8 نوامبر 2016 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein
باورش سخت است که یک ماه دیگر می گذرد، اما در اینجا ما با اکتبر پشت سرمان و بسیاری از “انجام” SERP برای بحث قرار داریم. اگرچه به اوج SERP سپتامبر نیست، اما اکتبر یک “ویژگی SERP” برای خودش داشت. در حالی که ماه با بهروزرس،های الگوریتم تعبیهشده در تغییرات ویژگیهای SERP (به ،وان مثال حذف جعبه تصویر در سپتامبر) غالب نبود، با این وجود چند مورد بلیط بزرگ وجود داشت که ماه اکتبر را به ماه مهم دیگری در Google SERP تبدیل کرد.
خلاصه نوسانات SERP گوگل اکتبر 2016
بیایید با توجه به ماهیت اکتبر در SERP شروع کنیم. آیا این یکی از آن ماههایی بود که شبیه امواج طوف، بود که به ساحل برخورد می،د و رتبهبندیها را در طول مسیر از بین میبردند یا بیشتر نوعی ماه SERP بود؟ صادقانه بگویم، به نظر میرسید که اکتبر دقیقاً از همان جایی که سپتامبر متوقف شد ادامه مییابد و سواری عجیب دیگری برای رتبهبندی به ما ارائه میدهد. مانند سپتامبر، ابتدای اکتبر با نوسانات رتبهبندی همراه شد و شاخص ریسک رتبهای یک نوسان پنج روزه را ثبت کرد که از 3 اکتبر آغاز شد.
شکل 1 – شاخص ریسک رتبه یک سری 5 روزه از نوسانات SERP بالا را نشان می دهد که از 3 اکتبر شروع می شود.
آنچه جالب یا شاید ط،ه آمیز است، این است که جان مو،، کارمند گوگل، نشان داد که گوگل بسیاری از آن ها را منتشر می کند به روز رس، الگوریتم تا پایان یک چهارم بنابراین جالب است که ببینیم پایان سه ماهه، ی،ی سپتامبر، نسبتاً آرام بود، در حالی که شروع سه ماهه جدید یک سری طول، از نوسانات SERP را نشان داد. با این حال، وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، به نظر نمی رسید اکتبر همان عمق نوس، را که سپتامبر داشت، ارائه دهد. پس از جهش اولیه در آغاز ماه، بقیه ماه نسبتاً آرام بود، با نوسانات اولیه کمی رمز و راز و به همین دلیل ناموفق بود.
نتایج ارگ،ک AMP در سراسر اروپا پخش شد
اکنون، فقط به این دلیل که اکتبر ماه مهمی برای نوسانات SERP نبود، به این م،ی نیست که ماه خاصی نبود. SERP ها مانند کودکان هستند، همه آنها خاص هستند (که به نظر می رسد چیزی است که در یک انتخابات معمولی می شنوید، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری امسال معمولی نیست). همانطور که مشخص است، AMP در ماه سپتامبر به نتایج ارگ،ک تلفن همراه وارد شد. چیزی که شاید نمی دانستید این بود که فقط تعداد بسیار محدودی از کشورها چنین نتایجی را مشاهده می ،د، ی،ی تا اکتبر.
شکل 2 – نتایج ارگ،ک AMP در چندین کشور اروپایی شروع به انتشار کرد
از 7 اکتبر، Mobile SERP Feature Tracker ما نتایج AMP ارگ،ک را ثبت کرد که به طور جدی در بسیاری از کشورهای اروپایی نشان داده می شود. به یک م،ا، این یادآور زم، است که گوگل قطعات ویژه را در سراسر بازار اروپا عرضه کرد. در واقع، مانند گسترش Featured Snippets به اروپا، ا،ر کشورها حداقل درصدی از صفحههای One را نشان میدهند که حداقل یک نتیجه AMP را نشان میدهند. به ،وان مثال، در پایان ماه، هلند فقط نتایج AMP ارگ،ک را در بیش از 2٪ از SERP های Page One خود نشان می داد، در حالی که دانمارک کمی بیش از 0.5٪ را نشان می داد. با این حال، همانطور که شکل 2 به وضوح نشان می دهد، AMP در نتایج ارگ،ک در این کشورها به روشی منتشر شده است که انتشار رسمی ،صر/ویژگی SERP را تشکیل می دهد.
