28 فوریه 2017 | ارسال شده توسط Rank Ranger
اتخاذ تصمیمات تجاری درست در مورد پاسخگویی به تقاضایی است که بازار شما تشنه آن است. یکی از ،اصر اساسی در برآوردن تقاضای بازار، درک پایگاه مشتری شماست. هرچه یک ،ب و کار کاربر نهایی خود را بهتر درک کند، بهتر می تواند محصول یا خدمات خود را برای برآوردن نیازها و خواسته های مشتری تامین کند. هر چند این نکته ساده باشد، شما به یک منبع داده نیاز دارید تا بتواند بینش های قدرتمندی را در اختیار شما قرار دهد. یکی از متداولترین روشهای ،ب چنین بینشهایی، علایق مخاطبان گوگل است. اکنون میتو،د دادههای علایق مخاطب Google را در گزارشهای ما مشاهده و فیلتر کنید، و هر یک از نمودارها یا جداول را در گزارشهای بر،ب سفید به اشتراک بگذارید.
سفارشی ، گزارشهای علاقهمندی مخاطبان Google
با واجد شرایط بودن دادههای ترافیک Google Analytics شما، علایق مخاطب Google به شما اطلاعاتی درباره علایق، سرگرمیها و تمایلات کاربر، که از سایت ردیابی شده بازدید کردهاند، میدهد. کاری که ما با خودمان انجام داده ایم گزارش علایق مخاطب قرار دادن مجموعه ای منحصر به فرد از گزینه های سفارشی سازی در اختیار شماست تا بتو،د داده های علایق مخاطب خود را بر اساس نیازها و ترجیحات خود نمایش و تجزیه و تحلیل کنید.
نمودارها و جداول علایق مخاطب درون پلتفرمی
گوگل داده های علاقه مخاطب خود را به سه دسته ت،یم می کند: رده قرابت، بخش درون بازار، و سایر علاقمندیها. هر دسته یک تفکیک منحصر به فرد از ترجیحات مخاطبان شما ارائه می دهد. به این ترتیب، رده قرابت کاربران را بر اساس سرگرمی و سبک زندگی سازماندهی می کند، در حالی که بخش درون بازار کاربر، که نزدیک به ،ید هستند را بر اساس منطقه مورد علاقه آنها ت،یم می کند ( منافع دیگر بخش بندی شامل کاربر، است که در هیچ یک از دو دسته دیگر قرار نمی گیرند). البته، هنگام راه اندازی کمپین های PPC، استفاده طبیعی از چنین داده هایی وجود دارد. دانستن علایق کاربران خود، به ویژه آنهایی که قصد ،ید دارند، می تواند کمپین PPC بسیار موثری داشته باشد. به طور مشابه، اندازهگیری موفقیت استفاده از دادههای علایق مخاطب به،وان بخشی از کمپینهای PPC شما از اهمیت ی،، برخوردار است، به همین دلیل است که ما مجموعهای از گزارشها را برای ردیابی چنین کمپینهایی ارائه میدهیم.
با در نظر گرفتن این واقعیت ساده که کاربران خودمان اولویتهای ارائه دادههای متفاوتی دارند، ما این امکان را فراهم کردهایم که دادههای علاقهمندی مخاطبان Google شما را به صورت گرافیکی از طریق نمودارهای نوار افقی یا عددی از طریق یک سری جداول نشان دهیم.
نمودار نوار افقی علایق مخاطب
نمودارهای علایق مخاطب، تصویری را به راحتی رمزگشایی میکند که ت،یمبندی مبتنی بر علاقه کاربر، را که در یک دسته خاص یافت میشوند، نشان میدهد. ستونهای افقی درون نمودار با شکلی برجسته میشوند که نشاندهنده تعداد کاربران در آن بخشبندی خاص، همراه با درصد کل کاربر، است که ت،یمبندی نشان میدهد.
نموداری که 10 زیربخش برتر «دسته دیگر» را در Google Audience Interests نشان میدهد.
جداول علایق مخاطب
جداول Google Audience Interests که دادههای شما را کاملاً عددی نشان میدهند، معیارهای زیر را برای هر یک از دستههای موجود نشان میدهند:
- جلسات
- % جلسات جدید
- کاربران جدید
- نرخ پرش
- صفحات/جلسات
- میانگین مدت زمان جلسه
هر یک از این معیارها را می توان به ترتیب صعودی یا نزولی نمایش داد. علاوه بر این، و برخلاف نمودارهای داخل گزارش، جداول را می توان برای محدود ، نتایج به آستانه خاص تنظیم کرد. به این م،ی که برخلاف ،اصر گرافیکی موجود در گزارش، جداول علایق مخاطب را میتوان طوری تنظیم کرد که تفکیک کاملی از زیربخشهای علایق را در یک «دسته علاقه» یا تعداد خاصی از زیربخشها نشان دهد.
ج،ی که معیارهای مختلف مربوط به دسته وابستگی در علایق مخاطب Google را ارائه میکند
گزینه های نمایش علایق مخاطب سفارشی
با ت،یمبندی هر دسته از دادههای علاقهمندی مخاطبان Google، و با ارائه گزینههای ارائه گرافیکی و عددی، میتو،م راه منحصربهفردی برای دسترسی به اطلاعات بینش مخاطبان به شما ارائه دهیم.
