دسته‌ها
اخبار

کشف مسئولیت هدف کاربر و سوگیری تأیید


15 ژانویه 2019 | ارسال شده توسط پاد،ت در جستجوی SEO

فراموش نکنید، می‌تو،د با عضویت در پاد،ت جستجوگر سئو دنبال کنید iTunes یا با دنبال ، پاد،ت در SoundCloud!

سوال هفته نظرسنجی پاد،ت در جستجوی SEO!

سوال نظرسنجی ،مت 10

اگر قصد کلمه کلیدی را به ،وان بخشی از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود تجزیه و تحلیل می کنید، به ما اطلاع دهید! اگر این کار را می کنید، ما دوست داریم بد،م که برای تعیین اینکه Google چگونه قصد یک کلمه کلیدی را مشاهده می کند، چه کاری انجام می دهید. به ما اطلاع دهید تا بتو،م شما را در ،مت بعدی In Search معرفی کنیم!

خلاصه ،مت 10: پاد،ت در جستجوی SEO


در جستجوی سئو بنر 10

این هفته در پاد،ت میزبانان ما در مورد:

  • تعیین هدف کلمه کلیدی گوگل: 3 گام آسان برای به دست آوردن یک درک دقیق از هدف
  • گوگل یا کاربران؟ در مورد سوگیری تایید چه ،ی مسئول است؟

تعیین هدف کلمه کلیدی گوگل [2:00 – 21:00]

میزبانان ما عمیق تر به آ،ین وبلاگ Mordy، “ش،تن کد: تعیین نحوه تفسیر گوگل قصد” رفتند. درک اینکه چگونه گوگل قصد را تفسیر می کند یک مسئله مهم سئو است. اینکه چگونه گوگل قصد جستجو را مشاهده می کند می تواند فرصت های رتبه بندی را برای سایت شما محدود یا ایجاد کند. به ،وان مثال، کلمه کلیدی “هواپیما” را می توان به ،وان یک وسیله نقلیه پرنده یا فیلم، هواپیما!. در حال حاضر، گوگل نتایج را برای فیلم و نحوه حمل و نقل نشان می دهد. با این حال، تصور کنید اگر گوگل تصمیم بگیرد که کاربران فقط اطلاعات مربوط به فیلم را می خواهند. برای تمام نتایج SERP که با هواپیمای واقعی سروکار دارند چه اتفاقی می‌افتد؟ احتمالاً همه آنها از چهره SERP خارج می شوند! با این گفته، مهم است که بد،د گوگل چگونه یک کلمه کلیدی را از لنز قصد کاربر تفسیر می کند.

پس چگونه قصد را تفسیر می کنید؟ موردی آن را به 3 مرحله ت،یم می کند:

مرحله 1: یک پرس و جو اجرا کنید و سایت ها را در SERP دسته بندی کنید


ابتدا یک کلمه کلیدی پیدا کنید که نماینده کل کمپین شما باشد. به این م،ی که مجموعه کلمات کلیدی شما را به طور کلی نشان می دهد (ی،ی یک “غیرطبیعی” نیست). کاری که می خواهید انجام دهید این است که برای آن کلمه کلیدی جستجو کنید (ترجیحاً در حالت ناشناس) تا بتو،د انواع مختلف سایت ها را تجزیه و تحلیل و دسته بندی کنید. گوگل در SERP نشان می دهد.چرا؟خب، چون گوگل انواع مختلفی از سایت ها را برای برآوردن اه، مختلف نشان می دهد. وقتی این کلمه کلیدی را اجرا کنید، آنها را خواهید دید!

ما با کلمه کلیدی “تج،ات کمپینگ” آزمایش کردیم. در اینجا، گوگل نه سایت تجاری و یک سایت اطلاعاتی را نشان می دهد (نکاتی در مورد وسایل کمپینگ ارائه می دهد). کاملاً واضح است که گوگل می بیند که کاربر می خواهد اطلاعات کمی در مورد تج،اتی که باید ،یداری کند. با این اوصاف، می‌تو،د استدلال کنید که از منظری صرفاً هدفمند، ایجاد محتوای آموزنده با هدف قرار دادن کلمه کلیدی ارزش یک سایت تجاری را ندارد (اگرچه به دلایل دیگر ایده خوبی است).

با مشاهده اینکه گوگل قصد دوم را برای کلمه کلیدی در نظر گرفته است، باید بد،م که آیا این ش،ت فراگیر است یا خیر. آیا گوگل سایت های اطلاعاتی و تجاری را برای کلمات کلیدی مشابه ارائه می دهد؟ آیا گوگل ممکن است صفحات اطلاعاتی بیشتری را برای کلمات کلیدی مشابه نشان دهد؟ به مرحله دو!

