دسته‌ها
اخبار

سئوی TikTok: بازاریابی در فضای TikTok


23 نوامبر 2022 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

سئوی TikTok.  بازاریابی در فضای TikTok

همه ما آمار TikTok را شنیده ایم.

حدود یک میلیارد نفر از این برنامه استفاده می کنند. اکنون برای زمینه، حدود 8 میلیارد نفر در جهان وجود دارد.

این بدان م،است که از هر هشت نفر (در کل سیاره) یک نفر استفاده می کند TikTok.

چه چیزی بیشتر، همانطور که می تو،د از آن ببینید وب مشابه داده ها، رشد مخاطبان Tiktok در حال انفجار است.

داده های مشابه وب که رشد TikTok را در حال انفجار نشان می دهد

یک سوال وجود دارد که مرتباً مطرح می شود.

آیا TikTok یک موتور جستجوی واقعی است؟

و البته پیگیری:

اگر چنین است، چگونه می توانم یک استراتژی سئو TikTok ایجاد کنم؟

در این پست به اولین سوال می پردازم. نکات کاربردی سئو TikTok را برای پست دیگری ذخیره خواهم کرد.

گفت، بیایید وارد شویم…

چرا سئو و تیک تاک؟

بنابراین قبل از اینکه به این موضوع بپردازم که آیا TikTok یک موتور جستجو است، ممکن است تعجب کنید که چرا من حتی به این سؤال پاسخ می دهم.

منظورم این است که هیچ ، هرگز نپرسید که چگونه سئوی توییتر یا فیس بوک را انجام دهید!

بنابراین قبل از اینکه وارد تعاریف شویم، مهم است که تفاوت بین یک پلتفرم رسانه اجتماعی سنتی مانند توییتر و یک پلت فرم رسانه اجتماعی قابل جستجو مانند TikTok را درک کنیم.

رسانه های اجتماعی سنتی حجم زیادی از داده ها را ذخیره می کنند تا در سبک فید ارائه شوند بدون اینکه امکان فهرست بندی اسناد وجود داشته باشد.

بدون قابلیت نمایه سازی اسناد، راهی برای جستجوی تاریخی وجود ندارد.

در بهترین حالت، تنها کاری که می‌تو،د انجام دهید این است که آ،ین اشاره‌های عبارت جستجوی خود را جستجو کنید، اما وقتی آ،ین اشاره‌ها از بافرهای آن حذف شدند، راهی برای جستجوی آنها وجود ندارد.

این بدان م،است که شما نمی تو،د اسناد را برای یافتن در جستجوها بهینه کنید.

اکنون، TikTok این محتوای سبک فید را در فیدهای For You خود به کاربران ارائه می دهد. اما TikTok جنبه دیگری نیز دارد.

جستجوی TikTok

نوار جستجوی TikTok

جستجوی TikTok راهی را برای کاربران خود ارائه می دهد تا از طریق محتوای ویدیویی در فهرست قابل جستجو جستجو کنند. این بدان م،است که کاربران می توانند جستجوهای تاریخی انجام دهند.

کل گفتگو در مورد SEO در TikTok این است که چگونه می تو،د محتوای خود را برای کشف در جستجوی TikTok بهینه کنید. نمایش محتوای شما در فیدهای For You برای کاربرانش موضوعی برای پست دیگری است.

با این حال، بیایید بررسی کنیم که آیا TikTok با تعریف یک موتور جستجو مطابقت دارد یا خیر.

آیا TikTok یک موتور جستجو است؟

مطابق با ویکیپدیا:

“موتور جستجو یک سیستم نرم افزاری است که برای انجام جستجوهای وب طراحی شده است. آنها در وب جه، به روشی سیستماتیک برای اطلاعات خاص مشخص شده در یک جستجوی متنی وب جستجو می کنند.”