لازم به ذکر است که برخی از کشورهای اروپایی درصد بیشتری از SERP های Page One را نشان می دهند که حداقل نتایج AMP ارگ،ک را نشان می دهند. فرانسه AMP ارگ،ک را در 12 درصد از SERP های Page One در تلفن همراه نشان می دهد، در حالی که در اسپ،ا نتایج AMP در 7.5 درصد از SERP های Page One نمایش داده می شود.
به هر حال، برای ،، که علاقه مند به دنبال ، پیشرفت AMP هستند، Rank Ranger ابزار جدیدی را برای ردیابی AMP در Google SERP منتشر کرده است. این به متخصصان صنعت و صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا مطلع بمانند و بر اساس آن تصمیم بگیرند.
تغییرات در تبلیغات صفحه یک
یکی از حوزه های بزرگی که در ماه گذشته شاهد «فعالیت SERP» زیادی بودیم، تبلیغات بود. اکتبر در واقع اخبار نسبتاً عجیبی را در رابطه با تبلیغات در SERP ارائه کرد که برخی از آنها هنوز نیاز به واجد شرایط بودن و بررسی بیشتر دارند.
تبلیغات وام Payday
در ماه می، گوگل اعلام کرد که اینطور است ممنوعیت وام های روز پرداخت. خوب، از ماه گذشته آنها هنوز در SERP ظاهر می شدند. در 6 اکتبر، جینی ماروین از Marketing Land مقالهای منتشر کرد که برای همه مقاصد، گفت: «هی! چرا گوگل همچنان تبلیغات روز ماه اکتبر را اجرا می کند؟“. تصادفی یا نه، اما روز بعد، voila… SERP شاهد یک اتفاق سنگین بود کاهش تعداد آگهیهای وام روز پرداخت.
رها ، جه، در صفحه اول تبلیغات AdWords روی دسکتاپ
یکی از جالب ترین چیزهایی که حداقل در ذهن من از Google SERP ماه گذشته رخ داد، این نوع کاهش معمایی در تعداد تبلیغات Page One در دسکتاپ بود. بین 2 تا 4 اکتبر، تبلیغات دسکتاپ افت قابل توجهی در صفحه یک SERP داشت. در طول ماه، تبلیغات دسکتاپ، اگرچه در لحظات خاصی بالا می رفتند، اما به نزول خود ادامه دادند. چیزی که غیرقابل انکار جالب است این است که این روند در سطح جه، دیده می شود، به طوری که کشورهایی مانند استرالیا، بریت،ا، فرانسه، ژاپن و بسیاری دیگر مشاهده می کنند که تبلیغات Page One خود در دسکتاپ تا حد زیادی ناپدید می شوند.
شکل 3 – تبلیغات صفحه اول روی دسکتاپ تقریباً 50 درصد کاهش را تا پایان اکتبر نشان می دهد
آنچه واقعاً کنجکاو است این است که جابجایی های کوچکتر در حضور تبلیغات که در طول ماه انجام می شد یکنواختی جه، را نشان می داد. به ،وان مثال، شکل 3 یک نمودار بینش رنجر رتبه بندی را نشان می دهد که در آن همه کشورهای نمایش دهنده در تبلیغات بین 11 تا 14 اکتبر افزایش کوچکی داشته اند. این الگوی تغییرات همزمان در سطح جه، در طول ماه اجرا می شود. نکته دیگر این است که اعداد کمی سرسام آور هستند، ایالات متحده از نمایش تبلیغات در 30٪ از SERP های Page One به کمی بیش از 12٪ در پایان ماه رسید. استرالیا، بریت،ا، فرانسه و ژاپن همگی شاهد کاهش 50 درصدی در تبلیغات Page One بودند.
شما نمی تو،د به سادگی از اعدادی مانند این فاصله بگیرید. در حال حاضر، ما در حال بررسی توضیحات مختلف برای انصراف با سایر کارشناسان صنعت هستیم و انتظار داریم که در آینده یک پست عمیق در مورد موضوع داشته باشیم.
