سئو یک فرآیند بی پایان است که نیاز به توجه و به روز رس، مداوم دارد – مهم نیست که وب سایت شما چقدر بهینه شده است.
وقتی نگاهی می اندازیم به اینکه چند وقت یکبار گوگل در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد می کند، ممکن است در نظر داشته باشید که استراتژی سئوی خود را تغییر دهید و در هر لحظه بر بخش های مختلف بهینه سازی تمرکز کنید.
در این پست، ما نگاهی به 10+ نکته و ترفندهای کاربردی سئو خواهیم داشت که می توانند شما را از رقبای خود پیشی بگیرند.
اگر میخواهید نکات مفیدتری برای سئو ،ب کنید، حتماً ما را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ما دنبال کنید!
شما می تو،د آمارهای مختلف جالبی در مورد سئو به همراه نکات و ترفندهای مفید در مورد بهینه سازی بیاموزید.
حالا، بدون بحث بیشتر، بیایید مستقیماً به آن بپریم.
1. برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه سازی کنید
کلمات کلیدی دم بلند عبارتهای جستجویی هستند که (معمولاً) از بیش از 2 تا 3 کلمه تشکیل شدهاند. آنها یکی از بهترین راه ها برای افزایش تدریجی ترافیک ارگ،ک وارد شده به وب سایت شما هستند:
نکته 1 SEO Mangools
به دنبال ایستادگی در یک جایگاه رقابتی هستید؟
روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید!برای نکات بیشتر دنبال کنید! pic.twitter.com/OSdC47ov51
— Mangools (@mangools_com) 9 ژانویه 2023
به طور کلی، کلمات کلیدی دم بلند تمایل به تبدیل بالاتری دارند زیرا هدف جستجو بسیار ساده تر است.
به ،وان مثال، زم، که شخصی یک کلمه کلیدی دم بلند مانند «بهترین کفش دویدن برای بچه هادر گوگل، به احتمال زیاد او قصد دارد محصول را ب،د نه شخصی که چیزی شبیه به ” را تایپ می کند.کفش” در جستجو.

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی با ابزارهایی مانند KWFinder، به سرعت متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی دم بلند دارای ویژگی های زیر هستند:
- آنها از بیش از 2-3 کلمه تشکیل شده اند
- حجم جستجوی کمتری داشته باشید (اما همچنین دشواری کلمه کلیدی کمتری)
- از نظر م،ی بسیار مشخص تر هستند
2. محتوای با کیفیت ایجاد کنید
محتوای باکیفیت می تواند به طور قابل توجهی رتبه شما را بهبود بخشد، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کند… و به ،وان یک “آهنربای پیوند”:
نکته 7 SEO Mangools
می خواهید ارگ،ک تر شوید #بک لینک?
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/YfUU15QY7v
— Mangools (@mangools_com) 17 ژانویه 2023
اگرچه توصیف درست این که محتوای «با کیفیت» چگونه باید باشد دشوار است، برخی از ویژگیها وجود دارد که صفحات با رتبه بالا (مثلاً پستهای وبلاگ بلندمدت) معمولاً دارند، مانند:
- متن خوب و بهینه شده
- تحقیق اصلی یا مطالعه موردی
- پیوندهایی به وب سایت های خارجی مفید مختلف
- تصاویر، ویدئوها و سایر تصاویر
وقتی صحبت از متن در صفحه می شود، چند کار وجود دارد که می تو،د برای بهبود کیفیت آن انجام دهید:
الف) سرفصل ها را بهینه کنید
سرفصل ها در صفحه شما “فصل” قابل مشاهده هستند که می تواند متن را به ،مت های کوچکتر ت،یم کند تا از نظر بصری جذاب تر و خواناتر شود.
آنها همچنین توسط Google برای درک بهتر محتوا مورد استفاده قرار می گیرند:
- ،وان H1 – ،وان اصلی که به ،وان ،وان صفحه عمل می کند. یک ،وان بهینه شده همیشه باید حاوی کلمه کلیدی تمرکز شما باشد و ایده اصلی صفحه را به درستی توصیف کند. ،اوین H1 گاهی اوقات می توانند به ،وان تگ ،وان عملکردی نیز استفاده شوند:
نکته 5 SEO Mangools
تگ های H1 را در صفحات خود بهینه کنید
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/ctozZaAGIh
— Mangools (@mangools_com) 13 ژانویه 2023
- سرفصل های H2 و H3 – آنها محتوا را به فصل های اصلی ت،یم می کنند تا برای خوانندگان شما قابل درک تر شود.