با نگاهی به این تعریف، TikTok مطمئناً با پلتفرمی مانند Google متفاوت است، زیرا جستجوی TikTok فقط برای جستجوی ویدیوها در پلتفرم خودش طراحی شده است.

اما در همین مقاله آمده است:

“برخی از موتورهای جستجو نیز داده های موجود در پایگاه های داده یا فهرست های باز را است،اج می کنند.”

این بدان م،است که یک موتور جستجو می تواند هر چیزی باشد که هر مجموعه ای از داده ها را برای اطلاعات خاص مشخص شده در جستجوی متنی جستجو می کند.

که گفت…

چه TikTok واقعاً با تعریف یک موتور جستجو مطابقت داشته باشد یا نه، ژنرال Z از آن مانند هر موتور جستجوی دیگری با چرخش به نوار جستجوی TikTok برای یافتن پاسخ سؤالات خود استفاده می کند.

بله، اگرچه TikTok مانند هر رسانه اجتماعی دیگری با فید “For You” خود عمل می کند، TikTok به روشی مشابه YouTube قابل جستجو است.

و، اگرچه گوگل وزنه بردار بی چون و چرای جستجو است، به گفته پرابهاکار راغوان، گوگل در حال ش،ت است. جستجوی سهم بازار در برخی مناطق به سایت هایی مانند TikTok و Instagram.

از او نقل شده که گفت:

“در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مک، برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی‌روند، بلکه به TikTok یا Instagram مراجعه می‌کنند.”

همانطور که گفته شد، هنوز هم رقابت با بزرگی گوگل دشوار است. TikTok هنوز یک پخش کننده نسبتا کوچک است.

ترافیک TikTok در مقابل ترافیک Google

بر اساس گزارش Similarweb، گوگل در یک دوره دوازده ماهه 82 میلیارد بازدید از مرورگرهای اینترنتی داشته در حالی که TikTok تنها 1.46 میلیارد بازدید داشته است.

مقایسه ترافیک مرورگر TikTok و Google

اما، اگر عملکرد اپلیکیشن TikTok را با اپلیکیشن گوگل مقایسه کنیم، تصویر متفاوتی را می بینیم.

مقایسه ترافیک برنامه TikTok و Google

Similarweb به ما نشان می دهد که گوگل 1.385 میلیارد کاربر دارد، در حالی که TikTok ماهانه 330.3 میلیون کاربر دارد. در برنامه های تلفن همراه، TikTok سهم بازار بسیار بیشتری دارد.

این از نظر معیارهای ترافیک است.

اکنون بیایید مقایسه کنیم که عملکرد جستجوی TikTok با جستجوی Google چگونه است.

عملکرد جستجوی TikTok در مقابل عملکرد جستجوی Google

TikTok به سادگی نمی تواند با گوگل در پاسخ به سوالات پیچیده رقابت کند. گوگل سال‌هاست که الگوریتم‌های جستجوی خود را تقویت کرده است و می‌تواند به هر دو پرسش ساده با ویژگی‌های SERP مانند قطعه های ویژه و پرس و جوهای پیچیده تر با سفرهای جستجوی آن و ویژگی های SERP مانند چیزهایی که باید بد،د.

اما به نظر می‌رسد که TikTok نشانه‌هایی نشان می‌دهد که از کاربرانش می‌خواهد از قابلیت‌های جستجوی آن استفاده کنند. برای مثال، لیدیا اینفانت اخیراً توییتی منتشر کرده است اگر کلمه کلیدی موضوعی را در نظرات ذکر کنید، TikTok پیوندی برای جستجوی آن کلمه کلیدی اضافه می کند.

TikTok پیوندهایی را به جستجوی TikTok اضافه می کند

بنابراین اگر TikTok قابلیت‌های جستجوی خود را دو برابر کند، در یک یا دو سال، می‌تواند با یادگیری ماشینی تکامل یابد.

با داده‌های کافی، می‌توان پیش‌بینی‌های آماری دقیق را شبیه‌سازی کرد که به آن اجازه می‌دهد تکامل یابد و در پاسخ به سؤالات پیچیده بهتر شود.

اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا گوگل ضرر می کند سهم بازار به TikTok و Instagram.

شاید دلیل آن این باشد که به ،وان یک نسل اینترنتی، ما شروع به استفاده از موتورهای جستجوی تخصصی برای یافتن چیزهای خاص کرده‌ایم. به ،وان مثال، اگر به دنبال ،ید چیزی هستید، ممکن است به آمازون بروید.

وقتی صحبت از TikTok می شود، جستجوگران به دنبال پاسخ های کوتاه برای سؤالات هستند.

و از آنجایی که محتوا در گوگل و یوتیوب در طول سال‌ها طول،‌تر شده است، فرمت ویدیوی کوتاه TikTok به‌طور شگفت‌آوری تازه‌کننده است. این به شما امکان می دهد پاسخ های بسیار سریعی را برای سؤالاتی که توسط کاربران واقعی ایجاد می شود پیدا کنید.

اکنون، ممکن است ویدیوهای کوتاهی را در یوتیوب پیدا کنید، اما از نظر تجربه، ممکن است مجبور شوید برای یافتن نقطه دقیق مورد نظر خود، کمی غربالگری کنید.

TikTok را وارد کنید.

حتی برخی می گویند که برای Gen Z، TikTok جایگزین گوگل می شود.

آیا گوگل این را دراز کشیده است؟

به هیچ وجه.

در سپتامبر 2020 YouTube شورت های YouTube را معرفی کرد.

شورت یوتیوب

علاوه بر این، گوگل چرخ فلک ویدیوهای کوتاه را به جستجو معرفی کرده است:

چرخ فلک ویدیوهای کوتاه در SERP های گوگل

اکنون از دیدگاه من، این به نظر ت، برای به دست آوردن مجدد بازار “ویدیو کوتاه” است.

آیا گوگل در این جنگ پیروز خواهد شد؟

هیچ نظری ندارم. اما این واقعیت که گوگل در حال مبارزه است نشان می دهد که ترافیکی وجود دارد که باید در TikTok برنده شوید.

و اگر بازار هدف شما در این مکان است، ممکن است این پلتفرم را امتحان کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که به این واقعیت بپردازیم که هیچ ابزاری برای ردیابی محتوا در پلتفرم طراحی نشده است.

تا به حال.

ابزار سئو TikTok

در Rank Ranger، ما به خود می بالیم که پیشگام هستیم. این بدان م،است که ما همیشه به دنبال ایجاد ابزارهای جدید در جایی که نیاز داریم، هستیم.

و از آنجایی که جستجوی TikTok بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ما احساس کردیم که زمان آن رسیده است که ابزاری ایجاد کنیم که بازاریابان دیجیتال بتوانند از آن برای ردیابی کمپین های TikTok خود استفاده کنند.

از آنجا که اجازه دهید با آن روبرو شویم، اگر شما در حال بازاریابی برای Gen Z-ers هستید، باید به جایی بروید که مخاطبان شما در حال معاشرت هستند، به خصوص اگر ترافیک TikTok با سرعت فعلی خود به رشد خود ادامه دهد.

ترافیک وب TikTok در مقابل Reddit

همانطور که از تصویر بالا می بینید، TikTok به طور پیوسته در حال افزایش ترافیک است، در حالی که رشد ترافیک Reddit نسبتا ثابت است.

بنابراین، ما جلو رفتیم و آن را انجام دادیم.

ما اولین ابزار ردیابی رتبه TikTok در جهان را ایجاد کردیم. اکنون این ابزار در نسخه بتا است، اما زم، که آن را آزمایش کردیم، آن را در طبیعت منتشر خواهیم کرد.