مرحله 2: تعیین کنید که آیا الگوی هدف فراگیر است یا خیر


اکنون که می بینید تفکیک هدف برای کلمه کلیدی شما چگونه به نظر می رسد، باید شروع به جستجوی کلمات کلیدی مشابه برای پیدا ، یک الگو کنید. برای حفظ مثال بالا، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مانند “بهترین وسایل کمپینگ”، “،ید وسایل کمپینگ”، “تج،ات کمپینگ در نزدیکی من” و غیره را جستجو کنید. همانطور که SERP ها را برای این کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل می کنید، نسبت بین اطلاعات و سایت های تجاری (یا هر نوع سایت دیگری برای کلمات کلیدی که اجرا می کنید در SERP ظاهر می شود).

شما این کار را انجام می دهید زیرا حتی اگر کلمات کلیدی همگی به موضوعات مشابه مربوط می شوند، تغییرات مختلف می توانند نسبت های مختلف سایت را ایجاد کنند. ممکن است متوجه شوید که محصولات پیچیده تر با سایت های اطلاعاتی بیشتری در SERP ارائه می شوند. به ،وان مثال، زم، که Mordy مجموعه کلمات کلیدی خود را اجرا کرد، SERP های محصول نرم افزاری حاوی سایت های اطلاعاتی بیشتری نسبت به محصولات مرتب سازی ساده بودند. در اینجا، در مورد «تج،ات کمپینگ» ما، اگر «بهترین تج،ات کمپینگ» را جستجو کنید، خلاف آنچه را که برای «تج،ات کمپینگ» دیدیم، خواهید یافت. برای این کلمه کلیدی، ما 9 را دریافت می کنیم
مرور سایت های (اطلاعاتی) و فقط یک سایت تجاری. (به هر حال، آن یک سایت تجاری آمازون بود که به طرز درخش، یک صفحه تجاری ایجاد کرد که تقریباً به ،وان یک صفحه اطلاعاتی ظاهر می شود.)

کاری که در مرحله دوم در اینجا می‌خواهید انجام دهید این است که الگویی از آنچه قصد در سطح زیرمجموعه به نظر می‌رسد پیدا کنید. چه تغییرات کلمه کلیدی در مجموعه کلمات کلیدی ی،ان، چه نسبتی از انواع سایت در SERP ایجاد می کند.

مرحله 3: جداسازی هدف فرعی


با دانستن اینکه گوگل با زیرمجموعه های کلمات کلیدی متفاوت رفتار می کند، به مرحله سوم می رسیم. در حالی که ممکن است نسبت انواع سایت را برای زیر مجموعه های مختلف کلمات کلیدی بد،م، باید به زیر مجموعه های نوع سایت نگاه کنیم. ی،ی دانستن نسبت کافی نیست
گفتن سایت های اطلاعاتی به سایت های تجاری، زیرا انواع مختلفی از سایت های اطلاعاتی وجود دارد. چگونه می د،د چه نوع محتوایی بنویسید؟ آیا باید نقد بنویسید؟ شاید باید روی نکات ،ید تمرکز کنید؟ (البته، این تفکیک می تواند برای هر نوع دسته بندی سایت اعمال شود، ما فقط از سایت های اطلاعاتی به ،وان مثال استفاده می کنیم).

ممکن است متوجه شوید که «کفسه‌های پیاده‌روی» و «تج،ات کمپینگ» هر دو سایت‌های اطلاعاتی زیادی را نشان می‌دهند، اما «چکمه‌های پیاده‌روی» سایت‌های بررسی بیشتری را ایجاد می‌کند در حالی که «لباس کمپینگ» سایت‌های راهنمایی بیشتری ایجاد می‌کند. بنابراین همانطور که مرحله دوم را پشت سر می گذارید، زیرمجموعه های سایتی را که می بینید نیز تجزیه کنید (می تو،د لیست کلمات کلیدی خود را نیز اجرا کنید، ال،ای هدفی را که پیدا می کنید ببینید، و سپس به عقب برگردید و آن SERP ها را با یک شانه دقیق تر تجزیه و تحلیل کنید)!

