دسته‌ها
اخبار

10 مشکل فنی سئو و راه برای رفع آنها


10 مشکل فنی سئو و راه برای رفع آنها

شناسایی مسائل فنی سئو ممکن است از طریق ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل (GSC) به اندازه کافی ساده باشد، اما اعمال اصلاحات مربوطه موضوعی کاملا متفاوت است. با این حال، هر ،ب و کاری با حضور آنلاین باید سئو فنی را در اولویت قرار دهد. محتوای بهینه‌سازی شده برای ایجاد ترافیک بالاتر ضروری است، اما اگر به بهترین روش‌های فنی پایبند نباشید، محتوای صفحه شما برای رتبه‌بندی مشکل خواهد داشت.

سئوی فنی وب سایت شما را به راحتی در دسترس ،نده های موتورهای جستجو قرار می دهد. علاوه بر این، از آسیب رساندن هرگونه خطای فنی به عملکرد شما در SERP جلوگیری می کند. آیا می خواهید با یک وب سایت کاربر پسند و بهینه ترافیک بیشتری ایجاد کنید؟ در زیر، 10 مورد از رایج‌ترین مشکلات فنی سئو و راه‌حل‌های آسان را که می‌تو،د از امروز شروع کنید، بررسی می‌کنیم.

10 مسئله رایج

1. خطاهای رایج نمایه سازی

10 مشکل فنی سئو و راه برای رفع آنها

نمایه های سایت برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ضروری هستند. آنها توضیحات مفیدی را ارائه می دهند که به موتورهای جستجو اجازه می دهد دقیقاً بدانند یک صفحه چه محتوایی را ارائه می دهد. بسیاری از سایت های جدید ممکن است هنوز توسط موتورهای جستجو ایند، نشده باشند. سایرین ممکن است به طور نامن، ایند، شوند. خوشبختانه، برای هر دو سناریو راه‌حل‌های آس، وجود دارد.

اگر سایت شما هنوز ایند، نشده است، می تو،د این کار را به صورت دستی انجام دهید. برای شروع، به Google Search Console بروید و URL مورد نظر خود را که می خواهید Google فهرست کند، قرار دهید. هنگامی که Google URL را بررسی کرد، می تو،د درخواست کنید که URL ایند، شود.

در موارد دیگر، صفحات بسیار کم یا بسیار زیاد در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. اگر نتایج بسیار زیادی را مشاهده کردید، بررسی کنید که آیا نسخه‌های قدیمی‌تر صفحه مورد نظر نمایش داده می‌شوند یا خیر. اگر نتایج خیلی کمی می بینید، یک ممیزی محتوا انجام دهید تا ریشه مشکل را پیدا کنید.

2. بدون بر،ب ALT

اگر می خواهید وب سایت شما از حدا،ر دید برخوردار باشد، اهمیت تگ های ALT را نادیده نگیرید. این تگ ها تعیین محتوای تصویر را برای ،نده های موتورهای جستجو آسان می کند. اگر از تگ‌های ALT استفاده نمی‌کنید، یا اگر آنها به اشتباه پیاده‌سازی شده‌اند، تصاویر سایت شما ایند، نمی‌شوند.

برای جبران هر گونه مشکل بر،ب ALT، یک رویکرد پیشگیرانه در پیش بگیرید. مطمئن شوید که هر بار که محتوای جدید را آپلود می کنید، ،وان و متن جایگزین را به تصاویر اضافه می کنید. فقط به یاد داشته باشید که ،وان تصویر و توضیحات تصویر دو چیز متفاوت هستند. شرح متن ALT شما باید آموزنده باشد و برای بازدیدکنندگان انس، و ،نده های سایت به طور ی،ان ارزش ارائه دهد. همچنین می تو،د تلاش های سئوی خود را با قرار دادن کلمات کلیدی اصلی در متن ALT تقویت کنید.

بهترین راه برای نوشتن یک تگ ALT این است که تصویر را به گونه ای برای فردی توصیف کنید که گویی نابینا است. شما می خواهید آنها بتوانند از طریق کلماتی که نوشته اید تصویری را در ذهن خود مجسم کنند. برای ،نده ها به همین صورت عمل می کند. آنها از هوش مصنوعی برای کمک به درک تصویر استفاده می کنند، بنابراین شما باید شانس درک درست آن را از طریق متن توصیفی افزایش دهید.

3. زمان بارگذاری آهسته

10 مشکل فنی سئو و راه برای رفع آنها

در حالت ایده آل، یک صفحه نباید بیشتر از آن طول بکشد چند ث،ه برای بارگذاری. هرچه زمان بارگذاری شما کندتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان سایت به جای دیگری نگاه کنند. نگران این هستید که زمان بارگذاری کند شما را عقب نگه می دارد؟ کارهای زیادی می تو،د برای رفع مشکل انجام دهید.

ابزارهای رایگ، مانند Google PageS،d ​​Insights اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر ارائه زمان‌های بارگیری دقیق، می‌تو،د ببینید چه چیزی باعث این مشکل شده است. در بسیاری از موارد، زمان بارگذاری کند نتیجه مشکلات فشرده سازی است. با این حال، جاوا اسکریپت قدیمی و تصاویر بهینه سازی ضعیف نیز می توانند زمان بارگذاری کندتر را به همراه داشته باشند.

برای بهبود زمان بارگذاری صفحه، یک رویکرد چند وجهی مورد نیاز است. بهینه سازی تصاویر، پیاده سازی کش مرورگر و کاهش ریدایرکت ها، همگی به دستاوردهای قابل توجهی منجر خواهند شد. علاوه بر این، مهم است که وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید، کدنویسی خود را به حداقل برس،د و تمام خطاهای 404 را برطرف کنید.

4. چندین صفحه اصلی

از استفاده بیش از حد از نسخه های صفحه اصلی خود اجتناب کنید. ممکن است فکر کنید که داشتن چندین صفحه اصلی حضور آنلاین شما را بهبود می بخشد، اما می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سئو شود. خوشبختانه، این یکی از مسائل فنی است که نیازی به ایجاد شب‌های بی‌خوابی زیاد ندارد.

حتی اگر هر صفحه اصلی محتوای ی،، را نشان دهد، هر کدام نشان دهنده یک URL منحصر به فرد هستند. این URL ها به صورت جداگانه توسط موتورهای جستجو ایند، می شوند. یک راه آسان برای حل مشکل چندین صفحه اصلی، ،یب آنها با استفاده از تغییر مسیر 301 است.

ریدایرکت 301 چه عملکردهایی دارد؟ هنگامی که یک URL با 301 علامت گذاری می شود، به این م،ی است که هر کاربری که URL قدیمی را درخواست کند، فوراً به URL جدید هدایت می شود. ریدایرکت 301 معمولاً برای انتقال قدرت رتبه بندی از URL قدیمی به URL جدید زم، که یک صفحه به طور دائم از یک وب سایت منتقل یا حذف شده است استفاده می شود.

5. بدون پروتکل های امنیتی HTTPS

پروتکل اصلی مورد استفاده برای انتقال داده ها بین مرورگر وب و وب سایت HTTP است، در حالی که HTTPS نسخه ایمن HTTP است. برای تقویت امنیت انتقال داده ها، HTTPS رمزگذاری شده است. این زم، که مشتریان برای یک حساب بانکی، حساب ایمیل یا ارائه دهنده بیمه سلامت ثبت نام می کنند و داده های حساس را ارسال می کنند بسیار مهم است.

همه وب سایت ها باید از HTTPS استفاده کنند، وب سایت هایی که به طور خاص از اطلاعات ورود استفاده می کنند. مواردی که HTTPS ندارند با مواردی مانند Google Chrome که فاقد HTTPS هستند، علامت‌گذاری متفاوتی دارند.

پروتکل های امنیتی HTTPS (پروتکل انتقال ابرمتن امن) برای ایمن نگه داشتن بازدیدکنندگان سایت شما به صورت آنلاین ضروری هستند. اگر از آنها استفاده نمی کنید، به هر بازدید کننده از سایت شما هشدار داده می شود که سایت شما ایمن نیست. این می تواند تأثیر زیادی بر تبدیل شما داشته باشد و در نهایت به رتبه بندی SERP شما آسیب برساند.

بک لینک های خود را بررسی کنید

در مورد افرادی که به سایت شما پیوند می دهند، بینش فوری دریافت کنید

برای حل سریع این مشکل رایج سئو، به سادگی یک گواهی SSL ،یداری کنید. پس از ،ید و نصب آن، اعتبارنامه امنیتی شما برای بازدیدکنندگان وب سایت شما قابل مشاهده خواهد بود.

6. محتوای تکراری

تقریباً هر وب سایتی در استفاده از محتوای صفحه تکراری مقصر است. با این حال، بین کمی همپوش، گاه به گاه و کل صفحات پر شده با متن تکراری تفاوت وجود دارد. اگر تعداد زیادی از صفحات شما حاوی محتوای تکراری باشد، کار را برای ،نده های موتورهای جستجو سخت می کنید.

آیا شما مقصر هستید که محتوای تکراری را تکرار کنید؟ ممکن است صفحاتی را با محتوای ی،ان به زبان های مختلف پر کنید. از طرف دیگر، ممکن است شما یک عملیات تجارت الکترونیکی با محصولات مشابه یا ی،ان باشید که در بیش از یک URL فهرست شده است.

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از این مشکل این است که در وهله اول از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. اگر نمی‌تو،د مشکل را حل کنید، مطمئن شوید که محتوای تکراری را به URL معمولی هدایت می‌کنید. از طرف دیگر، می تو،د از ،اصر پیوند متعارف استفاده کنید.

7. لینک های ش،ته

10 مشکل فنی سئو و راه برای رفع آنها

صفحات دائما در حال حذف یا تغییر مسیر هستند. این می‌تواند همه مشکلاتی را برای استراتژی لینک‌سازی شما ایجاد کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که بیش از 66 درصد پیوندهای فعال اکنون به صفحات ش،ته یا صفحات جدیدی اشاره می کنند که اکنون کاملاً با نسخه اصلی ارتباط ندارند.

لینک های ش،ته تاثیر م،بی بر نرخ تبدیل شما دارند. برای شروع، آنها می توانند نرخ پرش را افزایش دهند و به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. خوشبختانه، تعمیر لینک های داخلی ش،ته نسبتاً ساده است. اگر می‌تو،د زمان و منابع را اختصاص دهید، می‌تو،د از روش دستی برای بررسی همه پیوندها استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها شما را به جایی که می‌خواهید می‌برند. اگر با مشکلی مواجه شدید، لینک ،ابی دارید. همچنین می‌تو،د از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل برای آسان‌تر ، زندگی استفاده کنید. این سرویس نوآورانه به شما امکان می دهد تا ببینید که وب سایت شما چه تعداد خطای 404 ایجاد می کند.

هنگامی که لینک های ،اب را پیدا کردید، باید آنها را اصلاح کنید. اگر یک صفحه هدف جابجا شده است، می تو،د به سادگی پیوند را به مقصد صحیح هدایت کنید. اگر خود URL اشتباه است، می‌تو،د پیوند را به‌روزرس، کنید تا مطمئن شوید که چیزها همانطور که باید به هم پیوند می‌خورند. در نهایت، اگر صفحه هدف حذف شده باشد و جایگزینی در دسترس نباشد، می‌تو،د به سادگی پیوند را حذف کنید.

8. شما از داده های ساخت یافته استفاده نمی کنید

داده های ساختاریافته ابزاری ارزشمند برای سئو هستند. این کار ،نده های موتورهای جستجو را آسان تر می کند تا محتوای شما را درک کنند. علاوه بر این، داده های ساختاریافته می توانند در SERP ظاهر شوند و وب سایت شما را به گزینه ای جذاب تر برای بازدیدکنندگان بالقوه تبدیل کنند.

با ایجاد محتوای جدید می تو،د فرصت های جدیدی را برای افزودن داده های ساختاریافته به صفحات خود شناسایی کنید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که نشانه گذاری داده های ساخت یافته ترجیحی شما برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. به گزارش‌های کنسول جستجوی Google مراجعه کنید تا بررسی کنید نشانه‌گذاری‌های شما بدون خطا باشد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

9. توضیحات متا از دست رفته است

هر بار که محتوای صفحه جدید ایجاد می کنید، باید توضیحات متا را به صورت استاندارد ایجاد کنید. عدم انجام این کار به طور قابل توجهی بر سئوی شما تأثیر می گذارد. اگر خودتان توضیحات متا را ننویسید، موتورهای جستجو برای شما ایجاد خواهند کرد. اگر خوش شانس هستید و محتوای صفحه غنی تولید کرده اید، این توضیحات متا خودکار برای بازدیدکنندگان احتمالی سایت فریبنده خواهد بود. با این حال، تا آنجا که به توضیحات متا مربوط می شود، هرگز نمی خواهید چیزی را به شانس بسپارید.

هنگام نوشتن توضیحات متا، از 155 کاراکتر استفاده کنید. هر چیزی دیگر کوتاه خواهد شد. علاوه بر این، مطمئن شوید که از صدای فعال و شامل یک تماس برای اقدام استفاده می‌کنید. علاوه بر این، اگر صفحات جدید زیادی را به وب سایت خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که توضیحات متا را تکرار نمی کنید.

