دسته‌ها
اخبار

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد. دقیقا چجوری باید این فایل آپدیت بشه؟ با توجه به اینکه از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میدم که از افزونه google xml sitemaps استفاده کنید. همینطور در ادامه و در مقاله آموزش ساخت سایت مپ، با ساخت دستی نقشه سایت، ساخت اتوماتیک آن (در وردپرس و جوملا و دیگر csm ها) و ابزار های لازم آشنا میشوید. علاوه بر آن میتوانید با ابزار های معرفی شده در مقاله مذکور، از معتبر بودن سایت مپِ وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. یک خوبی بزرگی که استفاده از Yoast برای ساخت سایت مپ دارد این است که این نقشه داینامیک است، یعنی نقشه سایت شما به طور اتوماتیک با اضافه شدن صفحات جدید آپدیت می‌شود. اگر از یوست استفاده نمی‌کنید، افزونه‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ایجاد سایت مپ به شما کمک می‌کند.

  • بزرگ‌ترین مزیت این است که شما می‌توانید از فایل‌های سایت مپ خود برای اطلاع Google هنگام تغییر در وب‌سایت خود استفاده کنید، نه اینکه منتظر باشید Google هنگام جستجوی بعدی وب‌سایت، صفحات شما را پیدا کند.
  • میتونید نمونه کار وبسیما رو در سایت فروشگاه رفاه و بخش عاملین فروش مشاهده کنید.
  • برای درج نقشه سایت جدید کافیست لینک آن را در قسمت Add a new sitmap قرار داده و بر روی گزینه Submit کلیک کنید.
  • در فایل ایندکس زمان احتمالی تغییرات برای هر فایل نقشه سایت شما بوسیله برچسب مشخص میشود.
  • شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید.

در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند.

اگر بیشتر از 5000 آدرس داشتید، از فایل ایندکس نقشه سایت استفاده کنید که در بخش بعد توضیح داده می‌شود. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد. بنابراین وبمسترها می‌‌توانند از این موارد در سایت مپ خود به راحتی استفاده کنند.

به عبارت بهتر تمامی صفحاتی که در استراتژی سئو اهمیت دارند و بایستی توسط گوگل بررسی و ایندکس شوند، در سایت مپ قرار می‌گیرند. در نتیجه الزامی ندارد که همه صفحات در نقشه سایت وجود داشته باشند بلکه این فایل با هدف بهبود دسترسی گوگل به آدرس صفحات ارزشمند طراحی می‌شود. زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما راه اندازی شد باید نقشه آن را در سرچ کنسول ثبت کنید، تا گوگل صفحات شما را شناسایی کند و بعد از هربار بروز رسانی نیز آنها را مورد بررسی قرار دهد. اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم.

Sitemap چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

با وب 24 همراه باشید تا با سئو سایت های چندزبانه و مراحل انجام آن آشنا شوید. ابزار KWfinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است. وب 24 در این مقاله به آموزش کار با ابزار KWfinder به طور کامل پرداخته است. به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید.

سایت مپ داینامیک و پویا بسازید.

در صورتی که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس را نصب کرده باشید بخشی به نام “محصولات” به تب “انواع محتوا” اضافه شده است که می توانید بسته به نیازتان محصولات را هم از سایت مپ خارج نمائید. مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود. صفحاتی که منجر به ایجاد محتوای تکراری می شوند را خارج کنید، در وردپرس صفحات بایگانی، برچسب ها و نویسندگان گزینه مناسبی برای اینکار هستند.

پس از آن که تغییرات را اعمال کردید، می توانید روی گزینه Update Options کلیک کنید. پس از آن شما قادر خواهید بود نحوه اولویت افزونه نسبت به پست ها را تعیین کنید. البته این افزونه به صورت پیش فرض از تعداد نظرات برای اولویت پست ها استفاده می کند.

این مساله موجب از دست رفتن جایگاه شما نمیشود ولی باعث میشود تا سایت شما در بخش news در صفحه جستجو نمایش داده نشود. تشکر از سایت عالیتون من تقریبا با سئو توسط شما اشنا شدم و اطلاعات خیلی خوبی کسب کردم. این برچسب آدرس دقیق هر صفحه از سایت شما را در خود جای میدهد.

از طرف دیگر مهم‌ترین اخبار از صفحه اصلی در دسترس کاربران هستند. به همین دلیل بهتر است صفحه اصلی ما به صورت روزانه توسط ربات‌های گوگل بررسی شود. برای هر آدرس می‌توان اطلاعات بیشتری علاوه بر 4 ویژگی ذکر شده ثبت کرد.