دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد

با کلیک روی آیکون علامت سوال می‌تونید نقشه سایت رو با فرمت XML دریافت کنید. و هنگامی‌که URL ها را موردبررسی قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم که صفحاتی هستند که از ابتدا نیازی به ایندکس‌ها وجود نداشت. برای مثال شما می‌توانید صفحات سبد خرید، صفحات لاگین کاربران یا هر صفحه نامتعارف دیگر را نادیده بگیرید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید یک سایت مپ با استفاده از افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. این نقشه توسط افزونه سئو وردپرس ساخته شده که یکی از معتبرترین افزونه های سئو بشمار میاد. البته شما باید بعد از ثبت اون در وبمستر ببینید که اروری داره یا نه.

  • این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند.
  • اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد.
  • مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .
  • تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح بودجه خزش و افزایش سرعت ایندکس صفحات است.
  • هر چند گوگل و بینگ سایز بین 10 الی 50 مگابایت را برای سایت‌مپ قبول می‌کنند اما بهتر است سایت مپ خود را همیشه در دامنه‌ی پایین‌تر قرار دهید تا کار گوگل و سرور شما نیز راحت‌تر شود.

اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید. توصیه می‌شود پس از به‌روزرسانی یا انتشار وب‌سایت خود، سایت مپ را ارائه دهید. با این کار موتورهای جستجو به‌روزترین نسخه وب‌سایت شما را دارند تا بتوانند به کسانی که برای آن جستجو می‌کنند بهتر خدمت‌رسانی کنند. سایت مپ برای انجام کارهای خوب سئو بسیار مهم است و سئو سایت برای جذب ترافیک و درآمد به وب‌سایت حیاتی است.

با استفاده از نقشه سایت مشکلات ایندکس را بیابید!

رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است. برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند. اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. بلاگمهدی عراقی آکادمی دیجیتال مارکتینگبا هدف رشد توسعه افراد به صورت رایگان در زمینه های آموزش سئو وآموزش دیجیتال مارکتینگراه اندازی شده است. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهیم.

ساخت نقشه سایت در وردپرس

لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چه تعداد URL در نقشه سایت شما می‌یابد و چه تعداد از آن صفحات به ایندکس گوگل منتهی می‌شوند. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید. شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد. نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید.

کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید. مشکل از اینجا شروع می شود که به دلیل درهم ریختگی آدرس ها در هر یک از نقشه های سایت، نمی توانیم به بخش دارای مشکل پی ببریم. در عوض نام گذاری نقشه های سایت بر اساس آدرس های موجود در آن، می تواند به ما در این کار کمک زیادی کند.

سپس ، سایت خود را از صفحه اصلی کنسول جستجو انتخاب کنید دکمه Add / Test نقشه سایت را انتخاب کنید ، URL را که نقشه سایت شما در آن قرار دارد وارد کنید و ارسال را وارد کنید. تعداد زیادی از سازندگان وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا ابزار یا افزودنی هایی را ارائه می دهند که می توانید برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. به عنوان مثال ، کاربران WordPress می توانند افزونه اختصاصی را بارگیری و نصب کنند که به سرعت کار را انجام دهد. نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.

موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد. نقشه‌های سایت XML در بهبود رتبه‌بندی ارزش زیادی ندارند. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد.

اگر از افزونه Google XML Sitemaps استفاده میکنید باید نقشه سایت Yoast رو کلا غیرفعال کنید. اگر نقشه نیوز داشته باشید دقیقا از همان جایی که نقشه سایت را معرفی میکنید باید معرفی شود. و سوال دیگه اینکه در گوگل نیوز آیا باید نقشه نیوز رو معرفی کرد؟؟ اگر پاسخ مثبت هست لطفا مسیر ثبت رو هم بگید. جابجا کردن آدرس تاثیر در عملکرد نقشه سایت شما نخواهد داشت. باید اولا نقشه سایت شما با آدرس های جدید آپدیت شود و تمام آدرس های قبلی به آدرس جدید خود ریدایرکت 301 باشند.