دسته‌ها
اخبار

گوگل توضیحات را کوچک می کند و به فهرست بندی موبایل اول ادامه می دهد


6 ژوئن 2018 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

نه خیلی کهنه حداقل، وقتی به حرکت‌هایی که گوگل در May SERP انجام داده نگاه می‌کنم، این احساس من است. پس از تجزیه و تحلیل تغییرات ایجاد شده در Google SERP در طول ماه، من در این فکر هستم که به کجا می‌رویم و گوگل به سمت چه چیزی سوق می‌دهد؟ نه اینکه بسیاری از ما همیشه نگران این دو سوال نیستیم، اما تست های زیادی وجود داشت که به طور منحصر به فرد “جالب” به نظر می رسند. با اضافه ، یک تغییر عمده به توضیحات متا و تلاش مستمر به سمت دنیای اول موبایل، و ما برای این ماه کاملاً فرصت داریم، آ،ین نسخه SERP News.

داده پایین

کوتاهی آن – گوگل طول توضیحات را کاهش می دهد

در اواسط ماه مه، زم، که مالکان و مدیران سایت در سراسر جهان متوجه این موضوع شدند، توییتر به آتش کشیده شد. توضیحات متا در SERP کوتاه تر می شد و کوتاه تر ما در واقع کاهش طول توضیحات را چند روز قبل دنبال کردیم زیرا میانگین تعداد کاراکترها از حدود 230 کاراکتر به 195 بین 7 و 8 می کاهش یافت. صادقانه بگویم، در ابتدا فکر می‌کردم که این یک آزمایش یا حتی یک اشکال است زیرا طول توضیحات در 9 می افزایش یافت. من اشتباه میکردم. پس از 2 تا 3 روز “پایداری طول”، گوگل مدت زمان توضیحات را از ص،ه پرتاب کرد زیرا میانگین طول آن در حدود 160 کاراکتر بود.

میانگین کوتاهتر طول توضیحات


طول توضیحات در Google SERP به طور متوسط ​​به 163 کاراکتر کاهش یافته است

برخی زمینه ها در اینجا مهم است. دقیقاً چند ماه قبل، دسامبر 2017، گوگل این کار را کرده بود افزایش یافت طول توضیحات حدا،ر تا 320 کاراکتر (اگرچه، از نظر تمرین واقعی، ما متوجه شدیم که میانگین توصیف شامل حدود 100 کاراکتر کمتر است). در نتیجه، برخی در صنعت تمرین تقویت توصیفات خود را در پیش گرفتند. با فشار مجدد به سمت توضیحات کوتاه‌تر، بسیاری از آنها به وضوح کمی ناراحت بودند که Google به طول شرح تعریف شده متعهد نمی‌شود. در واقع، بسیار گرم شد “بحث طول شرحبا این اوصاف، در چند هفته گذشته، ما شاهد بوده ایم که میانگین طول توصیف ها در حدود 160 کاراکتر است. حتی هنوز، گوگل طول توضیحات را تغییر می دهد بسته به نوع سایتی که با آن سروکار دارد، بنابراین ارزش آن را دارد که بد،د گوگل چگونه با صنعت/نوع سایت شما برخورد می کند.

نمایه سازی Mobile-First در موج های مهاجرت اضافی ادامه دارد

با شروع ماه می، گوگل اعلام کرد که موج دوم نمایه سازی موبایل بر سر ما بود در واقع طبق برخی روایات، الف هفتمموج سوم و چهارم نیز آزاد شد. جالب اینجاست که با باز شدن آهسته دروازه‌های نمایه‌سازی موبایل، صاحبان سایت‌ها، به ویژه آنهایی که سایت‌هایشان سازگار با موبایل تلقی نمی‌شدند، اخطارهایی دریافت می‌،د که سایتشان به فهرست اول موبایل منتقل شده است. پیش از این، گوگل اعلام کرده بود که سایت‌هایی که «آماده نیستند» برای نمایه‌سازی موبایل، حداقل در حال حاضر منتقل نمی‌شوند. با دیدن این موضوع، بری شوارتز از SERoundtable.com از گوگل در مورد دلیل آن سوال کرد. بر اساس پاسخ گوگل، به نظر می رسد که بودن یا نبودن سازگار با موبایل بخشی از آمادگی نمایه سازی تلفن همراه نیست که قبلا ذکر کردم


