دسته‌ها
اخبار

گوگل قابلیت ویژه ای را برای المپیک ریو ارائه می کند


10 آگوست 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel

من عاشق المپیک هستم و اولین ،ی هستم که اعتراف کردم که تب المپیک دارم. چیزی در مورد بازی‌ها وجود دارد که تقریباً همه را هیجان زده می‌کند، حتی آن‌هایی که طرفدار معمولی ورزش نیستند. شاید به خاطر تنوع رویدادها، رقابت شدید، عدم دستمزد ورزشکاران باشد، نمی دانم. تنها چیزی که می دانم این است که مانند بسیاری از مردم خارج از کشور، المپیک را در بهترین حالت خود یک روحیه ورزشی خالص می دانم که کاملاً و کاملاً جذاب است. رقابت‌های تلخ بر اساس اتفاقات ،انه از بین رفته است، طرفداران تیم‌های حریف همدیگر را به خاطر مز،فاتی که 100 سال پیش رخ داده است فحش می‌دهند. بازی‌های المپیک تماماً در مورد ورزش‌هایی است که هیچ‌یک از زشتی‌های رقابتی را در ذهن تداعی نمی‌کنند. المپیک کمتر در مورد تستوسترون بیش از حد است و بیشتر در مورد درام تحت تاثیر قرار دادن محدودیت های فیزیکی است (به همین دلیل است که ،ن بیشتر از مردان المپیک را تماشا می کنند). تنها مشکل بازی های المپیک این است که همه 300 رویدادی را که حدود 10000 ورزشکار در آن شرکت می کنند، بررسی کنیم. Google را وارد کنید که یک ویژگی داخلی جدید را در بالای SERP ارائه کرده است که ردیابی بازی‌های المپیک 2016 را بسیار ساده می‌کند.

المپیک 2016 در گوگل

بازی های المپیک ریو در جستجوی گوگل

تصویر بسیار آشنای مایکل فلپ بلافاصله پس از فرود بر روی SERP به شما نمایش داده می شود.

به نقل از گوگل، “در جشن فصل بعدی در تاریخ المپیک، ما بهترین محصولات خود را برای کمک به مردم در سراسر جهان ارائه می دهیم تا از بازی های المپیک ریو 2016 به روز بمانند.” در واقع، این بدان م،ی است که گوگل یک ویژگی SERP را توسعه داده است که رویدادهای المپیک، ورزشکاران، تعداد مدال‌ها بر اساس روز، کشور، ورزشکار، ورزش و غیره را سازماندهی و ردیابی می‌کند. از نوع خود تا به امروز در گوگل دیده شده است (حداقل نه در SERP دسکتاپ).

ویژگی المپیک گوگل خود را درست در بالای SERP نشان می دهد، بیش از همه نتایج دیگر زم، که درخواست مربوط به المپیک فعلی است. پرس و جوهایی مانند المپیک ریو 2016 یا نتایج المپیک ویژگی را به نمایش می گذارد (پرسشی مانند تاریخ المپیک نخواهد). شایان ذکر است که ویژگی بازی های المپیک گوگل به قدری رایج است که به نظر می رسد یک پرس و جو عمومی برای هر ورزشی که در المپیک برگزار می شود مانند “قایقر،” این ویژگی را مطرح می کند. من شخصا جستجو کردم شنا كردن، نه مسابقه شنا یا مدال طلای شنا – فقط شنا ، فعالیتی که هر بچه در کمپ به مدت شش هفته انجام می دهد و گوگل فرض می کند منظور من از شنا مربوط به بازی های المپیک است و این ویژگی را با تصویر بزرگی از مایکل فلپس ارائه کرده است.

با این مقدمه، اجازه دهید کمی عمیق تر به خود ویژگی نگاه کنیم و سپس در نظر خواهیم گرفت که چه پیامدهایی برای سئو ممکن است در آینده داشته باشد.

پنل دانش “عمیق” گوگل

ویژگی المپیک گوگل در SERP خود مسابقات ویژه امروز را با زمان و وضعیت فهرست می کند و همچنین آمار به روز شده مدال هایی را که کشورهای برتر تاکنون دریافت کرده اند نشان می دهد. تا اینجا هیچ چیز غیرعادی نبوده است. شگفتی زم، رخ می دهد که برای جستجو بر اساس ورزش، برنامه، ورزشکاران و غیره روی یکی از آیتم های منو کلیک کنید. ممکن است انتظار داشته باشید که در وب سایت کمیته بین المللی المپیک یا احتمالا NBC یا CBS Sports قرار بگیرید. در عوض، شما بلافاصله به یک پانل دانش جامع و چند سطحی Google با “صفحات” خارج از SERP منتقل می شوید.

اگرچه این ویژگی اطلاعات زیادی را ارائه می‌کند، من فکر می‌کنم این هنوز هم در دسته پانل دانش قرار می‌گیرد، پنل‌هایی که فقط در SERP وجود ندارند، بلکه دارای عمق هستند. عمیق پانل دانش این یک وب سایت کوچک نیست، زیرا فقط اطلاعاتی است. در وب‌سایت‌های سنتی که رویدادها را پوشش می‌دهند، مقاله‌هایی که در طول مسابقات چه اتفاقی افتاد یا داستان‌هایی درباره خود ورزشکاران را توصیف نمی‌کنند، پیدا نمی‌کنید.

