12 سپتامبر 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel
در 22 آگوست، ج، زم، تغییراتی را که گوگل در نتایج جستجوی Keyword Planner ایجاد کرده بود به شما ارائه کردم. در آن زمان، Keyword Planner به نشان دادن حجم جستجوی بسیاری از کاربران تغییر کرده است محدوده ها، بر خلاف حجم جستجوی خاص شماره. امروز میتو،م یک تغییر جدید به آن ج، زم، اضافه کنیم که به نظر من یک تعدیل حتی بزرگتر در Keyword Planner است که سابقه جدیدی ایجاد کرده است. تیم Rank Ranger کشف کرده است که ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل اکنون در حال تغییر عبارتهای جستجو و ارائه نتایجی است که دقیقاً با عبارت اولیه مطابقت ندارند. در نتیجه، Keyword Planner است در زمان نمایش نتایجی که نه تنها دقیقاً با پرس و جو مطابقت ندارند، بلکه به طور جدی از هدف احتمالی پشت آن منحرف می شوند.
تغییرات کوچک در نتیجه برنامه ریز کلمات کلیدی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند
یکی از اولین جستجوهای کلیدواژه ای که گرفتیم نتایج یک عبارت جستجوی متفاوت مرتبط با خودرو را نشان می داد نمایندگی ها. ما متوجه شدیم که برنامهریز کلمات کلیدی اغلب بهجای عبارت جستجوی اصلی «نمایندگی»، نتایج را برای عبارت «فروشندگان» نشان میدهد.
Keyword Planner جایگزین کلمه کلیدی می شود “فروشندگان” به جای عبارت جستجوی اصلی “نمایندگی”
در مورد بالا، «فروشگاه سیاتل فورد» و «نمایندگی نیویورک فورد» نتایجی را نشان دادند که عبارت بودند از «سیاتل فورد» فروشندگانو «نیویورک فورد فروشندگاناگرچه ممکن است این تغییر عمده ای به نظر نرسد که تأثیر زیادی داشته باشد، حقیقت این است که یک تغییر ساده مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است می تواند به طور قابل توجهی بر ارتباط و م،ای عبارت جستجوی کلمه کلیدی تأثیر بگذارد.
در واقع، با دریافت این مورد از تیم ما، تصمیم گرفتم به دنبال خودروساز دیگری، میتسوبیشی بگردم. چرا میتسوبیشی؟ خوب، زیرا میتسوبیشی به فروش محصولات مختلف از تلویزیون گرفته تا واحدهای تهویه مطبوع معروف است. در اینجا، تغییر از «نمایندگی» به «معامله» تغییر قابل توجهی است. اصطلاح “نمایندگی” به طور کلی برای فروش خودرو محفوظ است. به این م،ا که این اصطلاح ذاتاً به خودرو اشاره می کند، در حالی که اصطلاح “فروشنده” می تواند به انواع صنایع اشاره کند. تغییر گوگل در مثال اول فاجعه آمیز نبود زیرا برند فورد به طور طبیعی و در درجه اول با صنعت خودرو مرتبط است. در مورد میتسوبیشی اینطور نیست. وقتی وارد “نمایندگی میتسوبیشی” شدم، در واقع Keyword Planner دوباره نتایج را تغییر داد تا “نمایندگان میتسوبیشی” را نشان دهد.
جایگزینی عبارت “نمایندگی” با “فروشندگان” پیامدهای واقعی را در هنگام تغییر نام تجاری خودرو به میتسوبیشی نشان می دهد.
با این حال، برخلاف جستجوی “فورد”، م،ای مرتبط با “فروشنده میتسوبیشی” به م،ای مشابه خودروسازی آمریکایی آن نیست. به این ترتیب، نتیجه ای که گوگل به من ارائه کرده است ممکن است با جستجوی اولیه من مطابقت نداشته باشد و این تغییر کوچک در آن روز تفاوت بزرگی را هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد می کند.
تغییر عبارت جستجو توسط برنامه ریز کلمات کلیدی، م،ی را تغییر می دهد
برنامهریز کلمات کلیدی که نتایج کلیدواژه را نشان میدهد که با عبارت جستجوی اصلی همسو نیستند، میتواند منجر به از بین رفتن هدف اولیه کلمه کلیدی شود و م،ای آن تغییر کند. این امر بدیهی است که اهمیت دارد و میتواند کار را برای کاربر، که سعی در یافتن دادههای مربوط به عبارت جستجوی مورد نظر خود دارند، کمی پیچیدهتر کند. به ،وان مثال عبارت “آپارتمان اجاره ای” را جستجو کردم و Keyword Planner “اجاره آپارتمان” را به من نشان داد.
Keyword Planner پرس و جو کلمه کلیدی را از “اجاره آپارتمان” به “اجاره آپارتمان” تغییر می دهد و در نتیجه قصد اصلی درخواست را تغییر می دهد.
اجاره و الف اجاره ای واضح است که ی،ان نیستند. اجاره به نهادی اطلاق میشود که خود آپارتمان است و وضعیت آن به،وان اجارهای (به،وان مثال، برخلاف کاندومینیوم بودن آن). در تناقض، اصطلاح “اجاره آپارتمان” به پرداختی اطلاق می شود که مستاجر ،ن در یک آپارتمان موظف به پرداخت است.
با حفظ صنعت مسکن، عبارت جستجوی کلمه کلیدی “قرارداد خانه” را انتخاب کنید. منظور من از وارد ، عبارت مربوط به مرحله قرارداد ،ید یا فروش خانه است.
با تغییر عبارت کلیدی به “پیمانکار خانه”، Keyword Planner از م،ای ذهنی ارائه شده در عبارت جستجوی اصلی دور شده است.
با این حال، گوگل نتیجهای را که مربوط به بهبود خانه بود، «خانه پیمانکار» را برگرداند. بنابراین، هدف اولیه پرس و جو من از بین رفته است و اصطلاح ارائه شده در نتیجه بی م،ی می شود زیرا به هیچ وجه با ماهیت جستجوی من مطابقت ندارد. به سادگی، با تغییر عبارت کلیدواژه، حجم جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرم را بدست نیاوردم.
نتایج جستجو در SERP با تغییرات عبارت برنامه ریز کلمات کلیدی تراز نباشد
به همان اندازه که نمونه های بالا را ناامیدکننده یافتم، وقتی تغییرات عبارت جستجوی Keyword Planner را با نتایج واقعی در SERP مقایسه کردم، به سادگی گیج شدم. من این نظریه را مطرح کردم که اگر گوگل عبارات جستجوی من را تغییر دهد و تنظیم کند، نوعی تداوم بین ابزار تحقیق کلمه کلیدی و نتایج واقعی SERP وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر، اگر گوگل اصطلاحات را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود مبا، میکرد، منطقی بود که این عبارات در نتایج جستجو نیز قابل تعویض باشند. اگر کلمه کلیدی گوگل پرس و جوی اولیه من را به آن تبدیل کرد مترادف با نحوه نتایج جستجو در صفحه نمایش SERP نیست، پس چرا برنامه ریز کلمات کلیدی باید عبارت کلیدواژه من را برای شروع تغییر دهد؟
به ،وان بخشی از گشت و گذار خود از طریق تغییر و تحولات عبارت کلیدواژه گوگل، عبارت “دکوراسیون خانه” را جستجو کردم و به جای آن عبارت “دکور خانه” ارائه شد.
تغییر در عبارات کلیدواژه از “دکوراسیون خانه” به “دکور خانه” به وضوح م،ای کلمه کلیدی را تغییر می دهد.
تفاوت آشکار بین این دو اصطلاح این است که “دکوراسیون خانه” به عمل تزئین خانه اشاره دارد در حالی که “دکور خانه” بیشتر یک نوع شی یا اشاره به محصول نهایی تزئین خانه است. اگر بخواهم یک SERP را تصور کنم که نتایجی را برای کلمه کلیدی اصلی من نشان دهد، انتظار دارم نکاتی را در مورد نحوه انجام دکوراسیون خانه پیدا کنم، شاید فهرستی از مجلاتی که در مورد این موضوع بحث می کنند و غیره، که تقریباً همان چیزی است که وقتی دیدم. گوگل سرچ کرد دکوراسیون منزل.
Google SERP برای عبارت جستجوی «دکوراسیون خانه» نتایجی را تولید می کند که به نحوه تزئین خانه می پردازد
با جستجوی «دکور خانه» در گوگل، آنچه را که انتظار داشتم ببینم، ی،ی وبسایتهایی که محصولاتی را در دستهبندی دکوراسیون خانه ارائه میکنند، دریافت کردم.
جستجو برای “دکور خانه” تنها یک نتیجه مش، با جستجوی “دکوراسیون خانه” و به تنهایی با اثاثیه خانه ایجاد می کند.
بنابراین، اگر گوگل جستجو ، تفاوت بین این دو عبارت را می داند، همانطور که دو SERP بسیار متفاوت آن نشان می دهد، چرا سعی می کند یک اصطلاح ناخواسته را در Keyword Planner به من وارد کند؟
فقط برای برجسته ، این نکته، عبارت “بانکدار آنلاین” را جستجو کردم، با توجه به این واقعیت که Keyword Planner نتایجی را برای عبارت “بانکداری آنلاین” به من نشان می دهد. جدا از جناسهای وحشتناک، گوگل دقیقاً این کار را انجام داد و برنامهریز کلمات کلیدی به این نتیجه رسید که من به دنبال یک بانکدار آنلاین نیستم، بلکه به دنبال انجام کارهای بانکی آنلاین هستم (چرا احساس میکنم گوگل در حال تبدیل شدن به مادر من است؟).
Keyword Planner جستجوی “بانکدار آنلاین” را تغییر می دهد و نتیجه را برای “بانکداری آنلاین” نمایش می دهد.
