دسته‌ها
اخبار

چگونه گوگل تگ منیجر را در وردپرس نصب کنیم؟ » رتبه ریاضی


آیا به دنبال نصب گوگل تگ منیجر در سایت وردپرس خود هستید؟

گوگل تگ منیجر ابزار فوق العاده ای است که اگر می خواهید چندین سرویس آمار و بازاریابی را در وب سایت وردپرس خود به هم متصل کنید، می تو،د از آن استفاده کنید. همچنین، می تو،د بدون زحمت کدهای رهگیری مختلف را در وب سایت خود اضافه و تغییر دهید.

با این حال، گوگل تگ منیجر منحنی یادگیری تند دارد. کمی زمان می برد تا با این ابزار مهارت پیدا کنید. اما لازم نیست نگران باشید. شما می تو،د گوگل تگ منیجر را به دو صورت دستی یا با استفاده از افزونه بر روی وب سایت وردپرس نصب کنید.

در این پست، هر دو روش نصب گوگل تگ منیجر را به شما نشان خواهیم داد که راه اندازی ردیابی پیچیده را در سایت وردپرس شما آسان می کند. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1 گوگل تگ منیجر چیست؟

صاحبان وب‌سایت‌ها معمولاً نیاز دارند تا قطعات کد زیادی را برای ردیابی ترافیک، تبدیل‌ها و سایر داده‌های تحلیلی وارد کنند. Google Tag Manager یک ابزار مدیریت بر،ب است که به ردیابی معیارهای عملکرد سایت مانند ترافیک، تبدیل و سایر معیارها کمک می کند.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که یک تگ مانند یک ردیاب گوگل آنالیتی، یا یک سری بر،ب مانند یک تبلیغ دیجیتال اضافه کنید. همچنین می تو،د از Tag Manager برای به روز رس، بر،ب ها بدون نیاز به به روز رس، خود وب سایت استفاده کنید. به ،وان مثال، اگر تبلیغی در وب سایت دارید، می تو،د از Tag Manager برای به روز رس، کد آن آگهی بدون نیاز به دسترسی به خود وب سایت استفاده کنید.

2 چرا باید گوگل تگ منیجر را در وردپرس نصب کنید؟

به ،وان یک ،ب و کار آنلاین، حضور در هرچه بیشتر پلتفرم‌ها مهم است. گوگل یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای بسیاری از ،ب‌وکارها است، اما بیشتر آن‌ها برای یافتن راهی برای مدیریت موثر حضور خود در گوگل تلاش می‌کنند.

Tag Manager ابزاری است که به شما کمک می کند تگ های خود را مدیریت کنید، این کدها کد اضافه شده به صفحات وب هستند که می خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند. این یک راه ساده و آسان برای افزایش حضور شما و ایجاد ترافیک بیشتر در پلتفرم هایی است که بیشتر به آنها اهمیت می دهید.

بیایید به برخی از مزایای نصب Google Tag Manager در سایت خود نگاهی بیندازیم.

2.1 استفاده آسان و صرفه جویی در زمان

یکی از مزایای اصلی گوگل تگ منیجر این است که نیازی به تجربه برنامه نویسی ندارد. تقریباً هر ،ی می تواند به راحتی تغییراتی ایجاد کند، بر،ب های جدید اضافه کند، هر تغییر را آزمایش کند، و بدون افزودن کد پیچیده وب سایت، بر،ب ها را مستقر کند.

این به شما و تیمتان استقلال می‌دهد و گردش کارتان را ساده‌تر می‌کند، که زمان بین راه‌اندازی را کوتاه می‌کند و به تیم شما زمان لازم را می‌دهد تا روی مسائل مهم دیگر تمرکز کند.

گوگل تگ منیجر به شما امکان می دهد کدهای ردیابی را اعمال کنید که به طور مستقل در وقت شما صرفه جویی می کند. پلتفرم Tag Manager می تواند به راحتی همه کدهای رهگیری را اضافه، اصلاح و حذف کند. دیگر ا،امی برای یک بازاریاب برای ارسال کد رهگیری برای یک توسعه دهنده و نصب کد توسط توسعه دهنده وجود ندارد.