اکتبر SERP عجیب و غریب و به پایان می رسد
مانند هر ماه، اکتبر شاهد تغییراتی در ویژگیهای SERP و SERP بود که در جنبههای آشکارتر و آنهایی که ظریفتر و ظریفتر بودند. با این حال، صرفاً به این دلیل که تغییر در SERP و/یا ویژگیهای آن باعث حرکت سوزن در مقیاس ریشتر نشده است، به این م،ی نیست که فاقد اهمیت است.
تست محلی برای اطمینان از نتایج محلی غیر اسپم
اگر به خاطر داشته باشید، در ماه سپتامبر، گوگل یک بهروزرس، الگوریتم به نام Possum را در ت، برای فیلتر ، هر،مهها و نتایج تکراری Local Pack و Google Maps منتشر کرد. پس از انتشار بهروزرس،، مشخص شد که هنوز برخی از مشکلات کیفی در Local Finder Google وجود دارد. در ت، برای مبارزه با نتایج هر،مه محلی، گوگل آزمایشی را انجام داد که به قفل سازها و لوله کش ها نیاز داشت (دو جستجویی که به طور سنتی نتایج محلی اسپم را در Google Maps و Local Pack نشان می دادند) از طریق یک “تأیید پیشرفته” بروید روند.
اگرچه به نظر میرسید که این آزمایش در یک مکان خاص (سن دیگو) جدا شده است، اما فکر میکنم این آزمایش به خوبی بیان میکند که نشان میدهد گوگل از مشکل آگاه است و برای راهحل کار میکند. همچنین، ماهیت راه حل، به نظر من، به نظر می رسد درست به قلب مشکل می رود. ی،ی به جای تلاش برای دستکاری الگوریتم یا انجام نوعی تنظیم «فنی» دیگر، گوگل به سراغ منبع رفت، فروشندگان غیرقانونی که سعی داشتند خود را به ،وان چیز واقعی معرفی کنند.
پانل دانش محلی تصاویر را از منو دریافت می کند
آ،ین اما نه کم اهمیت ترین در بررسی اجمالی SERP اکتبر ما هستند تصاویر «از منو» که اکنون بخشی از پانلهای دانش محلی هستند مربوط به رستوران ها همانطور که به نظر می رسد، گوگل این امکان را ارائه می دهد که ببینید غذاهای واقعی در یک رستوران چه شکلی هستند. دلیل اهمیت این موضوع این است که نه تنها نشان میدهد که پانلهای دانش Google چقدر پرکار شدهاند، بلکه نقش اصلی آنها در ارائه محتوای صفحه اول به کاربران را نیز نشان میدهد.
شکل 4 – تصاویر از منوی رستوران “Peter Luger Steak House” در یک پانل دانش محلی ظاهر می شود.
اکتبر SERP ثبت نام
اگر SERP اکتبر یک درس برای ما داشته باشد، این است که تغییرات SERP همیشه به بهروزرس،های الگوریتمهای پر زرق و برق با نوسانات رتبهای زرق و برق دارشان تعلق نمیگیرد. نه، نه، نه، بهروزرس،های SERP میتوانند در اشکال و اندازههای مختلف ارائه شوند. خواه یک نماد روشنکننده AMP در نتایج موبایل ارگ،ک اروپایی، یک حرکت جادویی ناپدید شدن AdWords، یا حتی تصویری از یک استیک خوشمزه در پانل دانش محلی باشد. این فقط به شما نشان می دهد که SERP به یک موجود زنده و همیشه در حال تغییر تبدیل شده است.
البته سوال این است که مثل همیشه این موجودیت معروف به “SERP” چگونه به تکامل خود ادامه خواهد داد؟ آیا AMP با موفقیت ادعای تسلط بر جهان را خواهد داشت (سوالی که فکر می کنم ذهن بسیاری را درگیر کرده است)؟ و البته، چه چیزی باعث می شود کشتی در حال غرق شدن که قبلاً به ،وان تبلیغات صفحه وان روی دسکتاپ شناخته می شد؟
درباره نویسنده
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-october-2016