- H4 و H5 – پشتیب، از سرفصل هایی که می توانند زمینه اضافی را به صفحه وب شما اضافه کنند.
ب) آن را اسکیم شوند
سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که بتواند به سرعت توسط کاربران اسکن شود – هر زمان که از صفحات شما بازدید می کنند.
محتوایی که متن را به پاراگراف ها، نقاط گلوله، جداول و غیره ت،یم می کند، در جستجوی Google بهتر عمل می کند و همچنین UX کلی را در صفحه وب بهبود می بخشد:
https://www.youtube.com/watch?v=hHnk7cLYHTc
ج) شامل یک ویدیو
همچنین میتو،د ویدیوهای مرتبط از یوتیوب (یا منابع دیگر) را به صفحات خود اضافه کنید تا محتوای آنها را جذابتر کنید (و خوانندگان را طول،تر در صفحات خود نگه دارید).
پستهای وبلاگی که حاوی ویدیو هستند نیز در جستجوی Google عملکرد بهتری دارند و بازدیدکنندگان ارگ،ک بیشتری را جذب میکنند:
نکته 26 SEO Mangools
روی یک پست وبلاگ جدید کار می کنید؟
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/IPmtC5BFXF— Mangools (@mangools_com) 13 فوریه 2023
3. محتوای قدیمی را به روز کنید
مطمئن شوید که پستهای وبلاگ خود را بهطور منظم بهروزرس، یا بازنشر میکنید:
نکته 14 SEO Mangools
مراقب رتبه بندی پست های وبلاگ قدیمی خود باشید
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/py2WxZbRDO
— Mangools (@mangools_com) 26 ژانویه 2023
به طور کلی، هر محتوایی از یک “چرخه سئو” خاص عبور می کند:
- مطالب منتشر شده است.
- صفحه شروع به رتبه بندی می کند.
- به پتانسیل رتبه بندی آن برسد.
- به آرامی شروع به از دست دادن موقعیت های رتبه بندی خود (و ترافیک ارگ،ک) می کند.
برای حفظ رتبهبندی و بازدیدکنندگان ورودی از گوگل، باید همیشه مراقب محتوای قدیمی خود باشید و صفحاتی را که شروع به از دست دادن عملکرد خود میکنند، بهبود بخشید.
4. برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنید
وقتی صحبت از “برنده شدن سریع سئو” می شود، همیشه باید سعی کنید محتوای خود را برای قطعه های برجسته بهینه کنید:
نکته 4 سئو Mangools
صفحات خود را برای قطعه های برجسته بهینه کنید
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/slRdw9SIb0
— Mangools (@mangools_com) 12 ژانویه 2023
اگرچه نمیتو،د Google را مجبور کنید صفحات خود را برای قطعههای ویژه انتخاب کند، اما چند راه وجود دارد که میتواند شانس نمایش محتوای شما در بالای SERP را افزایش دهد:
- محتوای خود را برای کلمات کلیدی طول، بهینه کنید – “سوال مانندپرسوجوها تمایل دارند قطعههای برجسته را بیشتر نمایش دهند.
- از سبک هرم مع، استفاده کنید – سعی کنید از همان ابتدا به درخواست جستجو در محتوای خود پاسخ دهید – ابتدا مهم ترین اطلاعات و پس از آن زمینه اضافی.
- محتوای خود را قالب بندی کنید – مطمئن شوید که از پاراگرافها، نقاط گلوله، لیستهای شمارهدار، جداول و غیره استفاده میکنید تا احتمال اینکه محتوای شما به،وان یک قطعه برجسته با یک قالب خاص ظاهر شود را افزایش دهید.
5. متن جایگزین توصیفی ارائه دهید
متن جایگزین تصویر به کاربران، صفحهخوانها و موتورهای جستجو کمک میکند تا درک بهتری از آنچه در تصویر وجود دارد:
https://www.youtube.com/watch?v=qdRKZIR36js
ایجاد متن های جایگزین خوب یک علم نیست، اما چند نکته وجود دارد که باید همیشه در نظر داشته باشید:
- ارائه کپی توصیفی – مطمئن شوید که متن جایگزین شما به درستی آنچه در تصویر است و ارتباط آن با محتوای اصلی را توضیح می دهد.
