دسته‌ها
اخبار

روش های موثر برای حل آنها » رتبه ریاضی


آیا با مشکل پیوند دائمی وردپرس مواجه هستید؟ یا در حال اجرا به یک “صفحه 404 یافت نشد” خطا در چند صفحه از سایت شما؟

در این پست، شما را با دلایل کار ن، پیوندهای دائمی وردپرس در سایت شما آشنا می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه این مشکل را حل کنید. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1 چه چیزی باعث ایجاد مشکلات پیوندهای دائمی وردپرس می شود؟

هنگام تلاش برای بازدید از یک صفحه در وب سایت خود، خطای 404: Not Found شایع ترین مشکلی است که با پیوندهای دائمی ،اب با آن مواجه می شوید. عوامل متعددی می توانند باعث شوند که پیوندهای دائمی وردپرس به درستی کار نکنند. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

1.1 نصب پلاگین های جدید

وردپرس به شما این امکان را می دهد که هر قابلیتی را به راحتی اضافه یا حذف کنید. از آنجایی که کار با پلاگین ها آسان است، حتی یک کاربر مبتدی وردپرس حداقل پنج افزونه مختلف را روی سایت نصب کرده است.

با این اوصاف، ناسازگاری ها و مشکلات افزونه ها در وردپرس رایج است. ممکن است بین برخی از افزونه ها و خود وردپرس، تم ها یا سایر افزونه ها تضاد وجود داشته باشد.

به ویژه پلاگین های جدید مشکلاتی دارند. در نتیجه، توصیه می کنیم افزونه ها را فقط از وب سایت های قابل اعتماد بارگیری کنید، اگر نه از م،ن رسمی وردپرس. نصب پلاگین جدید ممکن است مستقیماً فایل htaccess. را تغییر دهد و پیوندهای دائمی را ،اب کند.

1.2 به روز رس، ها

اگرچه پیوندهای دائمی بسیار مفید هستند، اما پیوندهای دائمی نیز بسیار شکننده هستند. بنابراین، همیشه این احتمال وجود دارد که به‌روزرس، فایل‌ها، افزونه‌ها یا تم‌های اصلی وردپرس باعث تضاد نسخه شود.

اگر آ،ین نسخه وردپرس با پلاگین ها یا تم های قدیمی سازگار نباشد، ممکن است پیوندهای دائمی ش،ته ایجاد شوند. برای اطمینان از اینکه امنیت و عملکرد مختل نمی شود، باید فایل های اصلی را به محض انتشار به روز کنید.

1.3 انتقال وردپرس به یک دامنه یا سرور جدید

پس از انتقال سایت، پیوندهای دائمی ممکن است از کار بیفتند. اگرچه این امر رایج است، اما بسیاری از مبتدیان وردپرس معتقدند وب سایت آنها ،اب است و مطمئن نیستند که چگونه آن را تعمیر کنند و از کجا شروع کنند.

تا زم، که پیوندهای دائمی ،اب را جایگزین نکنید، پس از انتقال وردپرس به یک محیط جدید، نمی تو،د به محتوای وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

حتی اجرای SSL ممکن است منجر به مشکلات URL، خطاهای ناخوشایند و در نهایت ش،ت پیوندهای ثابت شود.

بعلاوه، اصلاح فایل htaccess. برای افزودن SSL به وردپرس نیاز به تغییرات جزئی دارد که ممکن است پیوندهای دائمی وردپرس را بیشتر ،اب کند.

1.4 تغییرات در فایل htaccess

همانطور که می د،د، فایل .htaccess یک فایل مهم در وردپرس است. این فایل دستورات بسیاری از جمله تغییر مسیر و پیکربندی پیوندهای دائمی وردپرس را بر عهده دارد.

هنگامی که می خواهید مشکل پیوندهای دائمی وردپرس را برطرف کنید، اولین جایی که باید بررسی کنید فایل .htaccess است زیرا همانطور که گفتیم، عملکردهای زیادی را پوشش می دهد. این فایل معمولا مخفی است. و ممکن است حتی از وجود آن در سرور خود ند،د.

با این حال، برخی از افزونه ها ممکن است تغییراتی را در این فایل اعمال کنند و ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کنند. و در نتیجه، ممکن است با مشکل پیوند دائمی وردپرس در سایت خود مواجه شوید.

علاوه بر این، اگر با سرور خود آشنا نیستید، ممکن است به طور تصادفی این فایل را حذف کرده باشید که در نهایت باعث از بین رفتن پیوندهای دائمی می شود.

1.5 بازیابی نسخه پشتیبان از وردپرس

هنگامی که یک نسخه پشتیبان را بازیابی می کنید، پیوندهای دائمی وردپرس ممکن است ش،ته شوند و در نتیجه چندین هشدار «صفحه 404 یافت نشد» ایجاد شود.

2 چگونه مشکل کار ن، پیوندهای دائمی وردپرس را برطرف کنیم؟

همانطور که اکنون از دلایل مختلفی که باعث ش،ته شدن پیوندهای ثابت می شود آگاه هستید، بیایید ببینیم چگونه می تو،د پیوندهای ثابت سایت خود را تعمیر کنید.

ساده ترین راه برای حل مشکل پیوندهای دائمی وردپرس، بررسی تنظیمات پیوند ثابت است. برای انجام این کار، به تنظیمات > Permaliks از داشبورد وردپرس شما.

