دسته‌ها
اخبار

سئوی کنسول جستجوی گوگل – انتخاب نهادهای گوگل


19 ژانویه 2022 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

سئوی کنسول جستجوی گوگل - انتخاب نهادهای گوگل

وقتی به جستجوهای کنسول جستجوی گوگل نگاه می کنید، ممکن است چیز جالبی ببینید.

هنگامی که در پرس‌و‌جوها پیمایش می‌کنید، گاهی متوجه می‌شوید که محتوای شما برای جستارهایی رتبه‌بندی می‌شود که واقعاً در محتوای شما یا ابرداده‌های شما ظاهر نمی‌شوند.

تا به حال فکر کرده اید چرا؟

پاسخ جستجوی م،ایی است.

خوب، اگر مقالات قبلی من را دنبال کرده اید، من به سئوی م،ایی و استراتژی های سئو م،ایی پرداخته ام.

در این مقاله، من یک استراتژی ساده سئو کنسول جستجوی گوگل را به اشتراک می‌گذارم که به راحتی می‌تواند برای بهبود ارتباط موضوعی شما و مقیاس‌بندی پتانسیل رتبه‌بندی شما پیاده‌سازی شود.

اما ابتدا باید توضیح دهم که این استراتژی از کجا آمده است.

یافتن موجودیت ها در کنسول جستجو

در سال 2018 من در یک آژانس بازاریابی کوچک کار می کردم که بیشتر روی سئو متمرکز بود. من سئو را برای بسیاری از مشاغل کوچک مدیریت می کردم. من که بخشی از یک آژانس کوچک بودم، برای چندین شرکت نیز محتوا می نوشتم.

ساعت‌های زیادی را صرف جستجوی داده‌های کنسول جستجو کردم تا بفهمم چگونه می‌توانم محتوای مشتری خود را در رتبه بالاتری قرار دهم. چیزی که من را متحیر می کرد این بود که اغلب گوگل محتوای ما را در SERP هایی رتبه بندی می کرد که من محتوای خود را برای آنها بهینه نکردم. چیزی که من را متحیر کرد این بود که از توصیه های SEO مبنی بر تمرکز روی یک کلمه کلیدی در هر صفحه پیروی می کردم.

علاوه بر این، حتی با وجود اینکه گاهی اوقات گوگل اشتباه می کند، گوگل اغلب در این مورد عمل می کند.

بنابراین، چگونه گوگل این کار را انجام می دهد؟

گوگل چگونه صفحات شما را برای کلمات کلیدی که در محتوای شما لحاظ نمی شود رتبه بندی می کند؟

برای اینکه بتو،م ارتباط محتوای خود را با استفاده از داده‌های کنسول جستجو بهبود بخشیم، بیایید ابتدا بفهمیم Google چگونه می‌تواند محتوای ما را برای کلمات کلیدی که در محتوا ذکر نشده رتبه‌بندی کند؟

همه چیز با موجودیت ها شروع می شود.

گوگل (و سایر موتورهای جستجو) در طول سال‌ها تلاش کرده‌اند تا محتوا را به روشی که یک شخص درک می‌کند، درک کند. برای انجام این کار، گوگل یک پایگاه داده از موجودیت ها دارد و گوگل می داند که ویژگی های این موجودیت ها چیست و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند.

با درک ویژگی ها و روابط آنها، گوگل قادر است به سوالات کاربران پاسخ دهد. به ،وان مثال.

نمودار دانش Google شامل یک موجودیت برای جهان است. علاوه بر این، اندازه جهان ویژگی موجودیت “جهان” است که گوگل آن را درک می کند.

بنابراین…

وقتی شخصی «اندازه جهان» را در گوگل تایپ می کند، دو اتفاق می افتد.

  1. گوگل می‌فهمد که کاربر چه چیزی را جستجو می‌کند (ویژگی اندازه جهان)
  2. گوگل می تواند پاسخ را در فهرست خود بیابد

سپس گوگل پاسخ را در یک ویژگی SERP ارائه می دهد. همانطور که در تصویر زیر می بینید، گوگل آن را در یک قطعه ویژه ارائه می کند:

قطعه ویژه ای که اندازه جهان را توضیح می دهد

حالا، نه برای شلاق زدن به ، مرده (یا هر چیز دیگری در این مورد) توضیح خود را در این پست تکرار نمی کنم. اگر می‌خواهید بد،د که چگونه این کار می‌کند، پست وبلاگ من در جستجوی م،ایی و پست وبلاگ من در موجودیت‌های Google را بررسی کنید.

با این کار، بیایید به نحوه استفاده از کنسول جستجو برای سئوی م،ایی بپردازیم.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای انتخاب نهادها

همانطور که مطمئن هستم می د،د، کنسول جستجو اولین قدم شما در ردیابی رتبه سئو است. دلیل آن این است که گوگل به م،ای واقعی کلمه به شما می گوید که محتوای شما برای چه درخواست های کاربر رتبه بندی می شود.

این بازخورد مزایای زیادی برای سئوی شما دارد و شما باید اغلب از آن برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی استفاده نکنید. بعداً در این پست یک میانبر خوب برای انتخاب کلمات کلیدی من، به شما نشان خواهم داد.

بنابراین، سوال این است که چگونه از این بازخورد برای انتخاب موجودیت ها استفاده می کنید و مهمتر از آن، چگونه می تو،د از آن برای به دست آوردن ترافیک بیشتر استفاده کنید؟

برای انجام این کار، به پرس و جوهایی که عملکرد خوبی ندارند نگاه کنید. حالا، این ممکن است کمی غیر منطقی باشد. اجازه بده توضیح بدم

اغلب پرس و جوهایی که عملکرد خوبی ندارند، عبارت هایی هستند که شامل نهادهایی می شوند که ارتباط نزدیکی با محتوای شما دارند. گنجاندن این موجودات در محتوای خود می‌تواند با کمک به محتوای شما برای پوشش کامل یک موضوع، پتانسیل ترافیک شما را بهبود بخشد. برای استفاده از این داده ها بعداً چند استراتژی به شما ارائه خواهم داد.

انتخاب نهادها

به عبارت دیگر، به داده های یک صفحه نگاه کنید. به گزارش Queries بروید و به جستجوهایی بروید که عملکرد خوبی ندارند.

به آن سوالات نگاه کنید.

آنچه شما به دنبال آن هستید، عبارتی است که به طور مماس با محتوای اصلی شما مرتبط است. به عبارت دیگر، شما به دنبال پرسشی هستید که با محتوا و نهاد شما ارتباط داشته باشد اما به درستی در محتوای شما پوشش داده نشده باشد.

اکنون مهم است که توجه داشته باشید، شما به دنبال تغییر کلمه کلیدی هدف خود نیستید. به عبارت دیگر، اگر کلمه کلیدی هدف شما “آگاهی موقعیتی” است، به دنبال کلمه کلیدی مانند “آگاهی موقعیت چیست” نیستید. تا جایی که به گوگل مربوط می شود، احتمالاً این کلمات کلیدی دقیقاً همان م،ی را دارند.

در عوض، شما به دنبال کلمات کلیدی مرتبطی هستید که موضوع را گسترش می دهند.

بنابراین، به ،وان مثال، در یک پست وبلاگ در مورد آگاهی موقعیتی، اخیراً سؤالاتی پیدا کردم که Mica Endsley را با آگاهی موقعیتی مرتبط می کند.

جستارهای جستجو از جمله Mica Endsley و آگاهی موقعیتی

اکنون مهم است که بد،م Mica Endsley به هیچ وجه بخش مرکزی پست وبلاگ نیست. Mica Endsley یک بار در مقاله ظاهر می شود، اما فقط به صورت مماس.

