دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند. معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود.

  • این راه برای تهیه سایت مپ بسیار ساده و مورد پسند کاربران است.
  • اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند.
  • بلاگمهدی عراقی آکادمی دیجیتال مارکتینگبا هدف رشد توسعه افراد به صورت رایگان در زمینه های آموزش سئو وآموزش دیجیتال مارکتینگراه اندازی شده است.
  • یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد.

این داشبورد است که چندین ابزار مفید برای مدیریت وب سایت شما ارائه می دهد. کاملاً رایگان است و تنها آنچه شما نیاز دارید یک حساب Google است. اگر قبلاً از کنسول جستجو استفاده نکرده اید ، ابتدا باید سایت خود را به عنوان یک ویژگی جدید اضافه کنید.

سایت مپ نرمال XML

و اینکه محتواهای مهم و اولویت‌دار برای کراول شدن کدام‌ها هستند. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم. دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم. در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن.

شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. آدرس صفحه در نقشه سایت هست (کد 200) ولی در این صفحه هیچ محتوای ارزشمندی دیده نمی‌شود و پیامی مبنی بر عدم وجود محتوا نمایش داده می‌شود. آدرس صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست ولی دسترسی ربات گوگل به این صفحه از طریق فایل robots.txt محدود شده است. پس از ثبت نقشه سایت، لیست سایت مپ‌های ما به صورت زیر نمایش داده می‌شود. برای درک بهتر هر کدام از اعداد مشخص‌شده در تصویر را با هم بررسی می‌کنیم. اشاره کردیم که ایندکس صفحات برای گوگل هزینه و زمان زیادی دارد.

با توجه به اینکه شما دارید از یک اسکریپت php استفاده میکنید باید سیستم ایجاد نقشه سایت هم به شکل اختصاصی براتون نوشته بشه یا اسکریپت های موجود رو با سایت خودتون همگام کنید. استفاده از نرم افزارهای آماده هم که کمکی به شما نمیکنه. دقیقا نقشه سایت رو با چه ابزاری ساختید؟ من نمیدونم که شما به چه شکلی اون رو ایجاد کردید که بگم اتوماتیک ساخته میشه یا نه. توضیح اینکه سایت مپ از طریق افزونه all in one seo ساخته شده.الان 324 پست سابمیت شده داره ولی ایندکس شده از 235 چند وقتیه بیشتر نمیشه.

برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. توضیح ساده این است که در درجه اول XML برای موتورهای جستجوست در حالیکه HTML برای کاربران نوشته می شود.

آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. هرلحظه که به‌روزرسانی انجام می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما می‌آیند و سایت را بررسی می‌ کنند یا به‌اصطلاح صفحات را index می‌ کنند. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.

سایت مپ‌ تصویر

اهمیت نقشه سایت زمانی مشخص میشود که تعداد صفحات سایت شما بسیار زیاد بوده و ارزش محتوایی آنها با یکدیگر متفاوت باشد. بطور مثال اگر بخش مقالات تکنولوژی از مقالات بازی و سرگرمی برای شما مهمتر است، میتوانید این تفاوت را بوسیله نقشه سایت به وبمستر خود معرفی کنید. برای ساخت نقشه سایت راه های زیادی در مقابل شما وجود دارد.

در چه مواقعی شما به یک sitemap نیاز دارید؟

در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین، به شما پاسخ دهند. موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. اگر سایت شما با تعداد بالای صفحات فاقد سایت مپ باشد، ممکن است برخی صفحات از دست خزنده‌ها در رفته و index نشوند. با استفاده از نقشه‌های سایت مپ یا sitemap به موتورهای جستجو مسیر می‌دهید و تمام صفحات خود را به گوگل معرفی می‌کنید. هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند.