دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست و چگونه سایت مپ بسازیم؟ مهدی عراقی

نقشه های سایت می توانند توسط gzip فشرده شده (نام فایل چیزی شبیه به sitemap.xml.gz خواهد شد) تا در میزان استفاده از پهنای باند سایت صرفه جویی گردد. اما دقت داشته باشید که در هر صورت این فایل پس از خارج شدن از حالت فشرده، همچنان بایستی حداکثر 50 مگابایت باشد. تلاش برای فریب گوگل در زمان بروزرسانی وب سایت تاثیر مثبتی نداشته و حتی ممکن است که منجر به پنالتی گوگل شود. البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند.

Sitemap فرم مناسبی برای مدیریت و نگهداری URL است، به‌ویژه هنگامی‌که ده‌ها هزار URL را اداره می‌کنید، مانند یک فروشگاه تجارت الکترونیک آنلاین با هزاران محصول. برچسب به برجسته کردن مهم‌ترین صفحات وب‌سایت شما کمک می‌کند. هرچه این عدد به ۱ نزدیک‌تر باشد سطح اولویت برای یک صفحه بالاتر است. در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.

در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و به آنها اعتبار بالایی میدهد. حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

  • روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید.
  • اومدم قالب را به قالب اصلی وردپرس تغییر دادم اما بازم همین ارور را میده.
  • اگر قراره این برچسب ها بعدا توی سئو شما تاثیر مثبت داشته باشه و از اونها ورودی بگیرید توی نقشه سایت هم بهتره که باشن.
  • استفاده از سایت مپ در وب سایت سبب خواهد شد تا اگر شما در سایتتان با ضعف لینک سازی مواجعه شدید این مشکل تا حد زیادی برطرف گردد.

این مقاله به کوشش رامین محمودی، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید. سایت هایی که از URL های داینامیک برای محتوای خود استفاده می کنند.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

همچنین نقشه سایت موتورهای جستجو را متوجه می‌سازد که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهم‌تری هستند. ساخت و مدیریت نقشه سایت یکی از مهم‌ترین مباحث سئو تکنیکال است. برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید. سپس آدرس فایل نقشه سایتتان را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه Submit را بزنید. با این کار، نقشه سایتی که تهیه کرده‌اید در گوگل سرچ کنسول ثبت می‌شود و توسط گوگل بررسی خواهد شد.

خدمات طراحی سایت

در صورتی که هنوز گوگل سرچ کنسول را نصب نکرده‌اید به مقاله گوگل سرچ کنسول در وبلاگ نردبان سر بزنید. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که قبل از ثبت نقشه سایت در گوگل، باید مشکلات مربوط به سئو سایت را که به خوبی مرتفع کنید. به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید. اگر بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدید که محتوای تکراری در سایت شما وجود دارد، قبل از هر چیزی باید آن را بهبود دهید. چراکه گوگل به طور کلی duplicate content را به عنوان یک فاکتور منفی می شناسد؛ حال شما با معرفی نقشه سایت به گوگل، دقیقا کاری را انجام می دهید که به ضرر شما خواهد بود.

مشکلات صفحات ایزوله و ایندکس نشده

خود ربات نقشه های زیرمجموعه را شناسایی کرده و نمایش میدهد. ابزاری در اینترنت نیست که این کار را خارج از سایت برای شما انجام دهد. پیشنهاد میکنیم نقشه Yoast را غیرفعال کرده و از افزونه Google XML Sitemaps برای تولید نقشه استفاده نمایید.