دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین

در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. مثلاً در عکس زیر می‌بینید که از 116 صفحه سایت 109 تای آن تأیید و ایندکس شده و 7 تا از صفحات یا ایندکس نشده‌اند یا جزو صفحاتی بوده‌اند که به صورت دستی کاری کرده‌اید که از گوگل آن‌ها را بررسی نکند. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا هم برای خود افزونه‌های دارند که اتوماتیک نقشه سایت را ایجاد می‌کنند. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید.

  • بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید.
  • در اینجا نحوه راه اندازی نقشه سایت… و بهینه سازی آن برای سئو آمده است.
  • همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند.
  • RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند.
  • نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.

وقتی یک وب‌سایت در یک صفحه نتایج موتور جستجو در رتبه بالا قرار بگیرد، وب‌سایت برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت قابل‌مشاهده خواهد بود، بنابراین میزان مراجعه به وب‌سایت را افزایش می‌دهد. درمجموع، این کار برای سازنده وب‌سایت و هم برای کاربر مفید است. سایت مپ HTML نمایشی تصویری از ساختار سایت یک وب‌سایت است؛ مانند یک سایت مپ XML، همه مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت را لیست می‌کند اما به روشی دوستانه‌تر برای انسان است. سایت مپ XML شبیه فهرستی از URL هاست اما برخی اطلاعات اضافی به آن اضافه شده است.

سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند. از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. سایت moz بخش های مختلفی دارد که هر بخش خدمات کاربردی به شما ارائه می دهد. با وب24 همراه باشید تا با نحوه ی کار با ابزارهای سایت ماز به طور کامل آشنا شوید.

این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید و یک CMS اختصاصی دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از یک ابزار تولیدکننده سایت مپ مثل XML-Sitemaps استفاده کنید که به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهند. فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است. به جای اضافه کردن این صفحات به نقشه سایت سعی کنید صفحات بهینه شده، شامل عکس و ویدئو، محتوای خاص، جذاب و … حتی میتوان با استفاده از JSON-LD و اسکیما مارک آپ ImageObject اطلاعات بیشتری از تصاویر را نسبت به نقشه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست.

نقشه‌ سایت HTML

از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالا افزونه Yoast SEO را تاکنون در آن نصب کرده اید. این افزونه رایگان دارای قابلیت تولید نقشه سایت داینامیک است.

در پنل جدید سرچ کنسول شما امکان ثبت یک دامنه را دارید که در این شرایط به اطلاعات زیردامنه ها نیز دسترسی خواهید داشت. در این صورت کل اطلاعات را در یک بخش مشاهده و تحلیل خواهید کرد. شما باید نقشه سایت قبلی را حذف کنید و نقشه جدید را به گوگل معرفی کنید. تفاوتی نمیکند که شما فایل آپلود کنید یا در لحظه و براساس اطلاعات دیتابیس این محتوا را تولید کنید. به طور معمول سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت لحظه ای این آدرس را تولید میکنند. ببخشید من نقشه سایت رو تو وبمستر تعریف کردم تو سایتمون هم تقریبا 5 هزار تا پست هستش ولی قسمت Discovered URLs زده صفر این از چی میتونه باشه خواهشا راهنمایی کنید.

سوالات متداول نقشه سایت

همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌تر است. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید. در این صفحه ابتدا متوجه می‌شوید نقشه سایت چیست و سپس با انواع نقشه سایت آشنا می‌شوید و در نهایت با روش ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در سرچ کنسول آشنا می‌شوید. قبل از ثبت نقشه سایت بهتر است آن را تست کنید و با کلیک بر روی Test‌ می‌توانید ارورهایی که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ایندکس صفحات می‌شوند را پیدا و برطرف کنید. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است.

روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم. اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست.