15 شهریور 1395 | ارسال شده توسط Shay Harel
ویژگی های آگوست SERP: Out with Old، In with New و سپس Out with New A،n
آگوست ماه با اخبار فراوان SERP بود. در واقع، ماه گذشته همه چیزهایی را که ممکن است بخواهید داشت، روزهای گرم تابستان، آمدن سال تحصیلی (بهترین دوست والدین) و تعداد زیادی ویژگی SERP آمد و شد. حداقل آن چیزی است که یک ابزار ردیابی ویژگی های SERP از یک SERP می خواهد. در هر صورت، تمام اخبار و اتفاقات ماه گذشته در مورد SERP یک تجربه کاملاً غنی از SERP را ایجاد کرد، بنابراین میتوانم SERP آگوست 2016 بسیار تغییر یافته را به شما ارائه کنم.
SERP ماه گذشته مانند یک در گردان بود، برخی از ویژگیها فقط برای ،وج آمدند، برخی دیگر به نظر میرسند اینجا بمانند، در حالی که برخی دیگر برای همیشه از بین رفتهاند. این در واقع همان چیزی است که ماه گذشته را بسیار منحصر به فرد کرده است، زیرا دیدن این همه سود و زیان ویژگی SERP کمی غیرعادی است، مطمئناً برای دوره مشابه نیست.
گوگل بر،ب دوستدار موبایل را حذف می کند
بیایید با جدیدترین اخبار حرکت ویژگی SERP، حذف بر،ب Mobile-friendly شروع کنیم. در 23 آگوست گوگل اعلام کرد که بر،ب سازگار با موبایل حذف خواهد شد از SERP گوگل این حرکت را توضیح داد و گفت که “اخیراً دریافته اند که 85٪ از تمام صفحات در نتایج جستجوی موبایل اکنون این معیار را دارند. [of being mobile friendly]و اینکه حذف بر،ب بخشی از تلاش برای مرتب ، SERP تلفن همراه بود. درست به قول آنها، ردیاب ویژگی های موبایل SERP Rank Ranger متوجه ناپدید شدن بر،ب از SERP تلفن همراه شد، درست زم، که آگوست می خواست ما را ، کند.
شکل 1. با حذف بر،ب Mobile-friendly از SERP، درصد نتایج Page 1 که حداقل یک نتیجه Mobile-friendly ارائه می دهند، به شدت کاهش می یابد.
AMP برای وارد ، نتایج ارگ،ک
اگر از ،وج بر،ب سازگار با موبایل ناراحت هستید، با دانستن اینکه نتایج ارگ،ک شما یک ویژگی جدید – AMP را به دست میآورد، آرامش داشته باشید. در حالی که AMP اساساً به ناشران در جعبه خبری SERP تلفن همراه محدود شده است، در 2 آگوست، گوگل اعلام کرد که صفحه یک صفحه وضعیت AMP اکنون در نتایج ارگ،ک ظاهر می شود. گوگل به وضوح اعلام کرده است که AMP یک فاکتور رتبهبندی نیست – در حال حاضر. در حالی که گوگل می گوید که AMP فی نفسه یک عامل رتبه بندی نیست، سرعت است، سرعت صفحه است. یک صفحه بهینهسازیشده AMP چهار برابر سریعتر از همتای «بهینهنشده» خود بارگیری میشود. من هرگز در ریاضیات آنقدر عالی نبودم (اگرچه از قضا این موضوع را تدریس کردم، برو شکل)، اما به اندازه کافی می دانم که بگویم a + b = AMP به طور غیر مستقیم بر رتبه تأثیر می گذارد.
گوگل Tic Tac Toe و Solitaire را به SERP اضافه می کند
اوت شاهد بازی گوگل با ما بود… به م،ای واقعی کلمه. AMP تنها چیزی نبود که گوگل اعلام کرد وارد SERP می شود. در 25 آگوست موتور جستجو اعلام کرد و در واقع آن را منتشر کرد توانایی بازی Tic Tac Toe و Solitaire درست روی SERP. من در مورد چه چیزی صحبت می کنم؟ بسیار خوب، هر کاری را که انجام می دهید متوقف کنید (که مشخصاً این را می خو،د)، به Google بروید و تایپ کنید تیک تاک پا و یک بار دیگر وارد بهشت ک، چهارم شوید… حالا که برگشتید (من 20 دقیقه بعد را خوب ،ن می زنم)، متوجه شده اید که بله، می تو،د تیک تاک را درست در صفحه نتایج بازی کنید (playtictactoe.org باید تعجب کنید که چرا ترافیک آنها از روز 25 به بعد از ص،ه سقوط کرده است).
شکل 2. SERP گوگل اکنون توانایی اجرای بازی هایی مانند تیک تاک را مستقیماً بر روی SERP ارائه می دهد.
