14 ژوئن 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel
این اسنپ شات با ارائه انبوهی از SERP از نگاههای پنه،، شگفتیها و خوراکیهای SERP، چیزی نیست که از دست بدهید! در حالی که SERP شگفتی های جالبی را ارائه کرد، ابزار ویژگی های SERP برای ردیابی داده های جدید و قدرتمند بارگذاری مجدد شد. دیگر اجازه ندهید به آن بپردازیم و وارد داده ها شویم (و به نگاه پنه، ما نزدیک تر).
قطعه های ویژه: یک سطح کاملا جدید
در چند هفته گذشته من در مورد سطوح رو به افزایش یک ویژگی SERP که محبوبیت روزافزونی دارد بحث کرده ام. قطعه های ویژه. همانطور که اشاره کردم این ویژگی در چندین کشور در حال افزایش است و مسیر داده جدیدی را در پیش گرفته است. خوب، اکنون این فشار جدید برای این ویژگی از خط 5 درصد عبور کرده است. نمایش در ارتفاعاتی که هرگز برای این ویژگی ندیده ام، قطعه های ویژه در ایالات متحده آمریکا از خط 5% عبور کرد و از 11 ژوئن در 5.29% از نتایج صفحه یک ظاهر شد. (برای تازه ، همه ویژگیهای SERP، راهنمای تصویری ما برای ویژگیهای Google SERP را بررسی کنید).
داده های ویژه قطعه بالا
شکل 1. قطعه های ویژه به تدریج افزایش می یابند تا در بیش از 5 درصد از نتایج صفحه اول در ایالات متحده آمریکا، AU، و ،ستان نمایش داده شوند.
به ،وان ایالات متحده آمریکا به مرز 5 درصد رسید، ی،ی کشورهایی که در چند هفته گذشته تحت نظارت ما قرار گرفتند استرالیا و ،ستان، همچنین آستانه 5 درصد را نیز ش،ت. با پیروی از یک الگوی داده مشابه، قطعه های ویژه در ،ستان و استرالیا در 9 ژوئن (پس از یک روند نزولی کوتاه) روند صعودی را طی کرد و هفته را به ترتیب با 5.23% و 5.42% به پایان رساند. در مجموع، به نظر می رسد که تجزیه و تحلیل من از هفته های گذشته با ظاهر شدن این ویژگی SERP به طرف دیگر صادق است!
تبلیغات در حال حرکت
برای دومین هفته متوالی تبلیغات در ایالات متحده در حال حرکت هستند زیرا هفته گذشته به طور متوالی افزایش و کاهش یافتند. علاوه بر این، قلهها و درهها آنقدر ظریف نبودهاند که وقتی از تبلیغات در ایالات متحده صحبت میکنیم، عادت کردهایم.
عملکرد تبلیغات در ایالات متحده آمریکا و بریت،ا
شکل 2. تبلیغات در ایالات متحده از مسیر داده مشابهی مانند تبلیغات در بریت،ا در آغاز هفته گذشته پیروی می کند و موقعیت داده های مع، را تا پایان هفته در نظر می گیرد.
در مقایسه با نحوه عملکرد تبلیغات در بریت،ا، داده های خارج از ایالات متحده اصلاً عجیب به نظر نمی رسد. هر دو کشور هفته را با درصدهای مشابه آغاز ،د. هر دو بین پنجم و ششم افزایش یافتند، با تبلیغات در ایالات متحده 39.17٪، در حالی که تبلیغات در بریت،ا در 39.41٪ از جستجوها، بیش از 4٪ تغییر برای هر دو مکان نشان داد. در واقع، جهش های بزرگ و روند نزولی 6% یا بیشتر در SERP ،ستان رایج است.
رفتار تبلیغاتی در ایالات متحده آمریکا
شکل 3. تبلیغات در ایالات متحده افزایش نوسانات را با پیشرفت ماه ژوئن نشان می دهد
در حالی که درصدهای تبلیغاتی نوسان در بریت،ا عادی است، در ایالات متحده رایج نیستند. بین 6 ژوئن و 9 ژوئن، تبلیغات در ایالات متحده نزدیک به 6٪ کاهش یافت. اگر به دادههای ترسیمشده از طریق ابزار ویژگیهای SERP (شکل 3) نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تغییرات شدیدی مانند آن هنگام نگاه ، به تاریخچه دادههای گسترده، رایج نیستند. تغییر تقریباً 4٪ (به 19 می – 23 مه مراجعه کنید) به همان اندازه “تغییر” است که تبلیغات در ایالات متحده در گذشته نزدیکتر رفتار کرده است. با این حال، از 31 می، تبلیغات در ایالات متحده تغییرات چشمگیرتری در داده ها داشته است، تغییراتی که تنها هفته گذشته ادامه یافت. جالب است که ببینیم آیا این نوع رفتار بالا و پایین با گذشت زمان ادامه می یابد یا خیر. نگران نباش، من به آن نگاه خواهم کرد!
افزایش نسبی سوالات مرتبط
یکی از چشمگیرترین تغییرات در SERP در هفته گذشته باید بوده است عملکرد از سوالات مرتبط. با افزایش قابل توجهی در سراسر جهان ،یسی زبان، سوالات مرتبط در اواسط هفته تغییر داده است.
تغییر داده های اواسط هفته سوالات مرتبط
شکل 4. سوالات مرتبط بین 8 تا 9 ژوئن در سراسر جهان ،یسی زبان افزایش می یابد
شباهت بین کشورهای نمایش داده شده خبر واقعی است. اولا، همه کشورها نمایش داده می شوند سوالات مرتبط در یک محدوده داده مشابه، بین 15٪ – 20٪ از نتایج صفحه یک. ث،اً، همه کشورها بین هشتم و نهم دچار جهش شدند. در نهایت، افزایشی که ویژگی ایجاد کرد دوباره در یک محدوده برای همه کشورها بود.
به طور مشخص، آفریقای ج،ی شاهد افزایش هفتگی حدود 3.42 درصدی بودیم در حالی که نیوزلند 3.78 درصد افزایش نشان داد. در ،ستان افزایش هفتگی 4.15 درصدی در آن مشاهده شد سوالات مرتبط، با استرالیا افزایش اندکی کمتر از حدود 3.85٪ را نشان می دهد. در نهایت، ایالات متحده آمریکا افزایش هفتگی 3.42 درصدی را نشان داد که دوباره در محدوده مشابهی با کشورهای ذکر شده در بالا بود.
نکته جالب توجه است سوالات مرتبط ماهیت مشابهی دارد قطعه های ویژه به این صورت که آنها اطلاعات موجود در صفحات وب را ارائه می دهند (با یک قطعه ویژه نمایش اطلاعات از یک نتیجه فهرست شده در آن صفحه خاص). هنگامی که به طور کلی مشاهده می شود، به نظر می رسد که گوگل ممکن است آگاهانه در حال کار برای ارائه پاسخ ها در SERP از طریق محتوای وب سایت باشد (برخلاف ارائه اطلاعات توسط گوگل به تنهایی).
افزایش ریسک رتبه موبایل (و نگاهی پنه، به یک ابزار جدید)
در حالی که Rank Risk Index روی دسکتاپ بی صدا بود، همتای موبایلی آن چیزی غیر از این بود. هفته گذشته به مدت پنج روز از هفت روز، سطوح خطر بالاتر از حد طبیعی بود.
نوسانات موبایل در شاخص ریسک رتبه ای
شکل 5. سطوح ریسک رتبه در تلفن همراه روند سطوح نسبتاً بالا را نشان می دهد
در مقایسه با سطوح نسبتاً سرد نشان داده شده در اواسط ماه مه، سطوح خطر موبایل از 3 ژوئن نسبتاً بالا بوده است. در واقع، هفته گذشته شاهد ادامه گرما بودیم که در 11 ژوئن به سطح خطر 66 رسید.
