دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟ مدیر دِو

از جایی که بینگ هم از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهی هوشمندانه برای ذخیره وقت‌تان است. سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.

  • همچنین میتوانید با استفاده از تگ noindex آنها را از دسترس گوگل خارج کنید.
  • وقتی sitemap ساخته شد، باید در وب‌سایت بارگذاری شود و سپس به Google ارسال شود.
  • اون هم دقیقا همون ایرادی رو از سایت شما گرفته که من بهتون گفتم، نوع کاراکتری که استفاده شده مناسب نیست و بهتر بود که از unicode یا UTF8 استفاده میکردید.
  • جابجا کردن آدرس تاثیر در عملکرد نقشه سایت شما نخواهد داشت.
  • این تگ اختیاری با هدف اشاره به میزان اهمیت یو آر ال ها در مقیاس 0 تا 1 ایجاد شده است.

اگر هم سایت تان را با دروپال ساخته اید، xml-sitemap را از سایت رسمیdrupal دانلود و روی سایت تان نصب کنید. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. در نهایت باید از طریق گوگل وبمستر sitemapها رو به گوگل شناسایی کنی.

• نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند. برای آنالیز بهتر این بخش نیز می توانیم آدرس های آن را در نقشه های سایت کوچکتر گروه بندی کنیم. با ما همراه باشید، چرا که ما در این مطلب به تمام سوالات شما در مورد نقشه سایت پاسخ داده ایم.

فواید داشتن نقشه سایت در سئو

گاهی با توجه به تعداد زیاد صفحات و موضوعات یک سایت ساخت چند نقشه سایت لازم میشود. در اینصورت فایل مربوط به هر نقشه سایت باید در یک فایل ایندکس نقشه سایت لیست شود. برای حل این مساله می‌توان با ساخت نقشه سایت به گوگل کمک کرد تا راحت بتواند محتواهای سایت را پیدا کند. شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود. اضافه کردن سایت مپ جدید و اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، اطلاعاتی را روی نقشه سایت خود در این صفحه و در زیر بخش “Submitted Ssitemaps” خواهید دید.

سایت مپ نرمال XML

افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است. پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید. روش های مختلفی برای ایجاد نقشه سایت وجود دارد، برخی پلتفرم ها اینکار را به صورت خودکار انجام می دهند، در برخی دیگر باید پلاگین مربوطه را نصب کنید.

اگر کمکی کنید ممنون میشم چون عکسهامو در نقشه سایت نمیاد. خواستم از تیم تولید محتوای وبسیما تشکر لازم رو به عمل بیارم در صورت مقدور بودن اموزش ایجاد نقشه سایت (منظور ادرس دهی شهر ها رو نقشه) میباشد. 2- بستگی مستقیم به استراتژی محتوایی شما داره.اگر قرار باشه که توی گوگل جایگاه بگیرند و بازدید برای شما جذب کنند باید ایندکس شوند ولی اگر استراتژی سئو روی اونها ندارید میتونید مانع ایندکس شدن شون بشید.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید. هر فایل XML تا 50 مگابایت و URL محدودیت دارد اما گوگل این محدوده با به 10 مگابایت کاهش داده تا اطمینان حاصل کند که فایل مورد نظر شما بیشتر از 50 هزار URL و 10 مگابایت حجم نداشته باشد. اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید. اگر یک فرمت صحیح برای فایل ایندکس خود ایجاد کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که چگونه باید سایت را کراول کنند.