برای جمع بندی، با یک کلمه کلیدی شروع کنید، ببینید گوگل چگونه قصد را تجزیه می کند، کلمات کلیدی بیشتری و مشابه را اجرا کنید تا ببینید آیا ال،ا یا زیرمجموعه های منحصر به فردی از کلمات کلیدی وجود دارد یا خیر. سپس، یا به طور همزمان، انواع مختلف سایت‌ها را در یک دسته‌بندی سایت (ی،ی سایت‌هایی که نکاتی را در مقابل بررسی‌ها ارائه می‌دهند و غیره) ت،یم کنید.

اخبار و تحلیل سئو [21:00 – 26:57]

نتایج Google Rich خود را آزمایش کنید: گوگل اخیرا اعلام کرد که تست نتایج غنی گوگل اکنون به شما امکان می دهد تا کدی را ویرایش کنید که می تو،د آن را اجرا و آزمایش کنید. سئوکاران مطمئناً این را بسیار مفید خواهند یافت. با تشکر، گوگل!

به روز رس، دستیار گوگل: یک کشتار کامل از به روز رس، برای دستیار Google در CES اعلام شد. کاربران می توانند با استفاده از Assistant به پروازهای United Airlines مراجعه کنند. شما همچنین می تو،د یک اتاق هتل با چندین هتل زنجیره ای رزرو کنید.

در حالی که برخی از این به‌روزرس،‌ها عالی هستند، مانند مترجم زنده که برای جستجوی صوتی عالی است، برخی دیگر مانند رزرو هتل به چندین مرحله نیاز دارند و فقط با جستجوی صوتی شروع می‌شوند که می‌تواند آزاردهنده باشد. چرا باید یک فرآیند چند مرحله ای را انجام دهید که در آن حتی ممکن است به ظاهر اتاق هتل خود دسترسی نداشته باشید، وقتی می تو،د فقط به صورت آنلاین رزرو کنید. این مربوط به چیزی است که هفته گذشته دیدیم که در آن داده‌ها نشان داد که کاربران دستگاه صوتی جستجوی صوتی را ترجیح می‌دهند زیرا سریع‌تر است (همانطور که در فرآیند چند مرحله‌ای و چند دستگاهی سریع‌تر نیست).

مرکز تولید Google ویژگی های جدیدی دریافت می کند: گوگل اخیرا اعلام کرده است که ویژگی Google Manufacturing Center اکنون تحلیل‌های عمیق‌تر، محتوای غنی‌تر ارائه می‌دهد و در دسترس بودن آن را به کشورهای بیشتری گسترش می‌دهد.

امتیاز مسابقه فهرست محلی: گوگل اخیراً ویژگی جدیدی را آزمایش کرده است که از یادگیری ماشینی برای نشان دادن به شما استفاده می کند امتیاز مسابقه رستوران شخصی شده در بسته محلی. به ،وان مثال، امتیاز نشان می دهد که شما 94 درصد شانس دارید که رستور، را که در بسته محلی فهرست شده است، دوست داشته باشید.

در حالی که ژاکلین فکر می کند این یک ویژگی عالی برای ارزش گذاری برای کاربران خواهد بود، موردی در مورد اینکه چگونه گوگل می داند چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد، تردید دارد. ممکن است در گذشته رستوران های خاصی را مرور کرده باشید، اما این نشان دهنده واقعی چیزی نیست که دوست دارید. در همان زمان، و باز هم به نظر Mordy، کمی ناراحت کننده است که گوگل شما را آنقدر خوب می شناسد که احساس می کند می تواند ترجیحات سلیقه ای شما را مح،ه کند. Mordy همچنین کنجکاو است که چگونه این روی رتبه بندی تاثیر می گذارد. اگر، برای به ،وان مثال، شما «بهترین رستوران نزدیک من» را جستجو می‌کنید، و یک رستوران پنج ستاره در یک بلوک از شما وجود دارد، اما با توجه به امتیاز مسابقه شما، Google فکر می‌کند که من، نیست، آیا رتبه پایین‌تری نسبت به رستور، با رتبه‌های ی،ان خواهد داشت. دورتر است اما آیا امتیاز مسابقه بیشتر است؟

ویژگی های کنسول جستجو در حال توقف: گوگل اخیراً اعلام کرد که آنها خواهند بود توقف برخی از ویژگی های کنسول جستجوی قدیمی که برخی از آنها شامل بخش خطاهای ،یدن است.

بسیاری از سئوکاران از این مورد راضی نیستند زیرا می تواند مق، با مهاجرت سایت را کمی سخت تر کند. همچنین، این نوع تغییرات
هستند همیشه کمی ناراحت کننده است زیرا برخی نگران هستند که گوگل در آینده چه چیزی را حذف خواهد کرد.


محتوا تو هفته [26:57 – 33:22]

محتوای هفته ما از ال،یس سندرز که قطعه ای را برای سرزمین موتورهای جستجو نوشت با ،وان 2019 در جستجو: بی‌نظمی خود را بیابید. به گفته Mordy، این تنها بهترین محتوایی است که او تا به حال در Search Engine Land خوانده است (از آنجایی که او از طرفداران سرسخت SEL است، چیزهای زیادی می گوید)!

مقاله ال،یس متفکرانه یک
کشت مسائل مهم سئو اینجا فقط یکی از آنهاست:

سوگیری تایید گوگل: ال،یس به شدت به سوگیری تایید گوگل نگاه کرد و به طور نامحسوس متوجه شد که چه ،ی ممکن است مسئول باشد. به نقل از مقاله، “این با ارزیابی انتقادی محدود عموم مردم از اطلاعاتی که هضم می کنند تشدید می شود (که منجر به مشکل ورود ، و ، می شود). موتورها
بودن انتظار می رود اطلاعات را تأیید کند.»

دلیلی که ما این ،مت از محتوا را انتخاب کردیم این است که بسیار متفکرانه بود و به برخی از موضوعات بزرگ‌تر مربوط به جستجو در سال 2019 پرداخته بود. بنابراین اگرچه موردی ممکن است با ال،یس در مورد موضوع خاص سوگیری تأیید موافق نبوده باشد، اما در نهایت با این موضوع موافق است. توجه! وقتی صحبت از سوگیری تایید به میان می‌آید، موردی معتقد است که مسئولیت آن بر عهده گوگل است و آن را از طریق یک تمثیل سقراطی توضیح می‌دهد:

فرض کنید برای ،ید سیب به یک بازار آزاد می روید و گاری سیب دارای سیب های درجه A، درجه B و درجه C است که درجه A بهترین است و درجه C بدترین است. در جستجوی سیب، از صاحب گاری سیب می‌خواهید سیب‌های «خوب» را برای شما انتخاب کند، سیب‌هایی که می‌داند از آن‌ها لذت خواهید برد. بنابراین، فروشنده سیب به شما سیب‌های درجه B می‌دهد و می‌داند که نمی‌تو،د آنها را متمایز کنید. بین گرید A و B. آیا اشتباه بود که فروشنده سیب اشتباهی به شما داده است؟

حالا بگو فهمیدی…. آیا شما دیوانه می شوید؟ البته! فروشنده با حذف دروغ گفت… هیچ ، دوست ندارد همه حقایق را نداشته باشد! به گفته Mordy، سوگیری تایید مربوط به نتایج جستجو نیست. کالا مجموعه ای از نتایج نیست. بلکه کالا است
حقیقت. وقتی ،ی حقیقت را دارد، موظف است آن را با دیگران در میان بگذارد، مهم نیست که «دیگری» چه می‌خواهد. تصور کنید شما اولین ،ی بودید که فهمیدید دنیا مسطح نیست… آیا می‌تو،د این دانش را برای خود نگه دارید، حتی اگر مردم از چیزی راضی باشند. آنها در حال حاضر معتقدند؟ گوگل چگونه از موردی می پرسد؟

ارسال سئو سرگرم کننده در پاد،ت در جستجو [33:23 – 36:30]

ژاکلین بار دیگر در ارسال سئو صندوق این هفته با موارد زیر دست به کار شد:

اگر گوگل دانش‌آموز دبیرست، بود در چه گروهی/کلیکی قرار می‌گرفت؟

ژاکلین فکر می‌کرد که گوگل یک ریاضی‌دان یا در تیم مناظره خواهد بود، اما در هر زم، دبیرستان را ، می‌کند زیرا از قبل همه چیز را می‌داند.

موردی معتقد است که گوگل دبیرستان خود را ایجاد می‌کرد، اما با بیان اینکه آن‌ها فقط پس از یک سال گذراندن یک سال در باشگاه AV، این کار را انجام می‌دادند، با هر کلیشه‌ای موافق است.

درباره نویسنده

پاد،ت در جستجوی SEO

In Search یک پاد،ت هفتگی SEO است که برخی از بزرگترین نام‌ها در صنعت بازاریابی جستجو را به نمایش می‌گذارد.

برای شنیدن بینش‌های ناب سئو با شخصیتی زیاد، هماهنگ شوید!

،مت های جدید هر سه شنبه منتشر می شود!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/in-search-episode10