دسته‌ها
اخبار

راهنمای ساده برای مدیریت گذرا وردپرس » رتبه ریاضی


اگر به ،وان یک توسعه دهنده وردپرس کار می کنید، احتمالاً قبلاً می د،د که عملکرد برای یک وب سایت موفق چقدر مهم است. با این حال، درک گذراهای وردپرس و اینکه چگونه به شما در بهینه سازی پروژه هایتان کمک می کنند، می تواند دشوار باشد.

خوشبختانه، زم، که آنها را از بین می برید، درک آنها چندان سخت نیست. اگر چند دستورالعمل مهم را به خاطر داشته باشید، برای افزودن آنها به افزونه بعدی وردپرس خود مشکلی ندارید.

در این پست، شما را با موارد گذرا در وردپرس و نحوه و زمان استفاده از آنها آشنا خواهیم کرد. بیایید درست به آن بپردازیم، زیرا نکات زیادی برای پوشش دادن وجود دارد!

1 گذرا وردپرس چیست؟

Transients یک روش استاندارد شده برای ذخیره موقت داده های کش شده در پایگاه داده با دادن یک نام سفارشی و بازه زم، است که پس از آن منقضی می شود و حذف می شود. گذرا مزیت خود انقضایی را نسبت به سایر تکنیک‌های کش دارند. همچنین از نظر ذخیره سازی کارآمد است، زیرا با هر رکورد گذرا، یک رکورد از زمان انقضای گذرا نیز وجود دارد.

گذرا امن تر هستند، انواع داده های زیادی را ذخیره می کنند و به راحتی قابل برنامه ریزی هستند. این امکان بارگذاری سریع‌تر صفحه را فراهم می‌کند، زیرا مرورگر لازم نیست هر زمان که می‌خواهید چیزی را در صفحه نمایش دهید، به سرور بازگردد.

گذرا از سه بخش تشکیل شده است:

  • $ گذرا. این رشته ای است که برای شناسایی گذرای شما استفاده می شود. همچنین به ،وان “کلید” یا “نام” گذرا شناخته می شود.
  • ارزش دلار این داده ها با استفاده از یک API بازیابی می شوند. مقدار گذرا می تواند یک متن، یک عدد، یک شی یا یک آرایه باشد.
  • $ انقضا. این زم، است که یک گذرا قبل از حذف شدن در پایگاه داده شما ذخیره می شود و شما باید از API برای به دست آوردن اطلاعات یک بار دیگر استفاده کنید.

اغلب اوقات، گذرا برای بازدیدکنندگان شما نامرئی است. با این حال، زم، که می‌خواهید بخشی از طراحی سایت خود را سفارشی کنید یا عملکردی را به بخش‌هایی از سایت خود اضافه کنید که برای بازدیدکننده قابل مشاهده نیستند، می‌توان از گذرا برای ذخیره و بازیابی داده‌ها در لحظه استفاده کرد. تنها نقطه ضعف این است که گذرا هنگام ساخت یک سایت یا یک موضوع به کار اضافی نیاز دارد.

حالا بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه زم، می تو،د از گذرا در وردپرس استفاده کنید.

2 چه زم، از گذرا وردپرس استفاده کنیم؟

گذرا پس از اتمام مدت انقضا از پایگاه داده شما حذف می شود. به همین دلیل، شما باید از آنها فقط برای اطلاعاتی که به طور مداوم دوباره ایجاد می شوند استفاده کنید.

علاوه بر این، گذراها برای پرس و جوهای بزرگ و تماس های راه دور من، هستند و می توانند عملکرد پروژه شما را افزایش دهند.

رایج ترین مورد استفاده برای موارد گذرا وردپرس، پرس و جوهایی با منابع فشرده است. به ،وان مثال، چندین کاربر که به طور همزمان یک پرس و جو با پایگاه داده فشرده را می پرسند، می تواند به طور جدی بر عملکرد وب سایت تأثیر بگذارد. اما با یک گذرا، اطلاعات مورد نیاز را می توان به طور موقت در کش ذخیره کرد، و کل فرآیند گران را تنها در صورتی می توان تحریک کرد که ،ی سعی کند داده ها را از یک گذرا که منقضی شده است بازیابی کند.

در صورتی که انجام این کار به کد بیشتری نیاز دارد، بهتر است از یک گذرا استفاده نکنید تا اینکه فقط درخواست جدیدی برای منبع در هر زمان نیاز داشته باشید.

3 عملیات اساسی با استفاده از گذرا

سه عملیات اساسی وجود دارد که به احتمال زیاد هنگام ایجاد گذرای خود از آنها استفاده خواهید کرد. بیایید نگاهی به عملیات اساسی بیندازیم.