اکنون، برای زمینه، درک این نکته مهم است که میکا اندزلی دانشمندی است که به خاطر کارش بر روی آگاهی موقعیتی شناخته شده است.

Mica Endsley یک بار در مقاله 2354 word ظاهر شد. به سختی یک نقطه مرکزی. و با این حال گوگل مقاله ای را برای کلمات کلیدی آگاهی موقعیتی Mica Endsley ارائه می کند.

تحلیل من این است که Mica Endsley یک نهاد معتبر در گوگل است. من این را می دانم زیرا Endsley یک پنل دانش زیبا در جستجوی Google دارد.

Google SERP برای موجودیت Mica Endsley

اکنون، مقاله ای که من به آن اشاره می کنم، همه چیز در مورد آگاهی از موقعیت است. و از آنجایی که اندزلی دانشمندی است که به خاطر کارش در زمینه آگاهی موقعیتی شناخته شده است، گوگل هر دو نهاد را در نمودار دانش خود گنجانده است. این بدان م،است که موجودیت‌ها در نمودار دانش با یکدیگر مرتبط هستند.

این همان چیزی است که من از کلمه کلیدی مرتبط مماس دارم. به عبارت دیگر، کلمه کلیدی مانند “آگاهی موقعیتی میکا اندسلی” یک کلمه کلیدی مرتبط است که توسط محتوای اصلی پوشش داده نمی شود. این بدان م،است که با نوشتن در مورد این کلمه کلیدی، پوشش وب سایت خود را در مورد موضوع آگاهی از موقعیت به طور کلی گسترش خواهید داد.

رابطه نزدیک بین این نهادها و تنها اشاره به Mica Endsley، گوگل را وادار کرد تا مقاله را با عبارات جستجویی مانند “آگاهی موقعیتی Mica Endsley” مطابقت دهد.

اکنون، این یک خبر عالی است. من یک پیوند واضح بین موجودیت‌ها و موارد بیشتر پیدا کرده‌ام، حتی سؤالات دقیق را هم دارم.

کامل. بنابراین تو الان چه کار میکنی؟

فکر کردم هرگز نپرسی

بهبود ارتباط موضوعی شما

یکی از اصلی ترین استراتژی های م،ایی سئو، دستیابی به ارتباط موضوعی است. این بدان م،است که هدف شما ایجاد یک شبکه کامل از محتوا است که موضوع و موضوعات فرعی مربوط به آن را پوشش دهد.

و این ما را به موجودیت تازه کشف شده (و مرتبط با م،ایی) خود Mica Endsley می رساند.

از آنجایی که Google در حال حاضر پست وبلاگ ما را برای این اصطلاح منتشر کرده است، به وضوح یک موضوع مرتبط و مک، عالی برای بهبود ارتباط موضوعی شماست.

اکنون دو استراتژی بالقوه وجود دارد:

  • صفحه خود را بهبود بخشید
  • محتوای حمایتی ایجاد کنید

1. صفحه خود را بهبود بخشید

مهم است که به یاد داشته باشید که در فرآیند سئوی م،ایی، گوگل از محتوا برای پاسخ به سوالات استفاده می کند. این به این م،ی است که صفحه باید به طور کامل به پرسش “آگاهی موقعیتی Mica Endsley” پاسخ دهد.

این بدان م،ی است که شما باید پرس و جو را در صفحه خود قرار دهید و سعی کنید به آن پاسخ دهید. هنگام انجام این کار، فراموش نکنید که تجزیه و تحلیل کامل SERP را انجام دهید تا ببینید گوگل قبلاً با چه محتوایی به پرسش پاسخ می دهد.