- سعی کنید مختصر باشید – متن جایگزین نباید بیشتر از 125 کاراکتر باشد (در غیر این صورت ممکن است صفحه خوان ها و گوگل آن را نادیده بگیرند).
- کلمات کلیدی خود را اضافه کنید (با دقت) – می تو،د کلیدواژه تمرکز خود را به متن های جایگزین برای مهم ترین تصاویر صفحه خود اضافه کنید. با این حال، مطمئن شوید که فقط به خاطر بهینه سازی تصویر، کلمات کلیدی را اضافه نمی کنید.
6. تگ های ،وان و توضیحات متا خود را بهبود بخشید
بر،بهای ،وان و توضیحات متا اولین چیزهایی هستند که کاربران در جستجوی Google مشاهده میکنند:

با بهینه سازی من،، می تو،د عملکرد صفحات خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگ،ک بیشتری را به وب سایت خود وارد کنید.
بر،ب های ،وان – اطمینان حاصل کنید که همیشه کلمه کلیدی تمرکز خود را (به طور طبیعی) در ،وان قرار دهید تا برای کاربران Google مرتبط تر شود. همچنین میتو،د کلمات قدرتمند، نمادها یا نام تجاری خود را برای جذابتر ، آن اضافه کنید. وقتی صحبت از طول تگ ،وان می شود، نباید بیشتر از 50 تا 60 کاراکتر باشد:
نکته 2 SEO Mangools
به طول تگ ،وان توجه داشته باشید
برای ادامه مطلب فالو کنید #Mangools SeoTips! pic.twitter.com/Ttegwizjdk
— Mangools (@mangools_com) 10 ژانویه 2023
توضیحات متا – همانند بر،بهای ،وان، میتو،د کلمات کلیدی تمرکز خود را به کپی اضافه کنید و یک قطعه جذاب ایجاد کنید که باعث میشود افراد روی صفحه وب شما کلیک کنند. توضیحات متا نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد:
نکته 3 سئو Mangools
توضیحات متا را به خوبی برای صفحات خود ارائه دهید
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/DRQ3hqvV4F
— Mangools (@mangools_com) 11 ژانویه 2023
نکته: می تو،د تگ های ،وان و توضیحات متا خود را در ما بنویسید و آزمایش کنید ابزار رایگان SERP Simulator و شبیه سازی اسنیپت خود را در جستجوی گوگل ببینید:

7. از URL های کوتاه استفاده کنید
نش،های اینترنتی کوتاهتر معمولاً خواندن آسانتر، جذابتر و عموماً عملکرد بهتری در جستجوی Google دارند:
نکته 22 SEO Mangools
URL های خود را کوتاه نگه دارید!
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/kLdGEfNNws— Mangools (@mangools_com) 7 فوریه 2023
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام نوشتن URL برای صفحات خود در نظر داشته باشید:
- هر چه کوتاه تر بهتر
- کلمات را با علامت خط تیره جدا کنید
- سعی کنید یک کلمه کلیدی تمرکز (به طور طبیعی) در URL قرار دهید
- از نمادها یا اعداد خاص خودداری کنید
بنابراین، برای مثال، اگر ما یک پست وبلاگی در مورد “10 تمرین ورزشی موثر برای بدن شما“، به جای نوشتن URL به این صورت:
yourwebsite.com/blog/10-effective-workout-exercises-for-you-،y/
شما باید چیزی شبیه به این بنویسید:
yourwebsite.com/blog/workout-exercise/
URL هایی مانند این بسیار بهتر، تمیزتر و قابل فهم تر به نظر می رسند.
8. رمزگذاری HTTPS را پیاده سازی کنید
اگر سایت شما همچنان در حال اجرا است ممکن است دچار مشکل شوید.
از سال 2014، رمزگذاری HTTP یکی از سیگنال های رتبه بندی بسیاری است که گوگل هنگام ارزیابی صفحات از آن استفاده می کند.
