
بروزرسانی: 01 تیر 1404
CTR در بالای صفحه چقدر بالاتر است؟
خیلی سوال خوبی بود، کاش خودم به آن فکر می کردم. اما من این کار را نکردم. ناتی الیملک، یک سئوی فنی ماهر و دست کم گرفته شده آن را پرسید. سوالی که می پرسی؟ نرخ کلیک (CTR) در بالای صفحه در مقابل پایین تاشو چگونه است؟ بهت گفتم سوال خیلی خوبی بود
این سوال، به همان اندازه که خوب است، پاسخ دادن به آن را آسان نمی کند. در واقع، این بیشتر از کمی پیچیده است. پس از همه، شما باید اولین نتیجه ارگ،ک را که در بالای صفحه قرار دارد تا حدی کاهش دهید، با توجه به اینکه این اولین نتیجه ای است که مردم بدون توجه به وضعیت "تا" آن می بینند.
به کنار پیچیدگی ها، در حال حاضر، بیایید بررسی کنیم که CTR در بالا و پایین صفحه برای سایت های صفحه یک SERP گوگل چیست!
خلاصه ای از Above the Fold در مقابل CTR زیر Fold در SERP
بنابراین، CTR برای نتایجی که در بالای صفحه Google SERP ظاهر می شوند چقدر بالاتر بود؟ به زبان ساده، CTR برای آن دسته از نتایجی که در بالای چین (ATF) در مقابل نتایجی که در زیر تا (BTF) ظاهر می شوند، حدود 30٪ بیشتر بود.
گفته می شود، این کمی پیچیده تر از این است. من CTR را برای مجموع 3500 URL (ی،ی موقعیت رتبه بندی و CTR) تجزیه و تحلیل کردم (البته به دستور آقای Elime،s فوق الذکر). مشکل این است که تعداد کل URL ها در اینجا کمی گمراه کننده است. مطمئناً 3500 URL نتایج زیادی را در SERP منع، می کند. با این حال، در آن مجموعه URL هایی وجود دارند که رتبه 1 را در SERP دارند. چگونه داده های ATF و BTF را در سایتی که رتبه 1 را در SERP دارد مقایسه می کنید؟ برای سایتی که رتبه 10 را در SERP دارد همینطور. چیزی برای مقایسه با آن وجود ندارد
به این م،ا که تعداد کلمات کلیدی که نتایج رتبه بندی بالایی را تولید می کنند که در زیر صفحه ظاهر می شوند، با توجه به همه موارد، بسیار نادر است. بنابراین اینطور نیست که بتوانم CTR سایتی را که رتبه #1 ATF را دارد با سایتی که رتبه #1 BTF را دارد مقایسه کنم! در مورد یک کلمه کلیدی که در رتبه 10 در SERP قرار می گیرد، همینطور است. آیا CTR برای صفحه ای که رتبه 10 را در SERP دارد با آ،ین نتیجه ای که ATF را رتبه بندی می کند قابل مقایسه است؟ البته که نه!
بنابراین شما می تو،د 5 میلیون URL را تجزیه و تحلیل کنید و هنوز هم ،وما چیز زیادی نمی د،د. آنچه باید اتفاق بیفتد، مقایسه بین موقعیت های رتبه بندی است که در زمان های بالا و پایین تر ظاهر می شوند. این موقعیت 3-5 خواهد بود. حتی این نیز پیچیدگی ها و محدودیت های خاص خود را دارد.
برای این مطالعه، در حالی که من گاهی از مجموعه داده های کامل استفاده می کنم، می خواهم 1500 مورد از 3500 URL را که به آنها نگاه کردم بررسی کنم. ی،ی آن نتایج خاص در SERP که بین موقعیت های 3-5 رتبه بندی می شوند، ی،ی موقعیت هایی که بسته به کلمه کلیدی می توانند هم در بالا و هم پایین تا شوند.
آ،ین نکته در مورد داده ها. در جمع آوری نتایج و CTR آنها، من بسیار می خواستم یک تصویر عادی ارائه کنم. به این ترتیب، در مجموعه داده ها، نتایجی هستند که دارای CTR بالاتر از 40٪ و همچنین نتایجی هستند که CTR کمتر از 1٪ برای همان موقعیت رتبه بندی در SERP دارند. به عبارت دیگر، داده هایی که در اینجا می بینید ممکن است CTRهایی را نشان دهند که کمتر از انتظار شما هستند. این به طور عمدی انجام شد تا CTR کلی در هر موقعیتی را که یک سایت معمولی ممکن است برای رتبه بندی کلمات کلیدی خود ببیند، بهتر منع، کند. به این منظور، تمرکز مطالعه بر روی CTR ها فی نفسه نیست، بلکه بر چگونگی تفاوت آنها در بالا و پایین چین خواهد بود.
==> یک معیار ردیابی رتبه بالاتر پی،ل جدید را کشف کنید
بررسی میدان: CTR در بالای SERP
بیایید با نگاهی به اینکه CTR در بالای SERP چگونه به نظر می رسد شروع کنیم. باز هم، این واقعاً تأثیر رتبه بندی بالاتر از طبقه را نسبت به رتبه بندی پایین تر به ما نشان نمی دهد. در عوض، این به ما می گوید که از نظر CTR بالاتر از سایر نتایج ارگ،ک به چه م،است. در زیر CTR برای موقعیت 1 و 2 در Google SERP آمده است:
*CTR ارائه شده در اینجا شامل مجموعه ای متعادل از URL ها است که قبلاً ذکر شد. این بدان م،است که URL هایی با CTR بیش از 40٪ و URL هایی با CTR بسیار پایین در آن گنجانده شده است. ی،ی این یک مجموعه داده بسیار نرمال شده است. همین امر در مورد نمودارهای بعدی نیز صدق می کند.
قابل توجه ترین افت 20 درصدی CTR از جایگاه 1 به 2 است. در حالی که می تو،د زنگ خطر را در اینجا به صدا درآورید، من جرأت می کنم بگویم که یک CTR 4.6 درصدی باعث می شود که خیلی ها کمی هول کنند. ی،ی، من این روایت را قبول ندارم که رتبه بندی در بالای SERP ضروری است، و همچنین فکر نمی کنم که داده های اینجا از این مفهوم پشتیب، می کنند.
با نگاهی به 5 موقعیت برتر در SERP و آنچه می بینیم این است که با پایین آمدن صفحه نتایج حتی زم، که URL ها در بالای صفحه نمایش داده می شوند، CTR به نسبت پایین می آید:
بر این اساس، حتی زم، که نتیجه پنجم در بالای صفحه ظاهر شود، CTR آن بیش از 50٪ کمتر از نقطه بسیار بالای SERP است. در حقیقت، CTR نتیجه پنجم، زم، که در بالای چین ظاهر می شود، بیش از 30٪ کمتر از نتیجه سوم است (زم، که نتیجه سوم نیز در بالای چین ظاهر می شود).
این بدان م،ی است که سلسله مراتبی از نتایج وجود دارد که در بالای صفحه ظاهر می شوند. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 2 منجر به کاهش 21 درصدی CTR می شود. با این حال، از اینجا همه چیز نسبتاً سراشیبی است. حرکت از موقعیت 1 به موقعیت 3 کاهش شدید 34 درصدی در CTR است. البته این به صورت تصاعدی افزایش می یابد که در مسیر پایین آمدن SERP قرار می گیرید.
گفته می شود، داده های اینجا به بررسی تفاوت در رتبه بندی در موقعیت های مختلف و اختلافات ترافیکی بین آنها کمک می کند. به ،وان مثال، 21 درصد تفاوت در CTR بین رتبه های 3 و 4 وجود دارد اما تنها 13 درصد اختلاف بین رتبه های 4 و 5 وجود دارد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
به همان اندازه که این داده ها جالب هستند، اجازه دهید از تفکیک بالا برای تجزیه و تحلیل قدرت رتبه بندی بالای تا در مقابل پایین چین استفاده کنیم، زیرا این تمرکز اصلی این مطالعه است.
