دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت sitemap چیست و چگونه سایت مپ بسازیم؟ مهدی عراقی

میتونید نمونه کار وبسیما رو در سایت فروشگاه رفاه و بخش عاملین فروش مشاهده کنید. اگر سایت شما بیش از 5000 صفحه دارد یا سایز فایل نقشه سایت شما بیش از 10 مگابایت است، استفاده از چند فایل نقشه سایت ضرورت می یابد. البته میتوانید با استفاده از gzip حجم فایل و پهنای باند مورد نیاز را کاهش دهید ولی مطمئن شوید که سایز فایل نقشه سایت شما بعد از فشرده سازی کمتر از 10 مگابایت باشد.

  • هر فایل میتونه حداکثر آدرس رو در خودش داشته باشه و این کار باعث میشه سایت هایی با صفحات بیشتر به راحتی نقشه سایت خود را سازمان دهی و ارائه کنند.
  • برای ساخت سایت مپ و کنترل بیشتر روی محتوای نقشه سایت، به افزونه‌‌هایی مانند یوست سئو و یا رنک مث نیاز دارید.
  • موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند.
  • یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند.
  • استفاده از نرم افزارهای آماده هم که کمکی به شما نمیکنه.

و به این نتیجه رسیدم که حتماً باید الان تعداد urlهای کشف شده باید 448 می‌بوده حتماً اون دوتا هم همین اتفاق واسشون افتاده. استفاده از نقشه سایت تاثیر مستقیم بر رتبه‌بندی صفحات وب ندارد. به عبارت دیگر حتی اگر سایت شما فاقد نقشه باشد امکان ایندکس توسط گوگل و نمایش در بالاترین جایگاه نتایج جستجو را دارد. این فایل بر مدیریت بودجه خزش و سرعت ایندکس یا به‌روزرسانی صفحات تاثیرگذار است و البته تا زمانی که صفحات ما ایندکس نشوند هیچ شانسی برای حضور در نتایج جستجو ندارند. آدرس صفحه در نقشه سایت به گوگل معرفی شده ولی زمانی که ربات‌های گوگل به آن مراجعه می‌کنند با تگ با مقدار noindex مواجه شده و امکان دسترسی به محتوا را ندارند.

ایجاد نقشه سایت HTML – نقشه راه کاربران

گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت و نرخ به‌روزرسانی نداشته و مقادیر آن‌ها را نادیده می‌گیرد. در چنین شرایطی درج تاریخ آخرین تغییر در نقشه سایت اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که به تنها معیار گوگل برای تعیین اولویت ایندکس تبدیل شده است. از طرف دیگر سایت‌های تندمحتوا مثل سایت‌های خبری یا فروشگاه‌های بزرگ به صورت روزانه اقدام به ساخت صفحات جدید و انتشار محتوای ارزشمند می‌کنند.

مراحل سئو سایت؛ مراحل انجام سئو سایت چیست؟

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه Yoast SEO برای خود نقشه سایت ایجاد کنید. در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است. در صورتی که همه مراحل را به درستی انجام داده باشید در قسمت “Submitted sitemaps” مشخصات سایت مپ را مشاهده خواهید کرد.

را پشتیبانی می‌کند؟

فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم. در این موقعیت چه می‌کنیم؟ می‌توانیم ساعت‌ها به نقاط مختلف تخت جمشید برویم و با پرس و جو درباره این بنای تاریخی اطلاعات کسب کنیم. می‌توان حدس زد در پایان بازدید، اطلاعات زیادی به دست آورده‌ایم اما حسابی خسته‌ایم و نتوانسته‌ایم از گردش‌مان لذت ببریم.