دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ sitemap برای سایت سئوف

آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. هرلحظه که به‌روزرسانی انجام می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما می‌آیند و سایت را بررسی می‌ کنند یا به‌اصطلاح صفحات را index می‌ کنند. سایت هایی که تشخیص و شناسایی صفحاتشان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.

با توجه به اینکه شما دارید از یک اسکریپت php استفاده میکنید باید سیستم ایجاد نقشه سایت هم به شکل اختصاصی براتون نوشته بشه یا اسکریپت های موجود رو با سایت خودتون همگام کنید. استفاده از نرم افزارهای آماده هم که کمکی به شما نمیکنه. دقیقا نقشه سایت رو با چه ابزاری ساختید؟ من نمیدونم که شما به چه شکلی اون رو ایجاد کردید که بگم اتوماتیک ساخته میشه یا نه. توضیح اینکه سایت مپ از طریق افزونه all in one seo ساخته شده.الان 324 پست سابمیت شده داره ولی ایندکس شده از 235 چند وقتیه بیشتر نمیشه.

  • در حال حاضر من هم نمیتونم به آدرس نقشه سایت شما دسترسی داشته باشم.
  • خب مقاله سایت مپ هم به پایان رسید و یاد گرفتیم که نقشه سایت را ایجاد و در گوگل ثبت کنیم.
  • شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید.
  • اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید.
  • در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند.

سلام دوست عزیز، این هشدارها به دلیل خرابی فایل مربوط به نقشه سایت نیست. داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره. احتمالا برخی آدرس ها با محتوای تکراری ایندکس شده بودند و گوگل اونها رو از لیست خودش خارج کرده. شما باید تنها یک دامنه اصلی در وبمستر داشته باشید و نباید سایت با هر دو آدرس با www و بدون www در دسترس گوگل باشد! پیشنهاد میکنم مقاله تعیین دامنه اصلی سایت را مطالعه کنید. در دسترس بودن صفحه با هر دو آدرس مشکلی ایجاد نمیکند ولی فرمت مورد قبول برای گوگل XML است.

اگر مشکل برطرف نشد سوالتون رو در سایت های تخصصی وردپرس مانند مدرسه وردپرس مطرح کنید تا جواب کامل تری دریافت کنید. شما سه تا افزونه برای نقشه سایت دارید که دوتا از اونها دقیقا با یک نام هستند؟ خب مشخصا به مشکل میخورید. دو راه دارید یا از طریق robots.txt دسترسی گوگل به این آدرس رو محدود کنید و یا کلا xmlrpc رو غیرفعال کنید. البته من پیشنهاد میکنم راه دوم رو انتخاب کنید چون این فایل جدیدا خیلی مورد حمله هکرها بوده.

این داشبورد است که چندین ابزار مفید برای مدیریت وب سایت شما ارائه می دهد. کاملاً رایگان است و تنها آنچه شما نیاز دارید یک حساب Google است. اگر قبلاً از کنسول جستجو استفاده نکرده اید ، ابتدا باید سایت خود را به عنوان یک ویژگی جدید اضافه کنید.

معرفی نقشه سایت به گوگل | آموزش ثبت سایت مپ گوگل

ثبت و معرفی این آدرس در گوگل به ما کمک می‌کند تا از ابزارهای تحلیلی و گزارشات تکمیلی در بخش Coverage بهره‌مند شویم. اگر نقشه سایت داشته باشیم ولی آن را به گوگل معرفی نکنیم این گزارشات فعال نخواهند شد. با ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول به ربات‌های گوگل اعلام می‌کنیم که چه صفحاتی برای ما در اولویت ایندکس هستند. در صورتی‌که این اولویت با سیگنال‌های دیگری مانند فایل robots.txt، ریدایرکت 301، تگ کنونیکال و تگ noindex در تناقض باشند، بخش Coverage در سرچ کنسول به ما اعلام خواهد کرد. به این دلیل که محتوای وب وبلاگ‌ها، پرونده‌های چندرسانه‌ای و موارد مشابه را دربرمی گیرد.

نحوه اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) به گوگل

کافیست که از یکی از ابزارهای آنلاین مانند xml-sitemaps.com استفاده نمایید. مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید. زمان و انرژی خود را در عوض بر روی اضافه کردن اسکیما مارک اپ VideoObject در صفحات دارای ویدئو صرف کنید. این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است. اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند.

نقشه سایت تصویری:

منظور از ایندکس این است که صفحه شما را شناسایی کنند و آن را در نتایج جستجوی خودشان نشان دهند. سایت مپ، همان نقشه سایت است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را شناسایی کنند و آن ها را ایندکس کنند. معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود.

برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. توضیح ساده این است که در درجه اول XML برای موتورهای جستجوست در حالیکه HTML برای کاربران نوشته می شود.