بعداً در ماه، و با جابجایی سایت‌های بیشتر، متوجه شدم که این سایت‌ها، وقتی به صفحه ذخیره‌شده‌ای که از طریق SERP به آن دسترسی پیدا می‌کنید، نگاه می‌کردم، به 404 منجر می‌شد:

Mobile Indexation 404 از Cache

به احتمال زیاد، پنج دقیقه بعد از اینکه متوجه این موضوع شدم، با توییتی از آلیدا سولیس مواجه شدم که به همین موضوع اشاره می کرد. جان مو، از گوگل در پاسخ به Aleyda گفت که این فقط یک موضوع است گوگل در حال پیگیری با حافظه پنهان خود است از سایت هایی که اکنون وجود دارند (ی،ی در فهرست موبایل اول).

تغییرات ماه می در Google SERP

باز هم زمان آن فرا رسیده است که ببینیم گوگل در طول ماه چه تغییراتی، به‌روزرس،‌ها و آزمایش‌هایی را روی SERP انجام داده است. مانند هر ماه دیگری، هیچ کمبودی در “سریال های” جالب وجود نداشت.

مجموعه ای از تست های ویژه قطعه

سه تست واقعا جالب بود که گوگل ماه گذشته برای Featured Snippets اجرا کرد. البته، با توجه به ویژگی‌های Snippets، پیامدهای جذابی نیز با این تست‌ها همراه است.

تست 1 – موضوعات فرعی قابل گسترش: شروع کارها یک قطعه ویژه جایی که Google آزمایش کرده است که چندین زیرموضوع را نشان می دهد که از طریق برگه های قابل ارتقا قابل دسترسی هستند. در مورد پیدا شده، یک قطعه ویژه موبایل برای این اصطلاح تبدیل گاراژ در بالای مجموعه‌ای از برگه‌ها نمایش داده می‌شود که هر کدام دارای یک موضوع فرعی مربوط به تبدیل یک گاراژ به یک اتاق واقعی است. گسترش یک برگه داده شده، یک قطعه جدید با URL خاص خود را تولید می کند.

تکه‌های ویژه قابل گسترش



آزمایشی برای نمایش برگه‌های قابل ارتقا در یک قطعه ویژه (منبع تصویر: SERoundtable.com)

این مسأله مهمی است. فرمت آزمایش شده نه تنها قطعه‌های ویژه بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، و پیوندهای ارگ،ک زیر را به دلیل نداشتن کلمه بهتر «بی‌ربط‌تر» می‌سازد، بلکه به افزایش اتکا به یادگیری ماشین هنگام نمایش قطعه‌های ویژه اشاره می‌کند. ی،ی این قطعه ویژه قابل گسترش و چند موضوعی، تفکیک شدید مقاصد ممکن یا بهتر بگوییم اه، فرعی را منع، می کند، که البته مشخصه یادگیری ماشین است. در واقع، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل نقش یادگیری ماشینی را در مورد قطعه‌های ویژه افزایش می‌دهد.

تست 2 – بازخورد قطعه ویژه: برای دومین تست قطعه ویژه ما، گوگل درخواست بازخورد کرد از کاربرانش گوگل که زیر URL قطعه ظاهر می‌شد، نوار آبی را آزمایش می‌کرد که از آن می‌پرسید آیا این قطعه مفید است یا خیر و به کاربران این امکان را می‌دهد که بله یا خیر را انتخاب کنند.

تست بازخورد قطعه ویژه

گوگل در مورد قطعه های ویژه خود بازخورد می خواهد (منبع تصویر: SERoundtable.com)

اگر بخواهم از شما بپرسم که چرا گوگل این آزمایش را انجام داده است، جرأت می‌کنم بگویم که ا،ر مردم حدس می‌زنند که این امر مربوط به تلاش گوگل برای ارائه قطعه‌های ویژه دقیق‌تر و کمتر رسواکننده‌تر است تا آرزوهای جستجوی صوتی خود را تقویت کند. در حالی که من موافقم که این احتمالاً بخش بزرگی از آن است، نمی‌دانم که آیا چیزی بیشتر از این وجود دارد. من در بالا تاکید کردم که یادگیری ماشین نقش بزرگتری در قطعه های ویژه ایفا می کند. پس منطقی است، همانطور که گوگل در حال افزایش لمس قطعه ویژه هوش مصنوعی است، بازخوردی برای کمک به تکامل و یادگیری آن فرآیند دریافت کند.