2.2 جمع آوری اطلاعات جامع

وقتی گوگل تگ منیجر را نصب می کنید، همه چیز در یک مکان است. Tag Manager به دستیابی به داده های تجزیه و تحلیل وب سایت های مختلف در مورد تبدیل ها، بازدید از صفحه، اشتراک گذاری های اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند. این بیشتر به برنامه ریزی و بهینه سازی استراتژی های بازاریابی آینده شما کمک می کند.

2.3 این بدون هزینه است!

گوگل تگ منیجر برای ،ب و کارهای کوچک و متوسط ​​ایده آل است و کاملا رایگان است. شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند ارتقا دهند نسخه پریمیوم Tag Manager 360.

2.4 مدیریت کاربران و مجوزها

شما کنترل کاملی بر این دارید که چه ،ی می تواند با استفاده از Google Tag Manager چه تغییراتی را انجام دهد. شما به راحتی می تو،د مدیریت کنید که چه ،ی به ایجاد تغییرات (مانند افزودن بر،ب ها، ماکروها و قو،ن) به وب سایت دسترسی دارد.

2.5 عیب یابی آسان

عیب‌یابی و رفع اشتباهات بر،ب‌ها ساده‌تر است زیرا همه چیز در یک مکان است – حتی قبل از انتشار. علاوه بر اطلاعات مربوط به محرک‌ها و سایر جزئیات در مورد داده‌های داخل بر،ب‌های ردیابی، Google Tag Manager حالت پیش نمایش به طور خودکار به شما نشان می دهد که کدام تگ ها کار می کنند و کدام یک نیستند.

2.6 کنترل نسخه

در Google Tag Manager، یک نسخه بایگ، شده همیشه هر زمان که تغییری ایجاد می کنید ذخیره می شود. این باعث می‌شود که لغو تغییرات، بازگشت به نسخه قبلی یا لغو تغییراتی که به‌طور ناخواسته در یک سایت زنده منتشر کرده‌اید، قبل از تکمیل تگ‌ها ساده‌تر شود. کنترل نسخه به شما امکان می دهد بدون نگر، در مورد آسیب دائمی بین نسخه ها جابجا شوید.

3 نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس

قبل از نصب گوگل تگ منیجر، اگر قبلا این کار را نکرده اید، باید یک حساب گوگل آنالیتی، برای وب سایت خود ایجاد کنید. می‌تو،د دستورالعمل‌های نحوه نصب Google Analytics با ویدیوی Rank Math را دنبال کنید.

3.1 Google Tag Manager را به صورت دستی نصب کنید

هنگامی که حساب Google Analytics شما راه اندازی شد، می تو،د Google Tag Manager را در سایت خود نصب کنید.

3.1.1 برای یک حساب Google Tag Manager ثبت نام کنید

برای شروع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که a گوگل تگ منیجر حساب. از صفحه Google Tag Manager دیدن کنید و روی آن کلیک کنید رایگان شروع کنید دکمه ثبت نام

برای حساب Google Tag Manager ثبت نام کنید

با یک حساب Google وارد شوید. پس از انجام، شما را ببینید حساب ها بخش. کلیک کنید بر روی ایجاد حساب کاربری مطابق شکل زیر را فشار دهید.

ایجاد حساب کاربری

شما در رسیدن به یک حساب جدید اضافه کنید فرم. زیر تنظیمات حساب بخش، یک را وارد کنید نام کاربری و کشور. اگر حساب شرکتی دارید، از نام شرکت به ،وان نام حساب استفاده کنید.

نام حساب را تنظیم کنید

برای مشاهده به پایین اسکرول کنید راه اندازی کانتینر بخش. نام وب سایت وردپرس خود را به ،وان نام Container وارد کنید. یک بار انجام شد، کلیک کنید روی ایجاد ، را فشار دهید تا ادامه دهید.

راه اندازی کانتینر

یک پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد آن را بپذیرید قرارداد شرایط سرویس Google Tag Manager برای ادامه روند. پس از پذیرفتن قرارداد، پنجره جدیدی ظاهر می‌شود که دو قطعه کد را نشان می‌دهد که باید Google Tag Manager را به وب‌سایت اضافه کنید.