مقایسه CTR بالای تاشو با CTR زیر تاشو
همانطور که اشاره کردم، تجزیه و تحلیل CTR موقعیت های 1 و 2 در SERP برای برجسته ، تأثیر رتبه بندی بالاتر از حد اغواکننده است، انجام این کار اگرچه غیرممکن نیست، اما بسیار پیچیده است. دلیل، دوباره، این است که به سادگی چیزی برای مقایسه URL ها وجود ندارد. با آن، آنچه من فکر می کنم بینش ارائه می دهد، موقعیت های رتبه بندی است که می توانند سقوط کنند یا در بالا یا زیر چین به میزان های مختلف (که یکی دیگر از محدودیت های این داده ها است) ما در مورد موقعیت های 3، 4، و 5 صحبت می کنیم.
هنگامی که به این موقعیت های رتبه بندی در SERP نگاه می کنید، همانطور که انتظار دارید، زم، که موقعیت ها ATF در مقابل BTF نشان داده می شوند، تفاوت قابل توجهی در CTR وجود دارد.
داده ها نشان می دهند که رتبه بندی بالاتر از حد، CTR به طور قابل توجهی بالاتری را در سراسر صفحه به همراه دارد
به غیر از ماهیت بدیهی داده های بالا، نکات جالبی در اینجا وجود دارد. برای شروع، با حرکت به سمت پایین SERP، فاصله بین CTR بالای تا و زیر تاشو کاهش می یابد. به ،وان مثال، CTR موقعیت 3 ATF 32٪ بیشتر از زم، است که موقعیت BTF نشان داده می شود. با این حال، هنگامی که موقعیت ATF نمایش داده می شود، CTR موقعیت 5 تنها 27 درصد بیشتر است.
همچنین جالب این است که چگونه کاهش CTR خود را نشان می دهد وقتی که بخش ATF SERP را نسبت به BTF SERP پایین می آورید.
CTR هنگام رتبه بندی بالاتر از برابر در مقابل زم، که رتبه بندی پایین تر است، کاهش می یابد
در حالی که کاهش نسبی CTR بین موقعیت های 3 و 4 زم، که موقعیت ها ATF هستند در مقابل زم، که BTF هستند، تفاوت جزئی تری دارد، در داده های نشان داده شده هنگام نگاه ، به افت بین موقعیت های 4، شکاف قابل توجه تری وجود دارد. و 5. در حالی که CTR زم، که موقعیت های 4 و 5 بالای تا شد 13% کاهش یافت، زم، که موقعیت ها BTF با افت 9.5% نشان داده شد، این کاهش محدودتر بود.
من معتقدم آنچه در این موقعیت ها اتفاق می افتد برع، آن چیزی است که در مورد موقعیت های 2 و 3 می بینیم. در اینجا نیز کاهش CTR "آهسته" می شود. با این حال، به دلیل برجسته بودن موقعیت ها و همچنین CTR نسبتاً بالا، من معتقدم که کاربران به اندازه جاهای دیگر تفاوت زیادی بین موقعیت های 2 و 3 نمی بینند. به این م،ی که کاربران هر دو موقعیت 2 و 3 را بسیار مرتبط و معتبر می دانند.
CTR در بالای تاشو - CTR زیر تاشو: همه اینها به چه م،است؟
واضح است که رتبه بندی بالاتر از حد در افزایش کلیک ها بهتر است. برای واجد شرایط بودن آن، در افزایش CTR خود بین موقعیت های 3-5 حدود 30٪ بهتر است. به بیان دقیق تر... داده ها نشان می دهد که رتبه شماره 5 در بالای فولد به م،ای واقعی کلمه همان رتبه بندی شماره 3 پایین تر است (از دیدگاه CTR). بنابراین، شما می تو،د استدلال کنید که رتبه بندی در پایین ترین حد، در هر موقعیتی که هستید، نسبت به رتبه بندی بالاتر از حد، ،ری دو موقعیتی است.. بدیهی است که این یک روش خیلی علمی برای فرمول بندی معا، نیست، اما به نقطه اصلی می انجامد.