تست 3 – دکمه نتایج بیشتر: به ،وان بخشی از یک بحث بیهوده با برادر شوهرم، با یک دکمه جدید “نتایج بیشتر” در ،مت های ویژه (و ویژگی People Also Ask) برخوردم. این دکمه دارای دکمه‌ای است که می‌خواند «نتایج بیشتر» در زیر برخی از قطعه‌های ویژه در تلفن همراه ظاهر می‌شود. با ضربه زدن روی آن شما را به یک SERP جدید برای یک پرس و جو مرتبط می رساند که دارای Featured Snippet خود است.

قطعه های ویژه - دکمه نتایج بیشتر

دکمه «نتایج بیشتر» در یک قطعه ویژه، یک SERP جدید با جعبه موقعیت صفر مرتبط را نشان می‌دهد.

نه تنها این، بلکه دکمه را با رنگ آبی برجسته‌تر (در مقابل خا،تری) در سؤالات مرتبط (ی،ی «مردم هم می‌پرسند») پیدا کردم:

دکمه آبی بیشتر نتایج - سوالات مرتبط

در ویژگی «افراد همچنین می‌پرسند»، دکمه «نتایج بیشتر» به رنگ آبی قابل توجه‌تر نشان داده می‌شود.

حالا، اگر گوگل اطلاعات بیشتری را در مورد همان موضوع از طریق دکمه یا چیزی در همین راستا به شما نشان دهد، یک چیز خواهد بود. با این حال، در اینجا، گوگل یک موضوع مرتبط با موضوع نشان داده شده در قطعه ویژه اولیه را به شما پیشنهاد می کند. یا به عبارت دیگر، گوگل دوباره به شما امکان دسترسی به یک نوع هدف فرعی را از طریق Featured Snippet می دهد. بیایید بحث نکنیم که دکمه ممکن است برای نتایج ارگ،ک زیر جعبه حاوی محتوا چه م،ایی داشته باشد.

خلاصه ویژگی SERP و SERP ماه می

جدای از بخش‌های ویژه، تعدادی تغییرات در SERP و ویژگی‌های SERP گوگل در ماه می اعمال شد. دوباره، و طبق معمول، برخی از موارد جالب و کاملاً عجیب و غریب با مفاهیم خاص خود. و ما می رویم…

یک سوال به گوگل ارسال کنید

خوب، پس این یکی عجیب است. در اوایل ماه مه، گوگل تایید کرد که در حال آزمایش یک ویژگی است که کاربران می توانند به صورت دستی یک سوال به Google ارسال کنید. سپس موتور جستجو ممکن است سوال را به یک تیم محتوا بسپارد تا بتوان یک پاسخ را تهیه کرد. ایده این است که کاربر، که از محتوای فعلی که درخواستشان باز می‌گرداند ناراضی هستند، می‌توانند تمام محتوای جدید و رضایت‌بخش را تهیه کنند. سپس گوگل می تواند این محتوا را فهرست کرده و آن را برای جستجوهای مشابه ارائه کند. به همین دلیل است که این ویژگی با “دریافت پاسخی که به دنبال آن هستید به وب اضافه شده است” انتخاب شد.

فیلد ارسال سؤال راهنمای Google


در این آزمایش عجیب، گوگل از کاربران می خواهد که به صورت دستی سؤالاتی را ارسال کنند تا توسط یک تیم محتوا پاسخ داده شود و متعاقباً در وب ایند، شود (منبع تصویر: SearchEngineLand.com)

من نمی دانستم که کمبود محتوا وجود دارد، اما اگر وجود داشته باشد، به نظر می رسد این یک راه بسیار کند و ناکارآمد برای پر ، شکاف محتوا است.

