دسته‌ها
اخبار

گوگل باکس جستجو را از SERP حذف کرده است


27 سپتامبر 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

عزیزان عزیز، ما امروز، در روز تولد خود گوگل، اینجا جمع شده ایم تا ،وج ویژگی Search Box SERP را از روی زمین اعلام کنیم. به عبارتی کمتر دراماتیک، گوگل قابلیت Search Box خود را از SERP در دسکتاپ و موبایل حذف کرده است. حذف یکنواخت است و به این ترتیب برای هر کشوری که قبلاً این ویژگی را داشته اعمال می شود.

جعبه جستجو به صورت جه، از SERP حذف شده است

از 25 سپتامبر، ردیاب‌های ویژگی SERP ما برای دسک‌تاپ و موبایل متوجه کاهش شدید تعداد جعبه‌های جستجوی ظاهر شده در SERP در سراسر جهان شدند. پس از دو روز کاهش شدید، فرآیند حذف این ویژگی به پایان رسید.

ویژگی جعبه جستجو از SERP حذف شد


ویژگی Search Box پس از کاهش شدید چند روزه از SERP در سطح جه، حذف شده است

برای ،، که با این ویژگی آشنا نیستند، جعبه جستجو به شما امکان می دهد محتویات یک سایت را مستقیماً در SERP جستجو کنید. این ویژگی در زیر توضیحات متا در یک نتیجه ارگ،ک به شکل یک کادر مستطیل باریک ظاهر می شود که به کاربر امکان می دهد در صفحات یک وب سایت نمایش داده شده مستقیماً از صفحه نتایج جستجو کند و کاربر به صفحه نتایج جستجو در صفحه نمایش داده شود. وب سایت مورد نظر (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است).

نمونه جعبه جستجو

همانطور که اشاره شد، حذف ویژگی Search Box جه، بود. به این م،ی که هیچ کشوری دیگر ویژگی SERP را در SERP خود نشان نمی دهد. این هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل صدق می کند.

جعبه جستجوی موبایل به صورت جه، حذف شد


داده‌های جعبه جستجو نشان داد که به صورت جه، از SERP موبایل حذف شده است

جستجوی دستی برای جعبه جستجو ویژگی SERP حذف آن را تأیید می کند

در گذشته، انواع مختلفی از سایت ها وجود داشت که به طور کلی تحت شرایط خاصی با جعبه جستجو نشان داده می شدند. زم، که دانشگاه ها به طور مستقیم در گوگل با نام جستجو می شوند، اغلب با ویژگی Search Box ظاهر می شوند.

در اوایل نوامبر سال 2016، پس از گزارشی مبنی بر اینکه گوگل ویژگی Notable Online SERP را حذف کرده است، من تصاویری از جستجوهای مستقیم برای دانشگاه های هاروارد و ییل ارائه داده بودم، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

هاروارد:

هاروارد با جعبه جستجو

ییل:

Yale با جعبه جستجو

در هر دو مورد به وضوح می تو،د ببینید که یک جعبه جستجو در لیست های ارگ،ک آنها وجود دارد.

دیگر چنین نیست. جستجویی برای هاروارد برگشت به این صورت:

هاروارد بدون جعبه جستجو

باز هم، انجام جستجوی مستقیم برای Yale و نتیجه زیر است:

جعبه جستجوی Yale No

همانطور که مشاهده شد، ویژگی Search Box دیگر برای این نتایج ارگ،ک وجود ندارد.

جستجوهای مستقیم برای آژانس های ،ت ایالات متحده نیز به طور سنتی با یک جعبه جستجو در نتایج ارگ،ک آژانس خاص بازمی گردد. تصویر زیر یک اسکرین شات از جستجوی مستقیم است اداره ،تی در تلفن همراه چند ماه پیش که به وضوح کادر جستجو را نشان می دهد:

و، امور خارجه با جعبه جستجو

امروزه، همان جستجو در تلفن همراه ویژگی SERP را ایجاد نمی کند:

بخش ایالت بدون کادر جستجو

در نهایت، اگرچه ویژگی Search Box SERP هرگز برجسته نبود، اما تقریباً همیشه در نتایج ارگ،ک ویکی‌پدیا نمایش داده می‌شود. همانطور که در زیر نشان داده شده است، دیگر اینطور نیست:

ویکی پدیا بدون کادر جستجو

چرا گوگل ویژگی SERP جعبه جستجو را حذف کرد؟

در حالی که گوگل هنوز به طور رسمی تایید نکرده است که ویژگی Search Box را از SERP حذف کرده است، دلیل خوبی وجود دارد که حذف آن را به عدم استفاده نسبت دهیم. ویژگی SERP هرگز به هیچ وجه یک نیروگاه نبود و به طور سنتی فقط در تعداد اندکی از Page One SERP ها نشان داده می شد. صادقانه بگویم، داشتن این ویژگی با چنین نرخ نمایش پایین تقریباً م،ی ندارد. از آنجایی که گوگل به ندرت این ویژگی را در وهله اول نشان داده است، بدیهی است که کاربران نمی توانند با آن درگیر شوند. من فقط می توانم در اینجا شخصا صحبت کنم، اما حتی زم، که این ویژگی ظاهر شد، هرگز از آن استفاده نکردم. بنابراین، منطقی است که بگوییم گوگل ویژگی Search Box را صرفاً به این دلیل که عاملی در SERP نبود حذف کرده است. البته باید دید که آیا گوگل به طور رسمی دلیل حذف این ویژگی را اعلام خواهد کرد یا خیر. در هر صورت، جعبه جستجو یکی از ویژگی‌های SERP است که شرط می‌بندم به سختی از دست می‌رود.

به روز رس،: از 3 اکتبر، گوگل باگی را برطرف کرده است که منجر به حذف جعبه جستجوی SiteLinks از SERP شده است. با رفع اشکال، ویژگی SERP در سطح جه، به SERP بازگشته است.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-removes-search-box