دسته‌ها
اخبار

سایت مپ چیست؟نقشه سایت sitemap xml سئو سئو سایت سئو ایران

همه افزونه های وردپرس (برای نقشه سایت) این قابلیت را دارند و خودشان با زیاد شدن تعداد آدرس فایل های جدیدی را تولید می کنند. دلیل شما برای حذف دسترسی گوگل به بخش پلاگین ها چه بوده است؟ در این صورت فایل های CSS و JS که توسط افزونه ها به صفحه اضافه میشود در دسترس گوگل نبوده و مشکلاتی را برای شما ایجاد میکند. همچنین دستور ALLOW برای بخش uploads هیچ معنایی ندارد زیرا که به صورت پیش فرض این بخش در دسترس گوگل قرار دارد. آموزشی در این زمینه نداریم ولی تنظیمات این افزونه پیچیده نیست و به راحتی قابل انجام است.

نظرات و سوالات شما تکمیل کننده محتوای این مقاله بوده و برای ما ارزشمند است. در حقیقت تغییر زیادی در صفحه یک محصول اتفاق نمی‌افتد و کاربران هم در فروشگاه سوپرمارکتی کمتر به دنبال یک محصول خاص می‌گردند. در نتیجه کمترین اولویت را برای این صفحات در نظر گرفته و نرخ به‌روزرسانی را ماهانه تعیین کردیم.

آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است. در مطلب “فایل Robots.txt چیست؟ ” بیشتر در این باره صحبت کرده ایم. این‌یک قسمت حیاتی از جذب اسپایدر برای خزیدن و فهرست بندی یک وب‌سایت است. پس زمان لازم برای تهیه یک sitemap عالی را سرمایه‌گذاری کنید.

  • این تگ یه تگ اجباریه و در ابتدا و انتهای آدرس تمامی صفحات که در نقشه سایت قرار می دهیم باید وجود داشته باشه.
  • یکی دیگر از روش های ایجاد سایت مپ برای سایت های وردپرسی، استفاده از افزونه Yoast است.
  • افزونه Yoast خودش برای شما سایت مپ می سازه و نیازه به استفاده از افزونه های دیگه نیست.
  • البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.
  • اگر از وردپرس استفاده میکنید خودش این کار رو انجام میده و فقط کافیه که نقشه سایت رو دوباره به روزرسانی کنید.

در صورت استفاده کردن از سایت مپ در هر کدام از صفحات وب سایتتان این کار برای ربات های خزنده آسان خواهد شد و آن ها قادر خواهند بود تا به راحتی صفحات وب سایت شما را شناسایی و پیدا کنند. به عنوان مثال، گوگل تا حد زیادی صفحات وب را از طریق پیوندها پیدا می کند. و اگر سایت شما کاملاً جدید است و فقط تعداد کمی بک لینک دارد، نقشه سایت برای کمک به گوگل در یافتن صفحات در سایت شما بسیار موثر است. برای پاسخ به اینکه اهمیت نقشه سایت چیست باید بدانید موتورهای جستجو مانند Google ،Yahoo و Bing از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف در سایت شما استفاده می کنند.

ایجاد سایت مپ برای وردپرس

اگه سایت شما یه سایت کوچکه و بیشتر محتوای اون به صورت متن است، میتونین از کدهای HTML برای ایجاد نقشه سایتتون استفاده کنین. این راه برای تهیه سایت مپ بسیار ساده و مورد پسند کاربران است. در واقع این نوع نقشه سایت برای کاربران استفاده میشه تا راحت تر بتونن به محتواهای سایت دسترسی پیدا کنن. زیرا دسترسی کاربر به صفحات سایت با لینک های مستقیم بسیار ساده تر است.

گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید. داشتین میتونین با مشاوران ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرین. همچنین اگه تمایل داشتین بیشتر در مورد خدمات سئووب سایت نبض مارکتینگ اطلاعات به دست بیارین میتونین یه سری به صفحه خدمات سئو ما بزنین.

شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند.

دلیل اهمیت نقشه سایت چیست

توی تنظیمات سئو بخش “پیشرفته” روی تب “پیوندهای یکتا” کلیک کنید. در این بخش گزینه ای هست با عنوان Redirect attachment URLs to parent post URL. وقتی از این افزونه استفاده میکنید نیازی به بارگذاری فایل بصورت دستی نیست.

همه تلاش ما برای کسب ورودی از گوگل اینه که اون ورودی به یک بازدیدکننده ثابت و راضی تبدیل بشه و پاپ آپ دقیقا عکس این مسئله کار میکنه. حتی اگر تاثیری بر سئو نداشته باشه هم پیشنهاد میکنم که از این روش استفاده نکنید چون موجب آزار کاربران میشه. فقط برای دامنه اصلی سایت که با آن در دسترس است یعنی یکی از این ۴ حالت نقشه سایت معرفی کنید و کل فعالیت های شما از این به بعد در این فضا خواهد بود. آدرس های دیگر فقط برای این ثبت میشوند که گوگل بداند مالکیت همه آنها در اختیار شماست.