دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین

این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند. ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند.

به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، زمان معرفی Sitemap به گوگل فرارسیدهاست. چند وقته که صفحات رو معرفی کردید؟ با توجه به تعداد بالا زمان میبره تا ایندکس بشه.. نقشه سایتتون رو چک کردم و همونطور که گفتید آپدیت نشده بود.

  • اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی.
  • Sitemap فایلی است که تمام صفحات یک وب‌سایت و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر را لیست می‌کند.
  • همه افزونه های وردپرس (برای نقشه سایت) این قابلیت را دارند و خودشان با زیاد شدن تعداد آدرس فایل های جدیدی را تولید می کنند.
  • باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در سایت مپ، حضور سایت در ایندکس های جستجو را تضمین می‌کند.

در این مقاله آموزشی سئو 13 راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت آمده است. با انجام این راهکارها می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید. نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد. سایت مپ ها در تمام مدل های طراحی سایت وجود دارند و به نوعی راهنمای سایت ها برای موتور های جستجو هستند. برای وردپرس، سایت سازها، cms هایی مانند لاراول و سایر فریم ورک های طراحی سایت، سایت مپ هایی وجود دارد که می توانید آنها را برای سایت خود استفاده کنید.

شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید. حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است.

سئو محتوا چیست؟ 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

نقشه سایت شما مناسب کاربران سایت است، نقشه سایت برای گوگل باید در فرمت XML مانند آنچه در مقاله معرفی کردیم ساخته شود. نسخه قبلی براساس محتویات سایت شما یک فایل استایک ایجاد میکرد و بصورت زمان بندی شده این فایل رو آپدیت میکرد، یعنی هر بار فایل رو از اول میساخت! نسخه جدید بصورت داینامیک کار میکنه و نیازی به بازسازی فایل نداره. این فایل رو نیازی نیست که گوگل ایندکس کنه یا توی سایت مپ باشه. من که الان آدرس نقشه سایت شما رو زدم بخوبی آورد و مشکلی نداشت. نقشه سایت رو با چی درست کردید؟ افزونه سئو وردپرس؟ بهتره که از نقشه سایت این افزونه استفاده نکنید و از xml-sitemap استفاده کنید.

سایت ساز یوتاب

در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید. عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست. از دید سئو این کار می تواند نشانه ای برای میزان اهمیت صفحات باشد.

معانی برچسب‌های استفاده شده در ایندکس نقشه سایت

فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد. موتورهای جستجو از این مورد استفاده می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد صفحه سایت را به دست بیاورند؛ مثلا عنوان ها را مستقیما از فایل نقشه سایتتان کراول می کنند. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد. نقشه سایت به فایل هایی گفته می شود که به موتورهای جستجو درباره صفحاتی که قابلیت کراول شدن را دارند، اطلاعات می دهد.