داشبورد Rank Ranger TikTok Rank Tracker

از دیدگاه ما به ،وان یک ابزار سئو، ما با TikTok به ،وان یک موتور جستجو رفتار می کنیم و به زودی می تو،د آن را هنگام راه اندازی یک کمپین انتخاب کنید.

ممکن است تعجب کنید که این ابزار چگونه کار می کند.

Rank Ranger چگونه TikTok را ردیابی می کند؟

همانطور که در بالا ذکر کردم، کاربران می توانند از نوار جستجوی TikTok برای جستجوی ویدیوهایی که در فهرست خود دارد استفاده کنند.

هنگامی که یک درخواست را در نوار جستجو وارد می کنید، فید دوازده ویدیو را در قالب شبکه ای ارائه می دهد.

نتایج جستجوی TikTok

ردیاب رتبه Rank Ranger اکنون می تواند این SERP ها را ردیابی کند.

به ،وان یک کاربر، می تو،د لیستی از کلمات کلیدی را وارد کنید تا ردیابی شوند. اما، همچنان باید به Rank Ranger بگویید که کدام ویدیوها را می خواهید با تنظیم یک URL هدف برای هر کلمه کلیدی ردیابی کنید.

با استفاده از عملگر جستجو *، می‌تو،د یک URL عمومی تنظیم کنید که یک «کارت وحشی» به URL شما اضافه می‌کند. کارت وحشی به Ranger Ranger می‌گوید هر URL که از کانال شما می‌آید را ردیابی کند.

URL به /@yourchannel/video/* ت،یم می شود

به ،وان مثال، URL هدف زیر به ابزار ما می‌گوید که همه ویدیوهای کانال @esglo را با کلمه کلیدی که شما دنبال می‌کنید مطابقت دهد.

https://www.tiktok.com/@esglo26/video/*

حالا بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

بنابراین، همانطور که در تصویر زیر می بینید، یک URL که ما در حال ردیابی آن هستیم در موقعیت شماره 6 برای کلمه کلیدی “shem” قرار دارد.

Rank Ranger Rank Tracker TikTok رتبه بندی کلمات کلیدی را نشان می دهد

این چیزی است که در فید جستجوی TikTok به نظر می رسد.

نتایج جستجوی TikTok

از آنجایی که انتظار داریم جستجوی TikTok در طول سال ها توسعه یابد، امیدواریم این ابزار امکانات بی پای، را در اختیار شما قرار دهد.

آیا SEO در TikTok واقعا امکان پذیر است؟

آیا TikTok واقعا یک موتور جستجو است؟ آیا بهینه سازی جستجوی TikTok واقعاً نوعی سئو است؟

خوب، ما در محاوره آمده ایم که موتور جستجو را چیزی مانند گوگل یا بینگ تعریف کنیم. به عبارت دیگر، ما موتور جستجو را به ،وان یک سیستم نرم افزاری در نظر می گیریم که در وب جستجو می کند و نه چیزی که پایگاه داده خودش را جستجو می کند.

این بدان م،است که TikTok یک موتور جستجو نیست. اما تعاریف در طول زمان تغییر می کنند.

با افزودن سطحی از پیچیدگی به سؤال، علاوه بر نوار جستجو، TikTok در درجه اول یک سایت رسانه اجتماعی است زیرا من گمان می‌کنم بیشتر فرصت‌های ترافیکی در فید «برای شما» است.

هر چه فکر می کنید پاسخ این سوال این است که ژنرال Z در حال جستجوی بیشتر و بیشتر در TikTok هستند و این چیزی است که باید به آن توجه کرد.

این بدان م،است که اگر مخاطبان هدف شما شامل Gen Z-ers باشد، ایجاد ویدیوهای TikTok ممکن است بهترین پلتفرم برای به دست آوردن ترافیک هدفمند و ایجاد آگاهی برای ،ب و کار شما باشد.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.




منبع: https://www.rankranger.com/blog/tiktok-seo