دسته‌ها
اخبار

راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو

یک فایل به همین نام در ریشه اصلی هاست شما هست که باید بررسی بشه، اگر پیداش کردید محتویات رو برام ارسال کنید تا بررسی کنم. فقط یک نکته اینکه شما دارید راه تقریبا اشتباهی رو میرید! سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست. اگر هم موفق بشید و مشتریان شما زیاد بشن به سرعت مشکلات بزرگی خواهید داشت. باید موارد مختلفی مثل اینکه چه افزونه هایی نصب کردید و یا تنظیمات htaccess شما به چه صورته رو بررسی کنم تا بتونم نظر بدم با این شرایط میتونید از نسخه های قدیمی تر افزونه استفاده کنید. امیدوارم مطالب بیشتری را در زمینه SEO سایت از شما ببینم.

استفاده از سایت مپ در وب سایت باعث میشود تا سرعت ایندکس وب سایت های بزرگی که از محتواهای زیادی برخوردار هستند با سرعت بالایی انجام شود. اطلاعاتی در مورد بازه زمانی تغییرات هر کدام از صفحات وب سایت در این پرچسب قرار میگیرد. آدرس دقیقی از هر کدام از صفحات وب سایت در داخل این برچسب قرار خواهد گرفت. زمانی که قرار است نقشه سایت در وب سایتتان قرار دهید از این برچسب در اول و آخر نقشه سایت استفاده میشود. از این برچسب برای میزان اهمیت هر کدام از صفحات وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد. این برچسب که به برچسب ماد نیز معروف است برای این است که محتوای لینک هر صفحه از وب سایت در آن قرار گیرد.

  • پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید.
  • سایت مپ HTML نمایشی تصویری از ساختار سایت یک وب‌سایت است؛ مانند یک سایت مپ XML، همه مهم‌ترین صفحات یک وب‌سایت را لیست می‌کند اما به روشی دوستانه‌تر برای انسان است.
  • این کار می‌تواند بسیار ریسکی و خطرناک باشد و گوگل به راحتی این آپدیت‌ها را رصد می‌کند و اگر ارزش جدیدی به سایت‌مپ شما افزوده نشود می‌تواند برای رتبه و ایندکس شدن سایت شما مشکل‌آفرین شود.
  • در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.
  • البته گوگل اعلام کرده که عملا تگ را نادیده می‌گیرد، زیرا معمولا وبمسترها آن را به درستی آپدیت نمی‌کنند.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند تا ساختار سایت ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحات سایت در سایت مپ، حضور سایت در ایندکس های جستجو را تضمین می‌کند. به عنوان مثال اگر گزینه “نمایش نوشته ها در نتایج جستجو؟” را بر روی “بله” تنظیم کنید آدرس نوشته های وب سایت تان به سایت مپ اضافه می شوند. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. در این مقاله آموزش سئو به بررسی کامل نقشه سایت و مسائل مربوط به آن می پردازیم.

URL‌ های noindex را داخل نقشه سایت قرار ندهید.

مهمترین بخشی که باید مدیریت کنید نوع نوشته ها و دسته بندی هایی است که قصد دارید در نقشه سایت شما حضور داشته باشند. در نهایت پیشنهاد میکنیم به جای ایندکس این نوع آدرس ها که میتواند صفحات بسیار زیادی در سایت ایجاد کند، با استفاده از برچسب گذاری مفاهیم هدف را انتخاب کرده و برای آنها صفحه اختصاصی بسازید. در این مقاله دو روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را به شما معرفی کنیم. این برچسب از نقشه سایت شما اطلاعاتی درمورد بازه زمانی تغییرات در صفحه مورد نظر را ارئه میدهد. می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید.

سایت مپ می‌تواند فهرستی از صفحات، رسانه‌ها یا پرونده‌ها در یک وب‌سایت باشد. وب‌سایت شما ممکن است یک نقشه سایت برای صفحات شما، یک نقشه سایت برای پست‌های وبلاگ شما، یک سایت مپ برای تصاویر شما و غیره داشته باشد. نقشه سایت یافتن سریع همه صفحات وب‌سایت در یک مکان واحد را آسان می‌کند و به‌طورمعمول در قالب XML یا HTML ذخیره می‌شود. خزنده‌های وب معمولاً صفحات را از پیوندهای داخل سایت و سایت‌های دیگر کشف می‌کنند. نقشه‌های سایت این داده‌ها را تکمیل کرده و خلاصه برای خزنده‌های موتورهای جستجو می‌شوند یک کار راحت!

راهکار برای سئو نقشه سایت

این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید. هنگامی که شما نقشه سایت را با صفحات noindex و بلاک شده به گوگل ارائه می دهید، هم زمان دارید به او می گویید “این صفحه مهمه، ایندکسش کن” و “اجازه نداری این صفحه را ایندکس کنی” .

برای تصاویر نیازی به نقشه ندارید، توجه کنید که هدف اصلی شما فروش محصولات است نه نمایش تصاویر. یا باید براش بنویسید یا اینکه از سیستم های ساخت آنلاین سایت مپ استفاده کنید. اگر در فایل ایندکس باید باشد بصورت نمونه کوچک موقعیت آن را در این فایل را توضیح دهید چون من تو فایل روت گذاشتم ولی در گوگل کنسول خطا میزنه لطفا راهنمایی کنید.

ساخت نقشه سایت در yoast seo

هر نقشه سایت مپی باید از این استاندارد پیروی کند تا معتبر شود. ویژگی‌های دیگری مانند اولویت و تغییر فرکانس هم وجود دارد، اما این ویژگی‌ها تاثیری روی کار یا عملکرد نقشه سایت ندارند. این مقاله نیز بخشی از دوره رایگان و جامع یادگیری سئو می‌باشد که روی سایت قرار دارد. می‌توانید با کلیک روی لینک مورد نظر از سرفصل‌های دوره و سایر مقالات آموزشی آن مطلع شوید.

توی آدرسی که در هاست سایت مپ شما رو میسازه 2 تا فایل سایت مپ هست که باید هردو رو پاک کنید و یک فایل به اسم error_log که اون رو هم پاک کنید. بعد همون افزونه رو از ابتدا نصب کنید و دکمه ساخت نقشه رو بزنید. بطور کلی بنظرم سایت های دانلود نمیتونن مطالب اختصاصی داشته باشن!