دسته‌ها
اخبار

ردیابی استوری های وب گوگل در Rank Ranger


25 نوامبر 2020 | ارسال شده توسط Shay Harel

شکی نیست که برنده شدن ویژگی SERP یکی از موثرترین راه ها برای افزایش دید SERP سایت شما است. بنابراین، هنگامی که گوگل استوری های وب را در اول ماه مه منتشر کرد، از آن به ،وان یک فرصت جدید از ویژگی SERP استفاده کردیم.

از آنجایی که داستان‌های وب فرصت‌های بالقوه زیادی برای سئو ارائه می‌دهند، ما احساس کردیم می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا از این قالب جدید استفاده کنید.

در پاسخ به این موضوع، ما واقعا هیجان زده هستیم که اعلام کنیم Rank Ranger اکنون در حال ردیابی استوری های وب گوگل در مجموعه ردیابی رتبه ما است.

قبل از اینکه به این موضوع بپردازم که چگونه می تو،د از ردیابی رتبه Ranger برای افزایش شانس خود برای رتبه بندی استوری های وب خود در گوگل استفاده کنید، اجازه دهید ابتدا توضیح دهم که استوری های وب گوگل چیست و چگونه می تواند برای ،ب و کار شما مفید باشد.

استوری های وب چیست؟

داستان های وب، داستان های AMP جدید ارتقا یافته و با نام تجاری جدید هستند. این ارتقا در 1 می 2020 ارائه شد.

استوری های وب به ،وان پاسخ گوگل به استوری های فیس بوک و اینستاگرام ایجاد شدند.

طبق وبلاگ گوگل، Web Stories یک ویژگی جدید SERP است که ویدیو، صدا، تصاویر، ،میشن و متن را برای ایجاد یک تجربه تلفن همراه همهجانبه در تمام صفحه ،یب می کند. اسکرین شات زیر را ببینید:

داستان وب

داستان ها در AMP – Kira the Cat

می‌تو،د با ضربه زدن روی آن، محتوای موجود در استوری‌های وب را با سرعت خود کاوش کنید یا می‌تو،د از یک محتوا به محتوا دیگر بکشید.

آنچه داستان های وب برای ،ب و کار شما انجام می دهند

به گفته گوگل، Web Stories یک قالب انتشار جدید در وب است.

همه ما درباره پست ها و ویدیوهای وبلاگ می د،م. Web Stories را به ،وان قالب سوم در نظر بگیرید. اما آنچه در مورد این قالب جدید عالی است این است که ایجاد داستان های وب آسان تر از یک ویدیو و جذاب تر از یک وبلاگ است.

Web Stories راهی برای بیان یک داستان بصری جذاب در سایت شما یا داشتن یک ویژگی SERP بصری پویا ارائه می دهد که نه تنها داستان منحصر به فرد شما را بیان می کند، بلکه شامل یک پیوند به محتوای شما نیز می شود. داشتن یک ویژگی برجسته SERP یک راه قدرتمند است دید SERP برند خود را افزایش دهید و ترافیک ارگ،ک را افزایش دهید.

علاوه بر این، داستان های وب می توانند در موارد زیر ظاهر شوند:

  • Google Discover
  • جستجوی گوگل
  • تصاویر گوگل

بهش فکر کن. Web Stories به شما فرصتی می دهد تا دید سایت خود را در سه ویژگی اصلی Google گسترش دهید.

گوگل ابزارهایی را برای ایجاد داستان های وب ارائه می دهد و پس از ایجاد آن، می تو،د آن را در سایت خود جاسازی کنید یا مانند هر سایت معمولی HTML در گوگل فهرست کنید.

رتبه بندی ردیابی داستان های وب رنجر

اگر در مورد افزایش دید SERP خود از طریق Web Stories جدی هستید، اکنون می تو،د نماد Web Stories را در گزارش Insights Rank ما مشاهده کنید.

با این حال، از آنجایی که استوری‌های وب می‌توانند هم به‌،وان نتایج ارگ،ک و هم به‌،وان یک ویژگی SERP در Google ظاهر شوند، ما هر دو را دنبال می‌کنیم.

داستان های وب به ،وان نتایج ارگ،ک

برای مشاهده داستان های وب که به ،وان نتایج ارگ،ک ظاهر می شوند، می تو،د از گزارش Rank Insights استفاده کنید. این بدان م،ی است که داستان به ،وان یکی از URL های آبی در جستجوی گوگل ظاهر می شود. زیر را ببینید:

استوری وب گوگل در SERP های گوگل ظاهر می شود

در اسکرین شات زیر، می تو،د این داستان وب را در گزارش Rank Insights مشاهده کنید:

داستان وب در گزارش بینش رتبه بندی رتبه رنجر

از آنجایی که Web Stories می تواند به ،وان یک ویژگی SERP در یک جعبه استوری وب ظاهر شود، ما آن را نیز دنبال می کنیم…

داستان های وب به ،وان یک ویژگی SERP

گزارش Rank Insights همچنین به شما نشان می دهد که آیا داستان های وب به ،وان ویژگی های SERP ظاهر می شوند. این به ،وان یک نماد در ستون ویژگی های SERP ظاهر می شود. اسکرین شات زیر را ببینید.

