
بروزرسانی: 29 تیر 1404
کمپین های AdWord را برای عملکرد برتر تجزیه و تحلیل کنید
با مجموعه Rank Ranger از گزارش های PPC، می تو،د KPI خود را برای یافتن کمپین هایی که بازده دلار AdWords شما را به حدا،ر می رسانند، جستجو کنید. گزارش جدید عملکرد روزانه AdWords همه کمپین های AdWords شما را به صورت ،یبی یا کمپین های خاصی که انتخاب می کنید، با ترافیک روزانه و کلیک ها، نمایش ها، CTR، میانگین CPC و هزینه کل KPI نشان می دهد. با این داده ها می تو،د تعیین کنید که کدام کمپین ها در حال افزایش هستند و کدام کمپین های AdWord عملکرد ضعیفی دارند و باید به روزرس، یا تعلیق شوند. تجزیه و تحلیل می تواند آگاهی شما را از چندین عامل مهم از جمله شرایط ،ید مشتری بالقوه، نیروهای بازار مانند پیشنهاد رقبا برای کلمات کلیدی مشابه و اینکه کدام صفحات فرود عملکرد خوبی دارند، افزایش دهد.
ابتدا، بر اساس فاکتورهای عملکرد گسترده همانطور که در گزارش کمپین های AdWords مشاهده می شود، تعیین کنید که روی کدام کمپین ها تمرکز کنید. به معیارهای ترافیک هر کمپین AdWords نگاه کنید و بر اساس عواملی که برای تبدیل شما مهم هستند مرتب کنید. مرتب سازی بر اساس:
- جلسات
- درصد جلسات جدید
- کاربران جدید
- نرخ پرش
- صفحات در هر جلسه
- میانگین مدت جلسه
- نرخ تبدیل هدف
- تکمیل اه،
- ارزش هدف در هر کمپین
تبدیل در قلب موفقیت هر بازاریابی آنلاین است. در Traffic Metrics می تو،د ببینید که کدام کمپین بهترین و بدترین عملکرد را بر اساس مهم ترین عامل دارد. با تنظیم تبدیل های هدف سفارشی در Google Analytics، می تو،د آنها را در Rank Ranger دنبال کنید و بهترین و کم بازده ترین کمپین ها را پیدا کنید.
کمپین های گوگل ادوردز، معیارهای ترافیک
برای ایجاد KPI هزینه به ازای تبدیل و KPI نرخ تبدیل، می تو،د دریابید که کدام کمپین ها واقعاً منجر به تبدیل می شوند. تبدیل های قوی به م،ای کمپین های موفق AdWords و صفحات فرود موفق است.
هنگامی که بر روی چند کمپین AdWords تمرکز کردید که مشخص کرد کدام کمپین کار می کند و کدام کمپین کار نمی کند، باید به هزینه های آن کمپین ها در AdWords Metrics نگاه کنید تا هزینه کمپین را ببینید. در اینجا معیارها عبارتند از:
- کلیک می کند
- برداشت ها
- CTR (نرخ کلیک)
- میانگین CPC (هزینه هر کلیک)
- هزینه هر کمپین
در این گزارش، باید ببینید که بیشترین پول را در کمپین های با بیشترین تبدیل خود صرف می کنید. به همین ترتیب، ممکن است در کمپین هایی که عملکرد خوبی دارند، اما هزینه ها کاهش می یابد، ارزشی پیدا کنید. کمپین هایی که هزینه دارند اما تبدیل نمی شوند، بازنده پول هستند و بنابراین بازگشت سرمایه (ROI) شما بسیار کمتر خواهد بود.
کمپین های گوگل ادوردز، معیارهای ادوردز
نسبت کلیک یکی دیگر از معیارهایی است که باید به دقت دنبال شود. CTR تأثیر زیادی بر کمپین های AdWords دارد. CTR بالا منجر به امتیاز کیفیت بالاتر می شود که CPC شما را کاهش می دهد و حجم تبلیغات شما را افزایش می دهد.
اکنون، فهرستی از کمپین های AdWords مرتب شده دارید که می خواهید عمیق تر آنها را پیگیری کنید. برای بررسی عمیق کمپین های قدرتمند و کمپین های بازده ضعیف تر، گزارش عملکرد روزانه Google AdWords را باز کنید. در تنظیمات Analytics بر اساس کمپینی که در حال تحقیق در آن هستید، و تاریخ های کمپین فیلتر کنید تا ببینید آیا روند آن کمپین در این دوره افزایش یا کاهش داشته است.
البته، هدف AdWords و PPC ،ج ، پول نیست، این تبدیل یا تراکنش نهایی است که مهم است. اگر یک کمپین در عملکرد خود کم است، زمان آن است که کلمه کلیدی، صفحه فرود یا پارامترهای هزینه را به روز کنید. بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده یافتن کلیدواژه هایی است که ،یداران شما در زمان من، در فرآیند تصمیم گیری خود روی آنها تمرکز می کنند تا شما بیشترین کمک را به آنها بکنید.
درباره نویسنده

مایکل معتقد است که Rank Ranger پناهگاه نهایی برای جنگجویان SEO است و مشتاق راهنمایی آنها برای یافتن بهترین راه برای استفاده از نرم افزار SEO ما - گزارش ها، نمودارها، ابزارها و ویژگی های بر،ب سفید - برای بهبود روش مدیریت SEO و بازاریابی دیجیتال است!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/adwords-daily-performance-report