3.1 گذرا را نجات دهید

برای ذخیره گذرا از دستور زیر استفاده کنید.

set_transient( $transient, $value, $expiration );

فراموش نکنید که مقادیر من، را با مقادیر واقعی جایگزین کنید. به ،وان مثال، در اینجا نحوه استفاده از کد به نظر می رسد set_transient() عملکرد.

set_transient('Website', $result, 3600);

در اینجا ما یک کلید به نام “Website” با مقدار “نتیجه” را به مدت 1 ساعت ذخیره می کنیم. بعد از 1 ساعت، کلید دیگر در دسترس نخواهد بود.

3.2 گذرا را بازیابی کنید

با استفاده از نحو زیر می تو،د گذرا را که ذخیره کرده اید واکشی کنید. را get_transient() اگر گذرا منقضی شده باشد یا وجود نداشته باشد، false برمی گردد. در غیر این صورت، مقدار گذرا را برمی گرداند.

get_transient( $transient );

3.3 گذرا را حذف کنید

برای حذف گذرا از دستور زیر استفاده کنید. فقط یک پارامتر ی،ی نام گذرا را می گیرد.

delete_transient( $transient );

در مثال ما این خواهد بود:

delete_transient( $result );

وردپرس به ندرت موارد گذرا را که منقضی شده اند حذف می کند. همیشه زم، که دیگر به آن نیاز ندارید، گذرای خود را حذف کنید تا از انباشته شدن گذراهای منقضی شده در پایگاه داده جلوگیری کنید.

4 چگونه گذراهای وردپرس را مدیریت کنیم؟

را مدیر گذرا افزونه موثرترین راه برای مدیریت و حذف گذرا وردپرس است. این افزونه ویرایش، حذف و مدیریت گذراهای وردپرس را ساده می کند.

شما باید با پیمایش به این افزونه را نصب و فعال کنید افزونه ها > افزودن جدید بخش از داشبورد وردپرس شما. افزونه Transients Manager را جستجو کنید و طبق تصویر زیر افزونه را نصب و فعال کنید.

افزونه Transients Manager را برای مدیریت گذرا وردپرس اضافه کنید

پس از فعال شدن افزونه، به آن بروید ابزار > گذرا. در اینجا لیستی از گذراهای ذخیره شده در پایگاه داده وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد.

لیست گذرا

شما می تو،د گذرا را انتخاب کنید و با انتخاب از میان، اقدامات انبوه را انجام دهید اعمال توده لیست کشویی این به شما امکان می دهد اقدامات انبوه زیر را انجام دهید:

  • گذرای انتخاب شده را حذف کنید
  • موارد گذرا منقضی شده را حذف کنید
  • تمام موارد گذرا با تاریخ انقضا را حذف کنید
  • تمام موارد گذرا را بدون تاریخ انقضا حذف کنید
  • تمام موارد گذرا را حذف کنید
انجام اقدامات انبوه

برای ویرایش گذراهای خاص، روی آن کلیک کنید ویرایش کنید لینک در اقدامات ستون این یک پانل را باز می کند که به شما امکان می دهد مقدار، زمان انقضا و حتی تغییر نام گذرا را تنظیم کنید.

گذرا را ویرایش کنید

هنگامی که گذرا را ویرایش کردید، روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات را فشار دهید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اگر از پلاگین Rank Math استفاده می کنید، می تو،د از آن استفاده کنید گذرا را حذف کنید گزینه ای برای پاک ، تمام موارد گذرا ایجاد شده توسط Rank Math. برای انجام این کار، به رنک مث > وضعیت و ابزار > ابزار پایگاه داده از داشبورد وردپرس شما. کلیک کنید بر روی گذرا را حذف کنید را فشار دهید، و تمام موارد گذرا پاک خواهند شد.

حذف گذرا  رنک مث

5 نتیجه

در تلاش بی پایان برای افزایش سرعت وب سایت خود، می تو،د از هر متحدی که می تو،د پیدا کنید استفاده کنید. گذراهای وردپرس می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند، حتی اگر گاهی اوقات نادیده گرفته شوند. اما هرچه بیشتر در مورد آنها بیاموزید، بیشتر می تو،د انجام دهید، و ترفندهایی که می تو،د با آنها انجام دهید، علاقه بیشتری به استفاده از آنها خواهید داشت و آنها بیشتر و بیشتر مفید خواهند بود.

اگر این پست را دوست دارید به ما اطلاع دهید توییت ، @ رنک مثseo.




منبع: https:// رنک مث.com/blog/wordpress-transients/