به نظر می رسد که چیزی به نام بانکدار آنلاین وجود دارد، این نام یک ابزار بانکداری آنلاین است که بانک NBT به مشتریان خود ارائه می دهد. فرض کنید میخواستم نام ابزاری را «بانکدار آنلاین» بگذارم تا با NBT رقابت کند، در حالی که گوگل نتایجی را که فکر میکند میخواهم به من نشان دهد، من در تاریکی ماندهام. قصد ندارم ط،ه آمیز باشم، اما شاید یک ایده دیوانه کننده برای یک شرکت مشاوره بانکی آنلاین داشته باشم، و می خواهم ببینم آیا مردم به دنبال عبارت “بانکدار آنلاین” هستند، نمی بینند که حجم جستجو وجود ندارد. اصلا برای من مفید است؟ چرا Keyword Planner آن را حذف می کند؟
صفحه نتایج جستجو برای “بانکدار آنلاین” نتیجه ای را به دست می دهد که مستقیماً با کلمه کلیدی مرتبط است
می توانم اضافه کنم که SERP برای “بانکداری آنلاین” بسیار متفاوت از SERP برای “بانکدار آنلاین” است، به این م،ی که گوگل تفاوتی بین شرایط می بیند و بنابراین من دوباره احساس گیج می کنم زیرا نمی دانم کجاست. گوگل با همه اینها پیش می رود.
نتایج جستجو برای “بانکداری آنلاین” نتایج مربوط به “بانکدار آنلاین” را ارائه نمی دهد.
بی جهتی سطل کلمه کلیدی
مبا، اصطلاح جدید Keyword Planner مشکل دیگری را ارائه می دهد. همانطور که مید،م، گوگل شروع به دستهبندی کلمات کلیدی مشابه با هم بر اساس حجم جستجو کرده بود، و هر کلمه کلیدی مترادف را با همان حجم نشان میداد، هرچند هر کلمه کلیدی را به طور مستقل فهرست میکرد. اکنون، همانطور که Keyword Planner عبارت اصلی کلمه کلیدی شما را با کلمه دیگری جایگزین می کند (که به ،وان یک کنار، اغلب بسیار مترادف نیست، در بالا ببینید)، چگونه می د،د که کلمه کلیدی شما در کدام “سطل” قرار می گیرد؟
همانطور که Keyword Planner عبارات متفاوتی را در نتایج نشان می دهد، رمزگشایی یک جستجوی چند کلمه کلیدی دشوارتر می شود
با استفاده از تصویر بالا به ،وان مثال، کاملاً ممکن است “بهینه ساز موتور جستجو” می افتد زیر مهندس موتور جستجو “سطل.” همچنین به همان اندازه ممکن است که بخشی از آن باشد سئو سطل خارج از جستجوی هر کلمه کلیدی به طور جداگانه، چگونه باید بد،د؟ آیا این به ،ه خود جستجو برای انبوهی از کلمات کلیدی را به یکباره منسوخ می کند؟
چرا برنامه ریز کلمات کلیدی انتخاب عبارت کلیدواژه من را حذف می کند؟
سوال واقعی این است: چرا گوگل این کار را انجام می دهد؟ من میدانم که ممکن است گوگل بخواهد در SERP پیشنهادهایی را برای جستجوهای مرتبط ارائه دهد که شاید فکر نمیکردم، شاید بیشتر هدفشان باشد. همه چیز خوب و خوب است، اما چرا گوگل فکر می کند، من نمی دانم که من چه می خواهم و در مورد چه چیزی صحبت می کنم (دوباره، فقط می پرسم، آیا گوگل مادر را می شناسد، زیرا این به طرز عجیبی بسیار شبیه است). در کل من این تجربه کاربری را بسیار ناامیدکننده دیدم. در یک نقطه خاص، من فقط نتوانستم گوگل را وادار کنم که اطلاعات کلمه کلیدی مورد نظرم را به من بدهد. من می خواهم بدانم که آیا انتخاب کلمه کلیدی من ،انه، دور از هدف و نامربوط است یا خیر، اما وقتی گوگل تصمیم می گیرد کلمات را از دهان من خارج کند، در نهایت چیزی را که برای آن به گوگل آمده ام نمی فهمم.
بدتر از همه، گوگل اغلب تغییراتی را در جستجوی من به من ارائه می دهد که قصد من را نادرست نشان می دهد، و تحقیقات من در مورد کلمات کلیدی را بی نتیجه می گذارد. بنابراین، من دوباره آن را می پرسم، چرا؟ چون واقعاً برای من خیلی منطقی نیست. تقریباً به نظر می رسد که من “RankBrained” شده ام. آیا این گوگل در حال آزمایش RankBrain است؟ اگر چنین است، نتایجی که به شکل ط،ه آمیزی به دست آوردم مرا از هدف واقعی خود دورتر کرد. در پایان، من به دلیل تعدیل اخیر در Keyword Planner دچار گیجی و گیج شدم، شما چطور؟
درباره نویسنده
Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را میتوان یافت که روی صفحهکلید خود ضربه میزند و گزارشهای دادههای سئوی جدید و منحصربهفرد را تهیه میکند.
زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانوادهاش، نواختن گیتار، کاوش در مکانهای عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت میبرد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/keyword-planner-changes-search-terms