بازی های المپیک پانل دانش موبایلبا کلیک بر روی پیوند “ورزشکاران” به صفحه ای وارد می شوید که نام و ع، همه شرکت کنندگان در المپیک در آن وجود دارد. می‌تو،د فیلتری را اعمال کنید تا فقط ورزشکاران یک کشور خاص را نشان دهد یا شرکت‌کننده‌های زن مرد را نشان دهد و می‌تو،د بر اساس تعداد مدال‌ها یا بر اساس آنچه که روند دارد مرتب کنید. اگر روی یک ورزشکار کلیک کنید، ع، او، مدال هایی که تاکنون ،ب کرده است (یا نگرفته اند)، رویدادهایی که در آن شرکت کرده اند یا در آن شرکت خواهند کرد و نحوه رتبه بندی آنها در هر مسابقه را خواهید دید. در زیر آن، چرخ فلکی از دیگر “ورزشکار، که مردم نیز جستجو کرده اند” برای انتخاب وجود دارد. قابل ذکر است که در نسخه موبایل، چرخ فلک اخبار برتر نیز با مقالات مرتبط در مورد ورزشکار نمایش داده می شود.

UX این پانل دانش بسیار شبیه به پانل دانش عمومی تلفن همراه است که اطلاعات مربوط به خود SERP را ارائه می دهد، اما همچنین دارای منوی با پیوندهایی به “صفحات داخلی” است (برای اطلاعات بیشتر به راهنمای تصویری ویژگی های Google SERP مراجعه کنید). به ،وان مثال، اگر “Stan Lee” را در تلفن همراه جستجو کنید، یک پانل دانش با اطلاعات داخل صفحه در بالای SERP (نگاه کنید به اسکرین شات) مشاهده خواهید کرد و علاوه بر این خواهید دید که پیوندهای منو به ” وجود دارد. نمای کلی» و «فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی» که به صفحات داخلی پیوند داده می‌شوند که اطلاعات بیشتری درباره فرد یا موضوع ارائه می‌دهند. یکی دیگر از شباهت‌های پنل دانش دسکتاپ المپیک و پانل‌های دانش عمومی موبایل این است که صفحات داخلی نتایج جستجوی ارگ،ک را برای کلمه کلیدی مورد جستجو نشان نمی‌دهند، اما حداقل در تلفن همراه عمومی پیوندی برای نمایش نتایج جستجو وجود دارد. >

پانل دانش المپیک، مانند خود موتور جستجوی گوگل، نسبت به ترجیحات شما آگاه و حساس است. همانطور که از این ویژگی استفاده می کنید، Google اطلاعاتی را که فکر می کند به شما مرتبط است، بالاتر از سایر مطالب مرتبط فهرست می کند. به ،وان مثال، اگر گوگل متوجه شود که شما به ژیمناستیک ریتمیک علاقه دارید (می د،د، ژیمناستیک که در آن ورزشکاران آن چیز رنگارنگ رنگارنگ را می چرخانند … مانند یک طرفدار واقعی فوتبال NFL)، ورزشکاران مرتبط با آن ورزش قبل از هر ورزش دیگری ظاهر می شوند. روی صفحه نمایش شما

چشمی به آینده

سوال بزرگتری که متخصصان سئو و صاحبان وب سایت ممکن است از خود بپرسند این است که: آیا این نوع جدید از پانل دانش، چیزی که من از آن به ،وان “پنل دانش عمیق” یاد می کنم، یک ویژگی محدود است که گوگل هر از گاهی برای آن عرضه می کند. رویدادهای ویژه، یا این یک نمونه اولیه برای محتوای بسیار عمیق تر گوگل است که در زمین بازی همیشه در حال تغییر SERP خواهیم دید؟ پاسخ به این سوال این است – فقط زمان مشخص خواهد کرد. من نمی بینم که Google برنامه های خود را به اشتراک بگذارد، بنابراین ما فقط باید منتظر بم،م و ببینیم.

می‌توان به این توسعه بیش از حد عمل کرد و این سوال را مطرح کرد که “اگر قرار است ویژگی‌هایی مانند این (و همچنین تبلیغات) وجود داشته باشد که نتایج من را به انتهای نتایج صفحه اول سوق دهد، کار روی رتبه کلمه کلیدی مشتری من چه کاربردی دارد؟ با این حال، مهم است که همه چیز را در چشم انداز قرار دهیم. همانطور که قبلاً اشاره کردم، این پانل دانش اطلاعات زیادی در مورد بازی های المپیک در ریو ارائه می دهد، اما هر ،ی که واقعاً بخواهد در مورد آنچه واقعاً در مسابقات رخ داده است بخواند و هیجان را احساس کند، از این پانل دانش به ،وان جایگزینی برای بازی های سنتی استفاده نمی کند. سایت های ورزشی بنابراین، حداقل در این مثال خاص، سئوکار و مشتری او در ورزش های NBC یا CBS می توانند نفس راحتی بکشند با دانستن اینکه هنوز برای ،ب رتبه با یکدیگر رقابت می کنند و نه با برنامه های جدید گوگل. عمیق پانل دانش از بازی ها لذت ببرید!

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، Shay را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های جدید و منحصربه‌فرد SEO را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-olympic-feature