22 آگوست 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel
جامعه سئو در مورد محدودیتهای دادهای اخیر Keyword Planner که پیامدهای عمیقی برای SEO و بازاریابان دیجیتال دارد، سر و صدای زیادی دارد. با توجه به اهمیت محدودیتهای دادهای که Google ایجاد کرده است، فکر کردم لازم است شما را در مورد مشکل دقیقی که ممکن است با آن مواجه باشید و نحوه برخورد مؤثر با آن بهروزرس، کنم.
ج، زم، محدودیت داده Google Keyword Planner
برای اینکه بخواهیم با ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل دقیقاً چه اتفاقی افتاد، بهتر جهت گیری کنیم، باید پیشرفت رویدادهای پیرامون Keyword Planner را در سه ماه گذشته یا بیشتر درک کنیم.
27 ژوئن 2016: گزارش هایی ظاهر می شود که مگر اینکه داشته باشید کمپین های فعال AdWords به زودی به طور کامل از این ابزار مسدود خواهید شد. این خبر شوک بزرگی بود که کاملاً غیرمنتظره بود.
28 ژوئن 2016: تنها یک روز پس از انتشار گزارشهایی مبنی بر اقدام گوگل برای محدود ، دسترسی به Keyword Planner، فاش شد که این ابزار جمع آوری داده های حجم جستجو برای عبارات کلیدی مشابه در نتیجه، کلمات کلیدی مشابه، داده های حجم جستجوی ی،، را نشان دادند.
29 ژوئن 2016: گوگل اعلام می کند که تغییرات در Keyword Planner نتیجه سازماندهی مجدد آگاهانه توانایی های ابزار نبوده است، بلکه صرفا ،ه.
9 آگوست 2016: نمایش گزارشهای برنامهریز کلمات کلیدی حجم جستجو محدوده ها فیلتر کنید، و جامعه SEO گمان میکند که این یکی دیگر از باگهای گوگل است.
15 آگوست 2016: تأیید شده است که محدودیتهای داده برنامهریز کلمات کلیدی که در هفته قبل مشاهده شد، نتیجه یک اشکال نبوده است. بلکه ابزار گوگل برای نمایش به روز شد داده های حجم جستجو کاهش یافته است (به طور خاص محدوده داده های حجم جستجو، ی،ی 10K – 100K) به دارندگان حساب Google AdWords با بودجه “محدود”.
در حالی که هیچ ارتباط رسمی بین رویدادهای ژوئن و آگوست وجود ندارد، آنها با هم نشان دهنده پیوستاری از تکامل برنامهریز کلیدواژه هستند که تواناییهای گزارش دادههای ابزار را به طور مشخص با مشکل مواجه میکند. برخی در صنعت سئو حدس می زنند که محدودیت های اولیه از ژوئن با مقاومت مواجه شد، عقب نشینی کرد و دوباره با اصلاح منتشر شد در ماه آگوست.
منظور از محدودیت داده در برنامه ریز کلمات کلیدی برای کاربران چیست؟
از نظر فنی، اگر یک حساب AdWords از آستانه هزینه Google فراتر رود، باید داده های حجم جستجوی دقیق ظاهر شود. با این حال، گوگل گفته است که حتی حسابهای MCC ممکن است دادههای محدود شده را ببینند اگر تعداد جستجوهایی که انجام می دهند از حد معینی فراتر رود. واقعیت سخت این است که بسیاری از کاربران، به ویژه آنهایی که از Keyword Planner برای بهینه سازی استفاده می کنند اه، (ی،ی نه PPC) هنگام استفاده از Keyword Planner، داده های حجم جستجوی محدود را مشاهده می کند. این البته انجام تحقیقات کلمات کلیدی را حداقل ناکارآمد می کند.
