دسته‌ها
اخبار

سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت

در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند. ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.

  • در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند.
  • سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند.
  • به عنوان مثال، ممکن است که شما در صفحات خود محتوای تکراری داشته باشید.
  • برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.
  • مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم.

این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تغییراتی که می خواهیم اعمال کنیم ممکن است باعث کراش سایت شود. شما با رعایت موارد زیر می توانید از بهینه بودن نقشه سایت خود اطمینان حاصل کنید. همه URLها از سایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند. سلام، sitemap.xml متناسب با بروزرسانی سایت باید بروزرسانی بشه. هم دستی میتونید انجام بدید و هم برنامه ای پیاده سازی کنید که بعد از انتشار هر پست جدید، این فایل رو هم بروزسانی کنه. از ایک ابزار تولید کننده نقشه سایت داینامیک خارجی استفاد کنید.

چرا نقشه سایت (sitemap) مهم است؟

نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید.

سایت مپ داینامیک و پویا بسازید.

خود ربات نقشه های زیرمجموعه را شناسایی کرده و نمایش میدهد. ابزاری در اینترنت نیست که این کار را خارج از سایت برای شما انجام دهد. پیشنهاد میکنیم نقشه Yoast را غیرفعال کرده و از افزونه Google XML Sitemaps برای تولید نقشه استفاده نمایید.

امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. استفاده صحیح از تگ کنونیکال، ریدایرکت 301 و فایل Robots.txt هم می‌تواند فرآیند خزش ربات‌ها در صفحات را تسریع کند. در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده می‌شود. استفاده از سایت مپ سبب خواهد شد تا ایندکس شدن صفحات پویا در وب سایت شما به خوبی انجام شود.

در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و به آنها اعتبار بالایی میدهد. حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.