Google Tag Manager - قطعه کد را نصب کنید

در مرحله بعد این کد نصب گوگل تگ منیجر به وب سایت شما اضافه می شود، پس کد را کپی کنید و برای دسترسی آسان این تب را باز نگه دارید.

3.1.2 کد رهگیری را کپی و اضافه کنید

گام بعدی پس از راه اندازی حساب Google Tag Manager اضافه ، کدهای رهگیری به وب سایت وردپرس است. برای افزودن کد رهگیری به سربرگ و بدنه وب سایت از طریق موضوع، باید قطعه کدهای مرحله قبل را کپی کنید.

توجه داشته باشید: توصیه می کنیم ابتدا یک نسخه پشتیبان از سایت وردپرس خود ایجاد کنید زیرا فایل تم به تغییرات حساس است. فراموش نکنید که پس از تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت، فایل های پشتیبان را دانلود کنید. برای کاهش احتمال ش،تگی سایت، توصیه می کنیم این تغییرات را به جای تم اصلی در یک تم کودک انجام دهید.

برای افزودن کد رهگیری، به آدرس زیر بروید ظاهر > ویرایشگر تم از داشبورد وردپرس شما.

ویرایشگر فایل تم

در سمت راست، مکان را پیدا کنید header.php در فایل های تم پنل ناوبری روی فایل کلیک کنید تا باز شود.

فایل header.php را پیدا کنید

دهانه را پیدا کنید <سر> همانطور که نشان داده شده است، کد مدیریت تگ را تگ کرده و دقیقاً در زیر آن قرار دهید.

کد هدر را وارد کنید

پس از اتمام، ،مت دوم قطعه کد را از تب Google Tag Manager کپی کنید و بلافاصله بعد از <بدن> بر،ب، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

قطعه کد دوم را اضافه کنید

پس از انجام، روی به روز رس، فایل را فشار دهید تا تغییرات را ذخیره کنید. گوگل تگ منیجر با موفقیت در وب سایت شما نصب شده است و می توان از آن برای نصب هر کد رهگیری استفاده کرد.

3.1.3 یک بر،ب جدید منتشر کنید

اکنون می تو،د بر،ب ها را در وب سایت خود اضافه و منتشر کنید. برای انجام این کار، حساب Google Tag Manager خود را باز کنید و به آن بروید فضای کار برگه در بر،ب جدید بخش، روی آن کلیک کنید یک بر،ب جدید اضافه کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

یک بر،ب جدید اضافه کنید

در ،مت بالا سمت چپ، یک فیلد با بر،ب، بر،ب بدون ،وان. آن را با نام تگ مورد نظر تغییر نام دهید. در این مثال، با اضافه ، یک تگ Google Analytics، آن را تجزیه و تحلیل سایت می نامیم.

نام تگ را بدهید

روی نماد بزرگ با بر،ب کلیک کنید برای شروع راه اندازی یک نوع بر،ب را انتخاب کنید در پیکربندی بر،ب بخش. در این مثال، ما انتخاب می کنیم Google Analytics: رویداد GA4.

رویداد GA4 را انتخاب کنید

بعد، تنظیم کنید تگ پیکربندی و انتخاب کنید شناسه اندازه گیری و نام رویداد، من،ت از لیست گزینه های داده شده از بین گزینه های موجود، URL صفحه را مطابق شکل زیر انتخاب کرده ایم.

پیکربندی بر،ب

پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید صرفه جویی دکمه.

حالا باید یک ماشه راه اندازی کنید. را کلیک کنید یک ماشه را برای فعال ، این بر،ب انتخاب کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

یک ماشه اضافه کنید

لیستی از محرک های موجود در ،مت ظاهر می شود یک ماشه را انتخاب کنید بخش. اگر نمی تو،د گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، روی ‘ کلیک کنید+نماد ‘ در گوشه سمت راست بالا.

یک ماشه را انتخاب کنید

در پیکربندی ماشه بخش، ماشه خود را یک نام بگذارید و کلیک کنید یک نوع ماشه را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید.