نماد تلفن فراتر از ایالات متحده آمریکا حرکت می کند
P،ne Icon، یک ویژگی SERP منحصراً تلفن همراه، ماه گذشته وارد بازار جدیدی شد. قابلیتی که به شما امکان میدهد از طریق یک نماد تلفن خا،تری با یک موسسه از داخل یک نتیجه ارگ،ک تلفن همراه تماس بگیرید، تاکنون فقط به ایالات متحده منتقل شده بود. همه اینها بین 8 تا 10 آگوست تغییر کرد، زم، که این ویژگی به طور جدی در کانادا نیز شروع به نمایش کرد (تا آن زمان این ویژگی به ،وان بخشی از آزمایش یک یا دو روزه ظاهر می شد، و حتی پس از آن تنها در حداقل ترین سطوح ظاهر می شد).
شکل 3. نماد تلفن خا،تری Google در کانادا منتشر شد و تقریباً در 1.5٪ از نتایج صفحه اول ظاهر شد.
ویژگی SERP بازی های المپیک گوگل
گوگل ماه گذشته با معرفی یکی از منحصربهفردترین ویژگیهای SERP که تاکنون با آن مواجه شدهام، به دنبال طلا بود. به منظور کمک به طرفداران بازیهای ریو در پیگیری رویدادها، گوگل یک ویژگی چشمگیر «جدید» SERP المپیک را راهاندازی کرد که رویدادها، کشورها، ورزشکاران، ورزشها، تعداد مدالها و غیره را ردیابی میکرد. مانند یک پانل دانش تلفن همراه، اما با قابلیت های اطلاعاتی عمیق تر.
شکل 4. ویژگی SERP بازی های المپیک گوگل روی دسکتاپ که عملکرد پانل دانش موبایل را نمایش می دهد
اگرچه بازیهای المپیک به پایان رسیده است، اما این ویژگی همچنان هنگام وارد ، عبارتهای مربوط به المپیک 2016 ظاهر میشود، اما حاوی محتوای زنده و بهروزرس، مداوم نیست.. به این ترتیب، اضافهها و حذفهای SERP آگوست را با ویژگی اضافهشده، اما برای همه مقاصد حذف میکنیم. به هر حال، ویژگی SERP در اندازه المپیک بدون المپیک چیست؟ من به جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی می پردازم، زیرا کاملاً جدید است و مفاهیم جالبی را ارائه می دهد، اما من قبلاً این ویژگی را پس از انتشار و در زمینه عملکرد پانل دانش به طور عمیق مورد بحث قرار داده ام.
روند داده های ویژگی SERP برای آگوست 2016
با توجه به تغییرات بسیاری در SERP از طریق ویژگی های جدید و از دست رفته، به راحتی می توان داده های ویژگی های سرد و سخت SERP را فراموش کرد. اگرچه به اندازه روند داده های SERP در ماه جولای شدید نیست، آگوست سهم خود را از ویژگی های داده های SERP داشت.
نوسانات SERP آگوست
جولای شاهد نوسانات بیسابقهای در SERP بود که برخی از افراد، از جمله خود من، متعجب بودم که آیا یک بهروزرس، الگوریتم فاش نشده رخ داده است. آگوست، به طور نسبی، ماه آرامی برای نوسانات SERP بود. اگرچه ماه آرام بود، اما با شروع ماه یک “رویداد نوس،” داشت. به طور خاص، شاخص ریسک رتبه، که نوسانات SERP را اندازه میگیرد، یک ماه اولیه، چند روزه، هم در دسکتاپ و هم در موبایل افزایش یافت. برخی در صنعت حدس زدند که نوسانات یک تغییر “به روز رس،” گوگل که در ماه جولای انجام شد.
شکل 5. نوسانات SERP دسکتاپ و موبایل اوت 2016 همانطور که در شاخص ریسک رتبه ارائه شده است
تغییرات در نتایج ارگ،ک در موبایل
اگرچه نوسانات ذکر شده در بالا بر اساس صحبت های صنعت قابل توجه به نظر می رسید، ویژگی های SERP خود حرکت چند، نشان ندادند. تنها استثنای قابل توجه تعداد نتایج ارگ،ک نمایش داده شده در صفحه اول SERP موبایل بود.
