دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

می توانید با استفاده از افزونه SEOquake و نصب آن برروی گوگل کروم به صورت دستی آن را بررسی کنید. اطلاعاتی درباره اینکه رقبا از چه کانال های بازاریابی استفاده می کنند، به دست آورید. با دیدن لینک های از دست رفته رقبا، چه فرصت هایی برای ایجاد لینک خواهیم داشت. از دیگر شبکه های اجتماعی، برای انتشار اخبار خود استفاده کنید.

  • اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است.
  • داشتن محتوای نامناسب و تکراری که به عنوان روش های سئو کلاه سیاه شناخته شده که پنالتی شدن در این حالت باعث حذف کامل سایت از لیست نتایج میگردد.
  • با این حال شما می توانید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را در ویکیپدیا ثبت کرده و با استفاده از سیستم های نشانه گذاری مانند Schema Markup نمایش بهتری از وب سایت خود در بخش Knowledge Graph داشته باشید.

عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت. ترافیک به بازدید کاربران از وب سایت شما گفته می‌شود و راه معمول ارزیابی میزان موثر بودن یک کسب و کار دیجیتال در جذب مخاطب است.

موضوعات مناسب برای محتواهای مناسب ساخت بک‌لینک

لینک سازی هم میتواند به صورت طبیعی در طول زمان رخ دهد مثلا یک سایت بنا به علاقه خود لینک سایت شما را در صفحات خود قرار دهد و یا به صورت تبلیغاتی یا به اصطلاح خرید بک لینک. حالت دوم زمانی رخ میدهد که سایت دارای بک لینک های غیر طبیعی و فرایند لینک سازی به صورت غیرطبیعی توسط گوگل شناسایی شود. در این مورد پنالتی رخ میدهد اما سایت در نتایج باقیمانده تا زمانی که مشکل لینک سازی غیر طبیعی رفع شود دچار افت رتبه شدید خواهد شد .

سئو منفی Negative SEO

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن، توسعه و هدف‌گذاری کلمات کلیدی روی صفحات سایت است. اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم. داشتن جایگاه در نتایج گوگل بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر این است در کدام جایگاه گوگل قرار می‌گیرید.

سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی

Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند. احتمالا داستان هنسل و گرتل را شنیده‌اید که برای آنکه در جنگل گم نشوند و بتوانند راه برگشت به خانه را پیدا کنند، تکه نانی که به همراه داشتند را خرد کرده و پشت سرشان به زمین می‌ریختند. علت نام گذاری این ابزار در دنیای دیجیتال امروز نیز همین است. اما آیا این به آن معنی است که Sitewide Links تاثیر منفی روی سئو‌ی سایت ما خواهند گذاشت؟ پاسخ این است که در صورت لینک سازی‌های طبیعی، دیگر نیازی نیست نگران پنالتی شدن از جانب گوگل باشیم. اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود.

اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست. بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند.

اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید. شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید.

گوگل به محض شناسایی تکنیک‌های کلاه سیاه سایت‌ها را به سرعت جریمه می‌کند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت تان مواجه شوید که تمام تلاش‌های شما را به هدر خواهد داد. مدیران سایت‌ها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیک‌های کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار می‌دهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتی که ارتباط عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید. توجه کنید اگر کلمات کلیدی بیش از حد در متن قرار بگیرد از طرف موتورهای جستجو جریمه می شود.