19 آوریل 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein
همه، در هر سطحی، می دانند که تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی مهم است. ما، در صنعت سئو و بازاریابی دیجیتال، بیش از پیش از این واقعیت آگاه هستیم. با این حال، همه داده ها هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی برابر نیستند. داده ها صرفاً به دست آوردن اطلاعات آماری نیست. در حالی که به دست آوردن چنین اعداد و ارقامی مهم است، اما فاقد عمق کیفی است. در اصل، داده ها به ترسیم تصویری از سلامت و عملکرد کمک می کنند، از قضا ماهیت آن کل نگر است. سوال این است که چگونه می توان به داده های غنی دسترسی داشت؟ چگونه داده ها را از یک تجربه خطی به یک تجربه کل نگر تبدیل کنیم که تصویر عملکرد کلی را ترسیم می کند؟ پاسخ تجزیه و تحلیل داده های متقاطع است.
حرکت فراتر از یک منبع داده
حرکت فراتر از یک منبع داده می تواند به تجزیه و تحلیل داده های شما قدرت گسترده تر و عمیق تری بدهد. در هر مجموعه داده، بخشها و بخشهای مختلفی وجود دارد که میتواند به شما درکی از عملکرد شما بدهد. مشکل این است که چنین داده هایی به یک منبع و فقط به آن منبع منتقل می شوند. نحوه تعامل آن داده ها با سایر داده ها، نحوه قرار گرفتن آن داده ها در یک تصویر بزرگتر با نگاه صرف به یک مجموعه داده قابل دسترسی نیست. آنچه من در اینجا به شما نشان خواهم داد این است که چگونه مشاهده روشهایی که مجموعههای دادههای مختلف با یکدیگر تعامل دارند، تصویر کاملتر و کاملتری را ارائه میدهد، چیزی که من آن را تصویر عملکرد کل نگر مینامم.
داده های متقاطع منبع برای مقایسه عملکرد
یکی از اساسیترین راهها برای استفاده از دادههای متقاطع، اندازهگیری عملکرد در رسانهها و پلتفرمهای مختلف مرتبط است. به عبارت دیگر، وقتی میخواهید یک کار را انجام دهید، فقط در مکانهای مختلف، دیدن هر دو مجموعه داده با هم میتواند گویا و قدرتمند باشد. برای نشان دادن این نکته (و سایر مواردی که به زودی بیان خواهم کرد) من از Insight Graph خود استفاده می کنم که توانایی رسم مجموعه های مختلف داده را بر روی یک نمودار دارد.
بیایید با یک مورد ساده و ساده شروع کنیم. فرض کنید مشتری شما هر دو کمپین AdWords و Bing Ads را اجرا می کند، نشان دادن عملکرد در هر یک به یکباره بسیار قدرتمند است. اگر واقعاً میخواهید تصویر کاملی از بهترین ارزش خود به دست آورید، با مقایسه هر دو مجموعه داده به طور همزمان به خوبی به شما کمک خواهد کرد. این به ویژه با توجه به مقدار زمان و نیروی انس، است که برای تلاش هایی مانند کمپین های PPC صرف می شود. در امتداد این خطوط، اگر روندهای مشابه یا حتی مع، را در بین دو پلتفرم مشاهده کنید، به خوبی می تواند اطلاعات مرتبط و روشنگری باشد.
نمودار Insight یک نمای داده کنار هم از دادههای Bing Ads و AdWords را نشان میدهد
همین کار را می توان در مورد ترافیک سایت شما فی نفسه انجام داد. توانایی مقایسه ترافیک در بین موتورهای جستجوی مختلف نه تنها به شما میگوید که چگونه کار میکنید، بلکه به شما میگوید که کجا نیاز به بهبود دارید و آیا چنین تلاشهایی حتی ارزش وقت و هزینه را دارند یا خیر. نکته این است که توانایی مقایسه داده های مشابه از چندین کانال به طور همزمان بسیار ارزشمند است که به عملکرد واجد شرایط می رسد. مشاهده شباهتها و تفاوتها در دادهها از کانالهای داده مشابه و در عین حال مجزا (ی،ی AdWords در مقابل تبلیغات بینگ، یا جستجوی Google در مقابل جستجوی یاهو و غیره)، بخش مهمی در واجد شرایط بودن و درک اثربخشی شیوههای شما به طور کلی است.
داده های متقابل منبع برای درک همبستگی ها
یکی دیگر از مزایای عمده نگاه ، به داده های متقاطع، توانایی درک همبستگی بین مجموعه های مختلف داده است. در واقع، تا آنجا پیش میروم که بگویم این ممکن است مهمترین فایدهای باشد که تجزیه و تحلیل دادههای متقاطع میتواند ارائه دهد. ،یب دو مجموعه منحصربفرد از معیارها از دو منبع داده میتواند به شما نگاهی اجمالی به نحوه ،یب جنبههای مختلف سئو یا برنامههای بازاریابی شما بدهد.
یک لحظه در مورد آن فکر کنید، اساسی ترین داده های SEO رتبه است. با این حال آیا واقعاً رتبه هدف نهایی است؟ البته نه، شما می خواهید رتبه ای برای ارائه ترافیک به سایت خود داشته باشید، که امیدوارید به نوعی تکمیل هدف ختم شود. برای یک SEO، این همبستگی نهایی داده ها از منابع داده های مختلف است. دیدن این همبستگی ها برای موفقیت شما حیاتی است. اگر رتبه شما بالا است، اما ترافیک شما پایین است، پس قطعی وجود دارد که باید اصلاح شود. اگر ع، آن درست است، به این فکر کنید که اگر رتبه شما بالاتر بود، ترافیک و تبدیل شما چقدر قوی تر می شد.
همبستگی داده های متقاطع بین رتبه، ترافیک ارگ،ک و تکمیل هدف کاربر جدید
برای مواقعی که ابتکارات مختلفی را انجام داده اید، دیدن نتیجه ممکن است به توانایی شما برای دیدن داده ها از منابع مختلف به طور همزمان بستگی داشته باشد. به ،وان مثال، شما جلوتر رفته اید و هر چیزی را که می تو،د برای قرار دادن در قطعه های ویژه گوگل بهینه کرده اید (که این روزها بسیار خشمگین است). آیا نمی خواهید بد،د که آیا ارتباطی با بهینه سازی قطعه ویژه که به تازگی انجام داده اید و ترافیک سایت شما وجود دارد؟ ،یب رواج ویژگی Google SERP در نموداری که ترافیک ارگ،ک شما را نشان میدهد، میتواند به شما کمک کند که بد،د ساعاتی که صرف بهینهسازی کردهاید تاثیری داشته است یا ممکن است بخواهید وقت خود را صرف اولویتهای دیگر کنید.
افزایش قابل توجهی در روندهای قطعه ویژه در تلفن همراه نشان می دهد که هیچ ارتباط واقعی با ترافیک تلفن همراه یک سایت خاص در نمودار Insight وجود ندارد.
جدای از موارد خاص، امکان دیدن داده ها از منابع داده های مختلف به طور همزمان، می تواند در درک همبستگی بین سئوی چند وجهی و تعهدات بازاریابی شما بسیار ارزشمند باشد.
داده های منبع متقابل برای پر ، شکاف های اطلاعاتی
فراتر از نشان دادن همبستگی ها، داده های متقابل منبع می توانند به پر ، داده های گمشده مورد نیاز برای ایجاد یک تصویر کامل و کامل کمک کنند. ی،ی دادههایی که از هر منبعی در اختیار دارید ممکن است تنها بخشی از تصویر باشد. واضح ترین مثال برای این موضوع جداسازی کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتی، است. بنابراین شما به اندازه کافی در SERP ظاهر می شوید، اما چگونه این به تبدیل تبدیل می شود؟ ،یب دادههای کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل میتواند به شما کمک کند تا اهمیت معیارهای موجود در هر منبع داده را برای عملیات ،بوکار خود تعیین کنید.
دادههای کنسول جستجو با دادههای Google Analytic که تأثیر برداشت SERP بر تبدیل هدف را نشان میدهد، دوباره متحد شد.
بدون دادههای چند منبع، تعیین صلاحیت ارقام قبل از گفتن میتواند دشوار باشد. به ،وان مثال، اگر بدانم که بسیاری از ترافیک سایت من از رسانه های اجتماعی است، ممکن است برای من کافی نباشد. اگر زمان محدود و منابع محدودی دارم (چه ،ی که ندارد)، باید بدانم تلاشم را کجا متمرکز کنم. بهترین زمان من در کجا می گذرد، فیس بوک، توییتر و غیره؟ اگر بتوانم مجموعه های مختلف داده را ،یب کنم، اگر بتوانم ترافیک اجتماعی خود را ببینم، تعداد کاربر، که صفحه فیس بوک من را لایک کرده اند، و همه اینها در حالی که تعداد علاقه مندی هایم را در توییتر به دست آورده ام، می توانم تعیین کنم که کدام منبع اجتماعی ارزشمندتر است. برای من، و جایی که باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنم. من می توانم ببینم کدام پلتفرم روی ترافیک سایت من تأثیر می گذارد.
داده های متقاطع منبع نشان می دهد که ترافیک اجتماعی سایت نسبت به عملکرد فیس بوک ارتباط قوی تری با توییتر دارد
باز هم، تغییرات بی پای، وجود دارد که چگونه دیدن ارقام منابع داده متعدد می تواند در تعیین دوره های عمل و ارزیابی عملکرد حیاتی باشد. نکته مهم، ویژگیهایی نیست که در اینجا به آنها اشاره کردم، بلکه مفهوم مشاهده دادههای متقاطع واقعاً چقدر غنی است.
داده های منبع متقابل – یک دنیای جدید
آنچه من در اینجا ارائه کردهام، تنها چند روش کلی است که میتو،د از دادههای متقابل منبعی که ارائه میدهد استفاده کنید. در واقع، قصد من این نبود که شما را با روشهای پیچیدهای که در آن معیارهای یک دقیقهای را میتوان در برابر پیچیدگی دیگری از منبع داده دیگری ترسیم کرد، غرق کردم. در عوض، هدف من این بود که بر اساس تجزیه و تحلیل دادههای متقاطع تاکید کنم (به همین دلیل است که ما منابع داده شخص ثالث مانند تبلیغات Bing، ابزار وب مستر بینگ، CallTrackingMetrics، Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل، Google Drive، تجزیه و تحلیل اجتماعی را ادغام کردهایم. ، Yext و غیره را در یک نمودار متریک ،یبی). در واقع، احتمالات بی پایان هستند و این موضوع به نوعی… استفاده از داده های منبع متقابل می تواند دنیای جدیدی از تجزیه و تحلیل داده ها را باز کند. دنیایی غنی از داده های کل نگر را باز می کند که در آن می تو،د تأثیر عملکرد واقعی را تعیین کنید که ارزش دنیای واقعی را که خارج از یک دسته داده خاص وجود دارد را منع، می کند.
درباره نویسنده
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/cross-source-data-for-seo-marketing