2 مه 2018 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein
آماده شوید تا یک ماه دیگر را در Google SERP کاوش کنید زیرا موتور جستجو به روند خود در تأیید بهروزرس،های الگوریتم (با ابهاماتی که شاید وجود دارد) و ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر SERP و ویژگیهای آن ادامه میدهد. به طور خاص، آوریل با تغییری همراه شد که پتانسیل جدی برای تغییر نحوه تعامل کاربران با سایتها در SERP تلفن همراه دارد.
آماده، به صف، شروع!
یکی دیگر از آپدیت های طول، و تایید شده الگوریتم گوگل
آیا این فقط من هستم یا این به روز رس، ها طول، تر و طول، تر و طول، تر و طول، تر می شوند (من می توانم ادامه دهم)؟ از 13 آوریل، ابزار آب و هوای نوسان رتبه ما، Rank Risk Index، شروع به افزایش نوسانات رتبه کرد. اگرچه متوسط به استثنای 18 آوریل، افزایش نوسانات 10 روز کامل به طول انجامید. سپس پس از یک وقفه دو روزه، چهار روز دیگر را در حد متوسط دنبال کردیم
فهرستبندی ریسک رتبهبندی، بهروزرس، طول،مدت Google را نشان میدهد که از اواسط آوریل و به بعد اجرا میشود.
علاوه بر این، و مانند بهروزرس، Google که در ماه مارس پیگیری شد، Google دوباره در 20 آوریل تایید شده که در واقع آنها به روز رس، کرده بودند. به هر حال خوب است، و خوب است، من معتقدم که در اینجا بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد. هم در اینجا و هم در ماه مارس، رابط جستجوی گوگل، یکی از د،ل سالیوان، به سایتها اطلاع داد که آن را جذب کنند، زیرا اگر رتبه آنها کاهش یابد، هیچ کاری نمیتوانستند انجام دهند… ی،ی این یکی در مورد کیفیت نبود. علاوه بر آن، جان مو، از گوگل گفت که به روز رس، مارس “بیشتر در مورد ارتباط” بود بر خلاف کیفیت او در ادامه توضیح داد که ممکن است محتوای قدیمیتر دیگر مرتبط نباشد و غیره و غیره و غیره.
همه چیز خوب است، اما من فکر نمی کنم تنها صفحاتی که مورد بازدید قرار گرفته اند، صفحاتی از عصر حجر باشند. برخلاف اینکه گوگل چگونه آن را به تصویر میکشد، فکر میکنم “ارتباط” آنها کمتر به ارزیابی مجدد کاربرد برخی سایتها در عصر مدرن مربوط میشود و بیشتر به بهبود نحوه درک Google از هدف جستجو مربوط میشود. با آن، البته، توانایی تعیین بهتر ارتباط وجود دارد. به عبارت دیگر، من گمان میکنم که این بهروزرس،ها بیش از هر چیز دیگری درباره یادگیری ماشینی است که خود را مجدداً تنظیم میکند.
Google با دکمه «نتایج بیشتر» در موبایل با صفحهبندی حذف میشود
بعد از به روز رس، الگوریتم، فکر می کنم این بزرگترین خبر باشد
دکمه «نتایج بیشتر» در تلفن همراه جایگزین صفحهبندی میشود
این دکمه که نتایج ارگ،ک بیشتری را بدون نیاز به رفتن به صفحه مستقل دیگری بارگیری می کند، یک آزمایش طول، مدت در SERP موبایل بود. برای مدتی این گمانه زنی وجود داشت که این قالب جایگزین صفحه بندی در SERP موبایل خواهد شد. اتفاقی که دقیقاً افتاد. در 11 آوریل، ما خبر رسمی دریافت کردیم که صفحه بندی مربوط به گذشته است و ما خواهیم بود فقط با دیدن دکمه “نتایج بیشتر” در تلفن همراه.
در حالی که این یک تغییر نسبتا خوش خیم به نظر می رسد، پیامدهای آن به طور بالقوه بسیار زیاد است. چطور؟ خب، دادهها نشان میدهند که هر چه سریعتر و آسانتر بارگذاری نتایج بیشتر شود، کاربران به نتایج بیشتری نگاه خواهند کرد. نه تنها این، بلکه هرچه کاربران سریعتر به پایین پیمایش کنند تا نتایج بیشتر و بیشتری را ببینند، کمتر متوجه میشوند و میخوانند. ی،ی از آنجایی که کاربران میتوانند راحتتر به نتایج دسترسی پیدا کنند، به همان اندازه که مطالعه میکنند نمیخوانند. بنابراین، و به طور خلاصه، دکمه “نتایج بیشتر” گوگل به این م،ی است که کاربران به احتمال زیاد نتایج بیشتری را نسبت به صفحه بندی نگاه می کنند، اما ،اوین و/یا توضیحات متا را با دقت مطالعه نمی کنند.
در اینجا یک تجزیه و تحلیل کامل از پیامدهای دکمه “نتایج بیشتر” به همراه برندگان و بازندگان قالب جدید SERP موبایل ارائه شده است.
نقاط داده جدید برای خوشه بندی عمدی فهرست بسته های محلی
در اوایل آوریل، مطالعهای را منتشر کردیم که نشان میدهد گوگل احتمالاً وزن زیادی برای جستجوی مکان در الگوریتم محلی خود قائل است. پس از انجام 226 جستجوی محلی، متوجه شدم که گوگل ترجیح می دهد دو فهرست محلی را در نزدیکی یکدیگر (و مکان جستجوی واقعی) نشان دهد و آ،ین نتیجه را در فاصله ای دورتر نشان دهد.
الگوی خوشهبندی بسته محلی همانطور که برای کلمه کلیدی «کارواش» مشاهده میشود
علاوه بر اینکه این الگو به خودی خود جالب است، دریافتم که گوگل بین جستجوهایی که به طور خاص برای پوشش مناطق وسیع جغرافیایی در نظر گرفته شده اند و جستجوهایی که اینگونه نیستند، تبعیض قائل نمی شود. ی،ی گوگل همان الگوی خوشه بندی 2:1 را هم در داخل شهرها و هم در کل ایالت ها نشان می دهد. به ،وان مثال، پرس و جوهایی که کل ایالت تگزاس را پوشش می دهد (که 268597 مایل مربع را پوشش می دهد) همان دو نتیجه خوشه ای را نشان می دهد که در شهرهایی مانند بوستون (89.63 مایل مربع) نشان داده شده است.
الگوی خوشهبندی بسته محلی 2:1 همانطور که برای درخواستی که فاقد هدف مکان دقیق است مشاهده میشود
مسئله اینجاست که به نظر میرسد گوگل بدون توجه به قصد پرس و جو، همان الگوی فهرست محلی را ارائه میکند. هیچ یک از پرس و جوهایی که من انجام دادم در 500 مایلی هیچ یک از مکان های جستجو شده انجام نشد. با این حال، گوگل هنوز به من یک مکان در شهر یا
نتایج کامل را دریافت کنید و تجزیه و تحلیل کامل مطالعه بسته محلی ما را در اینجا بخو،د.
Google Ups بررسی دقیق تکمیل خودکار و تنزل رتبه توضیحات متا ساخته شده سفارشی شما
دو نکته جالب اینجاست:
1) گوگل پیش بینی های تکمیل خودکار بیشتر را حذف می کند: ویژگی تکمیل خودکار گوگل یکی از ،اصری است که در گذشته اخیر به همراه نتایج جعلی اخبار جعلی و مواردی از این دست، غول جستجو را با مشکل مواجه کرده است. به ،وان بخشی از تلاش های اخیر گوگل برای ارائه مقداری بیشتر از طریق شفافیت، یک پست رسمی وبلاگ که در آوریل منتشر شد، نحوه عملکرد این ویژگی و اینکه چرا گاهی اوقات محتوای بحث برانگیز در آن ظاهر میشود، نشان میدهد. به ،وان بخشی از نگارش خود، گوگل همچنین متعهد شد که اقدامات جدید و قوی تری انجام دهد تا از بحث و جدل موضوع داغ در پیشنهادات تکمیل خودکار جلوگیری کند.
2) Google تمایل دارد از توضیحات متا ایجاد شده سفارشی شما استفاده نکند: علیرغم اینکه به سایت ها فضای بیشتری برای بیان خود در توضیحات متا داده است، مطالعه ای که در اوا، آوریل منتشر شد نشان می دهد که گوگل واقعاً از آنها استفاده نمی کند. در عوض، اغلب اوقات موتور جستجو متا توصیف خود را ایجاد می کند برای شما. این مطالعه نشان داد که هنگام انجام این کار، گوگل تمایل دارد از محتوای پاراگراف اول در صفحه مرتبط استفاده کند.
تغییرات ماه آوریل در ویژگی های SERP گوگل
دوباره آن زمان است. وقت آن است که نگاه دقیقی به تغییرات گوگل در ویژگی های جستجوی ویژه همیشه مهم خود بیندازیم. از قطعه های ویژه گرفته تا تبلیغات، آوریل، مانند هر ماه قبل از خود و به احتمال زیاد بعد از آن، برخی از دوزهای واقعی داشت.