«محدودههای» حجم جستجوی فعلی که Keyword Planner نمایش میدهد، «سطل» هستند. به این م،ی که گوگل محدوده های خاصی را از پیش تعریف کرده است، 1K -10K، 10K – 100K و غیره. از نظر عملی، این بسیار مهم است زیرا دامنه ها بسیار گسترده هستند. فقط برای استدلال، بگویید یک کلمه کلیدی که در حال تحقیق هستید حجم جستجوی ماهانه واقعی 1200 دارد. اگر گوگل محدوده 1 تا 1.5 هزار را به شما ارائه دهد، یک چیز خواهد بود. با این حال، در ساختار فعلی، خشم شما 1 تا 10 هزار خواهد بود، بدون هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا حجم جستجوی ماهانه واقعی نزدیک به 1K است یا نزدیک به 10K. البته این مشکل به صورت تصاعدی افزایش مییابد که شما به سمت «سطلهای دامنه» وسیعتر حرکت میکنید، زیرا تفاوت بین مقادیر حداقل و حدا،ر هر سطل فقط افزایش مییابد.
برای کوتاه ، یک داستان طول،، محدودیتهای حجم جستجوی دادهای که به تازگی منتشر شدهاند، میتوانند تأثیر قابلتوجهی بر اثربخشی تحقیقات کلمات کلیدی شما داشته باشند، که البته برای سئوکاران و بازاریابان بسیار مهم است. فکر نمی کنم نیازی به گفتن بیشتر از این باشد.
اکنون که برنامه ریز کلمات کلیدی داده های حجم جستجوی محدودی دارد، چه کنم؟
سوال واضح و ضروری این است: اگر برای به دست آوردن بینش در مورد داده های حجم جستجوی کلمات کلیدی به Keyword Planner تکیه می کنید، اکنون چه باید کرد؟ برای آن دسته از خوانندگ، که یک حساب Rank Ranger دارند، شما در حال حاضر به ابزار تحقیق کلمات کلیدی ما به نام Keyword Finder دسترسی دارید، که ما مدت ها قبل از اینکه Keyword Planner تغییرات محدود کننده اخیر خود را ایجاد کند شروع به توسعه کردیم. علاوه بر این، دسترسی به این ابزار را می توان به ،وان یک ابزار تحقیق مستقل به دست آورد.
جستجوی کلمه کلیدی برای “Keyword Planner” تنظیم شده است تا فقط کلمات کلیدی با حجم جستجوی بیشتر از 97 را نشان دهد، نتایجی را با حجم جستجوی جداگانه ارائه شده به ترتیب صعودی به دست می دهد.
کلید واژه یاب توسط مجموعه داده 500 میلیون کلمه کلیدی پشتیب، می شود. ما تمام دادههای کلمه کلیدی تاریخی خود را ذخیره کردهایم، به این م،ی که میتو،م حجم کلمات کلیدی جداگانه را برای نیم میلیارد کلمه کلیدی به شما ارائه دهیم. توجه داشته باشید، شما می تو،د به طور خاص از Keyword Finder استفاده کنید هدف کلمات کلیدی با توجه به حجم جستجو با تنظیم آستانه حجم جستجوی سفارشی در جستجوی خود، ترتیب نتایج بر اساس حجم جستجو، یا با استفاده از ابزار اصطلاحات جستجوی محبوب فیلتر سریع (که فقط کلمات کلیدی را با حداقل حجم جستجوی 3K ارائه می دهد). اولویت حجم جستجوی شما هر چه باشد، بد،د که همه چیز از بین نرفته است، و شما داده های حجم جستجوی کلمه کلیدی دقیق و خاصی را در دسترس خود دارید.
آرام بم،د و داده های حجم جستجوی فردی را دریافت کنید
گوگل حذف داده های حجم جستجوی فردی از Keyword Planner کار بزرگی است، بدون شک. خوشبختانه، شما یک گزینه تحقیق کلیدواژه قوی در اختیار دارید. ما در حال حاضر روی بهروزرس، دادههای کلمه کلیدی تاریخی که ذخیره کردهایم کار میکنیم تا بتو،م دادههای حجم جستجوی فردی را برای کلمات کلیدی اضافی خارج از مجموعه داده 500 میلیون کلمه کلیدی فعلی خود ارائه دهیم. به محض اینکه داده های جدید در دسترس باشد، به روز رس، را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در این میان، Keyword Finder البته در اختیار شماست، شکار کلمات کلیدی مبارک!
درباره نویسنده
Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را میتوان یافت که روی صفحهکلید خود ضربه میزند و گزارشهای دادههای سئوی جدید و منحصربهفرد را تهیه میکند.
زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانوادهاش، نواختن گیتار، کاوش در مکانهای عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت میبرد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/keyword-planner-data-restriction