دسته‌ها
اخبار

URL های سئو دوستانه چیست؟


29 دسامبر 2021 | ارسال شده توسط لیراز ،

آدرس ها در سئو

شیوه های سئو تغییر می کنند و تکامل می یابند – این هیچ رازی نیست. بنابراین، وقتی صحبت از URL ها می شود، معمولاً اولویت بالایی برای رتبه بندی بالا نیستند.

اما آیا URL ها در دراز مدت برای سئو مهم هستند؟

آره!

این ،صر ممکن است کمتر از ،اوین، سرفصل‌ها و کلمات کلیدی اهمیت داشته باشد، اما نقش مهمی در کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارد. بنابراین، حذف URL ها از استراتژی سئوی شما می تواند باعث کاهش عملکرد وب سایت شما شود. URL ها به مرورگرها و ،نده ها کمک می کنند تا به صفحات وب شما دسترسی داشته باشند و به آنها نور بتابانند، بنابراین ساختار آنها و معماری کلی سایت برای SEO حیاتی است.

راه های مختلفی برای ساختار URL های شما وجود دارد و آنها به تکمیل استراتژی SEO شما کمک می کنند. به همین دلیل است که ما اصول اولیه را بررسی می کنیم تا به شما نشان دهیم چگونه می تو،د URL های خود را ساختار دهید و به رتبه بندی وب سایت خود کمک کنید.

بدون مقدمه، بیایید داخل شیرجه بزنیم.

URL چیست؟

قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، ضروری است که بد،م URL ها در واقع چه هستند.

به گفته موزیلا، URL مخفف عبارت است منبع یاب یکنواخت، و آدرس یک منبع منحصر به فرد در وب است.

هر URL قانونی می تواند کاربران را به یک منبع منحصر به فرد در وب هدایت کند. این منابع شامل صفحات HTML، اسناد CSS، تصاویر، فایل ها و انواع صفحات وب می باشد.

شبکه های کامپیوتری و سرورها از طریق آدرس های IP که از اعداد و حروف تشکیل شده اند با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به ،وان مثال، هر دستگاه متصل به شبکه جه، وب دارای شماره IP منحصر به فرد خود است.

با این حال، استفاده انحصاری از یک آدرس IP برای پیمایش در وب بدون شک پیچیده است. بنابراین، به همین دلیل URL ها ایجاد شدند – برای کمک به کاربران در مسیریابی بدون دردسر.

بهترین راه برای نگاه ، به URL ها این است که نحوه استفاده از آدرس خانه خود را در نظر بگیرید. وقتی آدرس او را می‌د،د پیدا ، شخصی بسیار آسان‌تر است، و ما مطمئن هستیم که اگر آدرس‌های ما از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده باشد، دشوار خواهد بود.

هر URL حاوی چندین ،صر است، از جمله نام پروتکلی که باید به آن دسترسی داشته باشید و نام منبع.

پروتکل های URL می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن)
  • HTTPS (HTTP Secure)
  • FTP (پروتکل انتقال فایل)

مهم است که به یاد داشته باشید که منبع نشان داده شده توسط URL توسط وب سرور مدیریت می شود – بنابراین، مدیریت این منبع و ساختار کلی URL به عهده وب سرور است.

ساختار URL چیست؟

بیایید با یک مثال اساسی شروع کنیم:

http://www.example.com/cameras/?q=di،al&id=2

یک URL از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • یک پروتکل (http://)
  • دامنه (www.example.com)
  • زیر شاخه (دوربین/)
  • رشته های پرس و جو (?q= دیجیتال)
  • شناسه منبع (id=2)

ساختار ا،ر URL ها در اینترنت به این صورت است. قبل از اینکه بتو،د روی ساختار برای اه، سئو کار کنید، درک خود ساختار بسیار مهم است.

چگونه یک URL را ساختار دهیم؟

ساختار URL را می توان استفاده کرد تا به کاربران اجازه دهد تا ببینند سایت چگونه سازماندهی شده است، و حس آشنایی با هر سایتی را برای موج سوار فراهم می کند. علاوه بر این، URL دری است که از طریق آن افراد می توانند در شرایط خاص به سایت شما حرکت کنند. در حالی که در گذشته مردم اغلب آدرس‌های URL را برای یافتن وب‌سایت‌ها رد و بدل می‌،د، اکنون مردم اغلب وب‌سایت‌ها را از طریق موتورهای جستجو جستجو می‌کنند. پیوندها هنوز یک ابزار بسیار رایج هستند که به صورت آنلاین ظاهر می شوند، جایی که کل ساختار URL نمایش داده می شود.

URL های ساخت یافته در SERP های گوگل

در اینجا چند نکته ضروری برای ساختار یک URL من، SEO وجود دارد.

1. بهترین جایگزین را پیدا کنید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، در سئو، و به خصوص در URL ها، هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند – این می تواند یک بازی حدس زدن باشد. با این حال، کاری که می تو،د انجام دهید این است که به وب سایت هایی با عملکرد خوب در موتورهای جستجو نگاه کنید و ساختار URL آنها را مطالعه کنید.

آنها چگونه به نظر می رسند؟ آنها از چه چیزی تشکیل شده اند؟

شما هرگز نمی تو،د با ساختاربندی یک URL که ساده است، هنگام جستجو منطقی است و به راحتی به خاطر سپرده می شود، اشتباه کنید. بهترین استراتژی در اینجا ایجاد یک URL بصری است که هم کاربران و هم موتورها بتوانند آن را بخوانند، درک کنند و بین صفحات وب سایت شما ارتباط برقرار کنند.

وقتی این را فهمیدید، بقیه جنبه ها به راحتی در جای خود قرار می گیرند.

2. به www یا به www؟

IMO، امروزه استفاده از www کاملا غیر ضروری است. استفاده از پیشوند www امروز می تواند باعث شود که وب سایت شما قدیمی و قدیمی شود.

علاوه بر این، تایپ ، و رسیدن به مقصد بیشتر طول می کشد. از طرف دیگر، مخفی ، پیشوند www می‌تواند باعث شود دامنه شما تمیزتر به نظر برسد و در صورت اشتباه تایپی، راحت‌تر به صفحه سمت راست هدایت شود.

مهم نیست که چه تصمیمی می گیرید، فقط مطمئن شوید که سایت شما با استفاده از همان ساختار سازگار است.

3. توصیفی خوب است

هنگام انتشار یک صفحه در وب سایت خود، بسیار مهم است که تا حد امکان توصیفی باشد. برخی از وب سایت ها این موضوع را نادیده می گیرند و URL صفحه آنها از اعداد یا حروف تصادفی تشکیل شده است.

این به چه چیزی منجر می شود؟

گیجی.

URL که شامل اعداد است

همیشه باید تلاش کنید تا کاربران و ،نده‌ها درک بهتری از اه، صفحات شما داشته باشند. به همین دلیل توصیفی بودن و تعیین انتظارات از محتوای وب سایت شما بسیار مهم است. علاوه بر این، این می تواند نرخ کلیک را به شدت بهبود بخشد، که همچنین به بازی SEO شما کمک می کند.

بنابراین، از کارهای خسته کننده نگذرید – وقت خود را صرف کنید و توصیفی باشید.

4. از قدرت کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمات کلیدی، بدون شک، محبوب ترین موجودیت ها در مورد سئو هستند. آنها کلماتی را نشان می دهند که کاربران معمولاً هنگام جستجوی پاسخ یا محصولات در نوار جستجوی خود تایپ می کنند.

استفاده از آنها در URL شما می تواند به شدت به استراتژی SEO شما کمک کند. علاوه بر این، مهم است که ابتدا از یک ابزار تحقیق کلید واژه موثر استفاده کنید تا زیر کلمات کلیدی استفاده کنید. سپس، مطمئن شوید که فقط از چند کلمه کلیدی استفاده می کنید و URL خود را بیش از حد پر نکنید. در غیر این صورت، صفحات شما می توانند به ،وان هر،مه علامت گذاری شوند.

اگر از مقدار من،ی از کلمات کلیدی استفاده کنید، ،نده ها URL صفحه را می خوانند و این می تواند به شما در ایند، بهتر کمک کند. علاوه بر این، اگر واقعاً می خواهید متمایز شوید، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را نیز به توضیحات متا خود اضافه کنید.