،اوین ویژه قطعه و اصلاح
دو خبر جالب در مورد ویژگی SERP مورد علاقه همه، Featured Snippets:
چند قطعه ویژه تحت یک ،وان: تکههای ویژه موبایل، برای بهروزرس، ویژگی اعلام کرد در دسامبر 2017، اکنون میتواند حاوی ،و، باشد که قطعه تحت آن قرار میگیرد. نکته خنده دار این است که در حین انجام برخی تحقیقات، به ،وان ی،ان برخورد کردم، اما برای قطعه های ویژه متفاوت (اما بسیار مرتبط):
این را بررسی کنید، “،اوین” قطعه ویژه در تلفن همراه به بیش از یک قطعه مربوط می شود (به نظر می رسد طبقه بندی شده باشد). تا به حال این رفتار را دیده اید؟ @rustybrick @ser،_alakov pic.twitter.com/PHIioTH2Un
— Mordy Oberstein (@MordyOberstein) 23 آوریل 2018
حبابهای اصلاح قطعه ویژه: در گذشته، گوگل چندین نسخه از «حبابها» را آزمایش کرده است که به کاربران اجازه میدهد تا Featured Snippet را که به روشهای مختلف نشان داده میشود، اصلاح کنند. آوریل شاهد گزارش هایی از این موارد بود حبابهای ویژه «تصفیه» قطعه به نظر میرسد که Google این ویژگی را برای تمام قطعههای ویژه که در آنها شفافسازی و ت،یمبندی بیشتر قابل اعمال است، منتشر کرده است.
این
تبلیغات در SERP آوریل
من در گذشته اخیر زیاد در مورد تبلیغات در SERP صحبت نکرده ام. همانطور که گفته شد، و مانند Featured Snippets، ماه گذشته دو خبر جالب برای تبلیغات در SERP وجود داشت.
تبلیغات One-Liners در Google SERP: نه، این یک شوخی نیست. در 24 آوریل، SERoundtable گزارش داد گوگل در حال آزمایش تبلیغات یک خطی بود در SERP تبلیغات در کادری نشان داده شد که حاوی یک سری URL و فاوی، مربوط به آن URL ها بود. این یک فرمت عجیب است، که نمی توانم تصور کنم بخشی از بسته AdWords شود، اما هرگز نمی د،د.
تبلیغات درمان اعتیاد در SERP: در سپتامبر 2017، گوگل تصمیم گرفته بود تا تبلیغات برای درمان اعتیاد در SERP را به طور گسترده محدود کند. به طور خلاصه، گوگل نگران تبلیغاتی بود که برای برخی از آسیب پذیرترین کاربرانش گمراه کننده بود. با این حال، اوا، ماه آوریل، موتور جستجو این را اعلام کرد تبلیغات ، اعتیاد دوباره معرفی می شود. این بار، تبلیغکنندگان باید قبل از نمایش آگهیهای درمان اعتیادشان، فرآیند صدور گواهینامه گستردهای را انجام دهند.
چرخ فلک های چند محصولی
در این آزمایش، گوگل آزمایش کرد دو چرخ و فلک محصول متوالی در موبایل. در طول ماه آوریل، منابع متعددی را دیدم که در مورد ظاهر این قالب در SERP موبایل بحث می ،د. بدیهی است که داشتن دو چرخ فلک محصول پشت سر هم به طور قابل توجهی شانس یک کاربر را برای درگیر شدن با یک محصول حمایت شده افزایش می دهد.
دو چرخ فلک PLA پشت سر هم به ،وان بخشی از تست SERP موبایل نشان داده شده است (منبع تصویر: thesempost.com)
منوهای سرویس به پانل های محلی بیشتر بیایید
در اوایل آوریل، گوگل به ،ب و کارها این امکان را داد که فهرست یا “منو” خدمات به پانل دانش محلی در تلفن همراه. تا به حال، “منوها” کاملاً منطقی برای رستوران ها ظاهر می شد، اما نه برای مشاغل عمومی. در حال حاضر، با جدید خدمات تب، جامعه تجاری محلی گسترده تر می توانند خدمات خود را در داخل پانل محلی به نمایش بگذارند.
ویژگی جدید “یافت های جالب”.
آ،ین، اما نه کماهمیت، یک SERP که قبلاً دیده نشده بود در SERP آوریل مشاهده شد. به نام ‘یافته های جالببه نظر می رسد این ویژگی مقالات مرتبط با پرس و جو را در کادری ارائه می دهد که شامل چهار نتیجه است. این کادر امکان دسترسی به چنین نتایج بیشتری را فراهم می کند، که به نظر می رسد معمولاً از صفحات بهینه شده با AMP تشکیل شده است.
ویژگی جدید «یافتههای جالب» (منبع تصویر: seroundtable.com)
نظر شما در مورد Google SERP ماه آوریل چیست؟
آیا این بهروزرس،های «تأیید شده» گوگل واقعاً در مورد بهبود توانایی گوگل در تفسیر هدف است؟ آیا گوگل باید الگوریتم محلی خود را به روز کند تا موقعیت جستجوگر را بهتر مدیریت کند در حالی که نزدیکی عاملی نیست؟ آیا فهرستهای بسته محلی بیش از حد بر مکان جستجوگر متمرکز شدهاند؟ چه ،ی بیشترین ضرر را از دکمه «نتایج بیشتر» SERP موبایل میبیند و چه ،ی احتمالاً از از دست دادن صفحهبندی سود میبرد؟ نظر شما در مورد اصلاح قطعه ویژه چیست؟ آیا فکر می کنید گوگل هرگز با تبلیغات AdWords یک خطی پیش خواهد رفت؟
دست دراز کن و بگذار من میدونی چی فکر میکنی
درباره نویسنده
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-april-2018