با این حال، همه موقعیت ها از این نظر برابر نیستند، داده ها موضوع ثابتی را در تفاوت بین رتبه 4 و 5 در SERP (چه ATF یا BTF) نشان می دهند که به اندازه رتبه سوم نسبت به رتبه چهارم واضح نیست. موقعیت همانطور که مشخص است، رتبه 4 و نحوه تعامل کاربران با موقعیت، ارتباط کمتری با ATF یا BTF بودن دارد و بیشتر به نحوه ارتباط کاربران با نتایج بسیار پایین صفحه مربوط می شود. به نظر می رسد یک برش شناختی در نحوه تعامل کاربران با SERP وجود دارد، که موقعیت 4 آن قطع است. به این م،ی که کاربران، به نظر می رسد، به موقعیت های 1-3 از یک جهت و موقعیت 4 و فراتر از آن، صرف نظر از اینکه این نتایج در بالا یا پایین تاشو باشد، ارتباط دارند.
کاهش افت CTR از موقعیت 4 به موقعیت 5 نشان دهنده کاهش ارتباط آنها از دیدگاه کاربر است. داده ها به جای اینکه نوعی عادی سازی باشند، بهتر به از دست دادن مطلق ارتباط موقعیت 4 (و پایین تر) برای کاربران نسبت به 3 اسلات برتر در SERP اشاره می کنند.
روانشناسی کاربر را تخفیف ندهید
انتظار داشتم از این مطالعه دور شوم و این باور من را تأیید کند که رتبه بندی ATF فوق العاده است مهمتر نسبت به رتبه بندی BTF. و در حالی که داده ها نشان می دهد که این تصور درست است، به روایت دیگری نیز اشاره می کند، روانشناسی کاربر. به نظر من رتبه بندی در بالای SERP و تأثیر آن ،یبی از دید و ارتباط کاربر است.
نقش روانشناسی کاربر در مقابل ادراک موقعیت رتبه بندی در کاهش CTR کوچک تر که در جایگاه چهارم هم ATF و هم BTF مشاهده می شود، مشهود است. مشاهده کاهش تندتر CTR از موقعیت 3 به موقعیت 4 فقط برای مشاهده نرمال شدن این افت در هنگام نگاه ، به موقعیت 5 نسبت به موقعیت 4، نشان می دهد که تضاد شدیدی بین رتبه #3 و رتبه #4 در SERP وجود دارد. . از آنجایی که این الگو هم زم، که موقعیت ها در بالا و پایین چین نمایش داده می شوند، مشهود است، یک عامل بیرونی لازم است. اگر دید و دسترسی نباشد، این عامل با استفاده از تیغ Oc،، درک کاربر از نظر موقعیت های رتبه بندی خود است.
بزرگترین برداشت از داده ها، همانطور که من می بینم، نقش قابل مشاهده بودن و روانشناسی کاربر در CTR است. به نظر می رسد که کاهش CTR در SERP تا قرار گرفتن در بالا یا پایین چین، ساده سازی بیش از حد فاحش باشد. هم دسترسی به موقعیت و هم روانشناسی کاربر نقش مهمی در CTR مشاهده شده در هر موقعیت رتبه بندی دارند.
روانشناسی کاربر و قدرت مرتبط با هر موقعیت رتبه بندی ارزش تجزیه و تحلیل بر اساس عمودی را دارد و به نظر من باید داده های مربوط به CTR در بالا در مقابل ،مت پایین را که در اینجا ارائه شده است همراهی کند.
درباره نویسنده

منبع: https://www.rankranger.com/blog/above-the-fold-ctr