دسته‌ها
اخبار

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

توئیتر، فیسبوک، وبینارها و کانال‌های بحث و گفتگو همگی از این دست‌اند. وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌شود، می‌توانید زبان به کار گرفته شده توسط مخاطبان آن موضوع را شناسایی کنید و در مطالب خود استفاده کنید. بازاریابی محتوا در عرصه­‌های مختلف می­ تواند کاربرد داشته و موجب رشد و گسترش کسب ­وکار شود. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یه رویکرد استراتژیک است که هدف ان انتشار و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید به منظور جلب توجه کاربران هدف است. هدف بازاریابی محتوا جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت اقدام مطلوب ( خرید، سفارش، تماس تلفنی و … ) است.

  • اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید، باید یک نمای کلی از کلیدواژه‌هایی که مردم استفاده می‌کنند را داشته باشید.
  • اما اگر بتوانيد یک ويدئو و يا یک فايل صوتی با كيفيت ضبط كنيد، از لحاظ منطقي هم چالش برانگيز است و هم می تواند به سئو محتوای سایت شما کمک کند.
  • و این امر باعث می شود که در نتایج جستجو نسبت به رقبا جلوتر باشید.
  • توصیه ما این است که در هر مطلب خود به حداقل ۲ سایت معتبر لینک بدهید.
  • ما باید حس کنجکاوی کاربر نسبت به محتوا را برانگیخته کنیم؛ برای این کار می‌توانیم از اعداد و همچنین عباراتی مانند «چطور»، «چرا» و «چیست» در عنوان‌های خودمان استفاده کنیم.
  • هرچقدر پاراگراف ها کوتاه باشد خواننده خیلی بیشتر به خواندن محتوای شما ترغیب می شود.

برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند. می بینید که چندین مرتبه از لیست های عددی یا نقطه گذاری شده برای فرمت بندی متن استفاده کرده ایم. این لیست‌ها کمک زیادی به بالا رفتن میزان خوانایی متن می‌کنند. به ویژه اگر بتوانید آن‌ها را جایگزین پاراگراف‌های طولانی کنید می‌توانید با این کار به مخاطب کمک کنید تا در یک نگاه تمام موارد را ببیند و حتی بهتر به خاطر بسپارد. لیست‌ها می‌توانند در هر نوع محتوای متنی وجود داشته باشند. با سلام، ممنون از نظرتون، بله استفاده زیاد از کلمه کلیدی به اصطلاح keyword stuffing گفته می شود که توسط الگوریتم پاندا شناسایی و باعث جریمه شدن سایت شما می شود.

کلیدواژه هدف یا کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول

ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئو محتوا است. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده می‌شود. از دید کاربران، سئو محتوا به معنی فراهم کردن محتوای با کیفیت به صورت مستمر است، به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد. اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد.

توضیحات متا برای بهبود سئو محتوا

بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. به یاد داشته باشید که یک صفحه بنیادی خوب باید دارای یک موضوع اساسی باشد که ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت کسب و کار شما داشته باشد. باید در قسمت متن جایگزین، عنوان، توضیح مختصر و توضیح کامل از کلمه کلیدی استفاده کنید. استفاده از تصاویر در نوشتن محتوا سیگنالی برای خزنده های گوگل ارسال میکند و از با کیفیت بودن محتوای شما به گوگل اطلاع رسانی می کند.

سئو و بهینه سازی محتوا را با تحقیق کلمات کلیدی شروع می کنیم

این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار باسئونیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید.

از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.