دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند. برای این منظور خطوط زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید. سئو محصول چیست و چگونه سئو محصولات سایت را انجام دهیم؟ راهنمای قدم به قدم سئو محصولات سایت را در وب 24 بخوانید. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

  • خزنده‌های وب معمولاً صفحات را از پیوندهای داخل سایت و سایت‌های دیگر کشف می‌کنند.
  • برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید.
  • در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید.
  • این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است.

دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. اما چرا؟ جان مولر تایید کرده که نقشه سایت موبایل تنها بایستی برای وب سایت های دارای نسخه موبایل ایجاد شود و برای وب سایت های واکنشگرا نیازی به آن نیست. به عبارتی اگر وب سایت شما دارای نسخه موبایلی به شکل m.example.com است، ساخت نقشه سایت موبایل خالی از لطف نخواهد بود. نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید.

اگرچه کاربر با مطالعه محتوای این صفحات می‌تواند با کسب و کار ما آشنا شود، اما از نظر SEO اهمیتی ندارند. از این نوع سایت مپ برای نشان دادن ساختار یک وب سایت به کاربران استفاده میشود و به معنی زبان نشانه گذاری ابر متنی است که بر گرفته از واژ Hyper text Markup Language میباشد. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید. در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید. در این مقاله با نقشه سایت و کاربرد آن آشنا می شوید و به شما می گوییم چه طور در سایت های طراحی شده توسطسایت ساز آنلاین یوتاب ، نقشه ی سایت خود را مشاهده کنید.

رفع ایرادات رایج وبسایت که روی نقشه سایت اثر می‌گذارند.

البته توجه کنید که استفاده از این تگ فقط برای صفحاتی که نمی خواهید کرال شوند، پیشنهاد می شود پس هنگام استفاده از robot.txt دقت داشته باشید تا به اشتباه یکی از صفحات مهم خود را noindex نکنید. البته این موصوع با آپدیت گوگل سرچ کنسول در سال 2018 رفع شد. شما امروزه می توانید در بخش Index Coverage صفحات ایراد دار را بررسی کنید. در صورتی که می توانید، ایرادات این صفحات را رفع کنید اما اگر قادر نبودید مشکل را برطرف کنید بهتر است آن ها را noindex کنید تا روی کیفیت کلی صفحه تاثیری نگذارد. یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود.

نمونه طراحی سایت فروشگاه

اگر سایت شما دارای تعداد صفحات و محصولات زیادی است توصیه ما به شما ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول است. با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. در این مقاله آموزشی از پایگاه خبری – آموزشی سئوف متوجه شدیم Sitemap چیست و چه کاربردی دارد.

هر فایل میتونه حداکثر آدرس رو در خودش داشته باشه و این کار باعث میشه سایت هایی با صفحات بیشتر به راحتی نقشه سایت خود را سازمان دهی و ارائه کنند. این نقشه سایتی ست که خود اپن کارت به طور پیش فرض میسازه . این افزونه برای ساخت نقشه سایت مناسب نیست، پیشنهاد میکنم از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت نقشه سایت خود استفاده کنید.

اگر به دسته بندی مربوطه ارجاع داده باشد قرار دادن آن در نقشه سایت نیز کمکی به شما نمی کند. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد و بسیاری از کاربران با نصب این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند.