دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت نقشه سایت نبض بلاگ

پس می‌تونی بررسی کنی ببینی افزونه‌ای برای اینکار وجود داره یا نه. آدرس فایل نقشه سایت شما اشتباه هست یا این که اجازه دسترسی عمومی رو ندادید. با کلیک بر روی مشاهده نقشه سایت، تمامی نقشه‌های سایتتان به صورت لیست نشان داده می‌شود.

  • محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند.
  • مثلا اگر شما 2000 تا صفحه داشتید و فقط 1500 تا از آن ها ایندکس شده بودند در هیچ قسمت از وبمستر شما آیتمی با عنوان “صفحات ایراد دار” نمی دیدید.
  • اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.
  • نقشه‌های سایت HTML به‌اندازه نقشه‌های سایت XML معمول نیستند، زیرا توسط کاربران معمولی اینترنت شناخته شده نیستند و نگهداری آن‌ها برای وب‌سایت‌هایی با هزاران صفحه تقریباً غیرممکن است.
  • نیاز نیست که نقشه سایت شما از طریق سایت، منو یا حتی فوتر لینک شده باشد.

هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود. اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر سایت شما تازه راه اندازی شده باشد و تعداد کمی بک لینک داشته باشد، گوگل به کمک سایت مپ می تواند صفحات شما را پیدا و آن ها را کراول کند. ایجاد نقشه سایت یکی از ساده ترین و بهترین راهها برای انجام این کار است. لیست های سایت مپ صفحات به خزنده های موتور جستجو می دهد هر آنچه را که باید در مورد صفحات و ساختار سایت شما بدانند. همانطور که توضیح دادیم ساخت نقشه سایت و ثبت آن در گوگل امری ساده و آسان است. مخصوصا اگر سایت شما وردپرسی باشد و از افزونه سئو مناسب نظیر یوست سئو برای ایجاد آن استفاده کنید.

فرمت فایل نقشه سایت و انواع آن

این اطلاعات اضافی شامل برچسب‌هایی به معنی تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحه و به معنی سطح اهمیت یک url است. اگر سایت شما سایت مپ نداشته باشه آسیبی به سئو سایت وارد نمی شود ولی ساخت sitemap منجر به بهبود سئو سایت می شود. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید. فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین.

اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند.

خب، اجازه بدهید قبل از اینکه مقاله را تمام کنم، به چندتا از سوالات رایجی که ممکن است در مورد نقشه سایت برای شما پیش آمده باشد، جواب بدهم. لینک های موجود در نقشه سایت باید با کمترین ضریب خطا باشند (کمتر از 1 درصد) این یعنی وجود لینک های شکسته و 404 میتواند باعث بی اعتبار شدن نقشه سایت شما شود. میخواهید اهمیت یک یا چندی از صفحات سایت خود را نسبت به دیگر صفحه ها افزایش دهید.

این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. همچنین ورژن XML و انکدینگ به کار رفته نیز مشخص شده است. برای نقشه‌های سایت، ورژن باید 1.0 و انکدینگ UTF-8 باشد. اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید. از آنجا که گوگل دارای بخش اخبار نیز می باشد، وقتی نیاز به یک فهرست بندی سریع دارید، استفاده از این بخش می تواند بسیار مفید باشد.