جعبه داستان های وب ردیابی رنجر رتبه بندی

جعبه داستان های وب برای عبارت “لس آنجلس”

این نماد به شما می گوید که آیا جعبه های Web Stories در SERP وجود دارد یا خیر. زیر را ببینید:

اگر نماد به رنگ سیاه ظاهر شود، داستان وب شما در SERP نشان داده می شود. با این حال، هنگامی که این نماد به رنگ خا،تری ظاهر می شود، می د،د که Web Stories در این SERP وجود دارد اما هیچ یک از آنها متعلق به شما نیستند. دانستن اینکه گوگل در حال ارائه یک داستان وب در SERP است به م،ای یک فرصت بالقوه برای شماست.

شاید با ایجاد داستان وب مرتبط خود بتو،د داستان خود را در SERP نشان دهید.

خوب…

با همه چیز در سئو، شما فقط می تو،د ،ن بزنید که آیا ارزش آن را دارد که زمان خود را برای ایجاد داستان وب خود صرف کنید. اگرچه هیچ چیز تضمین شده ای در زندگی وجود ندارد، اما ما اکنون داستان های وب را در م،تور ویژگی SERP خود دنبال می کنیم.

اندازه رقابت را با م،تور ویژگی SERP افزایش دهید

اکنون می تو،د داده های Web Story را در SERP Feature Monitor با کلیک بر روی منوی کشویی ویژگی SERP مشاهده کنید. م،تور ویژگی SERP فقط داستان های وب را به ،وان یک ویژگی SERP و نه به ،وان یک نتیجه ارگ،ک ردیابی می کند. زیر را ببینید:

ردیابی داستان های وب در م،تور ویژگی Rank Ranger SERP

م،تور ویژگی SERP میزان پایداری یک ویژگی SERP در Google را بر اساس داده های 30 روزه ردیابی می کند. اگر یک ویژگی SERP ناپایدار باشد، به این م،ی که گاهی ظاهر می‌شود و سپس ناپدید می‌شود و الگوی ثابتی ندارد، این نشان می‌دهد که گوگل کاملاً از نتیجه راضی نیست و به دنبال محتوای جدید است.

وقتی گوگل از ویژگی‌ای که در حال حاضر در حال رتبه‌بندی است راضی نیست، به احتمال زیاد به دنبال تعویض آن با چیز بهتری است. یک ویژگی SERP ناپایدار فرصتی برای شماست تا محتوای خود را وارد این ویژگی کنید.

این در مورد Web Stories نیز صادق است، و از آنجایی که اکنون می تو،د ثبات نسبی استوری های وب فعلی را از طریق م،تور ویژگی SERP مشاهده کنید، اکنون می تو،د رقابت نسبی استوری های وب فعلی را ارزیابی کنید.

به ،وان مثال، اگر به م،تور ویژگی SERP برای عبارت «شهر نیویورک» نگاه کنیم، برخی از داده‌های Web Stories را خواهید دید. زیر را ببینید:

رتبه Ranger SERP Feature Monitor استوری های وب را ردیابی می کند

همانطور که در تصویر بالا می بینید، استوری های وب فعلی پایدار هستند. این بدان م،ی است که اگرچه مقداری نوسان وجود دارد، URL ها تمایل دارند در چهار نقطه باقی بمانند، و هر بار یک موقعیت بالا و پایین می روند.

این بدان م،است که این استوری‌های وب با جست‌وجوی کاربر در چشم گوگل مرتبط هستند و آنها را رقابتی می‌سازد. آیا این به این م،ی است که نمی‌تو،د یک امتیاز Web Story برای این صفحه ،ب کنید؟

لازم نیست.

اما این بدان م،است که داستان شما باید کیفیت بالاتری نسبت به آنچه در حال حاضر در استوری وب وجود دارد داشته باشد.

با استفاده از این داده ها می تو،د قضاوت کنید که آیا شانس رتبه بندی دارایی خود را دارید یا اینکه باید در جای دیگری به دنبال فرصت ها باشید.

همانطور که زمان تغییر می کند، با زمان تغییر کنید

به ،وان یک واکنش به SERP های گوگل که به طور مداوم در حال تکامل هستند، ما نیز در حال تکامل هستیم. این بدان م،ی است که ما متعهد هستیم که به طور مداوم مجموعه ابزارهای خود را ارتقا دهیم تا یک مزیت استراتژیک به شما بدهیم.

ردیابی Google Web Stories یکی از این تحولات است. اگر ،ب‌وکار شما دارای دارایی‌های بصری بسیار بالایی است که می‌توان از آنها برای بیان داست، جذاب درباره برندتان استفاده کرد، داستان‌های وب ممکن است فرصتی باشد که نمی‌خواهید از دست بدهید.

می‌تو،د فرصت‌های Web Story را در داشبورد رتبه‌بندی پیدا کنید: جستجوی ارگ،ک > ردیابی رتبه > بینش رتبه.

می‌تو،د رقابت‌پذیری Web Stories را با رفتن به SERP Feature Monitor در اینجا بررسی کنید جستجوی ارگ،ک > ردیابی رتبه > م،تور ویژگی های SERP.

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های سئوی جدید و منحصربه‌فرد را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-web-stories-tracking