دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو

بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است.

  • به صورت خلاصه تر یعنی فایل مرتبط به هر سایت مپ، باید در فایل ایندکس لیست شود و پس از آن مورد استفاده قرار گیرد.
  • اما برخی صفحات به مرور زمان و به خصوص اگر مطالب زیادی در سایت باشد وارد نقشه سایت می‌شوند که لزوما از کیفیت و ارزش زیادی برخوردار نیستند.
  • تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم.
  • این اطمینان حاصل می‌کند که هر صفحه اندکی پس از ارسال آن خزیده می‌شود، به‌جای اینکه منتظر باشید Google سایت مپ شما را پیدا کند و هرگونه برچسب صفحه را مشاهده کند.
  • بخشی به نام basic options وجود دارد که شما می توانید تیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ را فعال کنید و به این روش بروز رسانی سایت خودتان را اطلاع دهید.

البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است. این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند. لازم نیست چیز دیگری را در سایت خود نصب کنید ، و این روند به طور معمول سریع و ساده است.

برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. ممکن است افزونه Google XML Sitemaps زمانی که همزمان با افزونه Yoast SEO فعال می شود مشکلاتی را بوجود آورد. تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. خود ما از افزونه یواست استفاده می‌کنیم و تمام اون چیزی که انتظار داریم رو برآورده می‌کنه. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند.

نقشه‌ سایت HTML

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. ابزارهای دیگری ازجمله Google Sitemap Validator و XChecker که کار مشابه xml-sitemaps را انجام می‌دهند نیز وجود دارند که بسیار مفید هستند. تمام آدرس‌ها در نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه باشند. اطلاعات مربوط به آخرین تغییرات صفحه در این برچسب قرار میگیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی می‌شود. البته موارد خاص اندکی وجود دارند که داشتن یک نقشه سایت در آن موارد واقعا سودمند است. در پایین صفحه بخشی به نام “برگه ها” وجود دارد که می توانید گزینه “نمایش برگه‌ها در نتایج جستجو؟” را در وضعیت بله یا خیر قرار دهید.

ساخت نقشه سایت وقتی شما ابزارهای مناسب این کار را داشته باشید، کاری ساده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهایی که نقشه سایت در آن ها ساخته شده و افزونه Google XML Sitemaps در سایت وردپرسی اشاره کرد. در حقیقت، وب سایت های وردپرسی که قبلاً از Yoast SEO استفاده می کردند، می توانند نقشه های سایت XML را مستقیماً در این افزونه فعال کنند.

سایت مپ XML پویا و داینامیک بسازید.

نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند.

البته شما می توانید هرگونه CSS که می خواهید را در نقشه سایت HTML خود اضافه کنید و استایل آن را تغییر دهید. بیشتر نقشه های سایت مناسب را می توانید از Disney Store تهیه کنید. همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند. البته عده ای هم بودند که ادعا داشتند گوگل وبمستر بعد از این تغییر قادر به پیدا کردن نقشه سایت آن ها نبوده است. وقتی شما نمی خواهید صفحه ای را ایندکس کنید معمولا از تگ متا ربات “noindex,follow” استفاده می کنید. این موضوع از ایندکس صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند استفاده از این تگ برای صفحاتی که در سایت مهم هستند اما شما نمی خواهید گوگل آن ها را نشان دهد بسیار مفید است (ورود کاربر، ثبت نام و …).

در هر صورت باید بدانید که نقشه سایت یک فایل ایستا و ثابت نیست و دائما در حال تغییر است، به همین دلیل بایستی از ابزارهایی که اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند استفاده کنید. اگر یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در سایت خود بارگذاری کنید ، در نهایت Googlebot آن را پیدا می کند. با این حال ، شما می توانید روند کار را سرعت بخشید ، و از ربات بخواهید که زودتر به این اطلاعات جدید نگاه کند.