دسته‌ها
اخبار

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

از این پس مهم ترین مقالات سئو سایت را در این بخش قرار خواهیم داد. این مزیت این است که به شما امکان می دهد نقشه سایت خود را شخصی سازی کنید ، اما فقط برای توسعه دهندگان وب باتجربه توصیه می شود. با توجه به محبوبیت گسترده Google و اهمیت ترافیک ارگانیک ، شما می خواهید همه تلاش خود را برای کمک به این ربات در درک سایت خود انجام دهید. توجه داشته باشید که ادرس نقشه سایتتان را بصورت صحیح وارد کنید. در مورد انواع نقشه سایت باید بگوییم که در واقع دو نوع نقشه سایت وجود دارد که این دو مورد می توانند به شاخه های دیگری تقسیم شوند.نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML اصلی ترین انواع نقشه های سایت می باشند. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود.

  • برای نقشه‌های سایت، ورژن باید 1.0 و انکدینگ UTF-8 باشد.
  • مشابه تصاویر، اگر ویدئوها نقش پر رنگی در وب سایت شما دارند، یک نقشه سایت ویدئویی برای آن ثبت نمایید.
  • نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد.
  • در صورتی که نقشه سایت نداشته باشید باز هم امکان ایندکس صفحات وجود دارد، اما وجود نقشه سایت کار را برای اسپایدرها راحتر خواهد کرد و آنها می توانند سریعتر به صفحات مهم وب سایت تان دسترسی داشته باشند.
  • یادتان باشد که همه ی وبسایت ها نیاز به نقشه سایت ندارند.

زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این پیغام را به موتورهای جستجو میدهید که موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند و به خوبی تمامی محتوایی که در وب سایت شما قرار دارد را ایندکس کنند. زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این قابلیت به موتورهای جستجوی گوگل خواهد گفت که شما از چه محتوایی درو ب سایتتان استفاده کرده اید و این محتواها در چه زمینه ای میباشد. نقشه سایت نقشه ای از سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام محتوای سایت شما را پیدا، کروال و ایندکس کنند. سایت مپ همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه در سایت شما مهم تر هستند. اگر وب سایتتان را به تازگی طراحی کرده اید ، می توانید آدرس نقشه ی خود را در ابزار سرچ کنسول یا همان گوگل وب مستر تولز قرار دهید تا خزنده های گوگل نقشه ی سایت شما را سریع تر شناسایی کنند. نقشه‌های سایت XML توسط محبوب‌ترین موتورهای جستجو شناخته می‌شوند و امکان ارسال یک فایل را فراهم می‌کنند؛ و در صورت ایجاد تغییراتی در وب‌سایت، پرونده به‌سادگی در صورت لزوم به‌روز می‌شود.

اگر هنوز همون خطا رو دارید، قالب رو هم با یکی از قالب های استاندارد وردپرس جایگزین کنید و دوباره آدرس نقشه سایت رو چک کنید. چطور باید نقشه سایت ساب دامین رو توی نقشه سایت اصلی قرار بدم؟ من خیلی وارد نیستم اگر ممکنه راهنمایی کنید… ساب دامین رو هم verify کردم. و سایت وردپرسی هست و از افزونه google xlm استفاده میکنم. این مورد نیاز به بررسی دقیق داره ممکنه که در دسترسی گوگل به نقشه سایت شما مشکلی وجود داشته باشه و فرضا این صفحه برای گوگل در دسترس نباشد. این صفحات معمولا شانسی برای کسب جایگاه در نتایج جستجو ندارند و کمکی به سئو سایت شما نخواهند کرد. همچنین میتوانید با استفاده از تگ noindex آنها را از دسترس گوگل خارج کنید.

بهترین روش های ساخت نقشه سایت

داشتن نقشه‌های سایت XML به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا وب‌سایت را به‌اندازه کافی خزیده و نمایه‌سازی کنند و به همه موتورهای جستجو اجازه می‌دهد با درج آن در فایل robots.txt، از نقشه سایت مطلع شوند. مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند.

سایت مپ چیست؟ [3 روش ساده ساخت Sitemap]

برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت مپ خود را در گوگل ثبت کرده باشید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است.

این فایل های یک لیست ساده از URL هایی است که شامل اطلاعات بیشتری در مورد صفحات مورد نظر می باشد؛ مثل آخرین زمان بروز رسانی آن ها. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد. شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد.