دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین

این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم. همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست. حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم. مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است.

همچنین باعث افزایش ورود کاربران و جذب کاربر از جستجوگرها به وبسایت شما می‌شود. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. زمانی که سایت شما با SSL در دسترس بوده و آدرس‌های شما همگی https هستند نیازی به ثبت سایت با نسخه http در سرچ کنسول و معرفی نقشه سایت نیست.

  • نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد.
  • در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند.
  • همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند.
  • وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید.
  • با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود.
  • هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را با ایجاد نقشه جدید و یا مواردی از این دست گول بزنید تا صفحات شما را مجددا ایندکس کنند.

این برچسب برای این است که اطلاعات آخرین تغییرات هر صفحه از وب سایت درآن قرار میگیرد. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار آپدیت می شود (نقشه سایت پویا). Sitemap.xml/آدرس سایت، کافی است این آدرس را در سرچ کنسول معرفی کنید.

نقشه سایت؛ به ربات‌های گوگل مسیر بدهیم

بزرگ‌ترین چالش گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران، بررسی و ایندکس صفحات وب است. ربات‌های گوگل با میلیاردها صفحه اینترنتی روبرو هستند که نه تنها هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بلکه صفحات قبلی نیز به صورت مداوم در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند. مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید. در این مقاله با مفهوم نقشه سایت و تاثیر آن بر سرعت ایندکس و مدیریت بودجه خزش آشنا شده و در ادامه روش ساخت و معرفی به گوگل را می‌آموزیم. مدیریت نقشه سایت هنر مدیریت هزینه و زمان برای خودمان و گوگل است. برای اینکه بتوانید میزان اهمیت هر کدام از محتواهای وب سالیتتان را مشخص کنید این کار را میتوایند با استفاده از سایت مپ در وب سایتتان انجام دهید.

همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. همه این صفحات توسط گوگل ایندکس شده اند و تفاوت آنها در حضور یا عدم حضور در نقشه سایت است. به‌عنوان‌مثال، نقشه سایت شما به 5000 صفحه لینک دارد.اما هنگامی‌که سرچ کنسول گوگل را مشاهده می‌کنید، سایت شما فقط 2،000 صفحه ایندکس شده دارد. مزیت اصلی استفاده از افزونه Yoast SEO برای ایجاد سایت مپ XML شما این است که آن را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند (نقشه سایت پویا).

نحوه اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) به گوگل

اگر شما یک صفحه را در فایل Robots.txt یا از تگ “noindex” در یک صفحه استفاده کرده ایدو شما نمی‌خواهید آن صفحه را در نقشه سایت خود ظاهر شود. درنهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا سایت مپ شما ایجاد و فعال شود. در ادامه نحوه راه‌اندازی یک Sitemap … و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو را توضیح خواهیم داد. در پنل گوگل وبمستر فضایی برای اعلام تکراری بودن محتوای شما وجود ندارد.

سایت مپ‌های HTML

پیشنهاد میکنم مجموعه آموزش سئو وردپرس را تهیه کنید چون همه این موارد با جزئیات در آن توضیح داده شده است. چگونه برای سایتم نقشه سایتی با بیش از 2000 آدرس بسازم ؟ بیشتر این سایتها یا در دسترس نیستند یا بیش از 500 آدرس نمیسازند. آدرس yoursite.com/sitemap.xml در مرورگز برای من قابل نمایش نیست و حتما باید پسوندش عوض بشه تا بتونم نقشه رو تو مرورگر ببینم و به این شکل تغییر میدم تا قابل نمایش بشه youesite.com/sitmap.html.