9 فوریه 2017 | ارسال شده توسط Mordy Oberstein
اولین ماه سال جدید بدون سر و صدای زیادی در SERP گوگل آغاز شد. شاید روحیه جشنی که با سال جدید می آید با نوسانات و انعطاف پذیری که اغلب مشخصه SERP گوگل است مخالف باشد. نترسید باورمندان واقعی، SERP با گذشت ماه فعالیت قابل توجهی از خود نشان داد و در نهایت به یکی از ماه های پویاتر در Google SERP تبدیل شد.
ا،ر مقالات در جعبه اخبار موبایل Google اکنون AMP هستند
این بسیار بزرگ است، به خصوص اگر شما یک ناشر هستید یا سئوی یک ناشر را مدیریت می کنید. اگر وارد ماشین زمان Delorean خود شوید و به 25 ژانویه برگردید، جعبههای اخبار Google را میبینید که از نسبت 70 به 30 از مقالات AMP و غیرAMP تشکیل شده است و درصد کمتری به قالب بهینهسازیشده AMP میرسد. بنابراین اگر ناشری بودید که برای AMP بهینهسازی نمیکردید، همچنان شبها راحت میخوابیدید و میدانستید که این احتمال وجود دارد، مقالات شما در صفحه یک SERP از طریق New Box Google ظاهر میشوند (البته همه چیز برابر است). در کمال وحشت، روز بعد با محتوای خود از خواب بیدار میشدید که جایی در جعبه اخبار برجسته Google پیدا نمیشد.
بین 25 تا 26، ما این خبر را منتشر کردیم مبنی بر اینکه AMP کنترل New Box تلفن همراه Google را به اجرا درآورده است، که نمایش آن را در ایالات متحده بیش از دو برابر کرده است (که تا 29 ژانویه، 70٪ از نتایج اخبار موبایل Google را اشغال کرده بود).
نتایج AMP در جعبه اخبار موبایل Google اکنون تقریباً 70٪ از کل نتایج اخبار تلفن همراه در ایالات متحده را اشغال می کند همانطور که در Mobile SERP Features Tracker نشان داده شده است.
سلطه نتایج اخبار توسط AMP گسترده بود و به هر گوشه از جهان رسید. کشورهایی مانند استرالیا که قبلاً 5 درصد از نتایج اخبار ناچیز را در قالب AMP نشان می دادند، به طور تصاعدی به بالای 60 درصد رسیدند. هند حتی چند روز متوالی جعبه های خبری را نشان داد که فقط از نتایج AMP، 100٪ تشکیل شده بود.
نمودار بینش نشان می دهد که AMP در اخبار تلفن همراه در سراسر جهان افزایش می یابد
در پایان روز، از بین کشورهایی که AMP را در نتایج خبری خود نشان میدهند، تنها یک (ژاپن) اکنون جعبههای خبری را نشان میدهد که ا،ر نتایج AMP را شامل نمیشود. نه به وضوح، اما به نظر می رسد که گوگل به جایی می رود که نتایج AMP ممکن است به طور کامل جعبه اخبار موبایل گوگل را پر کند.
در جایی که Google AMP را در نتایج اخبار نشان میدهد، فقط ژاپن مقالات بهینهسازیشده غیرAMP را در News Box موبایل Google بیشتر از محتوای AMP نشان میدهد.
تست های بسته محلی، پانل دانش موبایل هوشمند به نظر می رسد
دو مورد از ویژگیهای مورد علاقه Google SERP، بسته محلی و پنل دانش، در ژانویه تحت برخی بهروزرس،ها/آزمایشهای هوشمندانه قرار گرفتند. به نظر می رسد که این دو ویژگی SERP در یک حالت شار ثابت هستند و بی نهایت به نسخه های جدید و بهبود یافته خود تبدیل می شوند.
فهرست محصولات بسته محلی و چرخ فلک ها
گوگل دو تست Local Pack بسیار جالب را در اواسط/پایان ژانویه انجام داد. اولی جایگزین نتایج ارگ،ک سنتی که شما و من انتظارش را داشتیم، با نتایج حمایت شده برای یک ،ب و کار/فروشگاه خاص (ی،ی هر سه نتیجه برای یک نهاد هستند). بیشتر از آن، ویژگی SERP تصاویر محصول را نشان داد و اطلاعات محصول در کنار هر “نتیجه”.
یک بسته محلی حمایتشده که تنها یک نهاد را برجسته میکند و با محصولات واقعی در نتایج نمایش داده میشود
حدود یک هفته و نیم پس از اجرای Local Pack محصول خود، Google با آزمایش دیگری برای Local Pack در تلفن همراه به آن بازگشت. وقتی صحبت از چرخ و فلک در بستههای محلی تلفن همراه میشود، Google طوری رفتار میکند که انگار در نوعی عاشقانه افراد مشهور است، دوباره روشن – دوباره خاموش است. ی،ی چرخ و فلک ها قبلا به Local Pack روی موبایل معرفی شده بودند، چیزی که این بار منحصر به فرد است حجم بسیار زیاد آنهاست. الان داریم می بینیم بسته های محلی در طبیعت که حاوی سه چرخ و فلک های مختلف، بنابراین نشان می دهد که گوگل به دنبال چرخ فلک های بسته محلی در تلفن همراه است.
بسته محلی تلفن همراه با سه مجموعه چرخ فلک نمایش داده می شود
پانل دانش Google Mobile پیش نمایش کتاب را ارائه می دهد
این برای ما که خوانندگان مشتاق هستیم بسیار عالی است… پانل دانش موبایل Google اکنون یک پیوند مستقیم به پیش نمایش کتاب دارد (اما برای ،اوین مبهم مانند جورج بوش، شاهزاده تاریک عشق – بله، این یک کتاب واقعی است که یک نفر واقعاً نوشته و شخص دیگری واقعاً منتشر کرده است). در حالی که پنل دانش گوگل روی دسکتاپ قبلاً این ویژگی را ارائه کرده بود، ژانویه اولین بار بود که در تلفن همراه ظاهر شد. ،، که با نسخه دسکتاپ آشنا هستند میدانند که پیشنمایش در واقع بسیار سنگین است و بیش از یک نگاه اجمالی یک یا دو صفحهای به کتاب است. بنابراین برای همه شما خوانندگان مشتاق کتاب که در حال حرکت هستید، باید حتما به این کتاب بروید و آن را بررسی کنید.
پانل دانش در تلفن همراه اکنون پیوند مستقیمی را به پیشنمایشهای کتاب ارائه میدهد، زم، که درخواست اعمال میشود و محتوای موجود است.
بسته بندی ویژگی SERP ژانویه – Rich Cards Spike & AdWords Label Test Inverse را می بیند
پایان دادن به کاوش ما در مورد SERP ژانویه دو نکته جالب است که مفاهیم جالبی را ارائه می دهد. در حالی که بخشی از یک تم ویژگی بزرگتر SERP نیست، این دو تغییر به خودی خود به طور قابل توجهی قانع کننده هستند. بنابراین، اجازه دهید در آن داشته باشیم، آیا؟
کارت های غنی افزایش می یابد
یکی از تنها نشانه های حیات در SERP با ورود به سال جدید Rich Cards بود. ویژگی SERP ویژه تلفن همراه با افزایش 2.5 درصدی بین 4 و 5 ژانویه، یک پلاتوی جدید داده است. این در واقع با در نظر گرفتن تصویر بزرگتر منطقی است. در پایان ماه نوامبر، گوگل دستههایی را که Rich Cards در SERP موبایل نمایش میدهند، گسترش داد. سپس، فقط حدود یک ماه بعد، گوگل به Rich Cards برای دستور العمل ها مجموعه ای از فیلترهای جدید داد. به طور تصادفی (یا نه) Rich Cards تنها چند روز بعد افزایش یافت. افزایش ویژگی SERP این ایده را تأیید می کند که گوگل اهمیت بیشتری به این ویژگی می دهد و ممکن است نقش بزرگ تری در SERP موبایل در آینده ایفا کند.