5. پروتکل های HTTPS کلید هستند

اطمینان از ایمن بودن وب سایت شما یکی از مهم ترین نکات برای ،نده های جستجو برای خواندن صفحات شما به ،وان معتبر است. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما استفاده از پروتکل های HTTPS حیاتی است.

این امر به ویژه در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک صدق می کند. کاربران هنگام ،ید از سایت شما احساس امنیت خواهند کرد – با دانستن اینکه اطلاعات شخصی آنها در دسترس نیست. ممکن است تعجب آور باشد، اما همه وب سایت ها از این پروتکل استفاده نمی کنند. بنابراین، با استفاده از این روش مطمئن شوید که وب سایت شما برجسته و معتبر است.

چگونه این به URL متصل می شود؟

برخی از مرورگرها، مانند کروم، آن را در نماد قفل در ساختار URL قرار می دهند. به این ترتیب، کاربران آگاه خواهند دانست که از یک وب سایت ایمن و امن استفاده می کنند.

6. URL های قدیمی مهم هستند

هدایت کاربران خود از لینک های ،اب و صفحات غیر موجود به سایت جدید یک استراتژی سطح بعدی سئو است.

احتمالاً یک صفحه جدید برای برخی از محتوای قدیمی خود ایجاد می کنید. با این حال، این صفحات همچنان در دراز مدت اهمیت دارند و هرگز نمی د،د که کاربر چه زم، روی آن صفحه کلیک می کند.

بنابراین، افزودن یک تغییر مسیر 301 برای هدایت خودکار کاربران به URL جدید بهترین راه حل است.

مهم است که وب سایت خود را با تغییر مسیرهای زیاد پر نکنید زیرا می تواند سایت شما و عملکرد کلی آن را کند کند. این به شدت بر سئوی صفحه شما تأثیر می گذارد.

با این حال، اگر در ابتدا کار را انجام دهید و از همان ابتدا یک ساختار URL موثر ایجاد کنید، احتمالاً هرگز نیازی به استفاده از تغییر مسیر نخواهید داشت. اگر تصمیم به اضافه ، آنها دارید، مطمئن شوید که بیش از سه مورد اضافه نکنید.

7. تاریخ ها را حذف کنید

اگر وبلاگ های خود را با تاریخ قالب بندی کنید، آنها بخشی از URL خواهند بود. بنابراین، کاربران می توانند ببینند که چه زم، قطعه محتوا آپلود شده است و ممکن است روی صفحه کلیک نکنند.

چرا؟

ا،ر کاربران محتوای به‌روز می‌خواهند، و حتی اگر محتوای شما معتبرترین، اصلی‌ترین و مفیدترین باشد – این واقعیت که یک سال از عمر آن می‌گذرد می‌تواند آنها را از درگیر شدن با آن منصرف کند. این می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را کاهش دهد، که همانطور که در بالا ذکر کردیم، می تواند به بازی SEO شما آسیب برساند.

بنابراین، حذف postdate از URL بهترین راه حل برای این است. شما همیشه باید محتوای خود را به روز کنید، زیرا این امر به سئو صفحه شما نیز کمک می کند. با این حال، به سادگی حذف تاریخ ها به خوبی کار را انجام می دهد.

8. از حروف کوچک استفاده کنید


بسیاری از صاحبان وب سایت فکر می کنند که اگر از حروف بزرگ استفاده کنند برجسته می شوند. با این حال، این تنها منجر به سردرگمی زیاد و صفحات خطای 404 می شود. URL ها با هر چیزی که بعد از نام دامنه آنها آمده است به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.

بنابراین، برای مثال، اگر در RankRanger.com تایپ کنید، همچنان در صفحه خواهید ماند. با این حال، اگر در rankranger.com/Blog تایپ کنید، به صفحه 404 ما خواهید رسید.

نکته اصلی این است که کاربران به حروف بزرگ عادت ندارند، بنابراین همیشه مطمئن شوید که URL شما فقط از حروف کوچک تشکیل شده است.

9. از کلمات توقف استفاده نکنید

در دنیای سئو، ساده و مختصر نگه داشتن کارها موثر است. سعی کنید کلمات توقف مانند و، یا، a، an، the، برای، و دیگران را حذف کنید. حتی اگر از نظر گرامری منطقی نباشد، هدف این است که URL شما برای ،نده ها آسان شود.

10. آن را کوتاه و ساده نگه دارید

همه چیز به این ختم می شود – URL خود را کوتاه، ساده و مختصر نگه دارید. در پایان روز، می‌تو،د همه این موارد را پیاده‌سازی کنید، اما اگر URL شما یک پا طول، است، پس در حال انجام یک بازی بازنده هستید.

این برای کاربران، ،نده ها مفید است و به سادگی از نظر بصری بهتر به نظر می رسد. بنابراین، هنگام اجرای یک کلمه کلیدی مهم، همیشه به دنبال کوتاه ترین جایگزین باشید.

URL ها چگونه برای سئو مفید هستند؟

همه نهادهای ذکر شده در بالا از دو جنبه حیاتی سئو سود می برند: تجربه کاربر و رتبه عمومی صفحه.

گوگل و سایر موتورهای جستجو بیان کرده اند که تجربه کاربری نقشی حیاتی در بازی سئو کلی بازی می کند. اگرچه در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد که موتورها چگونه تجربه کاربر را اندازه گیری می کنند – وقتی سرعت صفحه یا نرخ کلیک را در نظر می گیرید، همه چیز منطقی تر است.

هنگامی که URL های ساده را ساختار می دهید، دقیقاً آنچه را که سایت در اختیار دارد به تصویر می کشید، و به صفحات صحیح هدایت می کنید، تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه می دهید. اینها فقط برای نام بردن چند مورد هستند، اما تمام نکات ذکر شده در بالا به نحوه تجربه کاربران از وب سایت شما بستگی دارد.

علاوه بر این، کلمات کلیدی در اینجا نیز نقش اساسی دارند. هنگامی که از آنها به درستی در URL خود استفاده کنید، کاربران به راحتی می توانند به هدف نهایی مورد نظر خود برسند. بنابراین، مطمئن شوید که برای ایجاد یک استراتژی کلمات کلیدی برای URL های خود نیز تلاش زیادی می کنید.

URL ها نشانگرهای واضحی برای موتورها هستند تا تعیین کنند که صفحات درباره چه چیزی هستند و در مورد رتبه بندی صفحات چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. وقتی کلمات کلیدی من،ی را وارد می‌کنید و از دستورالعمل‌های کلی URL پیروی می‌کنید، ،نده‌ها به راحتی صفحه شما را فهرست می‌کنند و دید بیشتری را برای آن به ارمغان می‌آورند. بنابراین، پس از اینکه از نحوه ساختار URL خود راضی شدید، نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

رتبه بندی صفحه و تجربه کاربر دو جنبه ضروری سئو هستند و کار بر روی ساختار URL شما می تواند در این زمینه بسیار سودمند باشد.

غذا برای فکر

URL ها قطعا بخش مهمی از استراتژی سئوی من، هستند. اگرچه بسیاری از متخصصان تمایل دارند آنها را در انتهای لیست قرار دهند – اگر می خواهید عملکرد وب سایت خود را خوب ببینید، همیشه باید به آنها فکر و زمان داده شود.

اینها فقط چند ،صر هستند که می توانند ساختار URL شما را بهبود بخشند. بنابراین، مطمئن شوید که به وب بروید و ببینید وب سایت های دیگر چه می کنند و چگونه URL های خود را ساختار می دهند.

به یاد داشته باشید – شیوه های سئو همیشه در حال تغییر هستند، و آنچه امروز وجود دارد – ممکن است فردا منسوخ شود.




درباره نویسنده

لیراز ،

Liraz یک متخصص بین المللی سئو و محتوا است که به برندها و ناشران از طریق موتورهای جستجو کمک می کند رشد کنند. او مدیر سابق SEO و محتوای Out،in است و قبلاً بیش از یک دهه در صنایع بازی، B2C و B2B کار کرده است.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/،sics-url-structure