با توجه به اینکه چه چیزی باعث این افزایش میشود، به من اجازه میدهم نگاهی اجمالی به پشت پرده ردیابی ویژگیهای SERP تلفن همراه خود بیاندازم. اگر دنبال کرده اید رتبه رنجر در توییتر ممکن است متوجه شده باشید که ما برخی از داده های مربوط به عملکرد AMP را در تلفن همراه، در میان برخی دیگر از ویژگی های تلفن همراه، پست کرده ایم. دلیلش این است که ما روی ردیابی SERP موبایل کار میکنیم تا دادههایی را که در دسکتاپ گزارش میدهیم تحسین کنیم. بنابراین بدون خداحافظی بیشتر، در اینجا یک اوج پنهان در برخی از داده ها به زودی منتشر می شود.
موبایل SERP دارای Data Spike است
شکل 6. ویژگیهای مختلف SERP افزایش داده را نشان میدهد، زیرا سطوح ریسک در سطوح بالاتر از میانگین در شاخص ریسک رتبهبندی نشان داده میشود.
وقتی به عملکرد ویژگی SERP در تلفن همراه نگاه میکردم، ویژگیهای زیادی پیدا کردم که تغییرات قابلتوجهی را در ارتباط با سطوح خطر افزایش داد. HTTPS در تلفن همراه یک هفته عجیب و غریب داشت، زیرا شاهد کاهش تقریبی 2٪ بین 5 ژوئن تا 9 ژوئن (قبل از پرش تقریباً 2٪ تا پایان هفته) بود. این برای یک ویژگی که معمولاً هر هفته فقط به طور متوسط به سمت بالا صعود می کند عجیب است.
سوالات مرتبط در تلفن همراه، مانند همتای دسکتاپ خود، بین 8 تا 11 ژوئن حدود 4 درصد افزایش یافت، در حالی که جعبه پاسخ فقط افزایش متوسطی را شاهد بودیم (اگرچه قابل توجه است زیرا این ویژگی قبلاً هرگز این میزان بالا را در تلفن همراه نشان نداده بود). ادامه این روند از ویژگی های تلفن همراه در سطوح غیر قابل مشاهده بود نماد تلفن. اگرچه این ویژگی اعداد ماموت را نشان نمیدهد، اما بین 7 ژوئن تا 10 ژوئن به طور نسبتاً شدیدی افزایش یافت. در پایان هفته این ویژگی در سطوحی نشان داده شد که از زمان شروع ضبط دادههای ویژگیهای SERP موبایل (که برای در حالی که در این مرحله).
همچنین نمایش در سطوح بی سابقه بود چرخ فلک روی موبایل این ویژگی هفته را در ارتفاعات بالا آغاز کرد و در 5.39٪ از نتایج صفحه یک ظاهر شد. این ویژگی بین 5 ژوئن تا 8 ژوئن بیش از 4 درصد سقوط کرد. اگرچه، این ویژگی تا پایان هفته اندکی افزایش یافت.
در واقع، اگر به میانگین تعداد نگاه کنیم چرخ فلک ها در صفحه یک، داده های بسیار گویا را می بینیم. ردیاب منتشر نشده ما بیش از 200٪ افزایش در میانگین تعداد را نشان می دهد چرخ فلک ها در ایالات متحده ظاهر می شود.
چرخ فلک: میانگین داده در هر صفحه
شکل 7. میانگین تعداد چرخ فلک ها در هر صفحه در ایالات متحده آمریکا و بریت،ا سر به فلک می کشد.