Rich Cards تنها چند روز پس از دریافت فیلترهای جدید افزایش می یابد
گوگل بر،ب AdWords را آزمایش می کند که ظاهر ارگ،ک خود را به سطح جدیدی می برد
اگر به خاطر داشته باشید، از زم، که خیلی گذشته (ی،ی ژوئن 2016، زم، که به نظر می رسد)، گوگل رنگ زرد سنتی بر،ب های PPC خود را برای سبزی ارگ،ک تر به کار برد. شما میپرسید، چه چیزی ارگ،کتر از سایه سبز است که دقیقاً با تن رنگ URL مطابقت دارد؟ ساده، یک بر،ب تبلیغاتی که ا،ر رنگ آمیزی آن با رنگ سفید خود SERP مطابقت دارد. در 24 ژانویه، گزارشهایی مبنی بر آزمایش گوگل توسط گوگل آغاز شد بر،ب تبلیغات PPC مع،، یک بر،ب تبلیغاتی با پس زمینه “SERP سفید” و حروف سبز ارگ،ک.
Google یک بر،ب تبلیغاتی مع، را آزمایش می کند که در بالای نتایج و در پنل دانش به صورت سبز روی سفید نشان داده می شود
علاوه بر نوستالژی شخصی خودم (سبز روی سفید مرا با خاطرات اولیه تیم فوتبال NY Jets غرق می کند)، وارونگی رنگ بسیار ظریف است. من تا آنجا پیش می روم که این نسخه از بر،ب AdWords گوگل را آفتاب پرست بر،ب های PPC می نامم. من کاملاً دوست دارم دادههایی را در مورد افرادی ببینم که به طور تصادفی روی یک تبلیغ کلیک کردهاند و متوجه نمیشوند که وقتی این طرح رنگی در SERP نشان داده شده است، چنین بوده است.
حقیقت را بگویم، زم، که این داستان برای اولین بار منتشر شد، من برای تولید نتایجی که بر،ب تبلیغات مع، را بالا می برد، مشکل داشتم. با این حال، در طول دو یا چند هفته بعد، من قبلاً چند بار به بر،ب فوق ارگ،ک برخورد کرده ام. صرفاً بر اساس تجربه شخصی خودم، بنابراین بسیار علمی به این نتیجه رسیدهام که گوگل به احتمال زیاد آزمایش خود را گسترش میدهد.
آهسته و پیوسته برنده مسابقه SERP است
هر چند آهسته شروع شد، ژانویه به طور پیوسته به ماه مهمی برای مشاهده SERP تبدیل شد. تغییرات شدید در تعداد نتایج AMP در Google’s News Box برای ناشران بسیار مهم است، به ویژه ناشران که برای AMP بهینه نیستند، و می توان آن را به ،وان پیام کاملاً قوی از طرف Google در نظر گرفت (ی،ی اگر ناشر هستید باید “” باشید. انجام AMP”). اگر گوگل تصمیم بگیرد که همه چیز را با بر،ب AdWords مع، خود وارد کند، این نیز می تواند تغییر قابل توجهی در SERP باشد.
در مورد تستهای Local Pack، من میتوانم موبایل را ببینم که فقط دریچه گاز با چرخ و فلک رونق خود را کامل میکند. با این حال، من این نوع بسته محلی حمایت شده را به ،وان بخشی از آینده ویژگی SERP نمی بینم، برای همه مقاصد و اه،، حداقل از نظر فنی، با هدف کاربر مخالف است. بنابراین ما با دو گزینه روبرو هستیم، یا میتو،م از یک توپ هشت جادویی بپرسیم که گوگل در نهایت چه خواهد کرد، یا فقط منتظر بم،م و ببینیم… انتخاب با شماست. من از سال 1994 تا به حال یک توپ هشت جادویی نداشته ام، بنابراین فقط باید صبر کنم!
درباره نویسنده
Mordy رابط رسمی جامعه SEO برای Wix است. موردی علیرغم وظایف متعدد و گسترده اش، هنوز خود را در درجه اول یک مربی سئو می داند. به همین دلیل است که او را به طور منظم در حال انتشار انواع تحقیقات و تحلیل های سئو اصلی می بینید!
منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-january-2017