7 آوریل 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai
هر بازاریاب دیجیتال خوب عاشق داده است.
دلیل آن این است که به ،وان یک بازاریاب، هر تصمیمی که می گیرید باید با داده ها پشتیبان گیری شود. به داده ها به ،وان ابزار هواپیمای خود فکر کنید. بدون ابزار، در یک روز مه آلود، یک خلبان به م،ای واقعی کلمه نمی داند در چه جهتی پرواز می کند.
همین امر در مورد سئو نیز صادق است.
با این اوصاف، روش های مختلفی برای ارائه داده ها وجود دارد. هر ارائه داستان متفاوتی را بیان می کند. هر داستان بینش منحصر به فردی را به شما می دهد.
این بدان م،است که هر ابزار یا مجموعه داده ای به بازاریاب کمک نمی کند تا بینش مورد نظر خود را پیدا کند. فقط با چکش نمی توان کابینت ساخت.
این من را به موضوع API برای سئو می رساند.
مواقعی وجود دارد که مجموعه ابزار استاندارد کافی نیست. بسیاری از بازاریابان زم، که نیاز به ارائه داده های خود به روشی خاص دارند به API ها روی می آورند.
در این پست، من توضیح خواهم داد که API داده SEO چیست و چگونه می تو،د از آن برای بهبود سئوی خود استفاده کنید. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه می تو،د با استفاده از Rank Ranger’s API شروع کنید. (API ما به نوعی شبیه یک API با چرخ های آموزشی است، اما در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)
قبل از اینکه به نحوه استفاده از API بپردازیم، ابتدا بیایید بفهمیم که API چیست.
API چیست؟
API یا Application Programming Interface سیستمی است که به دستگاه ها اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این به سادگی یک واسطه است که درخواست های شما کاربر را می گیرد و به برنامه می گوید که چه کاری می خواهید انجام دهید. سپس یک پاسخ را به شما برمی گرداند.
خوب، اما این چه ربطی به سئو دارد؟
به عبارت ساده، SEO API راهی برای SEO است تا دادههای رتبهبندی خام را به دست آورد که میتوانند خودشان ترتیب دهند. به طور معمول، SEO داده ها را با استفاده از Google Sheets یا Microsoft Excel سازماندهی می کند.
چرا باید از API استفاده کنم؟
توجه به این نکته مهم است که هر تیم SEO نیازی به استفاده از API ندارد. در ا،ر موارد، اگر تنها چیزی که نیاز دارید دادههای ردیابی رتبه منظم، کاوشگر سایت و ابزار تحقیق کلمات کلیدی است، نیازی به سرمایهگذاری در API ندارید.
با این حال، مواردی وجود دارد که ابزارهای معمولی به سادگی کافی نیستند و انعطافپذیری یک API واقعاً میتواند مفید باشد.
به ،وان مثال سایت های خبری …
API زنده و گزارش درخواستی
به سایتی فکر کنید که اخبار منتشر می کند. تصور کنید یک چرخه خبری معمولی چگونه به نظر می رسد …
مقالات باید به سرعت منتشر شوند، داستان ها از روی هوس می آیند و می روند.
در مواردی مانند این، سایت به داده ها نیاز دارد. چیزی که من در مورد آن صحبت می کنم این است که بتوانم داده ها را درخواست کرده و فوراً آنها را دریافت کنم. این سایت ها عموماً به دنبال ترسیم سریع روندها هستند.
اکنون اگر از یک ردیاب رتبه معمولی یا ابزار سئوی دیگر استفاده می کنید، داده ها معمولاً یک بار در روز به روز می شوند. برای یک سایت خبری، انتظار بالقوه 24 ساعت برای داده های جدید به سادگی قابل بحث نیست.
برای حل این مشکل، ا،ر سایت های خبری روی یک API زنده سرمایه گذاری می کنند. یک API زنده به SEO اجازه می دهد تا در هر لحظه داده های تازه را درخواست کند.
همچنین، برخی از آژانس های بازاریابی دیجیتال و تیم های سئو داخلی از API برای ارائه داده ها به روش های منحصر به فرد و خاص استفاده می کنند.
از یک API برای ارائه داده های منحصر به فرد استفاده کنید
اگرچه ابزارهای سئو در ارائه داده ها عالی هستند، اما هر سایتی نمی تواند از مجموعه استانداردی از گزارش ها استفاده کند. برای برخی از مدلهای ،بوکار، گزارشهای استاندارد بسیار محدود هستند، زیرا SEO نمیتواند تصویر من،ی را با دادهها ترسیم کند.
بسیاری از شرکت ها به مجموعه ای منحصر به فرد از گزارش ها نیاز دارند. شاید آنها باید داده ها را به روش هایی مرتبط کنند که ابزارهای استاندارد به سادگی برای انجام آن طراحی نشده اند. در مواردی مانند این، گرفتن دادههای خام و فیلتر ، آنها با استفاده از فیلترهای ا،ل بسیار آسانتر از تلاش برای استفاده از گزارشهای محدود است. داده های خام API واقعاً در مواردی مانند این می توانند مفید باشند.
چه کارهایی را می توان با API ها انجام داد؟
API های SEO بسته به اینکه چه داده ای درخواست می کنید می توانند برای اه، مختلفی استفاده شوند. در اینجا فقط چند مورد …
تحقیق کلمات کلیدی
اگرچه ابزارهای استاندارد تحقیق کلمات کلیدی برای تحقیقات ساده کلمات کلیدی عالی هستند، گاهی اوقات یک SEO به ابزاری نیاز دارد که جامع تر باشد.
به ،وان مثال، تحقیقات در سطح سازم، نیازمند رویکرد پیچیده تری به داده ها است. به جای نگاه ، به داده ها برای یک کلمه کلیدی، یک API می تواند به شما امکان تجزیه و تحلیل دسته ای را بدهد.
این می تواند به سئو یک درک کلی از یک موضوع به جای تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی واحد بدهد.
ایجاد محتوا
هنگام ایجاد محتوا، یک بازاریاب محتوا به ابزارهایی نیاز دارد که به آنها در تولید ایده کمک کند. محتوایی که بر اساس نیازهای واقعی افراد است، واقعاً می تواند تفاوت بین محتوای متوسط و محتوای حماسی را ایجاد کند که مردم برای به اشتراک گذاشتن و پیوند دادن به آن تمایل دارند.
دسترسی به یک API که صفحات برتر رقبا را نشان میدهد واقعاً میتواند به دیدن اینکه مخاطبان به چه چیزهایی علاقه دارند کمک کند. با رفتن به سطح جدیدی، میتو،د از یک ابزار API استفاده کنید که به شما نشان میدهد یک قطعه محتوا چه تعداد اشتراکگذاری اجتماعی یا لینک دریافت میکند. این می تواند تمام حدس و گمان ها را از درک علایق مخاطبان شما دور کند.
حمایت از مالکیت م،وی
برای بسیاری از شرکت ها، مالکیت م،وی تعداد زیادی از دارایی های ارزشمند آنها را تشکیل می دهد. با این حال، با وجود همه فرصت های موجود در وب، خطر بزرگی وجود دارد که جعل کنندگان دارایی های گرانبهای آنها را به سرقت ببرند.
برای مق، با این، شرکت ها می توانند از ،اش دادن تصویر برای نظارت بر نقض مالکیت م،وی استفاده کنند.
نظارت بر برند
نحوه نمایش یک شرکت در وب می تواند برای ایجاد اعتماد با مشتریانش بسیار مهم باشد. مشکل این است که یک نام تجاری را می توان در مکان های بی شماری ذکر کرد و تقریباً غیرممکن است که بد،م یک برند چگونه در وب به تصویر کشیده می شود.
برای مق، با این موضوع، یک ،ب و کار همیشه می تواند از نظارت بر رسانه آنلاین استفاده کند. این به سادگی به این م،ی است که موضوعات مورد علاقه در کانال های رسانه ای متعددی مانند سایت های بررسی، اخبار، وبلاگ ها، انجمن ها و کانال های رسانه های اجتماعی نظارت می شوند.
نحوه کار این یک ،ب و کار می تواند یک عبارت خاص مانند نام ،ب و کار را وارد کند تا همه موارد ذکر شده را در سراسر وب مشاهده کنید.
این دادهها میتوانند به برند در موارد زیر کمک کنند:
- نظارت و مدیریت برند
- پژوهش مخاطب
- تحلیل رقبا
Rank Ranger API – یک API با چرخ های آموزشی
این من را به Rank Ranger API می رساند. اگر قبلاً از API استفاده نکرده اید، این ابزار مک، عالی برای شروع است.
دلیل این امر این است که اگرچه این روشی برای دریافت مزایای درخواست های API است، اما مانند یک ابزار SEO نیز عمل می کند. این واقعا یک شبیه ساز API یا یک API با چرخ های آموزشی است. اطلاعات بیشتر در مورد این در بخش بعدی.
همانطور که در بالا ذکر کردم، این یک API زنده است. این بدان م،است که شما داده های تازه ای را دریافت می کنید که فوراً به شما ارائه می شود. در صورت درخواست، API داده های کلمه کلیدی را بر اساس 100 نتیجه برتر برای شما به ارمغان می آورد.
به شما نشان خواهد داد:
- بر،ب ،وان
- URL
- ویژگی های SERP
- توضیحات متا
- تکه های برنامه افزودنی
اکنون قبل از اینکه توضیح دهم چگونه می تو،د شروع کنید، فقط می خواهم توضیح دهم که چگونه می تو،د از داده ها استفاده کنید.
هنگام ایجاد محتوا، مهم است که ببینید چه چیزی در حال حاضر رتبه بندی شده است. مشکل این است که هنگام بررسی SERP ها، دریافت تصویر بزرگ در یک نگاه دشوار است. اغلب در نتیجه ویژگیهای SERP، تنها دو یا سه نتیجه در صفحه یک از SERP ظاهر میشوند.
در عوض، میتو،د فوراً همه 100 URL برتر را ببینید.
علاوه بر این، میتو،د تصور خوبی در مورد اینکه محتوا در مورد نگاه ، به بر،بهای ،وان و توضیحات متا چیست، داشته باشید.
دادههای تصویری بزرگ مانند این واقعاً میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید Google از چه محتوایی برای پاسخ به سؤال استفاده میکند. علاوه بر این، داده های ویژگی SERP می تواند به سرعت به شما کمک کند تا ببینید چه نوع محتوایی به افزایش دید کمک می کند.
به ،وان مثال، اگر Google یک جعبه ویدیو یا تصاویر کوچک ویدیو را نشان می دهد، منطقی است که ویدیوها را به محتوای خود اضافه کنید. اگر از طرف دیگر، گوگل یک قطعه ویژه ارائه می کند، باید محتوای خود را طوری ساختار دهید که برنده قطعه ویژه باشد.
همچنین، می تو،د داده های بسیاری از کلمات کلیدی را در یک سند دریافت کنید. به جای تمرکز روی یک کلمه کلیدی در یک زمان، می تو،د چشم انداز محتوا را برای کل موضوع مشاهده کنید. به این ترتیب می تو،د از فیلترهای مایکروسافت ا،ل برای مشاهده داده های خاص مورد نظر خود استفاده کنید.
با استفاده از شبیه ساز Rank Ranger API
در واقع، ما درخواستهای API را در دسترس همه قرار دادهایم. به طور کلی، برای اینکه یک SEO بتواند یک درخواست API ارائه دهد، باید نحوه کدنویسی را بداند. این باعث میشود که ا،ر APIها برای بسیاری از SEOها غیرقابل دسترسی باشند.
برای مق، با این، ما یک ابزار ساده ایجاد کردیم که درخواست ها را برای شما ایجاد می کند.
اگر ابزار Search Query API در حساب شما فعال است، میتو،د از آن استفاده کنید. در گزارش های کمپین ها در برگه منابع API به آن دسترسی داشته باشید: Campaigns > API Resources > Keyword Checker Tool
برای شروع به ابزار بالا رفته و روی دکمه + گزارش جدید کلیک کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، باید به گزارش یک نام بدهید، کشور و موتور جستجو را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای ردیابی اضافه کنید. اجازه دهید گزارش اجرا شود. پس از اتمام می تو،د داده ها را به ،وان یک فایل ا،ل دانلود کنید.
به همین سادگی. کل فرآیند به م،ای واقعی کلمه چند دقیقه طول می کشد.
API، پورتال شما در داده ها
در واقعیت، من فقط سطح آنچه ممکن است را ،اشیده ام.
تقریباً برای هر نوع داده ای که نیاز دارید، API های SEO وجود دارد. و همانطور که در بالا ذکر کردم، به ،وان یک بازاریاب یا یک سئو، تمام تصمیمات شما باید بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل محکم باشد.
دنیای دیجیتال بازاریابی بسیاری از حدس و گمان ها را از ،ب فروش بیشتر یا به دست آوردن سرنخ بیشتر گرفته است.
سوال این است که به چه داده هایی نیاز دارید و چگونه آن ها را دریافت می کنید.
درباره نویسنده
دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/seo-api