دسته‌ها
اخبار

گوگل ویژگی قابل توجه SERP آنلاین را حذف می کند


3 نوامبر 2016 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein

با توجه به اینکه شیکاگو کابز برای اولین بار پس از 108 سال، به تازگی قهرمان مسابقات جه، شده بود، امروز صبح مانند هر روز معمولی دیگری شروع شد. این تا زم، بود که روال روزانه خود را برای بررسی ابزار ویژگی های Google SERP خود دنبال کردم. با پایین آمدن در لیست ویژگی هایی که در نتایج ارگ،ک گوگل جاسازی شده اند، از اینکه Notable Online یک ،وج ناگه، و کامل از SERP انجام داده بود، شوکه شدم.

قابل توجه آنلاین دیگر در SERP گوگل نمایش داده نمی شود

بگذارید این را با واضح ترین شرایط ممکن بگویم، Google Notable Online را از مجموعه ویژگی های SERP خود حذف کرده است. سعی کنید این ویژگی را پیدا کنید (که من انجام دادم)، این ویژگی وجود ندارد. متاسفم که نمی توانم جلوی خودم را بگیرم… Notable Online اکنون آفلاین است!

قابل توجه آنلاین از SERP حذف شد

Rank Ranger’s SERP Features Tool که Notable Online را کاملاً از Google SERP حذف شده نشان می دهد.

حقیقت این است که امروز صبح کمی مشتاق بودم که Notable Online را بررسی کنم. دیروز متوجه شده بودم که این ویژگی از نمایش 88 درصد از SERP های Page One به تنها 75 درصد کاهش یافته است (به این م،ی که تنها 75 درصد از SERP های Page One حداقل یک نتیجه آنلاین قابل توجه داشتند). این به خودی خود بسیار عجیب بود زیرا Notable Online یکی از آن ویژگی های SERP است که دقیقاً فرار نیست.

فقط برای واجد شرایط بودن این موضوع، از ژانویه 2016، کمترین میز، که Notable Online ردیابی کرده‌ایم 90 درصد از نتایج صفحه اول بوده است. در غیر این صورت، ویژگی نوسان داشت جایی بین 91٪ – 93٪. بنابراین همانطور که گفتم، دیدن افت به 88٪ و سپس 75٪ گویای بود، اما هرگز انتظار نداشتم که وقتی امروز صبح برای نظارت بر SERP این ویژگی را به طور کامل از SERP حذف کردم (اگرچه حدس می‌زنم اتفاقات عجیب‌تری رخ داده است، مانند توله ها برنده سری جه،).

داده های تاریخی آنلاین قابل توجه



قبل از حذف اخیر و حذف بعدی، Notable Online در 90٪ نتایج صفحه اول ظاهر نشده بود

جستجوی دستی برای Notable Online تأیید می کند که از بین رفته است

فقط برای اینکه مطمئن شوم ذهنم را کاملاً از دست نداده‌ام (هی، من فقط شاهد پیروزی توله‌ها در سری جه، بودم)، یک سری جستجوهای دستی برای ویژگی Notable Online انجام دادم. تمام کاری که من انجام دادم این بود که به سادگی پرس و جوهای جستجویی را اجرا کنم که قبلاً این ویژگی را ارائه کرده بودند – هیچ چیز جالبی نیست.

دانشگاه های بزرگ

جستجو برای دانشگاه‌های بزرگ قبلاً راهی برای ارائه نتایج رتبه‌بندی بالا بود که شامل ویژگی Notable Online می‌شد. به ،وان مثال، در آگوست امسال جستجویی برای “هاروارد” انجام دادم که سایت دانشگاه به ،وان نتیجه برتر نشان داده شد و ویژگی Notable Online به آن پیوست شده بود:

هاروارد به ،وان قابل توجه آنلاین


پرس و جو برای “هاروارد” با ویژگی Notable Online در آگوست 2016 نمایش داده می شود

من امروز همین جستجو را انجام دادم. سایت هاروارد البته هنوز هم بهترین نتیجه بود، اما فاقد ویژگی بود:

هاروارد - بدون قابل توجه آنلاین


یک پرس و جو برای “هاروارد” پس از حذف ویژگی Notable Online

فقط برای رد این احتمال دور از ذهن که هاروارد وضعیت “قابل توجه” خود را از دست داده است، جستجویی را در جانز هاپکینز انجام دادم، که همچنین دیگر ویژگی Notable Online را نشان نمی دهد:

جانز هاپکینز - بدون قابل توجه آنلاین


درخواستی برای «جان هاپکینز» که بدون ویژگی Notable Online ظاهر می‌شود

با رفتن به سمت trifecta، دانشگاه ییل هم این کار را نمی کند:

Yale - No Notable Online


درخواستی برای “دانشگاه ییل” که بدون ویژگی Notable Online ظاهر می شود

نمونه های اضافی از نتایجی که قبلاً به ،وان قابل توجه آنلاین نشان داده شده بودند

فقط برای اینکه این نکته را کمی برجسته کنم، در ماه ژوئن جستجویی را در “تلسکوپ هابل” انجام دادم که نتایج زیادی را به همراه داشت که شامل ویژگی Notable Online بود:

پرس و جو تلسکوپ هابل - با قابل توجه آنلاین


پرس و جو برای “تلسکوپ هابل” چهار سایت را با ویژگی قابل توجه آنلاین نشان می دهد – ژوئن 2016

با اجرای همان جستجوی امروز، هیچ نشانه ای از این ویژگی وجود نداشت، حتی به ناسا متصل نشده بود:

درخواست تلسکوپ هابل - قابل توجه آنلاین حذف شد


همان وب‌سایت‌هایی که Notable Online را در ژوئن 2016 نشان دادند، دیگر ویژگی ضمیمه شده در نتایج را ندارند.

همین دو هفته پیش من یک اسکرین شات از نتایج جستجوی “مدرسه ابتدایی کیپ واشنگتن هایتس” گرفتم و نتیجه مدرسه شامل ویژگی آنلاین قابل توجه بود:

سایت مدرسه قابل توجه آنلاین


پرس و جو برای یک مدرسه اجاره ای در شهر نیویورک با ویژگی قابل توجه آنلاین متصل به نتیجه جستجوی مدرسه نمایش داده می شود

اگر امروز پرس و جو را اجرا کنید، چنین ویژگی یافت نمی شود:

سایت مدرسه - قابل توجه آنلاین حذف شد


همان جستجو برای همان مدرسه منشور که قبلاً یک Notable Online آن را پیوست کرده بود، دیگر این ویژگی را نشان نمی‌دهد.

آ،ین اما نه کم‌اهمیت، گوگل ویکی‌پدیا را «قابل توجه» می‌دانست، همانطور که در اینجا در جستجوی «خانه از کارت‌ها» دیده می‌شود – IMDb و Netflix نیز چنین بودند:

ویکی پدیا به ،وان قابل توجه آنلاین

پرس و جو برای “خانه از کارت” یک نتیجه ویکی پدیا را نشان می دهد که ویژگی Notable Online به آن متصل شده است (در میان سایر سایت ها نیز)

با این حال، امروز، ویژگی Notable Online از بین رفته است:

ویکی پدیا دیگر قابل توجه نیست

یک نتیجه ویکی‌پدیا دیگر به‌،وان Notable Online نشان داده نمی‌شود (با دو نتیجه دیگر که قبلاً Notable Online نیز این ویژگی را نشان نمی‌دهند)

حذف قابل توجه آنلاین توسط گوگل به چه م،ی است

با خطر بیان موارد بدیهی، Notable Online قابلیتی بود که به کاربر آسان می‌کرد تا بداند کدام سایت‌ها برای یک عبارت جستجوی خاص امتیاز معتبری دارند. آیا حذف آن به این م،ی است که گوگل تشخیص داده است که کاربران از این ویژگی بهره مند نشده اند؟ آیا مردم از آن استفاده نمی ،د؟ آیا گوگل به این نتیجه رسیده است که همه ما می د،م که چه ،ی کیست؟ اگر نه، آیا گوگل تشخیص داده است که مرجعیت نشان دهنده برای کاربران اهمیتی ندارد؟ یا شاید گوگل راه را برای تغییرات دیگری در SERP هموار می کند؟

فقط زمان می تواند بگوید.

درباره نویسنده

موردی اوبرشتاین

Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!


منبع: https://www.rankranger.com/blog/notable-online-removed-from-google-serp