برای چند نکته اضافی در مورد نوشتن توضیحات متا به زیر مراجعه کنید:

  • حدا،ر 55 کاراکتر
  • از صدای فعال استفاده کنید
  • از CTA استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات با محتوای صفحه مطابقت دارند
  • آن را منحصر به فرد کنید
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید
  • خاص باشید

10. وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده است

حدود 60 درصد از جستجوهای روزانه در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اصلاح وب سایت خود برای کاربر، که اول از همه تلفن همراه استفاده می کنند، می تواند دشوار به نظر برسد. تست سازگاری با موبایل گوگل سرچ کنسول ابزاری ارزشمند برای تعیین میزان عملکرد سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است. هنگامی که مشخص کردید که صفحه شما چگونه امتیاز می گیرد، می تو،د روی اجرای اصلاحات کار کنید.

بسیاری از بهترین شیوه های سئو را می توان در اینجا اعمال کرد. شما باید مطمئن شوید که سایت شما واکنش گرا و با در نظر گرفتن دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است. علاوه بر پیکربندی سایت خود برای کاربران موبایل، باید سرعت صفحه را در اولویت قرار دهید. ،یب داده های ساخت یافته و سرمایه گذاری در طراحی وب واکنش گرا نیز مزایای بزرگی را به همراه خواهد داشت.

مسئولیت مسائل فنی سئو را بر عهده بگیرید

آیا از مسائل فنی که تلاش های سئوی شما را متوقف می کند خسته شده اید؟ اکنون زمان آن فرا رسیده است که شروع به تغییر شکل وب سایت خود کنید. ابتدا خطاهای نمایه سازی را شناسایی کنید. برای انجام سریع این کار می تو،د از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. در حالی که در حال انجام آن هستید، ارزش آن را دارد که مدتی روی یک ممیزی محتوای کامل سرمایه گذاری کنید. آیا به خاطر نادیده گرفتن بر،ب های ALT مقصر هستید؟ صرف زمان برای تولید توضیحات متنی ALT غنی از جزئیات، تا حد زیادی به سمت بهبود سئو فنی کمک خواهد کرد.

آیا با زمان بارگذاری کند صفحه مشکل دارید؟ اگر صفحات شما بیش از چند ث،ه طول می کشد تا بارگذاری شوند، خود را برای ش،ت آماده کرده اید. Google PageS،d ​​Insights به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که مانع شما می‌شود شناسایی کنید. چندین صفحه اصلی نیز می تواند برای سئو فنی مشکل ایجاد کند. اگر بیش از یک نسخه زنده از صفحه اصلی خود دارید، آنها را با استفاده از تغییر مسیر 301 ،یب کنید.

هیچ ، نمی خواهد از وب سایتی که فاقد اعتبارنامه امنیتی است استفاده کند. اگر قبلاً روی گواهی SSL سرمایه گذاری نکرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. لینک های ش،ته نیز چیزی است که باید در نظر گرفته شود و حدود 8 درصد از مشکلات فنی سئو را تشکیل می دهد. تعداد زیاد لینک های ،اب می تواند نرخ تبدیل شما را فلج کند. از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده تعداد خطاهای 404 که سایت شما ایجاد می کند استفاده کنید، سپس برای رفع مشکل دست به کار شوید.

آیا صفحات شما فاقد توضیحات متا هستند؟ این را به گوگل نسپارید تا جاهای خالی را برای شما پر کند. هر بار که یک صفحه جدید ایجاد می کنید، مطمئن شوید که یک متا توضیحات غنی ایجاد می کنید. به همین ترتیب، بهترین شیوه ها را هنگام ایجاد محتوای جدید برای یک سایت اتخاذ کنید. این نه تنها تلاش‌های جستجوی ارگ،ک شما را تقویت می‌کند، بلکه شما را از افتادن به دام‌های محتوای تکراری نیز باز می‌دارد.

در نهایت، مطمئن شوید که وب سایت شما برای کاربران موبایل بهینه شده است. اکنون بیش از 60 درصد از جستجوهای آنلاین در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اگر تجربه اول موبایل را برای این کاربران ارائه نمی کنید، در بازار رو به رشدی را به هم می زنید.


نویسنده دیلان تیبو

ایان کارول مدیر عامل قیف دیجیتال، یک آژانس SEO که به SMEها در SEO خود در دوبلین و کورک کمک می کند. Di،al Funnel از سال 2019 شروع به کار کرده است و با مشتریان در بسیاری از صنایع مانند SaaS، ساخت و ساز، چاپ، کشاورزی و غیره کار کرده است.




منبع: https://blog.linkody.com/seo-technical/10-technical-seo-issues-ways-to-fix-them