دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

هیچ تضمینی وجود ندارد که با ساخت نقشه سایت XML صفحات شما بهتر ایندکس شوند، ولی با داشتن نقشه سایت یا سایت مپ شانس بیشتری خواهید داشت. صفحات سایت روی نقشه سایت اگر تا اینجا همه چیز خوب پیش رفته است، بعد از ساخت نقشه سایت وقت معرفی آن به گوگل است. گوگل پیشنهاد می‌کند که نقشه سایتتان را که محتوای خبری دارد را به عنوان فایلی جداگانه در نظر بگیرید زیرا ربات‌ها گوگل در این نوع سایت مپ، نسبت به سایر فایل‌ها بیشتر می‌خزند.

  • استفاده از برچسب در سایت مپ به خزنده‌های وب‌سایت گوگل کمک می‌کند که گوگل بات یک صفحه باید بیشتر تکرار شود تا محتوای جدید سریع‌تر پیدا شود.
  • برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم.
  • برای ایجاد نقشه سایت از افزونه سئو وردپرس یعنی yoast seo استفاده میکنن.
  • تعداد سایت مپ‌های شما ارتباط مستقیم با تعداد آدرس‌های سایت شما دارد.
  • با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید.

همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود. وجود نقشه سایت ربات موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی میکند تا صفحات سایت شما را به صورت بهتر شناسایی کرده و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما مطلع شود. همانطور که گفته شد، نمیتوان در یک سایت مپ، بیش از 50 هزار URL را اضافه کرد و در صورتی که حجم فایل و یا تعداد آدرس های آن از مقدار گفته شده تجاوز کند، سایت مپ از نظر گوگل بی اعتبار شناخته میشود. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند. این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند. هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو است.

ساخت نقشه سایت (site map)

با توجه به اینکه خود شما محتوا را تهیه و منتشر میکنید بهتر از هر کسی از اختصاصی بودن آن اطلاع دارید. باید بررسی بشه که دلیل ایندکس نشدن صفحات چی بوده و بعد مشکل رو حل کنیم. ممکنه به دلیل تکراری بودن مطالب بوده باشه و یا کدگذاری صفحات داخلی که اجازه دسترسی به صفحات رو نمیده. منظورتون از معرفی همون وارد کردنه نقشه سایت بوده بنظرم.

با استفاده از نقشه سایت مشکلات ایندکس را بیابید!

این کار باعث می‌شود تا بتوانید بدون دردسر زیاد محتوای موجود در وب‌سایت را بهبود ببخشید؛ و هنگامی‌که از یک ژنراتور نقشه سایت استفاده می‌کنید، این کار حتی راحت‌تر می‌شود. درحالی‌که نقشه‌های سایت XML به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان ابزاری خاص برای سئو در نظر گرفته نشده است، در حقیقت آن‌ها از اطمینان از رتبه‌بندی دقیق یک وب‌سایت در صفحه نتایج موتور جستجو اطمینان حاصل می‌کنند. موتور جستجو از داده‌های نقشه سایت واقع در یک مکان خاص استفاده خواهد کرد. این مهم است زیرا به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها وب‌سایت برای غربالگری وجود دارد و با ایجاد یک نقشه سایت XML، به وب‌سایت خود کمک زیادی می‌توانید بکنید. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

از گزارش های سایت مپ برای رفع خطا ها استفاده کنید

زمانیکه محتوای جدیدی به سایت اضافه میشود یا صفحات قبلی به روزرسانی میشوند باید نقشه سایت شما آپدیت شود و تغییرات جدید را به گوگل اعلام کند. نیازی به حذف نقشه قبلی و آپلود یک نسخه جدید نیست همین که محتوای فایل قبلی به روزرسانی شود برای گوگل قابل درک است. برای این مورد نیازمند دسترسی به سرچ کنسول و بررسی دقیق این شرایط هستیم. اگر در نقشه سایت شما همه صفحات درج شده باشند قاعدتا باید در سرچ کنسول نیز نمایش داده شود. این مشکل یا از تنظیمات افزونه بوده و یا شما جای درستی را در سرچ کنسول مشاهده نکرده اید.