دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد. با این حال شما نیازی ندارید با این کدها سر و کله بزنید و بهتر است اجازه دهید یک ابزار این کار را برای شما انجام دهد. همانطور که مشاهده کردیم، می توانید به راحتی نقشه سایت را با استفاده از ژنراتور آنلاین بسازید. سپس به سادگی باید آن را در سایت خود بارگذاری کرده و آن را در کنسول جستجوی Google اضافه کنید تا روند خزیدن سریع شود. این موضوع برای cms ها ساده تر است، چرا که برای هر کدام تیمی در گذشته ماژول مورد نیاز برای ایجاد سایت مپ را ساخته و فقط کافی است شما آنرا در سایت خود نصب نمایید. گوگل توانایی این را دارد که پسوندهای متفاوت را درSitemap شناسایی کند.

  • به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست.
  • این که مربوط به ping میشه و احتمالا شما ping رو از طریقی بستید.
  • این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است.
  • اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید.
  • با وب 24 همراه باشید تا با سئو سایت های چندزبانه و مراحل انجام آن آشنا شوید.

همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید.

شما انبوهی از مطالب بسیار مفید را رایگان در اختیار کاربران قرار داده اید. و وقتی به URL ها نگاه می کنم، می بینم که این ها صفحاتی هستند که ما از اول نمی خواستیم ایندکس شوند. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند .

استفاده از گزارش سایت مپ برای شناسایی خطاها

همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند. نقشه سایت (همچنین به عنوان “نقشه سایت XML” نیز خوانده می شود) پرونده ای است که هیچ یک از بازدید کنندگان انسانی شما تاکنون مشاهده نخواهند کرد. علامت گذاری شده است برای “فقط موتور جستجو” و هر صفحه در سایت شما ذکر شده است.

دسترسی سریع

تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید. با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید.

چرا داشتن نقشه سایت مهم است؟

مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم. اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله و بررسی نکات عمیق‌تر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی 17 دقیقه‌ای زیر را که بریده‌ای از کارگاه‌های تخصصی وبسیما است مشاهده کنید. مهم است که نقشه سایت و Robots.txt شما با یک هدف کار کنند. یا ممکن است دلیل آن این باشد که تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزیدن شما بیشتر است. به عنوان مثال، فرض کنید که نقشه سایت شما به 5000 صفحه لینک دارد. » را مشاهده کردید، گوگل با موفقیت نقشه سایت شما را کراول کرده است.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید. بزرگ‌ترین مزیت این است که شما می‌توانید از فایل‌های سایت مپ خود برای اطلاع Google هنگام تغییر در وب‌سایت خود استفاده کنید، نه اینکه منتظر باشید Google هنگام جستجوی بعدی وب‌سایت، صفحات شما را پیدا کند.