به عبارت دیگر – در اسرع وقت یک گواهی SSL دریافت کنید!
علاوه بر رتبه بندی، سایت ناامن می تواند در زمینه های دیگری نیز آسیب ببیند، مانند:
- CTR، زمان ماندن و نرخ پرش
- قابل اعتماد بودن و اعتبار
- فروش و تبدیل
9. روی سرعت صفحه تمرکز کنید
سرعت صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگل است – اگر سایت کند باشد، رتبه پایینی خواهد داشت.
نکته 15 SEO Mangools
آیا می د،د چقدر طول می کشد تا صفحات شما بارگذاری شوند؟
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/cn8FRDYcYY
— Mangools (@mangools_com) 27 ژانویه 2023
سرعت صفحه وب اساساً مقدار زم، است که برای بارگذاری صحیح محتوای آن طول می کشد.
چندین معیار وجود دارد که هنگام ارزیابی سرعت کلی صفحه در نظر گرفته می شود:
- زمان تا اولین بایت: زمان فرآیند بارگذاری اولیه
- کاملا بارگذاری شده: زمان صرف شده برای فرآیند بارگیری کامل
- اولین رنگ م،ی دار: این نشان می دهد که صفحه وب شما با چه سرعتی می تواند محتوای اصلی را بارگیری کند
- زمان تعامل: زمان لازم است تا یک صفحه برای کاربران تعاملی شود
از آنجا که 2010 (+ با به روز رس، 2018سرعت صفحه یکی از فاکتورهای رتبه بندی بسیاری است که گوگل از آن استفاده می کند.
راه های متعددی وجود دارد که چگونه می تو،د سرعت بارگذاری محتوای خود را افزایش دهید:
- تصاویر بهینه شده – مطمئن شوید که از ابعاد بهینه تصاویر خود با فرمت های فایل من، (مانند JPEG، PNG و GIF) و فشرده سازی استفاده می کنید.
- میزب، وب خوب – اگرچه هاست اشتراکی می تواند معامله خوبی به نظر برسد، پرداخت دلار اضافی برای میزب، اختصاصی می تواند به طور قابل توجهی سرعت وب سایت شما را بهبود بخشد.
- CDN – شبکه تحویل محتوا می تواند به شما کمک کند تا صفحات وب را حتی برای کاربر، که از نظر فیزیکی بسیار دور از سرور میزبان اصلی شما هستند بارگیری کنید.
- افزونه های کش – افزونه هایی مانند W3 Total Cache یا WP Fastest Cache می توانند محتوای صفحات وب شما را سریعتر پردازش و بازسازی کنند.
10. خود را به روز نگه دارید
یادگیری سئو یک فعالیت ثابت است که به بازاریابان دیجیتال نیاز دارد تا بهروزرس،های جدید موتورهای جستجو را به طور منظم مطالعه کنند:
نکته 20 سئو Mangools
به دنبال ماندن در بالا #سئو?
برای ادامه مطلب فالو کنید نکات #MangoolsSEOT! pic.twitter.com/0raMBOrasE
— Mangools (@mangools_com) 3 فوریه 2023
اگر نمیخواهید قطار را از دست بدهید، باید دائماً خود را از منابع مختلف معتبر مانند:
- وبلاگ سئوی ما (
- مرکز جستجوی گوگل (وبمسترهای سابق) – منابع و به روز رس، های قابل اعتماد SEO را در مورد الگوریتم گوگل ارائه می دهد.
- مجله موتور جستجو – پورتال محبوب سئو با هزاران محتوای مفید که توسط کارشناسان سئو از سراسر جهان نوشته شده است.
- زمین موتور جستجو – اخبار روزانه از دنیای سئو و بازاریابی آنلاین را ارائه می دهد.
- Dig،y Marketing – پروژه ای که توسط Matt Dig،y با پست های مختلف در مورد لینک سازی و خلاصه SEO ایجاد شده است.
اگر پست وبلاگ ما را دوست داشتید، حتما از پلتفرم های رسانه های اجتماعی ما نیز دیدن کنید! ما دائماً در تلاش هستیم تا محتوای مفید و جالب ارائه دهیم و دانش SEO خود را با خوانندگان خود به اشتراک بگذاریم:
منبع: https://mangools.com/blog/seo-tips/