت لینک که می تو،د به اتوماسیون بسپارید، ممیزی بک لینک های موجود است.

این امر ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا اشباع بیش از حد لینک یا سوء استفاده را در سایت خود تعیین کنید.

بک لینک های مضر می توانند و اغلب باعث ایجاد مشکل می شوند.

برای آن، یک ابزار سئو خودکار می تواند کیفیت بک لینک شما را تحت نظر داشته باشد. این ابزار همچنین اقدامات مهمی را انجام می دهد تا بک لینک های مضر را از سایت شما حذف کند یا آنها را به طور کامل حذف کند.

یافتن زمان برای انجام ممیزی های منظم پروفایل بک لینک شما چند لایه است. بنابراین، ابزار حسابرسی بک لینک خودکار یک ارائه دهنده می تواند آنها را همیشه و بدون نیاز به کار دستی در شکل خود نگه دارد.

گزارش نویسی

در نهایت، برای پلتفرم سئو خودکار انتخابی شما بسیار مهم است که به طور منظم گزارش دهید. جمع‌آوری گزارش‌های سئو قبلاً یک کار دستی و در عین حال خسته‌کننده بود، اما ارائه‌دهندگان اتوماسیون سئو به راحتی می‌توانند بار را از روی دوش شما بردارند.

گزارش‌های خودکار به شما کمک می‌کنند تا زمینه‌های بهبود یافته و همچنین مناطقی که نیاز به تنظیم مجدد بیشتری دارند را شناسایی کنید. با تشکر از این گزارش ها، می تو،د به طور خودکار یک استراتژی بازاریابی منحصر به فرد ایجاد کنید و به هر مشکلی که پیش می آید عمل کنید.

به ،وان مثال، داشبوردهای بازاریابی Rank Ranger می توانند تمام جنبه های کمپین بازاریابی شما را نشان دهند.

این کار را با جمع آوری داده ها از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • کنسول جستجو
  • رسانه های اجتماعی
  • Google برای ،ب و کار من
  • ردیابی تماس

… و خیلی بیشتر

شما به راحتی می تو،د با ادغام منابع داده های مختلف خود با Rank Ranger این را تنظیم کنید.

هنگامی که این را تنظیم کردید، می تو،د یک داشبورد بازاریابی خودکار و کاملاً یکپارچه راه اندازی کنید.

داشبورد بازاریابی خودکار Rank Ranger

همانطور که در تصویر بالا می بینید، این داشبورد خاص شامل رسانه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و داده های بازاریابی ایمیلی است.

با این حال، می تو،د آن را طوری تنظیم کنید که تقریباً هر داده ای را که می خواهید شامل شود.

،ب و کار خود را خودکار کنید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید

یک استراتژی سئوی هوشمند به زمان نیاز دارد.

در پایان روز، خودکار ، سئو سایت شما را از مشکل مدیریت دستی تعداد زیادی از وظایف نجات می دهد. از طریق اتوماسیون، شما همچنین هزینه های خود را کاهش می دهید اما سودآوری خود را به ،وان یک تجارت افزایش می دهید.

در مجموع، کاری وجود ندارد که سئوی خودکار نتواند انجام دهد.

عملکرد سایت شما را افزایش می دهد. این رتبه بندی مورد نظر گوگل را به شما امتیاز می دهد. مخاطبان من، را به سایت شما جذب می کند و در نهایت تجربه ،ب و کار آنلاین شما را چند درجه بالا می برد!

درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/seo-automation-for-beginners