ابزارکهای تک متریک تازه منتشر شده به ما نشان میدهند که تعداد آنها چقدر واضح است چرخ فلک ها در هر صفحه افزایش یافته است. قبل از ژوئن به طور متوسط کمی بیش از یک چرخ فلک در SERP ظاهر می شد. همه چیز تغییر کرده است و از 11 ژوئن ما شاهد میانگین 3.6 هستیم چرخ فلک ها در ایالات متحده و 3.5 در ،ستان.
تنها تئوری دیگری که می توانم در پشت سطوح ریسک بالای رتبه موبایل ارائه کنم مربوط به به روز رس، الگوریتم موبایل ماه می است. این امکان وجود دارد که پس از یک ماه از جمع آوری داده ها در مورد به روز رس، الگوریتم جدید خود، گوگل شروع به تغییراتی در مورد تلفن همراه کرده است.
ابزار ویژگیهای SERP: تا حدا،ر انباشته شده است
در حالی که امیدوارم دیدن دادههای SERP موبایل بالا اشتهای شما را برای انتشار کامل ابزار Mobile SERP Features تحریک کرده باشد، من احساس بدی دارم که شما را اینطور اذیت میکنم. به ،وان وسیله ای برای جبران، اجازه دهید داده های جدیدی را که اکنون توسط ابزار ویژگی های SERP روی دسکتاپ ردیابی می شود، به شما ارائه کنم.
طول ،وان و توضیحات
اول و مهمتر از همه، ابزار ویژگی های SERP اکنون میانگین طول ،اوین نتایج و توضیحات را ردیابی می کند. با تمام آزمایشهایی که برای طرح SERP انجام شده است که بر طول ستون جستجو تأثیر گذاشته است، این اطلاعات همیشه مورد نیاز است.
طول شرح نتایج: Google USA
شکل 8. میانگین طول توصیف نتایج در Google USA
علاوه بر این، این اطلاعات را می توان در سطح جه، تجزیه و سفارش داد. به عبارت دیگر، می تو،د میانگین طول ،اوین و توضیحات نتایج را به صورت جه، و به ترتیب دنبال کنید.
داده های طول ستون جستجوی جه،
شکل 9. میانگین طول ،وان نتایج بر اساس کشور به ترتیب از طول، ترین تا کوتاه ترین میانگین طول ،وان
نسبت SERP صفحه اصلی و صفحه فرود
برای آ،ین ترفند من، درصد صفحه اصلی در مقابل صفحه فرود. آیا تا به حال فکر کرده اید که گوگل چند صفحه اصلی در مقابل صفحات فرود در SERP نمایش می دهد؟ خب حالا میدونی! ابزار ویژگی های SERP اکنون برای ردیابی درصد هر دو نوع صفحه در SERP مجهز شده است.
نسبت صفحه اصلی و صفحه فرود در ،ستان
شکل 10. نمودار دایره ای که نسبت صفحه اصلی و صفحات فرود را در بریت،ا نشان می دهد
در اینجا نیز، این ابزار به شما امکان می دهد داده ها را بر اساس کشور و به ترتیب متوالی مشاهده کنید، بنابراین اطلاعاتی را برای ردیابی روندها در سطح جه، به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.
اضافه بار SERP
آیا احساس می کنید با جدید بودن SERP غرق شده اید؟ چگونه میخواهید از دادههای جدیدی که در ابزار ویژگیهای SERP ردیابی میشوند، استفاده کنید؟
چقدر از دیدن انتشار کامل داده های SERP موبایل هیجان زده هستید؟
آیا تکههای ویژه و سؤالات مرتبط همچنان به ارتفاعات جدیدی میرسند؟
آیا تبلیغات در ایالات متحده خود را آرام می کند و به آرامش قبلی باز می گردد؟
مثل همیشه، به اشتراک بگذارید!
درباره نویسنده
Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را میتوان یافت که روی صفحهکلید خود ضربه میزند و گزارشهای دادههای سئوی جدید و منحصربهفرد را تهیه میکند.
زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانوادهاش، نواختن گیتار، کاوش در مکانهای عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت میبرد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-snaps،t-june-14-2016