دسته‌ها
اخبار

گوگل به صورت پیش‌فرض به صفحات HTTPS اولویت می‌دهد


22 دسامبر 2015 | ارسال شده توسط جوئل جانوفسکی

نشانگر HTTPS در نتایج جستجوی گوگلبا گذشت زمان، روش گوگل برای اندازه گیری دوستی SEO چندین بار تغییر کرده است. پاندا، پنگوئن، دزد دریایی، موبایلگدون – شما اسمش را بگذارید. ارائه تجربه بهتر به کاربران، از جمله امنیت آنلاین – HTTP در مقابل HTTPS – اخیراً موضوعی مرسوم بوده است. برای مدتی صفحات خود گوگل: جی‌میل، جستجوی گوگل و یوتیوب همگی سایت‌های HTTPS بودند – و از این به بعد، فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که همه شما به یک اتصال امن فکر کنید.

گوگل یک هدف دارد: اینکه مرور یک صفحه وب باید فقط یک تجربه بین کاربر و وب سایت باشد و نباید طرف های خارجی را درگیر کند. از این رو، گوگل اعلام کرد که آنها قویاً به صاحبان وب سایت توصیه می کنند که انتخاب کنند HTTPS به جای HTTP

مدتی قبل، در ماه آگوست، گوگل اعلام کرد که رتبه‌بندی سایت‌های HTTPS را کمی افزایش می‌دهد، و اکنون گام بعدی برای یک وب امن‌تر برداشته شد: گوگل به‌طور پیش‌فرض شروع به ،یدن در صفحات HTTPS معادل صفحات HTTP می‌کند.

در شرایطی که به نظر می رسد دو URL از یک دامنه در حال اشتراک گذاری محتوا هستند، اما یکی از آنها a پروتکل HTTP، و دیگری HTTPS، گوگل از این پس معمولاً نش، اینترنتی ایمن را انتخاب می کند، زم، که:

  • این صفحه دارای وابستگی های ناامن نیست
  • فایل robot.txt ،یدن URL را مسدود نمی کند
  • این صفحه شامل تغییر مسیر از طریق یا به یک صفحه وب ناامن نیست
  • URL HTTPS یک پیوند rel=”canonical” که به صفحه HTTP منتهی می شود ندارد
  • صفحه امن حاوی متا تگ ربات noindex نیست
  • URL هیچ پیوند ،وجی روی میزب، ندارد که منجر به URL های ناامن شود
  • URL sitemaps URL HTTPS را فهرست می کند یا نسخه HTTP URL را لیست نمی کند
  • سرور دارای گواهینامه معتبر TLS است

این امکان وجود دارد که موتورهای جستجوی دیگر به سرعت فرآیند ارائه نسخه HTTPS سایت شما را خودکار نکنند و بنابراین پیشنهاد می‌شود با اجرای (یا از شرکت میزبان خود بخواهید که امنیت حمل و نقل سختگیرانه HTTP را اجرا کند) اقدام کنید. HSTS) روی سرور وب سایت خود سربرگ کرده و نسخه HTTP سایت خود را به نسخه جدید HTTP خود هدایت کنید.

از آنجایی که گوگل نگران امنیت است و تمام تلاش خود را می کند تا کاربران خود را ایمن نگه دارد، نتایج جستجو نشان می دهد که آیا یک صفحه ایمن است یا خیر. شما یک نماد “قفل” پیدا خواهید کرد در داشبورد ردیاب رتبه شما هر زمان که نسخه HTTPS صفحه شما در 500 نتیجه برتر موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی ردیابی شده باشد.

درباره نویسنده

جوئل جانوفسکی

جوئل سالها تجربه عملی در زمینه سئو برای انواع مشاغل اروپایی و بین المللی دارد. دانش عالی و درک عمیق او از آنچه برای تبدیل شدن به یک حرفه ای SEO واقعی لازم است، در اشتیاق او به مشتریان Rank Ranger کمک می کند تا مزایای استفاده از پلت فرم ما را درک کنند.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/Google-HTTPS-by-default