در مرحله اول، شما می تو،د هر نمودار یا نموداری را در گزارش نشان دهید یا پنهان کنید. ی،ی، همانطور که دادههای علاقهمندی مخاطبان را بر اساس دستهبندی ت،یم کردهایم، با هر دستهای که نمودار و نمودار خاص خود را دارد، میتو،د دقیقاً انتخاب کنید که کدام داده و در چه قالبی نمایش داده شود (گراف، نمودار یا هر دو).
گزارش علایق مخاطب فقط نمودار دستهبندی درون بازار را به همراه نمودار سنجههای همراه آن دسته نشان میدهد.
علاوه بر این، و از آنجایی که دادههای نمایش داده شده در Google Analytics منبع میشوند، گزارش ما به شما امکان میدهد دادههای علایق مخاطب خود را به هر طریقی که در Google Analytics مجاز است فیلتر کنید. به این ترتیب، میتو،د دادههای علایق را با توجه به بخشهای خاص (مانند مبدل ها، جلسات پرش، کاربران جدید، و غیره.). میتو،د بینش مخاطبان خود را بر اساس نوع جستجو فیلتر کنید. به این م،ی که میتو،د دادههای علایق مخاطب را بر اساس منبع ترافیک (به ،وان مثال ارگ،ک، پولی، اجتماعی و غیره) نشان دهید.
نتیجه این است که میتو،د دادههای علایق مخاطب خود را بر اساس بخشهایی که بیشتر مربوط به شما یا مشتریانتان است، مشاهده کنید. داشتن دادههایی که به این روش در دسترس شما هستند، توانایی شما را برای دسترسی به اطلاعات مخاطبان که در زمینه فعالیتهای تجاری شما یا مشتریتان م،ادار است، آسانتر میکند. به این ترتیب، دادهها و بینشهای مورد نیاز در قالبی که نیاز دارید، در اختیار شما قرار میگیرد تا بتو،د بدون در هم ریختگی اطلاعات نامربوط، تصمیمات تجاری آگاهانهتری بگیرید.
دادههای علایق مخاطب Google در گزارشهای بر،ب سفید
با ادغام Google’s Audience Interests در نرم افزار ما، اکنون می تو،د داده های خود را در هر یک از گزینه های گزارش بر،ب سفید ما ارائه دهید. انجام این کار به شما توانایی منحصر به فردی را برای ارائه بینش مخاطبان تحت لوگو و بر،ب خود یا مشتری ارائه می دهد. مطابق با گزینههای متعدد بر،ب سفید ما، میتو،د چنین دادههایی را در گزارشهای PDF خودکار، به ،وان بخشی از داشبورد مشتری دادههای فعال ما، یا در داشبورد بازاریابی بر،ب سفید ۱۰۰٪ ما به اشتراک بگذارید.
از طریق داشبورد بازاریابی که اخیراً راه اندازی شده است، می تو،د داده های علایق مخاطب خود را در یک داشبورد گزارش قرار دهید که دسترسی کامل به HTML و CSS را به شما ارائه می دهد. به این ترتیب، علایق مخاطب Google شما را میتوان در داشبورد KPI مشاهده کرد که میتوان آن را کدگذاری کرد تا شبیه وبسایت شما یا مشتری شما باشد. علاوه بر این، میتو،د به راحتی دادههای علایق مخاطب خود را با سایر اطلاعات اندازهگیری مخاطبان Google، مانند موقعیت جغرافیایی و جمعیتشناسی مخاطب، ،یب کنید.
داشبورد مارکتینگ با بر،ب سفید که دادههای علاقهمندی مخاطبان Google را همراه با تفکیک موقعیت جغرافیایی مخاطبان و جمعیتشناسی نمایش میدهد.
با بینش مخاطبان علاقه خود را به اوج برس،د
بدیهی است که شناخت مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است، و به همین دلیل علایق مخاطبان Google به خوبی … از علاقه بدیهی است. سوال این است که چگونه می توان آن را به روشی کارآمد، مؤثر و آسان برای شما کارآمد کرد. با گزینههای نمایش سفارشی که ساختهایم، میتو،د دادههای علاقه مخاطب را که میخواهید ببینید و چگونه میخواهید ببینید، ببینید. علاوه بر این، با گنجاندن علایق مخاطب در گزارشهای بر،ب سفید خود، میتو،د به مشتریان خود نگاه عمیقتری به آرایش ترافیک سایت ارائه دهید، در حالی که نیازهای خاص مشتری و اولویتهای گزارشدهی را در نظر میگیرید و به آنها پاسخ میدهید.
درباره نویسنده
Rank Ranger یک پلتفرم SEO است که برای استانداردسازی مدیریت و گزارشدهی برای دنیای دیجیتال مارکتینگ با رفع نیاز به یک پلتفرم بازاریابی آنلاین جامع با قابلیت ردیابی و نظارت بر دادههای کمپین، یکپارچه شده با نرمافزار و خدمات شخص ثالث، ارائه گزارشهای کاملا شخصی و سفارشی طراحی شده است. 100٪ گزارش های خودکار بر،ب سفید و یک رابط وب مارک دار.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-audience-،ytics-dat،