با بازنش، تنظیمات پیوند ثابت، کار ن، پیوندهای دائمی وردپرس را برطرف کنید

ساختار پیوندهای دائمی جایگزین را انتخاب کنید و ذخیره تغییرات. برای مثال، اگر در حال حاضر از نام پست تنظیمات. لطفاً آن را به تنظیمات دیگری تغییر دهید، مانند عددی.

پس از اتمام، آن را به ساختار استاندارد خود برگرد،د و روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات یک بار دیگر را فشار دهید

بازنش، تنظیمات پیوند ثابت

اگر پیوند ثابت برطرف شد، می‌تو،د سپاسگزار باشید که مشکل چیزی جز یک نقص جزئی در تنظیمات شما نبوده است. با این حال، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید روش های ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا علت اصلی مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

2.2 جایگزین ، فایل htaccess

اگر بازنش، پیوندهای ثابت کمکی نکرد، می تو،د پیکربندی مجدد آن را امتحان کنید htaccess فایل. اگر سی پنل یا cPanel دارید می تو،د به سرعت این کار را انجام دهید FTP دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به حساب میزب، خود، به آن بروید hPanel > مدیر فایل همانطور که در زیر نشان داده شده است.

مدیریت فایل در حساب هاست

هدایت به htaccess فایل در public_html پوشه

به فایل htaccess بروید

روی فایل کلیک راست کرده و انتخاب کنید تغییر نام دهید. سپس نام فایل را تغییر دهید (مثلاً htaccess-replace) مطابق شکل زیر.

تغییر نام فایل .htaccess

پس از تغییر نام فایل قدیمی، آن را انتخاب کنید فایل جدید نماد و نام فایل جدید را به ،وان htaccess. قطعه کد زیر را در جدید خود جایگذاری کنید htaccess فایل.

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

وقتی کد را اضافه کردید، روی آن کلیک کنید ذخیره و بستن دکمه.

کد را به فایل htaccess اضافه کنید

این به احتمال زیاد می تواند مشکل شما را حل کند. می تو،د به سایت وردپرس خود برگردید و بررسی کنید که آیا خطا دوباره رخ می دهد یا خیر. اگر مشکل برطرف نشد، می تو،د روش بعدی را امتحان کنید.

2.3 غیرفعال ، پلاگین ها

اگر هر دو روش بالا کار نمی کنند، پس وردپرس شما با افزونه های متضاد مشکل دارد. می تو،د استفاده کنید بررسی سلامت و عیب یابی افزونه ای برای کمک به عیب یابی سایت وردپرس خود. سایت شما را از نظر مشکلات رایج بررسی می کند و گزارشی از مواردی که باید اصلاح شود به شما ارائه می دهد.

اگر ترجیح می‌دهید بررسی تداخل را به صورت دستی انجام دهید، می‌تو،د آ،ین افزونه نصب یا به‌روزرس، شده را غیرفعال کنید که ممکن است مسئول خطای کار ن، پیوندهای دائمی وردپرس باشد. همچنین، می‌تو،د هر افزونه‌ای را که نصب کرده‌اید حذف نصب کنید.

برای انجام این کار، به Plugins > Installed Plugins از داشبورد وردپرس شما. سپس باید تمام افزونه های نصب شده خود را غیرفعال کنید. همه افزونه ها را انتخاب کنید، انتخاب کنید از کار انداختن از منوی بازشو، و کلیک کنید درخواست دادن.

تمام افزونه ها را غیرفعال کنید

هنگامی که همه افزونه های شما غیرفعال شد، به سایت خود بروید و بررسی کنید که آیا پیوندهای ثابت کار می کنند یا خیر. اگر هیچ خطایی نمی بینید، به این م،ی است که یک (یا چند) افزونه باعث ایجاد مشکل شده اند.

بنابراین اکنون پلاگین ها را یکی یکی فعال کنید و پیوندهای ثابت خود را بررسی کنید تا زم، که مشکل ایجاد کننده را پیدا کنید. می تو،د برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیب، افزونه تماس بگیرید یا یک افزونه جایگزین برای سایت خود انتخاب کنید.

3 نتیجه

پیوندهای ثابت مقداری سئو را مستقیماً در پیوندهای پست یا URL های شما ،یب می کنند. آنها همچنین می توانند برای جذب ترافیک به وب سایت شما علاوه بر تولید URL های مرتب، قابل مدیریت تر و ظاهر بهتر استفاده شوند.

URL ها یک عامل مهم رتبه بندی هستند. حتی یک تغییر کوچک در URL ممکن است آب پیوند را از دست بدهد. از این رو پیوندهای دائمی ش،ته یک نه بزرگ برای سایت شما هستند.

فعال ، مجدد پیوندهای ثابت در تنظیمات وردپرس ساده ترین راه حل است. اگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد افزونه‌ای را پیدا کنید که باعث ،ابی پیوندهای دائمی می‌شود و آن را غیرفعال کنید.

رفع فایل htaccess می تواند ا،ر مشکلات را حل کند و سایت شما را به کار بازگرداند. اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت ، @ رنک مثseo.




منبع: https:// رنک مث.com/blog/wordpress-permalinks-not-working/