دسته‌ها
اخبار

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان

سپس با زدن دکمه start کمی منتظر بمونین تا عملیات انجام بشه. اگه سایت مپ شما بر اساس کد های HTML است گزینه Creat html sitemap رو انتخاب کنین. اما اگه هدف شما ساخت نقشه سایت بر اساس کد های XML است باید روی Creat xml sitemap کلیک کنین. میتونین این فایل رو روی سایت خودتون به سادگی آپلود نمایین. اگر از ابزارهای درست کردن فایل نقشه سایت استفاده کنید، یک گزینه یا تیکی برای ساخت نقشه سایت مخصوص موبایل داره که اون رو بزنی بقیه کارها خودکار انجام میشه. نکته اصلی در استفاده از این روش و روش‌های مشابه برای ایجاد نقشه سایت این است که در صورت اضافه شدن صفحات جدید شما بایستی مجددا نقشه سایت را بسازید تا محتوای جدید نیز درون نقشه سایت نمایش داده شود.

به‌طور خلاصه، نقشه‌های سایت رتبه‌بندی یک وب‌سایت را در نتایج موتور جستجو افزایش می‌دهند، بنابراین تلاش‌های SEO را افزایش می‌دهند. ازآنجاکه صفحات وب بر اساس ارتباط محتوای آن‌ها با کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی شده‌اند، سئو قبل از HTML کمی مشکل بود. این اطمینان حاصل می‌کند که هر صفحه اندکی پس از ارسال آن خزیده می‌شود، به‌جای اینکه منتظر باشید Google سایت مپ شما را پیدا کند و هرگونه برچسب صفحه را مشاهده کند. وقتی یک وب‌سایت هزاران صفحه دارد، مهم است که مشخص کنید Google ابتدا چه صفحاتی را باید خزش کند. این بدان دلیل است که Google هر بار که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند فقط تعداد مشخصی صفحه را خزش می‌کند. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود.

به اندازه کافی هم درباره تخت جمشید اطلاعات کسب نکرده‌ایم و حتی برخی از مهم‌ترین سرستون‌های چندهزارساله پایتخت کهن ایران را ندیده‌ایم. در آخر اگر می توانید با کلیک روی دایره آبی رنگ، نقشه ساخته شده را مشاهده کنید. پس از آن به بخش ” SEO ” و گزینه عمومی ” General ” بروید. مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید.

  • از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند.
  • برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.
  • گوگل در بلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر توجهی به دو فاکتور اولویت و نرخ به‌روزرسانی نداشته و مقادیر آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

نقشه سایت HTML اساسا شامل صفحاتی هستند که دارای تگ های href هستند و به صفحات دیگر لینک می دهند؛ این فایل ها هم برای کاربران کاربردی هستند و هم برای موتورهای جستجو. خزنده ها سایت شما را با استفاده از کلیک بر لینک هایی که به صفحات دیگر لینک داده شده اند، کشف می کنند. آن ها این روند را تا جایی ادامه می دهند که دیگر لینکی در ارتباط با سایت شما باقی نمانده باشد. RSS/Atom feeds زمانی که شما صفحه ای را بروز رسانی کنید این موضوع را به اطلاع موتورهای جستجو می رساند. پیشنهاد گوگل استفاده از نقشه سایت و RSS/Atom feeds در کنار هم است. با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد.

دسته بندی های نقشه سایت

برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم. شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید. سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند. از معروف ترین این سایت ها میتوان به سایت xml-sitemaps.com اشاره کرد.

URL‌ های noindex را داخل نقشه سایت قرار ندهید.

در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

سایت ساز یوتاب

اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان دشوار بوده یا حاوی محتوای غیر متنی سنگین باشد. اگر سایت با صفحات جدیدی دارید که هنوز به آن‌ها لینک‌دهی درستی داده نشده باشد. فرض کنید که بخواهید از کرج در غرب تهران به یک مراسم مهم در تجریش بروید که در شمال شرق تهران قرار دارد. باید بهترین و بهینه‌ترین را از نظر زمان و مسافت پیدا کنید. پیشنهاد میکنم ویدئو زیر در خصوص مشکل در سایت مپ را ببینید.