جولای شاهد بودیم که نتایج ارگ،ک روی موبایل یک قدم از رفتار سنتی فاصله گرفت و 9 نتیجه ارگ،ک افزایش یافت و 10 نتیجه کاهش یافت. در ارتباط با نوسانات SERP در اوایل آگوست، میانگین تعداد نتایج ارگ،ک Page 1 در تلفن همراه به سطوح سنتی تر با درصد نتایج نشان دهنده 9 پیوند ارگ،ک بازگشت. کاهش بیش از 2 درصد در حالی که درصد صفحات نتایج 10 نتیجه ارگ،ک را نشان می دهد از 2 امتیاز پرید
شکل 6. نتایج ارگ،ک روی موبایل در اواسط ماه تغییری پایدار مییابد
تغییرات در تعداد نتایج ارگ،ک موبایل به ابتدای ماه محدود نشد. بین 9 و 10 اوت، درصد صفحههای تلفن همراه که 9 نتیجه ارگ،ک را نشان میدادند دوباره افزایش یافت در حالی که درصدی که 10 نتیجه را نشان میداد تقریباً 5 درصد کاهش یافت. به طور پرانتزی، این رخداد داده همزمان با افزایش نوسانات SERP موبایل همانطور که در شکل مشاهده می شود 5. با این حال، در 11th داده ها به الگوی قبلی خود بازگشتند. ی،ی تا 15 آگوست فرا رسید. در روز پانزدهم، شاهد شروع یک افزایش دیگر در درصد نتایج صفحه یک بودیم که 9 نتیجه ارگ،ک را نشان میداد و کاهش در نتایجی که 10 نتیجه را نشان میداد. در زمان هجدهمین، 10 نتیجه تقریباً 5 درصد کاهش داشتند در حالی که 9 نتیجه کاهش داشتند. نزدیک به 1.5 درصد افزایش داشت.
درصد نتایج صفحه یک در تلفن همراه که نتایج 9 و 10 ارگ،ک را نشان میدهد، تنها اعداد ارگ،کی نیستند که جابهجا میشوند. در 10 آگوست یک روز افزایش در نتایج 7 و 8 ارگ،ک مشاهده شد که 8 نتیجه جهش 3 درصدی را نشان میدادند. علاوه بر این، همان جابجایی دوباره در شانزدهم رخ داد، همزمان با تغییر نتایج ارگ،ک 9 و 10. جالبترین جنبه این داستان در حال تغییر ارگ،ک این است که نه 7، 8، 9، و نه 10 نتیجه ارگ،ک به ال،ای دادههای عادی خود بازنگشتند. تا 31 آگوست، این روند جدید نتایج ارگ،ک هنوز در حال اجرا بود.
افزایش در نتایج HTTPS
هیچ ماهی بدون پرداختن به حداقل یک تغییر داده های ویژگی SERP در دسکتاپ کامل نمی شود. اگرچه، صادقانه بگویم، این یکی هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل بود (به هر حال حساب میشود). از تاریخ 9 آگوست، ابزار ویژگیهای SERP، HTTPS را در حال افزایش خوب، بسیار شیبدارتر از آنچه معمولاً این ویژگی مشاهده میکند، گرفت. بین نهم و چهاردهم یک افزایش قابل توجهی دو درصدی در تعداد نتایج صفحه اول با حداقل یک سایت HTTPS مشاهده شد. همین امر در مورد تلفن همراه نیز صادق است، جایی که تقریباً 2.5 درصد افزایش داشت.
شکل 7. HTTPS در دسکتاپ و موبایل افزایش قابل توجهی را نشان می دهد که از 9 اوت آغاز شد
ممکن است بگویید که این افزایش چندان زیاد به نظر نمی رسد. خوب، همه چیز نسبی است و این افزایش باعث شد که جامعه سئو از گوگل بپرسد که آیا این کار را انجام می دهد یا خیر سیگنال رتبه بندی برای HTTPS را تقویت کرد. به ،وان یک کنار، گوگل به سرعت این تئوری را کنار گذاشت وقتی گری ایلیز در توییتر با یک “نه” ساده پاسخ داد.
تغییرات زیادی در SERP برای همه
چه از طرفداران ورزش باشید و چه فقط دوست دارید ورق بازی کنید، چیزی در SERP آگوست برای همه وجود داشت. گوگل پانل دانش عمیق خود را برای کدام رویداد ورزشی بعدی نشان خواهد داد؟ چه بازی کارتی یا دوران کودکی را می تو،د ماه آینده روی SERP بازی کنید؟
نکته جدیتر، اگرچه ممکن است رتبهبندی وبسایت شما تغییر نکرده باشد، با همه تغییرات ارگ،ک در تلفن همراه، آیا هنوز در صفحه اول هستید؟ از آنجایی که SERP موبایل به نتایج ارگ،ک 7، 8 و 9 ترجیح می دهد، چه تعداد از شما که در رتبه 10 در نتایج ارگ،ک قرار دارند، همچنان در صفحه اول فهرست می شوند؟
مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات و پاسخ های شما هستم!
درباره نویسنده
Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را میتوان یافت که روی صفحهکلید خود ضربه میزند و گزارشهای دادههای سئوی جدید و منحصربهفرد را تهیه میکند.
زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانوادهاش، نواختن گیتار، کاوش در مکانهای عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت میبرد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-news-august-2016