اکنون، درک این نکته مهم است که بهبود صفحه شما تنها زم، کارساز خواهد بود که در زمینه کلی محتوای شما منطقی باشد. به عبارت دیگر، من می دانم که ایجاد یک بخش اضافی در پست وبلاگ شما پوشش موضوعی شما را بهبود می بخشد و این پتانسیل رتبه بندی شما را بهبود می بخشد، اما فراموش نکنید که شما در واقع برای خوانندگان خود می نویسید، نه برای گوگل.

بنابراین به مثال آگاهی موقعیتی بازگردیم، من فقط یک بخش آگاهی موقعیتی Mica Endsley را در صورتی درج می کنم که در متن پست وبلاگ منطقی باشد. اگر احساس ناخوشایندی می کند یا جریان پست وبلاگ را ،اب می کند، گنجاندن آن در محتوای خود ایده بدی است.

بنابراین آیا این بدان م،است که نمی تو،د از پرس و جو برای افزایش پوشش موضوعی خود استفاده کنید؟

قطعا نه.

در عوض، محتوای حمایتی ایجاد کنید.

2. محتوای پشتیب، ایجاد کنید

برای ایجاد محتوای پشتیب،، به سادگی یک پست وبلاگ (یا ویدیو) جدید بر اساس درخواست جدید خود ایجاد کنید.

بنابراین در مثال بالا، ایجاد یک پست وبلاگ طراحی شده برای پوشش عبارت “آگاهی موقعیتی میکا اندسلی” کاملاً منطقی است. اکنون مرحله مهم بعدی ایجاد یک پیوند داخلی مرتبط با متن است که به قطعه اصلی محتوا اشاره می کند.

مهم است که از متن لنگر استفاده کنید که به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا بفهمند محتوایی که پیوند به آن اشاره می کند چیست.

پیگیری پرس و جوهای مرتبط شما

هنگامی که استراتژی خود را انتخاب کردید، مهم است که نحوه عملکرد جستجوهای جدید خود را پیگیری کنید. این مرحله را نادیده نگیرید زیرا ردیابی کلمه کلیدی جدید شما بازخوردی را به شما می دهد که برای افزایش تلاش های سئوی خود نیاز دارید.

به طور کلی، پیشنهاد می‌کنم با استفاده از کنسول جستجو، فرصت‌هایی برای ردیابی کلمات کلیدی پیدا کنید. در این پست وبلاگ، من این توصیه را اضافه می کنم. به عبارت دیگر، کنسول جستجو همچنین می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی محتوای پشتیب، کننده کمک کند.

علاوه بر این، اگر از Rank Ranger برای ردیابی کلمات کلیدی خود استفاده می کنید، در اینجا یک میانبر منظم وجود دارد.

اگر یکپارچه سازی کنسول جستجو را راه اندازی کرده اید، می تو،د کلمات کلیدی کنسول جستجوی خود را به صورت یکپارچه به کمپین خود اضافه کنید.

به گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی Rank Ranger وارد شوید.

روی دکمه فیلترها کلیک کنید و آدرس اینترنتی که با آن کار می کنید را وارد کنید.

این گزارش تمام داده‌های جستجوی کنسول جستجو را به شما نشان می‌دهد. به سادگی روی دکمه «افزودن کلمه کلیدی» کلیک کنید و کارتان تمام شد.

ساختن زمینه یک آجر در یک زمان

همانطور که در این پست مشاهده کردید، می تو،د پوشش موضوعی خود را در طول زمان بهبود بخشید. علاوه بر این، استفاده از کنسول جستجوی گوگل یک معدن طلای استفاده نشده از فرصت های محتوا است. به خصوص زم، که متوجه می‌شوید که داده‌های کنسول جستجو راه Google برای دادن بازخورد مستقیم به شما است.

وقتی Google داده‌ها را به شما می‌دهد، باید آن‌ها را با تمام ارزشش دوشید.

علاوه بر این، این می تواند بخش کوچکی از استراتژی کلی سئو شما باشد و ردیابی آن بسیار مهم است.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/google-search-console-en،ies