چرخ فلک “مشابه” در بالای پانل محلی

در این آزمون، الف چرخ فلک مشاغل مرتبط در بالای پانل دانش محلی ظاهر شد روی موبایل

پانل محلی چرخ فلک تجاری مشابه

ممکن است گوگل یک چرخ فلک از مشاغل مرتبط را در بالای پانل محلی در تلفن همراه آزمایش کند (منبع تصویر: SERoundtable.com)

معامله بزرگ، درست است؟ اشتباه. تا این مرحله، بالای SERP برای یک ،ب و کار محلی تحت سلطه پانل محلی ،ب و کار مذکور بود. تنها نقطه‌ای که رقبا وارد تصویر شدند، چرخ و فلک (های) مؤسسات مرتبط بود که به سمت پایین پانل و فقط یک بار گسترش یافته است. این آزمون رقابت را جلو و مرکز یا بهتر بگوییم بالا و مرکز آورد.

Google Posts Videos for Local Business

صحبت از پانل محلی، شما، مانند ،ب و کارهای محلی، اکنون می تو،د اضافه کنید محتوای ویدیویی در Google Posts شما.

ویدیوی Google Posts - پانل محلی



نمونه ای از یک ،ب و کار که از محتوای ویدیویی در ویژگی Google Posts استفاده می کند

معامله بزرگ، درست است؟ درست! به این فکر کنید، با این گزینه، می تو،د محتوای ویدیویی را مستقیماً به SERP اضافه کنید. در عوض، می تو،د محتوای ویدیویی مورد نظر خود را مستقیماً به SERP اضافه کنید.

داده های ساختاریافته جدید برای سایت های دستور غذا

گوگل برخی از توصیه های نشانه گذاری جدید را برای سایت های دستور پخت منتشر کرد. در میان گزینه های جدید داده های ساختاریافته، ویدیوها هستند. به من اجازه ترجمه بده مردم به طور فزاینده ای محتوای «دستور پخت» را از طریق ویدیو (مانند مواردی که در فیس بوک بسیار رایج هستند) مصرف می کنند. گوگل با دانستن این موضوع (احتمالاً از طریق داده‌های یوتیوب) می‌گوید: “اگر می‌خواهید رتبه خوبی به ،وان یک سایت دستور غذا ،ب کنید، یک ویدیو را در صفحه قرار دهید.”

Google Bails در تبلیغات اوراق قرضه

گوگل اعلام کرد که از جولای 2018، تبلیغات وثیقه در SERP نشان داده نخواهد شد. ممنوعیت AdWords اولین بار در نوع خود نیست. گوگل قبلاً تبلیغات وام روز پرداخت و تبلیغات درمان اعتیاد را ممنوع کرده است (اگرچه اکنون از طریق یک فرآیند راستی‌آزمایی این امکان را می‌دهد). گوگل می گوید که تبلیغات وثیقه باید ممنوع شود، زیرا “بیشتر درآمد خود را از جوامع رنگین پوست و محله های کم درآمد در زم، که در آسیب پذیرترین آنها هستند به دست می آورند.”

جهان فراتر از موبایل-اول

گوشی سوخته

بدیهی است که جدیدترین امواج نمایه سازی موبایل قابل توجه است. همین امر در مورد کاهش قابل توجه طول توضیحات در SERP نیز صدق می کند. با این اوصاف، تا جایی که به من مربوط می شود، به نظر می رسد که گوگل در مورد ،مت های ویژه به آن سمت می رود. تکه‌های ویژه، بر خلاف یک موجودیت SERP مستقل، به آرامی (یا شاید به سرعت) به یک ا،یستم پویا تبدیل می‌شوند. خواه این یک جریان پیوسته از قطعه‌های ویژه باشد (مانند تست قطعه قابل توسعه)، یا توانایی حرکت از یک قطعه به قطعه بعدی از طریق دکمه «نتایج بیشتر»، ویژگی SERP با تشویق کاربران به «،بنده» می‌شود. در “محیط” خود بماند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد یادگیری ماشین در تطابق با هدف کاربر به روش‌های جدید دخیل است، و این ویژگی را به نیرویی قدرتمند تبدیل می‌کند که به نظر می‌رسد در Googleplex بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

و با آن، ما باید از هم جدا شویم. امیدوارم از آ،ین نسخه SERP News لذت برده باشید. مثل همیشه دوست دارم از شما بشنوم. خواه یک نظر باشد، سوال یا فقط یک فکر تصادفی… واکنش نشان دهندh بیرون!

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!




منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-may-2018