به ماشه یک نام بدهید

از بین گزینه های مختلف ماشه، ماشه مورد نظر را انتخاب کنید. به ،وان مثال، ما انتخاب کرده ایم فقط لینک ها

نوع ماشه را انتخاب کنید

در مرحله بعد، گزینه های مورد نظر را برای اعمال در تگ در تیک بزنید پیکربندی ماشه بخش. زیر این ماشه روشن می شود بخش، انتخاب کردیم همه کلیک های لینک. کلیک کنید روی صرفه جویی دکمه.

پیکربندی ماشه

در نهایت، می تو،د تگ جدید ایجاد شده خود را ارسال کنید. کلیک کنید بر روی ارسال دکمه روی داشبورد Google Tag Manager فضای کار برگه

بر روی دکمه ارسال کلیک کنید

برای اعمال تغییرات در سایت خود، را انتخاب کنید انتشار و ایجاد نسخه. را پر کنید نام نسخه فیلد با نام تگ و کلیک کنید انتشار.

انتشار تگ منیجر

و بس! شما با موفقیت یک تگ Google Analytics جدید را با استفاده از Google Tag Manager به وب سایت وردپرس خود اضافه کردید.

3.2 Google Tag Manager را با استفاده از افزونه ها نصب کنید

از افزونه های وردپرس می توان برای نصب گوگل تگ منیجر نیز استفاده کرد. یادگیری این روش برای مبتدیان بسیار ساده تر است زیرا به تغییرات کد کمتری نیاز دارد.

با فشار دادن ابرداده های صفحه و اطلاعات کاربر به لایه داده، گوگل تگ منیجر برای وردپرس افزونه‌ای است که راه‌اندازی Google Tag Manager شما را با دادن داده‌هایی که برای استفاده در بر،ب‌ها، محرک‌ها یا متغیرها نیاز دارید، تکمیل می‌کند.

ابتدا پلاگین را با پیمایش به نصب کنید افزونه ها > افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما در نوار جستجو به دنبال گوگل تگ منیجر برای وردپرس بگردید، آن را نصب و فعال کنید.

افزونه گوگل تگ منیجر را نصب کنید

پس از فعال شدن افزونه، به آن بروید تنظیمات.

به تنظیمات بروید

باید شناسه Google Tag Manager خود را وارد کنید. می تو،د این شناسه را از کنسول گوگل تگ منیجر خود، مانند تصویر زیر، پیدا کنید.

شناسه بر،ب را وارد کنید

پس از وارد ، شناسه، گزینه ای را که می خواهید کد را در صفحه خود قرار دهید انتخاب کنید.

انتخاب کنید حالت سازگاری کد کانتینر از گزینه های داده شده به صورت دستی کدگذاری شده است از شما می خواهد که فایل قالب را با ،باندن کد PHP ارائه شده در آن تغییر دهید. گزینه های دیگر شامل پاورقی صفحه، که گوگل آن را توصیه نمی کند و خاموش، که کد را طبق توصیه گوگل قرار می دهد و یک لایه داده به منبع صفحه اضافه می کند.

گزینه قرار دادن کد را انتخاب کنید

پس از انجام، تنظیمات خود را با کلیک ، بر روی آن ذخیره کنید ذخیره تغییرات دکمه. و با کمک یک افزونه Google Tag Manager را با موفقیت نصب کرده اید.

برخی از افزونه های دیگر که می تو،د برای نصب گوگل تگ منیجر استفاده کنید به شرح زیر است:

4 نتیجه

وقتی گوگل تگ منیجر را روی یک وب سایت وردپرس نصب می کنید، می تو،د تگ ها را از یک داشبورد بدون نیاز به تغییر تکه کدهای جداگانه مدیریت، ردیابی و استقرار دهید. علاوه بر این، به جمع آوری داده ها برای افزایش ابتکارات بازاریابی شما کمک می کند.

همانطور که در این پست توضیح داده شد، می تو،د Google Tag Manager را به صورت دستی یا از طریق یک افزونه نصب کنید. پس برای چی منتظری؟ پیش بروید و Google Tag Manager را در وب سایت وردپرس خود نصب کنید.

اگر این پست را دوست دارید به ما اطلاع دهید توییت ، @rankmathseo.




منبع: https://rankmath.com/blog/install-google-tag-manager/